Page 43 - KobiEfor Kasım 2024
P. 43

“2053’e kadar bölünmüş yol uzunluğunumuzu
            38 bin km’nin üzerine çıkaracağız”

            Uluslararası Yol Federasyonu (IRF) Dünya Kongresi, Cum-  kesintisiz ulaşım sağlayacaklarını belirten Bakan Ura-
            hurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın video konferans ara-  loğlu, şu bilgileri verdi: “Projemiz; Fav Limanı’ndan Tür-
            cılığıyla gerçekleştirdiği açılış konuşmasıyla İstanbul’da   kiye’ye kadar uzanan yaklaşık 1200 km’lik çift yönlü otoyol
            başladı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, şunları söyledi: “Büyük   ve demiryolu inşasını içeriyor. Proje’nin en önemli güzer-
            atılımlara imza atarak Türkiye’yi ulaşım ve altyapı saha-  gâhlarından birisi olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden
            sında iddialı bir seviyeye taşıdık. Avrasya Tüneli’nden Sa-  geçecek demiryolu projesinin yapımına 2025’in ilk ayla-
            buncubeli Tüneli’ne, Erkenek Tüneli’nden Ilgaz 15   rında başlanacak. Türkiye’yi çok modlu taşımacılık altya-
            Temmuz İstiklal Tüneli'ne, Ovit Tüneli’nden Cankurtaran   pısı sunan uluslararası bir lojistik merkeze dönüştürdük.
            Tüneli’ne kadar pek çok projeyi hayata geçirdik. Yavuz Sul-  Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı doğrultusunda 2023’te
            tan Selim ve 1915 Çanakkale                                        13919 km olan demiryolu
            Köprülerimiz  ülkemizin                                            ağını 2028’de 17287 km’ye,
            gurur abideleri oldu. Kara-                                        2053’te 28600 km’ye, yıllık de-
            deniz Sahil Yolu, Kuzey Mar-                                       miryolu yük taşımacılığını 32
            mara Otoyolu, İstanbul-İzmir                                       milyon tondan 448 milyon
            Otoyolu gibi projelerimizle                                        tona çıkarmayı hedefliyoruz.
            şehirlerimiz arasındaki be-                                        Limanlar, sanayi bölgeleri ve
            şeri, lojistik, ekonomik ve ti-                                    lojistik merkezlerle bağlantılı
            cari bağları güçlendirdik.                                         iltisak hatlarını artırmayı ve
            Türkiye bugün uzunluğu 4                                           lojistik merkez sayısını 28’e
            bin km’ye yaklaşan otoyol ve                                       çıkarmayı hedeflemekteyiz.
                                           Recep Tayyip         Abdulkadir
            30 bin km’ye yaklaşan bö-                                          Sürdürülebilir, Akıllı Hareket-
                                               Erdoğan            Uraloğlu
            lünmüş yol ağına sahiptir.”                                        lilik Stratejisi ve Eylem
            Ulaştırma alanındaki yatırım ve hamlelerine devam ede-  Planı’mızı oluşturduk. Havacılık alanında da Türkiye’yi kü-
            ceklerini belirten Cumhurbaşkanı Erdoğan, 2053’e kadar   resel bir havacılık merkezine dönüştürdük. İç hatlardaki
            bölünmüş yol uzunluğunu 38000 km’nin, otoyol uzunlu-  aktif havalimanı sayımızı hizmete açtığımız Çukurova
            ğunuysa 8300 km’nin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini   Uluslararası Havalimanı’yla 58’e yükselttik. Dış hatlarda
            açıkladı.                                     131 ülkede 347 farklı noktaya havayoluyla ulaşıyoruz. Bu
             Mega projelerin yenileri geliyor: Ulaştırma ve Altyapı Ba-  senenin sonunda dış hatlardaki uçuş nokta sayımızı 349’a
            kanı Abdulkadir Uraloğlu, “Ülkemiz; Orta Koridor’un ge-  çıkaracağız. Ülkemiz; karbonsuz havalimanı sertifikasına
            liştirilmesi kapsamında, 2017’de faaliyete geçen;   sahip 50 havalimanıyla Fransa’dan sonraki en yüksek sa-
            Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu, Avrasya Tüneli, Marmaray,   yıda sertifikaya sahip 2. ülke. İstanbul Havalimanımız gün-
            Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu   lük ortalama 1500’e yakın uçuşla bugün dünyanın en
            gibi mega projeleri hayata geçirmiş ve yenilerine de devam   büyük küresel transit merkezlerinden biri olurken, Avru-
            etmektedir” dedi. 2030’da tamamlanmasını planladıkları   pa’nın en yoğun havalimanları sıralamasında ilk sırada.
            Kalkınma Yolu Projesi ile Irak’taki FAV Limanı’ndan Lond-  Sabiha Gökçen ve Antalya Havalimanları da ilk 10 havali-
            ra’ya kadar kara ve demiryoluyla Avrupa’nın her ülkesine   manı arasında.”

          çoğunlukla denizyolu olmak üzere; karayolu, havayolu ve de-  tusunun tedarik zinciri içerisindeki popülaritesi giderek yük-
          miryolu ile de yapılıyor.”                     seliyor.  Konteyner taşımacılığının bu yükselişine bağlı olarak
            Konteynerın, yük taşımacılığında ürünlerin ya da malın   gemi boyutları ve limanlar bu kutudan daha fazla miktarda
          taşınmasında kullanılan kaplar olarak adlandırıldığını akta-  taşımak ve elleçlemek için geliştiriliyor. Bu dönüşümün
          ran Engin, konteyner taşımacılığının dayanıklı ve uzun   doğal sonucu olarak hem tedarik zincirinde kullanılan ta-
          ömürlü olması sebebiyle genellikle denizyolu taşımacılığında   şıma araç türleri, hem de tesis kapasite ve özellikleri ile ay-
          tercih edilse de tüm taşımacılık yöntemlerinde kullanıldığını   rıca gümrük prosedürleri, ürün maliyeti gibi kritik
          ifade ediyor: “Konteynerlar sürekli kullanım özelliği bakı-  standartlar ve fonksiyonlar ortaya çıkıyor.”
          mından tekrar tekrar taşınmaya uygun oldukları için yaygın   Parsiyel taşımacılığın ise; bir ya da birden fazla alıcı tara-
          olarak tercih ediliyor. Konteyner taşımacılığının dünya tica-  fından ve farklı firmalardan sipariş edilen ürün veya malların
          retine etkisi çok büyüktür. 1960’lı yıllardan bu yana konteyner   tek ve birleştirilmiş yük halinde taşıma sürecine verilen isim
          taşımacılığının yayılması ve bu taşımacılık modunun küresel   olduğunu kaydeden Engin, yük teslimatının denizyolu, hava-
          ticarete getirdiği esneklik; hızlı taşıma imkanı, düşük hasar   yolu, karayolu ve demiryolu aracılığıyla gerçekleştirildiğini
          ve elleçleme kolaylığı gibi imkanlar sayesinde, bu taşıma ku-  belirtiyor: “Parsiyel taşımacılıkta, alıcıları farklı olan mal ya
                                                                                     Kas m 2024 KobiEfor  43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48