Page 54 - KobiEfor Mart 2024
P. 54

CEO



                 Boranka Teknoloji Kurucusu ve CEO’su Emre Okumuş:
                                   “Asla vazgeçmem”




         Boranka Teknoloji Kurucusu ve CEO’su             yaklaşımla meseleleri ele alan Emre
         Emre Okumuş’un başarısının sırrı;                Okumuş, şirketin başarısının ekip
         başladığı işi sonuçlandırana kadar               başarısı olduğunu vurguluyor.
         asla vazgeçmemesi. Çözüm odaklı bir               5|SRUWDM  'HQL] <$1,.7$ú


               oranka Teknoloji Kurucusu ve CEO’su Emre Oku-  zırda PETEKB2B Avrupa’da kullanılmaya devam ediyor.
               muş, özellikle gıda üretiminde pazar paylarının   Yavaş ve emin adımlarla Türkiye pazarına da giriş yap-
         B düşmesi veya ürün satışlarında ki düşüşler, doy-  maya başladık; ancak burada orta ve küçük ölçekli fir-
         gunluk, ürün kalitesini doğrudan etkileyen hammadde   maların bu araçlara daha çok ihtiyacı var. Bu firmaların
         vb. etkenleri göz önünde bulundurarak, gıda üreticisi   büyümelerine destek sağlayabilecek, teknoloji giderle-
         firmaların satışlarını arttırmayı hedeflediklerini söylü-  rini mümkün olduğunca düşürerek satışlarını organize
         yor: “Boranka Teknoloji olarak, 2023’te tüm sektörler-  edip, durumlarını detaylı raporlayabilecekleri araçları
                                                               geliştirmeye başladık
                                rmaları hedefleyen ürünü
         deki orta ve büyük ölçekli firmaları hedefleyen ürünü-  geliştirmeye başladık. Küçük firmaların da bayi
                                 sunduk. PETEKB2B genel
                                                                   ve kurumsal sat
         müz PETEKB2B’yi piyasaya sunduk. PETEKB2B genel           ve kurumsal satışlarının yönetimi konusun-
                                                                     da vazgeçilme
                                nettiği gibi birçok özelliği-
         hatlarıyla bayi satış ağını yönettiği gibi birçok özelliği-  da vazgeçilmezleri olmayı hedefliyoruz.”
                                                                        Her şeyden önce pazarın zamana
         nin yanında gıda üreticisi firmaların üretim aşamala-           H er şe y d
                                maların üretim aşamala-
                                apay zeka destekli Üre-
                                                                      göre değişen ihtiyaçlarını iyi okumak ve
         rını da kontrol edebileceği yapay zeka destekli Üre-         gö re  d e ğ iş e
                                nin arasına kattık.”
         tim Modülü’nü de özelliklerinin arasına kattık.”             okumayı er
                                                                      okumayı erken safhalarda yapabilme-
                                                                       nin çok ön
                                ü
            Emre Okumuş, bu modül sayesinde üretimde                   nin çok önemli olduğunu vurgulayan
                                     esinde ür
                                              etimde
                                 l say
         kaçakların tespiti kolaylıkla yapılırken; hammadde            Okumuş,  ö
                                  p
                                       en; hammadde
                                 ya
                                   ılırk
                                                                       Okumuş, özellikle hizmet sektöründe
                                etesi ve hammadde te-
                                                                      faaliyet gös
         temini, kullanılan ürün reçetesi ve hammadde te-             faaliyet gösteren bir firmanın CEO’su
         darikçisi seçimlerine göre satışlardaki değişimlerin        olarak, pazar
                                satışlardaki değişimlerin
                                                                     olarak, pazarın isteklerinin üretimde yol
                                arıyor:  “Eğer satışlarda
         de gözlemlenebildiğini aktarıyor: “Eğer satışlarda            haritasının
                                                                       haritasının başlangıç noktası olması
                                                                           gerek
         bir düşüş varsa satış ve reçete verilerine da-                    gerektiğini düşünüyor.
                                çete verilerine da-
         yanarak PETEKB2B yapay zeka modeli                                     Çok fazla özelliğin yazılım
                                 zeka modeli
                                 önerisinde
