Page 43 - KobiEfor Kasım 2024
P. 43
“2053’e kadar bölünmüş yol uzunluğunumuzu
38 bin km’nin üzerine çıkaracağız”
Uluslararası Yol Federasyonu (IRF) Dünya Kongresi, Cum- kesintisiz ulaşım sağlayacaklarını belirten Bakan Ura-
hurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın video konferans ara- loğlu, şu bilgileri verdi: “Projemiz; Fav Limanı’ndan Tür-
cılığıyla gerçekleştirdiği açılış konuşmasıyla İstanbul’da kiye’ye kadar uzanan yaklaşık 1200 km’lik çift yönlü otoyol
başladı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, şunları söyledi: “Büyük ve demiryolu inşasını içeriyor. Proje’nin en önemli güzer-
atılımlara imza atarak Türkiye’yi ulaşım ve altyapı saha- gâhlarından birisi olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden
sında iddialı bir seviyeye taşıdık. Avrasya Tüneli’nden Sa- geçecek demiryolu projesinin yapımına 2025’in ilk ayla-
buncubeli Tüneli’ne, Erkenek Tüneli’nden Ilgaz 15 rında başlanacak. Türkiye’yi çok modlu taşımacılık altya-
Temmuz İstiklal Tüneli'ne, Ovit Tüneli’nden Cankurtaran pısı sunan uluslararası bir lojistik merkeze dönüştürdük.
Tüneli’ne kadar pek çok projeyi hayata geçirdik. Yavuz Sul- Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı doğrultusunda 2023’te
tan Selim ve 1915 Çanakkale 13919 km olan demiryolu
Köprülerimiz ülkemizin ağını 2028’de 17287 km’ye,
gurur abideleri oldu. Kara- 2053’te 28600 km’ye, yıllık de-
deniz Sahil Yolu, Kuzey Mar- miryolu yük taşımacılığını 32
mara Otoyolu, İstanbul-İzmir milyon tondan 448 milyon
Otoyolu gibi projelerimizle tona çıkarmayı hedefliyoruz.
şehirlerimiz arasındaki be- Limanlar, sanayi bölgeleri ve
şeri, lojistik, ekonomik ve ti- lojistik merkezlerle bağlantılı
cari bağları güçlendirdik. iltisak hatlarını artırmayı ve
Türkiye bugün uzunluğu 4 lojistik merkez sayısını 28’e
bin km’ye yaklaşan otoyol ve çıkarmayı hedeflemekteyiz.
Recep Tayyip Abdulkadir
30 bin km’ye yaklaşan bö- Sürdürülebilir, Akıllı Hareket-
Erdoğan Uraloğlu
lünmüş yol ağına sahiptir.” lilik Stratejisi ve Eylem
Ulaştırma alanındaki yatırım ve hamlelerine devam ede- Planı’mızı oluşturduk. Havacılık alanında da Türkiye’yi kü-
ceklerini belirten Cumhurbaşkanı Erdoğan, 2053’e kadar resel bir havacılık merkezine dönüştürdük. İç hatlardaki
bölünmüş yol uzunluğunu 38000 km’nin, otoyol uzunlu- aktif havalimanı sayımızı hizmete açtığımız Çukurova
ğunuysa 8300 km’nin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini Uluslararası Havalimanı’yla 58’e yükselttik. Dış hatlarda
açıkladı. 131 ülkede 347 farklı noktaya havayoluyla ulaşıyoruz. Bu
Mega projelerin yenileri geliyor: Ulaştırma ve Altyapı Ba- senenin sonunda dış hatlardaki uçuş nokta sayımızı 349’a
kanı Abdulkadir Uraloğlu, “Ülkemiz; Orta Koridor’un ge- çıkaracağız. Ülkemiz; karbonsuz havalimanı sertifikasına
liştirilmesi kapsamında, 2017’de faaliyete geçen; sahip 50 havalimanıyla Fransa’dan sonraki en yüksek sa-
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu, Avrasya Tüneli, Marmaray, yıda sertifikaya sahip 2. ülke. İstanbul Havalimanımız gün-
Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu lük ortalama 1500’e yakın uçuşla bugün dünyanın en
gibi mega projeleri hayata geçirmiş ve yenilerine de devam büyük küresel transit merkezlerinden biri olurken, Avru-
etmektedir” dedi. 2030’da tamamlanmasını planladıkları pa’nın en yoğun havalimanları sıralamasında ilk sırada.
Kalkınma Yolu Projesi ile Irak’taki FAV Limanı’ndan Lond- Sabiha Gökçen ve Antalya Havalimanları da ilk 10 havali-
ra’ya kadar kara ve demiryoluyla Avrupa’nın her ülkesine manı arasında.”
çoğunlukla denizyolu olmak üzere; karayolu, havayolu ve de- tusunun tedarik zinciri içerisindeki popülaritesi giderek yük-
miryolu ile de yapılıyor.” seliyor. Konteyner taşımacılığının bu yükselişine bağlı olarak
Konteynerın, yük taşımacılığında ürünlerin ya da malın gemi boyutları ve limanlar bu kutudan daha fazla miktarda
taşınmasında kullanılan kaplar olarak adlandırıldığını akta- taşımak ve elleçlemek için geliştiriliyor. Bu dönüşümün
ran Engin, konteyner taşımacılığının dayanıklı ve uzun doğal sonucu olarak hem tedarik zincirinde kullanılan ta-
ömürlü olması sebebiyle genellikle denizyolu taşımacılığında şıma araç türleri, hem de tesis kapasite ve özellikleri ile ay-
tercih edilse de tüm taşımacılık yöntemlerinde kullanıldığını rıca gümrük prosedürleri, ürün maliyeti gibi kritik
ifade ediyor: “Konteynerlar sürekli kullanım özelliği bakı- standartlar ve fonksiyonlar ortaya çıkıyor.”
mından tekrar tekrar taşınmaya uygun oldukları için yaygın Parsiyel taşımacılığın ise; bir ya da birden fazla alıcı tara-
olarak tercih ediliyor. Konteyner taşımacılığının dünya tica- fından ve farklı firmalardan sipariş edilen ürün veya malların
retine etkisi çok büyüktür. 1960’lı yıllardan bu yana konteyner tek ve birleştirilmiş yük halinde taşıma sürecine verilen isim
taşımacılığının yayılması ve bu taşımacılık modunun küresel olduğunu kaydeden Engin, yük teslimatının denizyolu, hava-
ticarete getirdiği esneklik; hızlı taşıma imkanı, düşük hasar yolu, karayolu ve demiryolu aracılığıyla gerçekleştirildiğini
ve elleçleme kolaylığı gibi imkanlar sayesinde, bu taşıma ku- belirtiyor: “Parsiyel taşımacılıkta, alıcıları farklı olan mal ya
Kas m 2024 KobiEfor 43