Page 60 - KobiEfor Mart 2024
P. 60

(17(*5( /2-à67à. +à=0(7/(5à 9( 'à-à7$/ /2-à67à.



                                                            ‘Entegre Lojistik Hizmetleri ve
                                                            Dijital Lojistik’in firmalara faydaları
                                                            •Firmalar, elinde bulunan tüm hammadde, ser-
                                                          maye, insan gücü ve teknolojiyi tam verimle kulla-
                                                          nabiliyor.
                                                            • Yük taşımanın yanı sıra pek çok ek hizmetin
                                                          lojistik sürecine katılmasını, lojistik sürecinin pro-
                                                          fesyonel, daha etkin,
                                                          verimli, esnek ve kalite-
                                                          li yönetilmesine olanak
                                                          sunuyor.
                                                            • Firma ihtiyaçlarının
                                                          önceden belirlenerek bu
         otomatik işleyen sistemler kurulmasını sağlıyor.
                                                          ihtiyaçların karşılanma-
         Tedarik zincirinin bu sade hali, maliyet kalemleri-
                                                          sını sağladığı gibi gele-
         nin azalmasına yol açacaktır. Blockchain tabanlı
                                                          cek dönemlerde karşılaşılabilecek tüm ihtiyaçların
         yenilikçi lojistik, iş modellerinin güncellenmesi açı-
                                                          da önceden belirlenmesini kapsıyor.
         sından da önemlidir. Şu an için, lojistik faaliyetler
                                                            • Müşteri talepleri zamanında karşılandığından
         blockchain üzerinde deneme aşamasında ve bu de-
                                                          müşteri memnuniyeti artıyor. Faaliyetleri kazanç ve
         nemeler yakın gelecekte umut vadetmekte. Lojistik
                                                          müşteri memnuniyeti çerçevesinde gelişen firma,
         şirketlerinin bilgilerini tek bir havuzda birleştirmesi
         ve müşterilere eşit erişim imkanı sağlaması, siste-  uzun vadede çok daha profesyonel adımlarla kazanç
                                                          elde ediyor.
         min daha hızlı ve güvenilir hale gelmesine neden
                                                            • Verimlilik artışı ve maliyet tasarrufu sağlıyor,
         olurken; tüm paydaşların bilgiye kolay ve doğru bir
                                                          riskleri azaltıyor.
         şekilde erişebilmesi, sektörün ilerlemesi açısından
                                                            • Hızlı ve izlenebilir teslimat imkanı sunuyor.
         önemli olacaktır.”
                                                          Stok yönetimi ve envanter kontrolü yapıyor.
                                                            • İletişim ve işbirliği kolaylığı kazandırıyor. İşbir-
            Sürdürülebilirlik ve çevre için
            dijital ve yeşil lojistik                                             liği ve koordinasyonu
                                                                                  güçlendirerek perfor-
            Lojistik faaliyetlerinin çevreye verdiği zararları
                                                                                  mansı yükseltiyor.
         azaltmak ve çözüm üretmek için etkin sürdürülebi-                          • Müşteri memnu-
         lir politika ve uygulamaların geliştirilmesi gerekti-
                                                                                  niyeti ve lojistik hizmet
         ğine de dikkat çeken Engin, dijitalleşmenin, lojistik
                                                                                  kalitesini sağlıyor.
         faaliyetlerin ekosisteme verdiği zararları azaltma
                                                                                    • Veri analitiği ve
         çabalarının merkezine yerleşmiş durumda olduğu-
                                                                                  karar destek sistemini
         nun altını çiziyor: “Depolama, taşıma, stoklama ve
                                                          destekleyerek, rekabet avantajı ve itibar artışı ka-
         ambalajlama gibi lojistik süreçler, çevresel etkile-
                                                          zandırıyor.
         riyle ön plana çıkıyor. Sürdürülebilirlik, doğal kay-
                                                            • Belge ve bilgiler hızlı, güvenilir düzenleniyor, za-
         nakların korunması ve tüketimin azaltılmasıyla ilgili   man kaybı yaşanmıyor, pratik ve hızlı işlemler yapılıyor.
         bir öncelik haline geldi. Bu bağlamda, lojistik hizmet
         sunan şirketler çevresel etkileri en aza indirmek
         için yeşil lojistik uygulamalarına yönelmelidirler.
         Yeşil satın alma, yeşil ambalajlama, yeşil dağıtım,
         yeşil tersine lojistik ve yeşil üretim gibi konular, bu
         çaba içinde önemli bir yer tutmaktadır.
            Dijital dönüşüm, işletmelere rekabet avantajı
         sağlar. Daha hızlı teslimat süreçleri, daha iyi müş-
         teri hizmetleri ve daha düşük maliyetler, şirketle-
         ri rakiplerinden ayırabilir. Türkiye’deki şirketler,
         entegre lojistik hizmetleri ve dijital lojistikle daha
         verimli, rekabetçi, çevresel açıdan daha sürdürü-
         lebilir ve müşteri odaklı bir lojistik yönetimi sağ-
         layabilirler. Bu nedenle, bu teknolojilere yatırım
         yapmak, işletmelerin uzun vadeli başarısı için
         önemlidir.”

         60 KobiEfor Mart 2024
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65