Page 45 - KobiEfor Kasım 2024
P. 45

“OSB’lerin demiryolu ile limanlara bağlanması
            Türk sanayisine ivme kazandıracak”

              Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu (OSBÜK) Yö-  “OSB’lerimizin yatırım ve üretim avantajlarını artırır”:
            netim Kurulu Başkanı Memiş Kütükcü, Türk sanayisinin   67 binden fazla fabrikanın üretim yaptığı, 2 milyon 600
            bel kemiği olan organize sanayi bölgelerinin (OSB’ler), ül-  binin üzerinde istihdam sağlayan OSB’lerin Türkiye’nin
            kenin toplam sanayi üretiminin %45’ini gerçek-             1000 Büyük Sanayi Kuruluşu’ndan
            leştirdiğini belirterek, OSB’lerin demiryolları ile        648’ine de evsahipliği yaptığını aktaran
            limanlara bağlanmasının Türk sanayisine                    Kütükcü, şunları ifade etti:  “2024-2028
            büyük bir ivme kazandıracağını söyledi. Lojistik           yıllarını kapsayan 12. Kalkınma Pla-
            maliyetlerinin sanayiciler üzerinde büyük bir              nı’nda yer alan OSB’lerimizin limanlara
            yük oluşturduğuna ve bu yükün hafifletilmesi                 demiryolu ile bağlanması hedefi çok
            için OSB’lerin demiryolu ağına entegre edilme-             önemli bir hedef. OSBÜK olarak bu he-
            sinin kritik önemine işaret eden Kütükcü,                  defi destekliyoruz. Özellikle Anadolu’da
            OSBÜK olarak bu süreci yakından takip ettik-               limanlara nispeten daha uzak olan
                                                         Memiş Kütükcü
            lerini kaydetti:  "Mevzuat, elektrik, doğalgaz,            OSB’lerimiz başta olmak üzere, tüm
            teşvik ve mesleki eğitim gibi alanlarda faaliyet gösteren   OSB’lerimizin demiryolları ile limanlara bağlanması, sa-
            komisyonlarımıza bir de Lojistik Komisyonu ekledik.   nayimizin uluslararası arenadaki gücünü perçinleyecektir.
            OSBÜK Lojistik Komisyonumuz, OSB’lerimizin lojistik   Ayrıca OSB’lerimizin yatırım ve üretim avantajlarını da ar-
            avantajlarını artırmak için çalışmalarına devam ediyor.”   tıracaktır.”


          zincirinde önemli bir noktada yer alan ülkemizin bu gibi dar-  ayına göre %14.8 artış gösterdi. Limanlarımızda gerçekleş-
          boğazların etkilerinden en az etkilenmesi için alternatif gü-  tirilen ihracat amaçlı yükleme miktarı 2024 Mart’ta bir önceki
          zergahların ve rotaların belirlenmesi ve bu rotaların küresel   yılın aynı ayına göre %19.4 artarak 12.804.476 ton,  ithalat
          boyutta rekabetçi güce sahip olması önem taşıyor. Küresel   amaçlı boşaltma miktarı 2024 Mart’ta bir önceki yılın aynı
          krizler ticareti yeniden şekillendirirken aynı zamanda dünya   ayına göre %12.4 artarak 23.880.435 ton, dış ticaret taşıma-
          üzerinde yüklerin çeşitlenmesini ve taşımacılık taleplerini de   cılığında (ithalat+ihracat) toplam yük miktarı 2024 Mart’ta bir
          artırıyor. Bu noktada konteyner  ve parsiyel taşımacılığı kilit   önceki yılın aynı ayına göre %14.8 artarak 36.684.911 ton
          rol oynuyor ve ciddi avantajlar sağlıyor.”     oldu. Küreselleşmeyi hızlandıran konteyner ve parsiyel ta-
            Ticaretin artmasına katkı:  Bilgehan Engin, şu bilgileri   şımacılığı dünya ticaretinde maliyetlerin düşmesine ve tica-
          paylaşıyor: “MEAK Deniz Ticaret Odası yayınları incelendi-  retin artmasına, aynı zamanda uzak bölgelerle ticaretin
          ğinde limanlarımızda gerçekleşen toplam yük elleçleme   yapılabilmesine olanak sağlıyor. Elleçlemenin kolay olması,
          miktarının 2024 Mart’ta bir önceki yılın aynı ayına göre %9.2   belirli standardizasyonlara göre yüklenebiliyor olması, farklı
          artış göstererek 47.351.510 ton olduğu gözlemleniyor. De-  konteyner tipleri ile farklı ürünlerin taşınmasını sağlaması
          nizyoluyla yapılan dış ticaret 2024 Mart’ta bir önceki yılın aynı   açısından yüksek ticari faydalar sağlıyor.”
                                                                                     Kas m 2024 KobiEfor  45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50