Page 53 - KobiEfor Ağustos 2023 Sayı 287
P. 53

lojistik




                              Sarp Intermodal, ekipman ve

                           KDW VD\×V×Q× DUW×UPD\× KHGHIOL\RU


              Intermodal hatlarıyla bütün Avrupa ve BDT ülkelerine erişebilen Sarp Intermodal,
              4 bin 500 civarındaki ekipman sayılarını 2025 sonunda 6 bine çıkarmayı hedefliyor.
           İtalya, Bulgaristan ve Almanya’daki iştiraklerinin yanı sıra Orta Doğu’da özellikle Körfez
            Bölgesi’nde de atılım yapmayı planladıklarını söyleyen Sarp Intermodal Genel Müdürü
          Yiğit Altıparmak, mevcut intermodal hatlarına yenilerini de eklemeye çalıştıklarını belirtiyor.

                                                          hızlandırdıklarının, geniş özmal araç ve ekipman
                                                          filoları, Avrupa ve BDT başta olmak üzere güçlü kü-
                                                          resel altyapıları ile iklim dostu, esnek ve sorunsuz
                                                          lojistik çözümler sunduklarının altını çiziyor.

                                                            Türkiye’de ilk: Yüzde 100 elektrikli
                                                            çekici yatırımı
                                                            Bu yıl Türkiye’de bir ilke imza atarak yüze 100 elekt-
                                                          rikli çekici yatırımını gerçekleştirdiklerini kaydeden ve
                                                          sürdürülebilirlik çalışmaları hakkında bilgi veren Altı-
                                                          parmak, “Genel merkez binalarımızın çatılarına güneş
           Yiğit
           Altıparmak                                     panelleri kuruyoruz. Araçlarımızı bu elektrikle şarj ede-
                                                          ceğiz. Minimum karbon salımı, maksimum verimlilik
              ojistik sektöründe, intermodal, kara, deniz ve   hedefliyoruz. Geçen yıl taşımalarımızı kara yolu yerine
              hava yolu taşımacılığı, likit ve drybulk taşıma-  intermodal ile yaptığımız için 2.3 milyon ağacın absorbe
         L cılık ile depolama alanında hizmet veren Sarp   edebileceği 75 bin 313 ton karbon salımının önüne geç-
         Intermodal, intermodal hatlarıyla bütün Avrupa ve   tik, 177.2 m kwh’den fazla enerji ve 28.4 milyon litreye
         BDT ülkelerine erişebiliyor.                     yakın dizel tasarrufu sağladık” açıklamasını yapıyor.
            Türkiye’nin intermodal odaklı kurulan ilk lojistik şir-  Dijital dönüşüm konusunda da önemli altyapı ça-
         keti olduklarını söyleyen Sarp Intermodal Genel Müdürü   lışmaları bulunduğunu ifade eden Altıparmak, “Sis-
         Yiğit Altıparmak, “İntermodal taşımacılık diğer modlara   tem altyapımızı ‘Anlık Teslimat Bilgisi ve Teslimat
         göre daha uygun maliyetler ve sabit transit sürelerle ya-  Evrakı Takibi, Müşteri ve Gümrük Sistemi ile EDI
         pıldığı için ihracatçı KOBİ’lerimizi uluslararası rekabette   Bağlantısı, ERP Sistemi Aracılığıyla Tedarikçi Yöne-
         bir adım öne geçiriyoruz. Bu doğrultuda bize yönelik ta-  timi, Performans Yönetimi ve Raporlama, Operas-
         lep de istikrarlı şekilde artıyor. Müşteri sayımız, ciromuz   yon Yönetimi (In-house TMS), Finans ve Muhasebe
         ve taşıma hacmimizde yüksek artışlar yakalıyoruz. Bu   Yönetimi’ ile güçlendirdik. Dijital altyapımızı sürekli
         artışları, sürdürülebilirlik vizyonumuz kapsamında uzun   güncel tutarak verimliliği artırıyoruz” diyor.
         vadede de devam ettirmek için planlı yatırımlar yapıyo-  Lojistik sektörü olarak 2023’ün ilk yarısını da de-
         ruz” açıklamasını yapıyor.                       ğerlendiren Altıparmak sözlerine şöyle devam ediyor:
            Yaklaşık 4 bin 500 olan ekipman sayılarını 2025   “Bildiğiniz gibi 6 aylık dönemde ihracatımızda hafif dü-
         sonunda 6 bine çıkarmayı hedeflediklerini belirten   şüş, ithalatımızda ise bir miktar artış görüldü. Dış tica-
         Altıparmak, “İtalya, Bulgaristan ve Almanya’daki iş-  retteki durgun seyir lojistik sektörüne de yansıdı. Yılın
         tirakimizin yanı sıra Orta Doğu’da özellikle Körfez   ilk yarısında tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de
         bölgesinde gücümüzü pekiştirecek atılımlar planlı-  hemen hemen bütün taşımacılık modlarında hacim-
         yoruz. İntermodal hatlarımızı artırmak da hedefle-  ler az da olsa geriledi. Navlunlar, küresel çapta olduğu
         rimiz arasında” diye konuşuyor.                  gibi bizde de çok teşvik edici değildi. Bu da sektörde
                                                          kârlılıkları olumsuz etkiledi. Dışarıda küresel ekonomi
            İklim dostu, esnek ve sorunsuz çözüm          ve ticaretin, içeride ise para politikası ve enflasyonla
            Taşımalarının yüzde 90’dan fazlasını intermodal   mücadele önlemlerinin seyrine bağlı olarak yılın ikin-
         yaptıkları için uygun maliyetli, güvenli ve zamanında   ci yarısında biraz daha pozitif bir seyir bekliyoruz. Tabii
         teslimat avantajıyla müşterilerine rekabet üstünlü-  bu, yeni jeostratejik gerilimlerin yaşanmamasına da
         ğü sağladıklarını kaydeden Altıparmak, Yetkilen-  bağlı. Yıl sonu gerçekleşmelerinin, ilk yarıya göre biraz
         dirilmiş Yükümlü Statüsü ile gümrük süreçlerini   daha olumluya dönmesini bekliyoruz.”

                                                                                    $ðXVWRV      KobiEfor
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58