Page 57 - KobiEfor Mart 2024
P. 57

“Projeler bitme aşamasında”

                                                          önceden planladıklarını aktardı: “Bugün bitirmiş
                                                          olsaydık Süveyş Kanalı’ndaki sıkıntılar konuşul-
                                                          muyor olurdu ve sadece 21 günde bu ulaşımı biz
                                                          sağlamış olurduk. Projeler bitme aşamasında.
                                                          Bu sene içerisinde başlayabilir miyiz diye gayret
                                                          içerisindeyiz.”
                                                            Ankara-İstanbul arasında yeni bir otoyol yap-
                                                          mayı planladıklarını, Aydın-Denizli Otoyolu’nu
                                                          bitireceklerini, devamında da bu yolu Antalya’ya
                                     Abdulkadir
                                     Uraloğlu             bağlayacaklarını anlatan Bakan Uraloğlu,  İzmir-
                                                          Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin Polatlı’dan iti-
             Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğ-  baren 508 km olduğunu, 2026 sonu ya da 2027 ba-
           lu, MÜSİAD (Müstakil Sanayici ve İşadamları Der-  şında tamamlanmasının hedeflendiğini kaydetti.
           neği) Lojistik Sektör Kurulu tarafından İzmir’de,   İzmir için yeni çevreyolu projesi: Bakan Uraloğ-
           “Sürdürülebilirlik Odağında Lojistik Sektörü ve   lu, İzmir’de yeni çevre yolu projesini de bitirdiklerini
           Gelecek Trendleri’ ana temalı Türkiye İstişare   vurguladı: “Onunla ilgili ÇED süreçleri ve imar planı
           Toplantısı’na katılarak, Bakanlığın ulaştırma ve   genel anlamda bitti diyebilirim. Yatırım programıy-
           haberleşme ağına yönelik yatırımları hakkında   la, fizibiliteyle ilgili çalışmalarımızı yürütüyoruz. Bu
           bilgi verdi. Bakan Uraloğlu, 2028’e kadar 1780   sene yatırım programına aldırabilirsek bu sene, ol-
           kilometre daha otoyol yapmayı, yaklaşık 14 bin   madı önümüzdeki sene mutlaka ona başlamalıyız.
           kilometre olan demiryolu ağını 28 bin kilometre-  Yüksek hızlı tren inşallah geliyor.”
           ye, 57 olan havalimanı sayısını ise 61’e çıkarmayı
           planladıklarını açıkladı: “Havayolunda ciddi geliş-
           melerimiz olacak ama demiryolu hem yük hem
           yolcuda çok büyük oranlarda gelişecek. Biz de
           yatırımımızı ona göre yapacağız. Her 15 saniyede
           bir uçak geçiyor ülkemizden, 173 ülkeyle havayol-
           ları anlaşmamız var. Şu anda da 130 ülkede 143
           noktaya doğrudan uçuş yapan bir ülkeyiz. 2023’te
           İstanbul ve Çanakkale boğazlarından yaklaşık 84
           bin gemi geçti. Bu her boğazdan yaklaşık 40 bine
           yakın gemi demektir. 4 saatlik bir uçuş mesafesin-  MÜSİAD Genel Başkanı Mahmut Asmalı da
           de 67 ülkeye ulaşabiliyoruz. Bu 67 ülkede de 1.4   taşımacılık sektörünün Türkiye’de ve dünyada
           milyar insan yaşıyor. Bunların 40 trilyon dolar gay-  önemini artırdığını söyledi. İzmir Valisi Süley-
           ri safi milli hasılası var. 8 trilyon dolar da ticaret   man Elban, AK Parti İzmir Büyükşehir Beledi-
           potansiyeli bulunuyor.”                        ye Başkan Adayı Hamza Dağ, MÜSİAD Lojistik
             Bakan Uraloğlu, Basra Körfezi’nden Ovaköy’e   Sektör Kurulu Başkanı Mehmet Metin Korkmaz
           1200 kilometrelik otoyol, demiryolu, enerji nakil ve   ile MÜSİAD İzmir İl Başkanı Gökhan Temur da
           iletişim hatlarını içeren Kalkınma Yolu Koridoru’nu   birer konuşma yaptı.

         mevzuat ve düzenlemelerin uluslararası standart-  ABD doları değerine ulaşması bekleniyor. Entegre
         larla uyumlu hale getirilmesi de sektörün daha reka-  lojistik, ürün teslimatını hızlandırmak ve müşte-
         betçi hale gelmesine katkı sağlayabilir.”        ri hizmetlerini iyileştirmek için giderek daha fazla
            Bilgehan Engin, sürdürülebilirliğin ve verimlili-  kullanılan bir yöntem olmaya başladı. Hizmet odaklı
         ğin öne çıktığı günümüz koşullarında gerek entegre   bir yaklaşıma sahip olan entegre lojistik, bir ürü-
         lojistik hizmetlerinin tercih edilmesinde ve gerekse   nün hammadde aşamasından, son kullanıcıya ula-
         dijital çözümlerin lojistik sektörüne uygulanmasında   şım aşamasına kadarki tüm lojistik süreçlerinin ve
         yaygınlaşmanın gözlemleneceği öngörüsünü payla-  bu lojistik süreçlere yardımcı hizmetlerin tamamını
         şıyor: “Strategic Market Research tarafından ya-  kapsıyor. Burada en önemli olan kısım hizmet kali-
         yınlanan verilere göre son yıllarda küresel entegre   tesinden taviz vermeden hammadde aşamasından
         lojistik pazarı %17.54’lük bileşik yıllık büyüme ora-  itibaren tüm maliyetleri minimuma indirmede devlet
         nı (CAGR) kaydetti ve 2030 yılına kadar 77.52 milyar   desteği alabilmek.”
                                                                                      Mart 2024 KobiEfor 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62