Page 57 - KobiEfor Mart 2024
P. 57
“Projeler bitme aşamasında”
önceden planladıklarını aktardı: “Bugün bitirmiş
olsaydık Süveyş Kanalı’ndaki sıkıntılar konuşul-
muyor olurdu ve sadece 21 günde bu ulaşımı biz
sağlamış olurduk. Projeler bitme aşamasında.
Bu sene içerisinde başlayabilir miyiz diye gayret
içerisindeyiz.”
Ankara-İstanbul arasında yeni bir otoyol yap-
mayı planladıklarını, Aydın-Denizli Otoyolu’nu
bitireceklerini, devamında da bu yolu Antalya’ya
Abdulkadir
Uraloğlu bağlayacaklarını anlatan Bakan Uraloğlu, İzmir-
Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin Polatlı’dan iti-
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğ- baren 508 km olduğunu, 2026 sonu ya da 2027 ba-
lu, MÜSİAD (Müstakil Sanayici ve İşadamları Der- şında tamamlanmasının hedeflendiğini kaydetti.
neği) Lojistik Sektör Kurulu tarafından İzmir’de, İzmir için yeni çevreyolu projesi: Bakan Uraloğ-
“Sürdürülebilirlik Odağında Lojistik Sektörü ve lu, İzmir’de yeni çevre yolu projesini de bitirdiklerini
Gelecek Trendleri’ ana temalı Türkiye İstişare vurguladı: “Onunla ilgili ÇED süreçleri ve imar planı
Toplantısı’na katılarak, Bakanlığın ulaştırma ve genel anlamda bitti diyebilirim. Yatırım programıy-
haberleşme ağına yönelik yatırımları hakkında la, fizibiliteyle ilgili çalışmalarımızı yürütüyoruz. Bu
bilgi verdi. Bakan Uraloğlu, 2028’e kadar 1780 sene yatırım programına aldırabilirsek bu sene, ol-
kilometre daha otoyol yapmayı, yaklaşık 14 bin madı önümüzdeki sene mutlaka ona başlamalıyız.
kilometre olan demiryolu ağını 28 bin kilometre- Yüksek hızlı tren inşallah geliyor.”
ye, 57 olan havalimanı sayısını ise 61’e çıkarmayı
planladıklarını açıkladı: “Havayolunda ciddi geliş-
melerimiz olacak ama demiryolu hem yük hem
yolcuda çok büyük oranlarda gelişecek. Biz de
yatırımımızı ona göre yapacağız. Her 15 saniyede
bir uçak geçiyor ülkemizden, 173 ülkeyle havayol-
ları anlaşmamız var. Şu anda da 130 ülkede 143
noktaya doğrudan uçuş yapan bir ülkeyiz. 2023’te
İstanbul ve Çanakkale boğazlarından yaklaşık 84
bin gemi geçti. Bu her boğazdan yaklaşık 40 bine
yakın gemi demektir. 4 saatlik bir uçuş mesafesin- MÜSİAD Genel Başkanı Mahmut Asmalı da
de 67 ülkeye ulaşabiliyoruz. Bu 67 ülkede de 1.4 taşımacılık sektörünün Türkiye’de ve dünyada
milyar insan yaşıyor. Bunların 40 trilyon dolar gay- önemini artırdığını söyledi. İzmir Valisi Süley-
ri safi milli hasılası var. 8 trilyon dolar da ticaret man Elban, AK Parti İzmir Büyükşehir Beledi-
potansiyeli bulunuyor.” ye Başkan Adayı Hamza Dağ, MÜSİAD Lojistik
Bakan Uraloğlu, Basra Körfezi’nden Ovaköy’e Sektör Kurulu Başkanı Mehmet Metin Korkmaz
1200 kilometrelik otoyol, demiryolu, enerji nakil ve ile MÜSİAD İzmir İl Başkanı Gökhan Temur da
iletişim hatlarını içeren Kalkınma Yolu Koridoru’nu birer konuşma yaptı.
mevzuat ve düzenlemelerin uluslararası standart- ABD doları değerine ulaşması bekleniyor. Entegre
larla uyumlu hale getirilmesi de sektörün daha reka- lojistik, ürün teslimatını hızlandırmak ve müşte-
betçi hale gelmesine katkı sağlayabilir.” ri hizmetlerini iyileştirmek için giderek daha fazla
Bilgehan Engin, sürdürülebilirliğin ve verimlili- kullanılan bir yöntem olmaya başladı. Hizmet odaklı
ğin öne çıktığı günümüz koşullarında gerek entegre bir yaklaşıma sahip olan entegre lojistik, bir ürü-
lojistik hizmetlerinin tercih edilmesinde ve gerekse nün hammadde aşamasından, son kullanıcıya ula-
dijital çözümlerin lojistik sektörüne uygulanmasında şım aşamasına kadarki tüm lojistik süreçlerinin ve
yaygınlaşmanın gözlemleneceği öngörüsünü payla- bu lojistik süreçlere yardımcı hizmetlerin tamamını
şıyor: “Strategic Market Research tarafından ya- kapsıyor. Burada en önemli olan kısım hizmet kali-
yınlanan verilere göre son yıllarda küresel entegre tesinden taviz vermeden hammadde aşamasından
lojistik pazarı %17.54’lük bileşik yıllık büyüme ora- itibaren tüm maliyetleri minimuma indirmede devlet
nı (CAGR) kaydetti ve 2030 yılına kadar 77.52 milyar desteği alabilmek.”
Mart 2024 KobiEfor 57