Page 47 - KobiEfor Kasım 2024
P. 47
Avansas, sunduğu çözümlerle iş yerinin en önemli yol ar- merkezinde, odağımızda önce insan olmalı. Çalışanların
kadaşı olmaya devam edecek.” mutlu olduğu ve güvende hissettiği bir ortam yaratmaya
“Avansas, bir sistem, süreç ve veri şirketi”: Günümüzde gayret ediyorum. Mümkün olduğu kadar şirketin her se-
özellikle e-ticaret şirketlerinin yaşadığı en büyük zorluk; viyesinde tüm çalışma arkadaşlarımla fikir alışverişinde
operasyonel maliyetlerin çok hızlı artışı ve tedarikte yaşa- bulunmayı, şirketi çalışanlarla birlikte yönetmeyi tercih
nan kırılmalar. Güleç, bu sebeple tedarik zincirine, tekno- ediyorum. Müşteri ve operasyon odaklıyım. Müşteriden ve
lojiye yaptıkları yatırımlarla Avansas’ın alanında en verimli sahadan gelen geri bildirimleri mutlaka bir aksiyon pla-
şirket olması için çalıştıklarını vurguluyor: “Avansas bir sis- nına döker ve hangi detayda olursa olsun yakından takip
tem, süreç ve veri şirketi aslında. Büyük veri havuzumuzu ederim” diyor.
çok detaylı inceliyoruz, departman bazında doğru metrik- “Başarının yolu konuşmayı bırakmak ve yapmaya baş-
lerle hizmet kalitemizi ve verimliliğimizi anlık olarak takip lamaktır” özlü sözünü seven Güleç, hayatta mutluluğun ve
ediyoruz. Avansas olarak, organizasyonun her seviyesinde başarının yolunun üretmekten ve eylemden geçtiğine ina-
işimize hakimiyeti önemsiyoruz, o sebeple detaylarla çok nıyor ve “Uygulayacağını planla, planını uygula” iş deyimini
ilgili bir şirketiz. Bu detaylar da saha ve müşteri ziyaretle- de seviyor: “Şirketleri birbirinden ayıran en önemli konu-
rinde ortaya çıkıyor. Alacağımız kararları masa başında lardan biri; hızlı ve doğru ‘icra’ yapma kabiliyeti. Bunun için
değil, sahadan gelen verilerle destekleyerek yuvarlak masa de mutlaka bir planınız olmalı. Kalabalık organizasyon-
toplantılarında ‘ortak akıl’ prensibi ile alıp, disiplinli şekilde larda; şirketin icra edeceği konuları önem sırasına göre bir
icra ediyoruz. Müşterilerimizin büyük çoğunluğu iş yerleri plana koyup, çok sıkı takip edip, işleri sonuçlandırma yet-
olduğu için; onların zorluklarını, problemlerini yakından kinliği fark yaratıyor. İş takibinin, hızlı icranın şirketin başa-
takip ederek; hizmet kalitemizi en yüksek seviyede tutmak
rısında çok önemli bir yeri olduğunu düşünüyorum.” Ekip
için tüm şirket olarak çok çaba sarf ediyoruz. Mevcut işimizi
arkadaşlarının katılımcı, yenilikçi, planlı, insan odaklı bir yö-
mükemmel şekilde yapmaya, vaktimizin çoğunu sahada,
netici olarak nitelediği Güleç, tüm çalışanların yaptığı işte
müşterilerimizle ve tedarikçilerimizle geçirerek ekosistem şirketin hangi kısmına katkıda bulunduğunu bilmesini çok
için doğru kararlar almaya odaklanmaya devam edeceğiz.
