Page 47 - KobiEfor Kasım 2024
P. 47

Avansas, sunduğu çözümlerle iş yerinin en önemli yol ar-  merkezinde, odağımızda önce insan olmalı. Çalışanların
          kadaşı olmaya devam edecek.”                   mutlu olduğu ve güvende hissettiği bir ortam yaratmaya
            “Avansas, bir sistem, süreç ve veri şirketi”: Günümüzde   gayret ediyorum. Mümkün olduğu kadar şirketin her se-
          özellikle e-ticaret şirketlerinin yaşadığı en büyük zorluk;   viyesinde tüm çalışma arkadaşlarımla fikir alışverişinde
          operasyonel maliyetlerin çok hızlı artışı ve tedarikte yaşa-  bulunmayı, şirketi çalışanlarla birlikte yönetmeyi tercih
          nan kırılmalar. Güleç, bu sebeple tedarik zincirine, tekno-  ediyorum. Müşteri ve operasyon odaklıyım. Müşteriden ve
          lojiye yaptıkları yatırımlarla Avansas’ın alanında en verimli   sahadan gelen geri bildirimleri mutlaka bir aksiyon pla-
          şirket olması için çalıştıklarını vurguluyor: “Avansas bir sis-  nına döker ve hangi detayda olursa olsun yakından takip
          tem, süreç ve veri şirketi aslında. Büyük veri havuzumuzu   ederim” diyor.
          çok detaylı inceliyoruz, departman bazında doğru metrik-  “Başarının yolu konuşmayı bırakmak ve yapmaya baş-
          lerle hizmet kalitemizi ve verimliliğimizi anlık olarak takip   lamaktır” özlü sözünü seven Güleç, hayatta mutluluğun ve
          ediyoruz. Avansas olarak, organizasyonun her seviyesinde   başarının yolunun üretmekten ve eylemden geçtiğine ina-
          işimize hakimiyeti önemsiyoruz, o sebeple detaylarla çok   nıyor ve “Uygulayacağını planla, planını uygula” iş deyimini
          ilgili bir şirketiz. Bu detaylar da saha ve müşteri ziyaretle-  de seviyor: “Şirketleri birbirinden ayıran en önemli konu-
          rinde ortaya çıkıyor. Alacağımız kararları masa başında   lardan biri; hızlı ve doğru ‘icra’ yapma kabiliyeti. Bunun için
          değil, sahadan gelen verilerle destekleyerek yuvarlak masa   de mutlaka bir planınız olmalı. Kalabalık organizasyon-
          toplantılarında ‘ortak akıl’ prensibi ile alıp, disiplinli şekilde   larda; şirketin icra edeceği konuları önem sırasına göre bir
          icra ediyoruz. Müşterilerimizin büyük çoğunluğu iş yerleri   plana koyup, çok sıkı takip edip, işleri sonuçlandırma yet-
          olduğu için; onların zorluklarını, problemlerini yakından   kinliği fark yaratıyor. İş takibinin, hızlı icranın şirketin başa-
          takip ederek; hizmet kalitemizi en yüksek seviyede tutmak
                                                         rısında çok önemli bir yeri olduğunu düşünüyorum.” Ekip
          için tüm şirket olarak çok çaba sarf ediyoruz. Mevcut işimizi
                                                         arkadaşlarının katılımcı, yenilikçi, planlı, insan odaklı bir yö-
          mükemmel şekilde yapmaya, vaktimizin çoğunu sahada,
                                                         netici olarak nitelediği Güleç, tüm çalışanların yaptığı işte
          müşterilerimizle ve tedarikçilerimizle geçirerek ekosistem   şirketin hangi kısmına katkıda bulunduğunu bilmesini çok
          için doğru kararlar almaya odaklanmaya devam edeceğiz.
                                                         önemsiyor: “Tüm organizasyonun şirketin gitmek istediği
          En kritik kısım müşterileri ve sahayı çok iyi dinlemek, geri
                                                         vizyon ve gidişatıyla ilgili hizalanması için belirli sıklıklarda
          bildirimleri almak ve aksiyona geçmek. Avansas’ta biz bu
                                                         güncelleme toplantıları yapıyoruz. Yenilikçi çözümleri teşvik
          ruhu çok önemsiyoruz.”
