Page 54 - KobiEfor Mart 2024
P. 54
CEO
Boranka Teknoloji Kurucusu ve CEO’su Emre Okumuş:
“Asla vazgeçmem”
Boranka Teknoloji Kurucusu ve CEO’su yaklaşımla meseleleri ele alan Emre
Emre Okumuş’un başarısının sırrı; Okumuş, şirketin başarısının ekip
başladığı işi sonuçlandırana kadar başarısı olduğunu vurguluyor.
asla vazgeçmemesi. Çözüm odaklı bir 5|SRUWDM 'HQL] <$1,.7$ú
oranka Teknoloji Kurucusu ve CEO’su Emre Oku- zırda PETEKB2B Avrupa’da kullanılmaya devam ediyor.
muş, özellikle gıda üretiminde pazar paylarının Yavaş ve emin adımlarla Türkiye pazarına da giriş yap-
B düşmesi veya ürün satışlarında ki düşüşler, doy- maya başladık; ancak burada orta ve küçük ölçekli fir-
gunluk, ürün kalitesini doğrudan etkileyen hammadde maların bu araçlara daha çok ihtiyacı var. Bu firmaların
vb. etkenleri göz önünde bulundurarak, gıda üreticisi büyümelerine destek sağlayabilecek, teknoloji giderle-
firmaların satışlarını arttırmayı hedeflediklerini söylü- rini mümkün olduğunca düşürerek satışlarını organize
yor: “Boranka Teknoloji olarak, 2023’te tüm sektörler- edip, durumlarını detaylı raporlayabilecekleri araçları
geliştirmeye başladık
rmaları hedefleyen ürünü
deki orta ve büyük ölçekli firmaları hedefleyen ürünü- geliştirmeye başladık. Küçük firmaların da bayi
sunduk. PETEKB2B genel
ve kurumsal sat
müz PETEKB2B’yi piyasaya sunduk. PETEKB2B genel ve kurumsal satışlarının yönetimi konusun-
da vazgeçilme
nettiği gibi birçok özelliği-
hatlarıyla bayi satış ağını yönettiği gibi birçok özelliği- da vazgeçilmezleri olmayı hedefliyoruz.”
Her şeyden önce pazarın zamana
nin yanında gıda üreticisi firmaların üretim aşamala- H er şe y d
maların üretim aşamala-
apay zeka destekli Üre-
göre değişen ihtiyaçlarını iyi okumak ve
rını da kontrol edebileceği yapay zeka destekli Üre- gö re d e ğ iş e
nin arasına kattık.”
tim Modülü’nü de özelliklerinin arasına kattık.” okumayı er
okumayı erken safhalarda yapabilme-
nin çok ön
ü
Emre Okumuş, bu modül sayesinde üretimde nin çok önemli olduğunu vurgulayan
esinde ür
etimde
l say
kaçakların tespiti kolaylıkla yapılırken; hammadde Okumuş, ö
p
en; hammadde
ya
ılırk
Okumuş, özellikle hizmet sektöründe
etesi ve hammadde te-
faaliyet gös
temini, kullanılan ürün reçetesi ve hammadde te- faaliyet gösteren bir firmanın CEO’su
darikçisi seçimlerine göre satışlardaki değişimlerin olarak, pazar
satışlardaki değişimlerin
olarak, pazarın isteklerinin üretimde yol
arıyor: “Eğer satışlarda
de gözlemlenebildiğini aktarıyor: “Eğer satışlarda haritasının
haritasının başlangıç noktası olması
gerek
bir düşüş varsa satış ve reçete verilerine da- gerektiğini düşünüyor.
çete verilerine da-
yanarak PETEKB2B yapay zeka modeli Çok fazla özelliğin yazılım
zeka modeli
önerisinde
size yeni bir ürün reçetesi önerisinde ü
ürünleri için kullanıcı açısın-
ha verimli
bulunarak, ürün gamının daha verimli d
dan tedirginlik oluşturabildi-
hale gelmesinde en büyük destek- ğine dikkat çeken Okumuş,
k destek-
ğ
lamalar
çiniz olacak. Benzer uygulamalar ürünün olabildiğinde basit-ü
k PE-
olmasına rağmen tam olarak PE- l leştirilerek sadece ihtiyaçlar
e
TEKB2B ekosistemine sahip bir baz alınıp sunulduğunda kul-
ba
p bir
araç şu anda piyasada çok la
lanım alanının daha da geniş-n
k
et
yaygın değil. Aslına bakar-- l letilebildiğini söylüyor: “Bu
sanız çok da yeni bir konu. açıdan PETEKB2B’yi daha da
d
ç
a
ı
b
asi
Yapay zekayla satış ve ham- basitleştirilmiş bir hale getirip
t
orta ve küçük ölçekli firmaların
madde kullanımı verileri- Emre ort a v
k
ı
ni baz alarak yeni bir ürün Okumuş kullanımına sunmayı planladık.
ullan
da
reçetesi üretimi konusunda Amacım
Amacımız, tedarik zincirinde ve
pazarda otorite olmayı hedefliyoruz.” dünya genelinde yaşanan ekonomik kriz şartlarında
Emre Okumuş, PETEKB2B ürününü piyasaya sun- büyük firmaların yatırımları durdurarak daha çok bulun-
duktan sonra orta ve küçük ölçekli firmalar için geliş- duğu konumu koruma refleksiyle hareket etmeleri se-
miş özelliklerden ziyade daha çok sipariş yönetimine bebiyle satışlarımızdaki düşüşü engellemektir. Kısaca;
ihtiyaç bulunduğunu farkettiklerini kaydediyor: “2024’te pazarda hedeflediğimiz kitleyi genişletme stratejisini iz-
başladığımız yeni ürünümüzde; fiyat / performans açı- ledik. Maliyetlerimizde ciddi artışlar yaşandı tabii ki. Her
sından rekabet edilemeyecek seviyede minimum özel- firmada olduğu gibi bizim de artan maliyetler ve duran
likle maksimum ihtiyaç karşılama düşüncesiyle yola satışlara karşı en büyük önlemimiz; ürünlerimizi daha
çıktık. PETEKB2B ürünümüzün merkezi ve firma bazın- geniş kitlelere hitap eder hale getirmek oldu. Bir diğer
da özelleştirilmemiş versiyonunu geliştirmeye başladık. çözümümüz de yeni pazarlara yönelmek oldu. Doğrudan
2024 ikinci çeyreğinde kullanıma sunmayı hedeflediği- Avrupa pazarını hedefleyerek işe başladık sonra Türkiye
miz bu yeni ürünümüzün özellikle Almanya’da geniş pazarına da yöneldik. Yeni ürünümüzle Türkiye pazarın-
kullanım alanına sahip olacağını düşünüyoruz. Haliha- da ciddi bir pay sahibi olacağımızı düşünüyorum.”
54 KobiEfor Mart 2024