         size yeni bir ürün reçetesi önerisinde                                ü
                                                                               ürünleri için kullanıcı açısın-
                                 ha verimli
         bulunarak, ürün gamının daha verimli                                  d
                                                                               dan tedirginlik oluşturabildi-
         hale gelmesinde en büyük destek-                                      ğine dikkat çeken Okumuş,
                                k destek-
                                                                               ğ
                                lamalar
         çiniz olacak. Benzer uygulamalar                                      ürünün olabildiğinde basit-ü
                                 k PE-
         olmasına rağmen tam olarak PE-                                        l leştirilerek sadece ihtiyaçlar
                                                                               e
         TEKB2B ekosistemine sahip bir                                        baz alınıp sunulduğunda kul-
                                                                              ba
                                p bir
         araç şu anda piyasada çok                                            la
                                                                              lanım alanının daha da geniş-n
                                k
                                                                              et
         yaygın değil. Aslına bakar--                                        l letilebildiğini söylüyor: “Bu
         sanız çok da yeni bir konu.                                         açıdan  PETEKB2B’yi daha da
                                                                               d
                                                                              ç
                                                                             a
                                                                               ı
                                                                            b
                                                                             asi
         Yapay zekayla satış ve ham-                                        basitleştirilmiş bir hale getirip
                                                                               t
                                                                           orta ve küçük ölçekli firmaların
         madde kullanımı verileri-                                  Emre   ort a  v
                                                                          k
                                                                               ı
         ni baz alarak yeni bir ürün                              Okumuş  kullanımına sunmayı planladık.
                                                                           ullan
                                da
         reçetesi üretimi konusunda                                       Amacım
                                                                          Amacımız, tedarik zincirinde ve
         pazarda otorite olmayı hedefliyoruz.”             dünya genelinde yaşanan ekonomik kriz şartlarında
            Emre Okumuş, PETEKB2B ürününü piyasaya sun-   büyük firmaların yatırımları durdurarak daha çok bulun-
         duktan sonra orta ve küçük ölçekli firmalar için geliş-  duğu konumu koruma refleksiyle hareket etmeleri se-
         miş özelliklerden ziyade daha çok sipariş yönetimine   bebiyle satışlarımızdaki düşüşü engellemektir. Kısaca;
         ihtiyaç bulunduğunu farkettiklerini kaydediyor: “2024’te   pazarda hedeflediğimiz kitleyi genişletme stratejisini iz-
         başladığımız yeni ürünümüzde; fiyat / performans açı-  ledik. Maliyetlerimizde ciddi artışlar yaşandı tabii ki. Her
         sından rekabet edilemeyecek seviyede minimum özel-  firmada olduğu gibi bizim de artan maliyetler ve duran
         likle maksimum ihtiyaç karşılama düşüncesiyle yola   satışlara karşı en büyük önlemimiz; ürünlerimizi daha
         çıktık. PETEKB2B ürünümüzün merkezi ve firma bazın-  geniş kitlelere hitap eder hale getirmek oldu. Bir diğer
         da özelleştirilmemiş versiyonunu geliştirmeye başladık.   çözümümüz de yeni pazarlara yönelmek oldu. Doğrudan
         2024 ikinci çeyreğinde kullanıma sunmayı hedeflediği-  Avrupa pazarını hedefleyerek işe başladık sonra Türkiye
         miz bu yeni ürünümüzün özellikle Almanya’da geniş   pazarına da yöneldik. Yeni ürünümüzle Türkiye pazarın-
         kullanım alanına sahip olacağını düşünüyoruz. Haliha-  da ciddi bir pay sahibi olacağımızı düşünüyorum.”
         54 KobiEfor Mart 2024
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59