Page 70 - KobiEfor Eylül 2024
P. 70

/2-à67à.  7$á,0$ 9( '(32/$0$ +à=0(7/(5à



                                                          efektif olarak varlığını sürdürebilmesi için bu anlamda
                                                          yapılacak altyapı yatırımları son derece önem taşıyor.
                                                          Özellikle demiryolu yük taşımacılığına yapılacak altya-
                                                          pı yatırımları ile limanların demiryolunun bağlantısının
                                                          sağlanması hem de doğu-batı doğrultusunda kesintisiz
                                                          bir demiryolu taşıması gerçekleştirilebilir. Aynı zamanda
                                                          Türkiye’nin uluslararası alanda oluşturulan yeni ticaret
                                                          rotalarında ve koridorlarında yer almasını mutlaka sağ-
                                                          lamalı ve bu yönde projeler ortaya koymalıyız. Ülkemizin
                                                          tercih edilebilirliğini artırmalıyız. Türkiye’nin doğal bir
                                                          lojistik merkez olmasına imkan tanıyan jeopolitik ko-
          Dış ticaretin ayrılmaz bir parçası olarak değerlendirile-
                                                          numumuzu en güçlü şekilde kullanmalıyız. Tüm taşıma
          bilecek taşımacılık sektörüne dair AB tarafından kona-
                                                          modlarında gümrük süreçlerini basitleştirmek, hızlan-
          cak hedefler üretim sektöründe olduğu gibi taşımacılık
                                                          dırmak, süreçleri dijital
          sektöründe de yankı bulacaktır. Bu sebeple ağırlıklı ola-
                                                          ortama aktarmak ve di-
          rak karayoluyla taşınan yükün demiryolu ve kombine ta-  ğer ülkelerle de bu enteg-
          şımacılık gibi çevre dostu taşıma türlerine kaydırılması,
                                                          rasyonu sağlamak bizlere
          taşıma türleri arasındaki yük aktarmalarının kolaylaştı-
                                                          büyük bir güç katacaktır.
          rıldığı lojistik merkezlerin doğru kurgulanması ve sür-
                                                          Dijitalleşme konusunda,
          dürülebilirlik prensibi esasında getirilecek mevzuat ve
                                                          gümrük idarelerimizin de
          uygulama değişikliklerinin gündeme alınması gerekebi-
                                                          arasında bulunduğu devlet kurumlarımızın son yıllarda
          lecektir. Çevreye duyarlı teknolojilere yatırım yapılması,
                                                          yakaladığı ivmeyi takdirle takip ederken, gümrükleri-
          bu yatırımların teşvik edilmesi, transit taşımacılığın fiziki
                                                          mizin bu birikimi artık bir üst seviyeye taşıması gerek-
          ve mevzuat altyapısının geliştirilmesi ve kolaylaştırılma-
                                                          tiğini düşünüyorum. UTİKAD olarak yıllardır üzerinde
          sı ise alınacak diğer önlemler olarak değerlendirilebilir.”
                                                          durduğumuz konulardan biri de transit taşımacılığın
                                                          gelişimidir. Bunun için ülkemizin jeopolitik konumunu
            “Lojistik hub olma potansiyelimizi            doğru kullanabiliyor olmamız lazım. Geldiğimiz noktada
            en iyi şekilde kullanmalıyız”                 bu avantajı tümüyle kullanmaktan henüz uzak bir nok-
            Bilgehan Engin, Türkiye’nin, jeopolitik konumu sa-  tadayız. Transit taşımacılıktan alacağımız payın artması,
          yesinde her taşıma modunda da avantajlı bir konumda   ekonomimize de olumlu yansıyacaktır.”
          olduğunu anlatıyor: “Ülkemizin dinamik bir lojistik sektö-
          rüne sahip olması, bölgedeki en önemli lojistik merkez-  “Zengezur Koridoru ve Kalkınma Yolu
          lerinden ve transit ülkelerinden birisi olma potansiyelini   Projesi önemli”
          öne çıkarıyor. Lojistik hub olma potansiyelimizi en iyi şe-
                                                            Türkiye’de her taşıma modunda hizmet veriyor ol-
          kilde kullanabilmek için hız, maliyet avantajı ve güvenilir-
                                                          mamızın çok büyük bir avantajken tüm bunları bir araya
          lik sağlayabilecek bir ulaştırma ağına ihtiyaç bulunuyor.
                                                          getirerek lojistik altyapısında taşıma modlarının birbiriyle
          Dolayısıyla, tek bir taşıma moduna bağlı olarak yapılan
                                                          entegrasyonunun sağlanmasının önem taşıdığına dikkat
          taşıma türü yerine, intermodal taşımacılık Türkiye için
                                                          çeken Engin, özellikle de demiryolu altyapısının güçlen-
          gerek hizmet kalitesi gerekse maliyet olarak avantaj sağ-  dirilmesi doğrultusunda yapılacak projelerin hem yeşil ve
          layabilecek bir yük taşıma modu olarak değerlendirilebi-  sürdürülebilir lojistik için hem de uluslararası taşımalar-
          lir. Ancak, ne yazık ki Türkiye’nin jeopolitik konumu dola-  da kesintisiz hizmeti Türkiye üzerinden sunabilmek için
          yısıyla transit taşımacılıktan alacağı pay oldukça yüksek   oldukça elzem bir noktada bulunduğunu söylüyor: “Özel-
          olabilecekken bu avantaj yeterince değerlendirilemiyor.   likle son dönemde gündeme gelen Zengezur Koridoru ve
          Türkiye’nin transit taşımacılıkta yükselebilmesi için ihti-  Kalkınma Yolu Projesi gibi çalışmaları ülkemizin lojistik
          yaç duyduğu bazı fiziki altyapı eksikliklerinin ve mevzuat   altyapısına önemli katkılar sağlayacak planlar olarak de-
          düzenlemelerinin yapılması şart görünüyor. Özellikle li-  ğerlendiriyoruz. Kalkınma Yolu Projesi, Süveyş Kanalı’na
          manların demiryolu bağlantılarının yapılması, doğu-batı   alternatif bir taşıma modeli sunuyor. Özellikle siyasi kriz-
          yönünde demiryoluyla kesintisiz yük taşımacılığının ya-  ler sebebiyle mevcut durumda kullanılamayan Süveyş
          pılması öncelikli olarak hayata geçirilmesi gereken pro-  Kanalı’nın önemli bir alternatifi olacak projeyle transit
          jeler arasında olmalı. Burada demiryolunun önemi bir   süreleri de kısalacak. Transit sürenin azaltılmasıyla böl-
          kez daha ortaya yine çıkıyor. Dünya yeniden şekilleniyor,   ge ülkelerinin ticari rekabetçi gücü de artacak. Diğer yan-
          ticaret rotaları da yeniden oluşturuluyor. Türkiye’nin de   dan fiziki altyapı yatırımları kadar mevzuat altyapısının da
          bu ticaret rotalarında mutlaka yer alması gerekiyor.”   özellikle transit taşımacılığı destekler nitelikte düzenlen-
            Bilgehan Engin, bunun için yapılacakları şöyle sıra-  mesi, ülkemizin bu projelerden en üst seviyede yararlan-
          lıyor: “Tüm lojistik imkanların kullanılabileceği gerek   masını sağlayacaktır. Ülkemizin bir transit hub olması
          denizyolu gerekse demiryolu bağlantılı tüm projelerde   yolundaki çalışmalarını destekliyoruz.”

          70 KobiEfor (\OÖO
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75