Page 53 - KobiEfor Ağustos 2023 Sayı 287
P. 53
lojistik
Sarp Intermodal, ekipman ve
KDW VD\×V×Q× DUW×UPD\× KHGHIOL\RU
Intermodal hatlarıyla bütün Avrupa ve BDT ülkelerine erişebilen Sarp Intermodal,
4 bin 500 civarındaki ekipman sayılarını 2025 sonunda 6 bine çıkarmayı hedefliyor.
İtalya, Bulgaristan ve Almanya’daki iştiraklerinin yanı sıra Orta Doğu’da özellikle Körfez
Bölgesi’nde de atılım yapmayı planladıklarını söyleyen Sarp Intermodal Genel Müdürü
Yiğit Altıparmak, mevcut intermodal hatlarına yenilerini de eklemeye çalıştıklarını belirtiyor.
hızlandırdıklarının, geniş özmal araç ve ekipman
filoları, Avrupa ve BDT başta olmak üzere güçlü kü-
resel altyapıları ile iklim dostu, esnek ve sorunsuz
lojistik çözümler sunduklarının altını çiziyor.
Türkiye’de ilk: Yüzde 100 elektrikli
çekici yatırımı
Bu yıl Türkiye’de bir ilke imza atarak yüze 100 elekt-
rikli çekici yatırımını gerçekleştirdiklerini kaydeden ve
sürdürülebilirlik çalışmaları hakkında bilgi veren Altı-
parmak, “Genel merkez binalarımızın çatılarına güneş
Yiğit
Altıparmak panelleri kuruyoruz. Araçlarımızı bu elektrikle şarj ede-
ceğiz. Minimum karbon salımı, maksimum verimlilik
ojistik sektöründe, intermodal, kara, deniz ve hedefliyoruz. Geçen yıl taşımalarımızı kara yolu yerine
hava yolu taşımacılığı, likit ve drybulk taşıma- intermodal ile yaptığımız için 2.3 milyon ağacın absorbe
L cılık ile depolama alanında hizmet veren Sarp edebileceği 75 bin 313 ton karbon salımının önüne geç-
Intermodal, intermodal hatlarıyla bütün Avrupa ve tik, 177.2 m kwh’den fazla enerji ve 28.4 milyon litreye
BDT ülkelerine erişebiliyor. yakın dizel tasarrufu sağladık” açıklamasını yapıyor.
Türkiye’nin intermodal odaklı kurulan ilk lojistik şir- Dijital dönüşüm konusunda da önemli altyapı ça-
keti olduklarını söyleyen Sarp Intermodal Genel Müdürü lışmaları bulunduğunu ifade eden Altıparmak, “Sis-
Yiğit Altıparmak, “İntermodal taşımacılık diğer modlara tem altyapımızı ‘Anlık Teslimat Bilgisi ve Teslimat
göre daha uygun maliyetler ve sabit transit sürelerle ya- Evrakı Takibi, Müşteri ve Gümrük Sistemi ile EDI
pıldığı için ihracatçı KOBİ’lerimizi uluslararası rekabette Bağlantısı, ERP Sistemi Aracılığıyla Tedarikçi Yöne-
bir adım öne geçiriyoruz. Bu doğrultuda bize yönelik ta- timi, Performans Yönetimi ve Raporlama, Operas-
lep de istikrarlı şekilde artıyor. Müşteri sayımız, ciromuz yon Yönetimi (In-house TMS), Finans ve Muhasebe
ve taşıma hacmimizde yüksek artışlar yakalıyoruz. Bu Yönetimi’ ile güçlendirdik. Dijital altyapımızı sürekli
artışları, sürdürülebilirlik vizyonumuz kapsamında uzun güncel tutarak verimliliği artırıyoruz” diyor.
vadede de devam ettirmek için planlı yatırımlar yapıyo- Lojistik sektörü olarak 2023’ün ilk yarısını da de-
ruz” açıklamasını yapıyor. ğerlendiren Altıparmak sözlerine şöyle devam ediyor:
Yaklaşık 4 bin 500 olan ekipman sayılarını 2025 “Bildiğiniz gibi 6 aylık dönemde ihracatımızda hafif dü-
sonunda 6 bine çıkarmayı hedeflediklerini belirten şüş, ithalatımızda ise bir miktar artış görüldü. Dış tica-
Altıparmak, “İtalya, Bulgaristan ve Almanya’daki iş- retteki durgun seyir lojistik sektörüne de yansıdı. Yılın
tirakimizin yanı sıra Orta Doğu’da özellikle Körfez ilk yarısında tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de
bölgesinde gücümüzü pekiştirecek atılımlar planlı- hemen hemen bütün taşımacılık modlarında hacim-
yoruz. İntermodal hatlarımızı artırmak da hedefle- ler az da olsa geriledi. Navlunlar, küresel çapta olduğu
rimiz arasında” diye konuşuyor. gibi bizde de çok teşvik edici değildi. Bu da sektörde
kârlılıkları olumsuz etkiledi. Dışarıda küresel ekonomi
İklim dostu, esnek ve sorunsuz çözüm ve ticaretin, içeride ise para politikası ve enflasyonla
Taşımalarının yüzde 90’dan fazlasını intermodal mücadele önlemlerinin seyrine bağlı olarak yılın ikin-
yaptıkları için uygun maliyetli, güvenli ve zamanında ci yarısında biraz daha pozitif bir seyir bekliyoruz. Tabii
teslimat avantajıyla müşterilerine rekabet üstünlü- bu, yeni jeostratejik gerilimlerin yaşanmamasına da
ğü sağladıklarını kaydeden Altıparmak, Yetkilen- bağlı. Yıl sonu gerçekleşmelerinin, ilk yarıya göre biraz
dirilmiş Yükümlü Statüsü ile gümrük süreçlerini daha olumluya dönmesini bekliyoruz.”
$ðXVWRV KobiEfor