Page 48 - KobiEfor Ağustos 2023 Sayı 287
P. 48

.217(<1(5 9( 3$56à<(/ 7$á,0$&,/,ã,



                 .RQWH\QHU YH 3DUVL\HO 7Då×PDF×O×æ×·QGD

           VDæODQDFDN EDåDU×  UHNDEHWWH IDUN \DUDWDFDN




          Yüklerin çevredostu, güvenli, hızlı,            rekabette öne çıkmasını sağlayacak.
          kaliteli ve uygun maliyetlerle                  Böylece Türkiye, Dünya’nın tedarik
          taşınabilmesini sağlayan                        zinciri üssü olma hedefine daha da
          ‘Konteyner ve Parsiyel Taşımacılığı’nda         yaklaşacak.
          yakalanacak başarı, Türkiye’nin                   +D]ÖUOD\DQ  'HQL] <DQÖNWDû


              andemi, Rusya-Ukrayna Savaşı,
              iklim krizi ve küresel ekonomik
         Pkriz, yeşil ve dijital dönüşüm zo-
          runluluğu, kırılan tedarik zincirlerini ve
          küresel ticareti yeniden şekillendirir-
          ken; dünya üzerinde yüklerin çeşitlen-
          mesi ve taşımacılık taleplerinin artması
          ‘Konteyner ve Parsiyel Taşımacılığı’na
          olan ilgiyi arttırıyor. Özellikle uluslara-
          rası taşımacılık hizmetinde tercih edilen
          konteyner taşımacılığı; çoğunlukla de-
          nizyolu olmak üzere; karayolu, havayolu
          ve demiryolu ile de yapılıyor. Aynı ürün
          gruplarının taşıması yapılabildiği gibi
          aynı konteyner içinde farklı ürün grup-
          ları da yer alabiliyor. Tek seferlik yük-
          lemeyle tekrar tekrar açılmadan yapılan bir taşımacılık   aynı taşıma aracıyla taşıma lojistiği olduğundan ciddi an-
          olduğu için konteyner taşımacılığında, istifleme işleminin   lamda maliyet ve zaman tasarrufu sağlıyor, lojistik ope-
          az olmasına ek olarak, yükün zarar görmesi ve süreçlerin   rasyonlarını kolaylaştırıyor.
          uzaması engelleniyor, zaman tasarrufu sağlanıyor. Kon-  Çevredostu, güvenli, hızlı, kaliteli, uygun maliyetlerle
          teynerlar boyut olarak büyük olduklarından yükleme ve   taşımacılık: ‘Konteyner ve Parsiyel Taşımacılığı’, yüklerin
          boşaltma işlemi oldukça rahat, güvenli ve hızlı yapılabili-  çevredostu, güvenli, hızlı, kaliteli ve uygun maliyetlerle ta-
          yor. Konteynerler oldukça dayanıklı olduğundan yüklerin   şınabilmesi ve küresel ticareti kolaylaştırması açısından
          taşımasında hasar görmesi engelleniyor, ek olarak hava   lojistik ve taşımacılık sektöründe önemli bir rol oynuyor.
          da geçirmemesi gıda benzeri yükler için bozulmayı da   İpekyolu güzergahında yer alan ve Dünya’nın tedarik zin-
          önlüyor. Parsiyel taşımacılığı ise aynı güzergahta yer alan   ciri üssü olma yolunda emin adımlarla ilerleyen ve hızla
          birbirinden farklı müşterilerin eşya, ürün veya yüklerini   dijital ve yeşil dönüşen Türkiye lojistik ve taşımacılık sek-
                                                          törü için de ‘Konteyner ve Parsiyel Taşımacılığı’nda sağla-
                                                          nacak başarı, rekabette öne çıkmasını sağlayacak.
            Konteyner taşımacılığı nedir?
                                                            Türkiye, 1.583 yük gemisiyle dünya
             Konteyner taşımacılığı; “Çeşitli konteyner türleri
           sayesinde yapılan taşımacılığı anlatır. Konteyner-  sıralamasında 16. sırada
                                                            UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet
           ler standart ölçülerde üretildikleri için çok çeşitli
                                                          Üretenleri Derneği) Yönetim  Kurulu Başkanı Ayşem
           şekilde yüklenebilir, farklı araçlara aktarılabilir, bu
                                                          Ulusoy, dünya ticaretinin neredeyse yüzde 85’inin deniz
           sayede verimli bir taşıma sağlarlar. Konteynerlerin
                                                          yoluyla gerçekleştiğini; 60 bin geminin her yıl 11 milyar
           açılmaksızın gemilere, kargo uçaklarına, trenlere
                                                          ton yük taşıdığını belirterek, “Türkiye’de bulunan 217 li-
           veya karayolu taşımasına uygun araçlara yüklene-
                                                          manın büyük kısmı orta ve küçük ölçekli limanlardan
           bilmeleri uluslararası alanda yaygın olarak kulla-
                                                          oluşmakta ve 67’si küçük, 70’i orta ölçekli, 80’i ise büyük
           nılmalarını sağlamıştır” diye tanımlanıyor. Bir diğer
                                                          ölçekli limanlarımızdır. 180’e yakın limanımız esas ola-
           tanıma göre; “Aynı boyutlarda, standart ölçülerde
                                                          rak ticarete hizmet etmektedir. 46 limanımızda konteyner
           üretilen ancak farklı türleri de bulunan konteyner
                                                          gemi ve yüklerine hizmet verme izni bulunmakta ancak
           adı verilen sandıklarla yapılan bir nakliye türüdür.”
                                                          bu limanların sadece 28’inde konteyner gemi ve yükleri-
          48 KobiEfor $ðXVWRV
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53