Page 45 - KobiEfor Kasım 2024
P. 45
“OSB’lerin demiryolu ile limanlara bağlanması
Türk sanayisine ivme kazandıracak”
Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu (OSBÜK) Yö- “OSB’lerimizin yatırım ve üretim avantajlarını artırır”:
netim Kurulu Başkanı Memiş Kütükcü, Türk sanayisinin 67 binden fazla fabrikanın üretim yaptığı, 2 milyon 600
bel kemiği olan organize sanayi bölgelerinin (OSB’ler), ül- binin üzerinde istihdam sağlayan OSB’lerin Türkiye’nin
kenin toplam sanayi üretiminin %45’ini gerçek- 1000 Büyük Sanayi Kuruluşu’ndan
leştirdiğini belirterek, OSB’lerin demiryolları ile 648’ine de evsahipliği yaptığını aktaran
limanlara bağlanmasının Türk sanayisine Kütükcü, şunları ifade etti: “2024-2028
büyük bir ivme kazandıracağını söyledi. Lojistik yıllarını kapsayan 12. Kalkınma Pla-
maliyetlerinin sanayiciler üzerinde büyük bir nı’nda yer alan OSB’lerimizin limanlara
yük oluşturduğuna ve bu yükün hafifletilmesi demiryolu ile bağlanması hedefi çok
için OSB’lerin demiryolu ağına entegre edilme- önemli bir hedef. OSBÜK olarak bu he-
sinin kritik önemine işaret eden Kütükcü, defi destekliyoruz. Özellikle Anadolu’da
OSBÜK olarak bu süreci yakından takip ettik- limanlara nispeten daha uzak olan
Memiş Kütükcü
lerini kaydetti: "Mevzuat, elektrik, doğalgaz, OSB’lerimiz başta olmak üzere, tüm
teşvik ve mesleki eğitim gibi alanlarda faaliyet gösteren OSB’lerimizin demiryolları ile limanlara bağlanması, sa-
komisyonlarımıza bir de Lojistik Komisyonu ekledik. nayimizin uluslararası arenadaki gücünü perçinleyecektir.
OSBÜK Lojistik Komisyonumuz, OSB’lerimizin lojistik Ayrıca OSB’lerimizin yatırım ve üretim avantajlarını da ar-
avantajlarını artırmak için çalışmalarına devam ediyor.” tıracaktır.”
zincirinde önemli bir noktada yer alan ülkemizin bu gibi dar- ayına göre %14.8 artış gösterdi. Limanlarımızda gerçekleş-
boğazların etkilerinden en az etkilenmesi için alternatif gü- tirilen ihracat amaçlı yükleme miktarı 2024 Mart’ta bir önceki
zergahların ve rotaların belirlenmesi ve bu rotaların küresel yılın aynı ayına göre %19.4 artarak 12.804.476 ton, ithalat
boyutta rekabetçi güce sahip olması önem taşıyor. Küresel amaçlı boşaltma miktarı 2024 Mart’ta bir önceki yılın aynı
krizler ticareti yeniden şekillendirirken aynı zamanda dünya ayına göre %12.4 artarak 23.880.435 ton, dış ticaret taşıma-
üzerinde yüklerin çeşitlenmesini ve taşımacılık taleplerini de cılığında (ithalat+ihracat) toplam yük miktarı 2024 Mart’ta bir
artırıyor. Bu noktada konteyner ve parsiyel taşımacılığı kilit önceki yılın aynı ayına göre %14.8 artarak 36.684.911 ton
rol oynuyor ve ciddi avantajlar sağlıyor.” oldu. Küreselleşmeyi hızlandıran konteyner ve parsiyel ta-
Ticaretin artmasına katkı: Bilgehan Engin, şu bilgileri şımacılığı dünya ticaretinde maliyetlerin düşmesine ve tica-
paylaşıyor: “MEAK Deniz Ticaret Odası yayınları incelendi- retin artmasına, aynı zamanda uzak bölgelerle ticaretin
ğinde limanlarımızda gerçekleşen toplam yük elleçleme yapılabilmesine olanak sağlıyor. Elleçlemenin kolay olması,
miktarının 2024 Mart’ta bir önceki yılın aynı ayına göre %9.2 belirli standardizasyonlara göre yüklenebiliyor olması, farklı
artış göstererek 47.351.510 ton olduğu gözlemleniyor. De- konteyner tipleri ile farklı ürünlerin taşınmasını sağlaması
nizyoluyla yapılan dış ticaret 2024 Mart’ta bir önceki yılın aynı açısından yüksek ticari faydalar sağlıyor.”
Kas m 2024 KobiEfor 45