                                                         eden bir lider olarak, şirketimizin geleceğini şekillendiren
            Ortak akla önem veren hizmetkar modeli: Güleç, lider-
                                                         stratejiler geliştirmeyi ve ekiplerimizi bu hedefler doğrul-
          lik yaklaşımında hizmetkar liderlik modeline yakın bir tarzı
                                                         tusunda motive etmeyi önemsiyorum. Disiplinli ve sonuç
          bulunduğunu söylüyor: “Mutlu çalışanlar+mutlu müşte-
                                                         odaklı bir yaklaşımı benimsesem de insan odaklı yönetim
          riler=mutlu şirket yapısına inanıyorum. Elimden geldiği
                                                         tarzıyla dengeyi korumaya özen gösteriyorum.”
          kadar problemlerin çözümüne ortak olup, ekip arkadaş-
                                                            Hızlı tüketim, e-ticaret ve perakende sektörlerinde 20
          larımı iyi dinleyip alacağımız kararları ortak akılla hızlıca   yıllık deneyim: Marmara Üniversitesi Ekonometri Bölümü
          icra etmeye gayret ediyorum. Değişen koşullar karşısında   mezunu, Boğaziçi Üniversitesi’nde Executive MBA eğitimini
          iş baskısını göğüsleyip pozitif kalmak, çalışanları bu bas-  tamamlayan Güleç, Danone’de satış eğitmeni olarak baş-
          kıya ezdirmemek de hepimizin görevi. Organizasyonun   ladığı yaklaşık 20 yıllık kariyerinin çoğunluğunu, uluslar-
          nabzını tutmak için dönem dönem kahvaltı ve yemek or-  arası şirketlerde lokal ve global ölçekte satın alma ve
          ganizasyonlarıyla ekipleri dinlemeye çalışıyorum. Günü-  tedarik zinciri fonksiyonunda geçirdi. Hızlı tüketim, e-ticaret
          müz dünyasında yöneticilerin en çok yaşadığı sorunlardan   ve perakende sektörlerinde deneyimli Güleç, “Özellikle bu
          biri ‘odaklanma.’ Üst düzey yöneticilerin kafa karışıklığı   üç sektörün son 20 yıllık dönüşümüne tanıklık ettim. Sıra-
          şirket organizasyonunu çok yoruyor. Mümkün olduğu   sıyla, BP, DHL, Unilever ve Getir şirketlerinde lokal ve global
          kadar şirketin önceliklerini çok iyi belirleyip, ‘odak’ alan-  ölçekte tedarik zinciri, operasyonel mükemmeliyet rollerini
          larını takip etmeye, ettirmeye çalışıyorum. Şirketin odağını  üstlendikten sonra 1 Nisan 2024 itibariyle Avansas’ ta Genel
          dağıtacak tüm proje ve konuları öncelik listesinden bilinçli  Müdürlük görevine başladım” diyor.
          şekilde çıkartıyoruz. Bütün bunların sonunda da başarıyı   Spor, seyahat, yenilikçilik: Geçmişte TÜSİAD, YASED
          veya başarısızlığı hep birlikte paylaşıyoruz.”    gibi kuruluşların çalışma gruplarında bulunan, Türki-
            Operasyon kökenli bir yönetici olan Güleç, detaylara ve  ye’de tedarik zincirinin gelişmesi için fikir paylaşımla-
          saha ziyaretlerine çok önem veriyor: “Verimliliği masa ba-  rında aktif rol alan Güleç, mümkün olduğunca üniversite
          şında yapılan hesaplarla artırmanız mümkün değil, mut-  öğrencileriyle etkinliklerde buluşup, tecrübelerini pay-
          laka uygulanabilir ve sürdürülebilir olmalı. Lider  laşmayı, iş dışında ailesi ve arkadaşlarıyla zaman geçir-
          kadromuzdaki takım arkadaşlarımla birlikte depomuzda   meyi, spor yapmayı, seyahat etmeyi, teknoloji, dijital
          veya müşteri ziyaretlerinde ekiplerimizin yanında bolca   dönüşüm konularında okumalar yapmayı, sektördeki ye-
          vakit geçirip, aksiyonlarımızı sahada almaya çok önem ve-  nilikleri takip etmeyi seviyor, boş vakitlerinde futbol, bas-
          riyoruz.”                                      ketbol, voleybol, tenis, atletizm gibi sporun birçok dalını
            İnsan odaklılık: Güleç, “Ne iş yaparsak yapalım, işin  takip etmeye çalışıyor.
                                                                                     Kas m 2024 KobiEfor  47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52