Page 48 - KobiEfor Ağustos 2023 Sayı 287
P. 48
.217(<1(5 9( 3$56à<(/ 7$á,0$&,/,ã,
.RQWH\QHU YH 3DUVL\HO 7Då×PDF×O×æ×·QGD
VDæODQDFDN EDåDU× UHNDEHWWH IDUN \DUDWDFDN
Yüklerin çevredostu, güvenli, hızlı, rekabette öne çıkmasını sağlayacak.
kaliteli ve uygun maliyetlerle Böylece Türkiye, Dünya’nın tedarik
taşınabilmesini sağlayan zinciri üssü olma hedefine daha da
‘Konteyner ve Parsiyel Taşımacılığı’nda yaklaşacak.
yakalanacak başarı, Türkiye’nin +D]ÖUOD\DQ 'HQL] <DQÖNWDû
andemi, Rusya-Ukrayna Savaşı,
iklim krizi ve küresel ekonomik
Pkriz, yeşil ve dijital dönüşüm zo-
runluluğu, kırılan tedarik zincirlerini ve
küresel ticareti yeniden şekillendirir-
ken; dünya üzerinde yüklerin çeşitlen-
mesi ve taşımacılık taleplerinin artması
‘Konteyner ve Parsiyel Taşımacılığı’na
olan ilgiyi arttırıyor. Özellikle uluslara-
rası taşımacılık hizmetinde tercih edilen
konteyner taşımacılığı; çoğunlukla de-
nizyolu olmak üzere; karayolu, havayolu
ve demiryolu ile de yapılıyor. Aynı ürün
gruplarının taşıması yapılabildiği gibi
aynı konteyner içinde farklı ürün grup-
ları da yer alabiliyor. Tek seferlik yük-
lemeyle tekrar tekrar açılmadan yapılan bir taşımacılık aynı taşıma aracıyla taşıma lojistiği olduğundan ciddi an-
olduğu için konteyner taşımacılığında, istifleme işleminin lamda maliyet ve zaman tasarrufu sağlıyor, lojistik ope-
az olmasına ek olarak, yükün zarar görmesi ve süreçlerin rasyonlarını kolaylaştırıyor.
uzaması engelleniyor, zaman tasarrufu sağlanıyor. Kon- Çevredostu, güvenli, hızlı, kaliteli, uygun maliyetlerle
teynerlar boyut olarak büyük olduklarından yükleme ve taşımacılık: ‘Konteyner ve Parsiyel Taşımacılığı’, yüklerin
boşaltma işlemi oldukça rahat, güvenli ve hızlı yapılabili- çevredostu, güvenli, hızlı, kaliteli ve uygun maliyetlerle ta-
yor. Konteynerler oldukça dayanıklı olduğundan yüklerin şınabilmesi ve küresel ticareti kolaylaştırması açısından
taşımasında hasar görmesi engelleniyor, ek olarak hava lojistik ve taşımacılık sektöründe önemli bir rol oynuyor.
da geçirmemesi gıda benzeri yükler için bozulmayı da İpekyolu güzergahında yer alan ve Dünya’nın tedarik zin-
önlüyor. Parsiyel taşımacılığı ise aynı güzergahta yer alan ciri üssü olma yolunda emin adımlarla ilerleyen ve hızla
birbirinden farklı müşterilerin eşya, ürün veya yüklerini dijital ve yeşil dönüşen Türkiye lojistik ve taşımacılık sek-
törü için de ‘Konteyner ve Parsiyel Taşımacılığı’nda sağla-
nacak başarı, rekabette öne çıkmasını sağlayacak.
Konteyner taşımacılığı nedir?
Türkiye, 1.583 yük gemisiyle dünya
Konteyner taşımacılığı; “Çeşitli konteyner türleri
sayesinde yapılan taşımacılığı anlatır. Konteyner- sıralamasında 16. sırada
UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet
ler standart ölçülerde üretildikleri için çok çeşitli
Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem
şekilde yüklenebilir, farklı araçlara aktarılabilir, bu
Ulusoy, dünya ticaretinin neredeyse yüzde 85’inin deniz
sayede verimli bir taşıma sağlarlar. Konteynerlerin
yoluyla gerçekleştiğini; 60 bin geminin her yıl 11 milyar
açılmaksızın gemilere, kargo uçaklarına, trenlere
ton yük taşıdığını belirterek, “Türkiye’de bulunan 217 li-
veya karayolu taşımasına uygun araçlara yüklene-
manın büyük kısmı orta ve küçük ölçekli limanlardan
bilmeleri uluslararası alanda yaygın olarak kulla-
oluşmakta ve 67’si küçük, 70’i orta ölçekli, 80’i ise büyük
nılmalarını sağlamıştır” diye tanımlanıyor. Bir diğer
ölçekli limanlarımızdır. 180’e yakın limanımız esas ola-
tanıma göre; “Aynı boyutlarda, standart ölçülerde
rak ticarete hizmet etmektedir. 46 limanımızda konteyner
üretilen ancak farklı türleri de bulunan konteyner
gemi ve yüklerine hizmet verme izni bulunmakta ancak
adı verilen sandıklarla yapılan bir nakliye türüdür.”
bu limanların sadece 28’inde konteyner gemi ve yükleri-
48 KobiEfor $ðXVWRV