önemsiyor: “Tüm organizasyonun şirketin gitmek istediği
En kritik kısım müşterileri ve sahayı çok iyi dinlemek, geri
vizyon ve gidişatıyla ilgili hizalanması için belirli sıklıklarda
bildirimleri almak ve aksiyona geçmek. Avansas’ta biz bu
güncelleme toplantıları yapıyoruz. Yenilikçi çözümleri teşvik
ruhu çok önemsiyoruz.”
eden bir lider olarak, şirketimizin geleceğini şekillendiren
Ortak akla önem veren hizmetkar modeli: Güleç, lider-
stratejiler geliştirmeyi ve ekiplerimizi bu hedefler doğrul-
lik yaklaşımında hizmetkar liderlik modeline yakın bir tarzı
tusunda motive etmeyi önemsiyorum. Disiplinli ve sonuç
bulunduğunu söylüyor: “Mutlu çalışanlar+mutlu müşte-
odaklı bir yaklaşımı benimsesem de insan odaklı yönetim
riler=mutlu şirket yapısına inanıyorum. Elimden geldiği
tarzıyla dengeyi korumaya özen gösteriyorum.”
kadar problemlerin çözümüne ortak olup, ekip arkadaş-
Hızlı tüketim, e-ticaret ve perakende sektörlerinde 20
larımı iyi dinleyip alacağımız kararları ortak akılla hızlıca yıllık deneyim: Marmara Üniversitesi Ekonometri Bölümü
icra etmeye gayret ediyorum. Değişen koşullar karşısında mezunu, Boğaziçi Üniversitesi’nde Executive MBA eğitimini
iş baskısını göğüsleyip pozitif kalmak, çalışanları bu bas- tamamlayan Güleç, Danone’de satış eğitmeni olarak baş-
kıya ezdirmemek de hepimizin görevi. Organizasyonun ladığı yaklaşık 20 yıllık kariyerinin çoğunluğunu, uluslar-
nabzını tutmak için dönem dönem kahvaltı ve yemek or- arası şirketlerde lokal ve global ölçekte satın alma ve
ganizasyonlarıyla ekipleri dinlemeye çalışıyorum. Günü- tedarik zinciri fonksiyonunda geçirdi. Hızlı tüketim, e-ticaret
müz dünyasında yöneticilerin en çok yaşadığı sorunlardan ve perakende sektörlerinde deneyimli Güleç, “Özellikle bu
biri ‘odaklanma.’ Üst düzey yöneticilerin kafa karışıklığı üç sektörün son 20 yıllık dönüşümüne tanıklık ettim. Sıra-
şirket organizasyonunu çok yoruyor. Mümkün olduğu sıyla, BP, DHL, Unilever ve Getir şirketlerinde lokal ve global
kadar şirketin önceliklerini çok iyi belirleyip, ‘odak’ alan- ölçekte tedarik zinciri, operasyonel mükemmeliyet rollerini
larını takip etmeye, ettirmeye çalışıyorum. Şirketin odağını üstlendikten sonra 1 Nisan 2024 itibariyle Avansas’ ta Genel
dağıtacak tüm proje ve konuları öncelik listesinden bilinçli Müdürlük görevine başladım” diyor.
şekilde çıkartıyoruz. Bütün bunların sonunda da başarıyı Spor, seyahat, yenilikçilik: Geçmişte TÜSİAD, YASED
veya başarısızlığı hep birlikte paylaşıyoruz.” gibi kuruluşların çalışma gruplarında bulunan, Türki-
Operasyon kökenli bir yönetici olan Güleç, detaylara ve ye’de tedarik zincirinin gelişmesi için fikir paylaşımla-
saha ziyaretlerine çok önem veriyor: “Verimliliği masa ba- rında aktif rol alan Güleç, mümkün olduğunca üniversite
şında yapılan hesaplarla artırmanız mümkün değil, mut- öğrencileriyle etkinliklerde buluşup, tecrübelerini pay-
laka uygulanabilir ve sürdürülebilir olmalı. Lider laşmayı, iş dışında ailesi ve arkadaşlarıyla zaman geçir-
kadromuzdaki takım arkadaşlarımla birlikte depomuzda meyi, spor yapmayı, seyahat etmeyi, teknoloji, dijital
veya müşteri ziyaretlerinde ekiplerimizin yanında bolca dönüşüm konularında okumalar yapmayı, sektördeki ye-
vakit geçirip, aksiyonlarımızı sahada almaya çok önem ve- nilikleri takip etmeyi seviyor, boş vakitlerinde futbol, bas-
riyoruz.” ketbol, voleybol, tenis, atletizm gibi sporun birçok dalını
İnsan odaklılık: Güleç, “Ne iş yaparsak yapalım, işin takip etmeye çalışıyor.
Kas m 2024 KobiEfor 47