Page 46 - KobiEfor Mayıs 2023 Sayı 284
P. 46
à17(502'$/ 9( 08/7à02'$/ 7$á,0$&,/,.
ALIŞAN Lojistik’in %75’ini PSA International satın aldı
taşıma hizmetleri sunacağız. Böyle-
ce daha akıcı, güçlü ve sürdürülebilir
ticareti sağlama misyonumuza bir
adım daha yaklaşmış olacağız.”
“38 yıllık aile şirketimiz tari-
hinin en önemli ve büyük adımını
atıyor”: 1985’te Ertuğrul Alışan’ın
merkezini İstanbul’da kurduğu, 2.
neslin yönettiği aile şirketi ALIŞAN,
1.600’den fazla çalışanıyla başta
Sektöründe lider küresel lojistik şirketler grubu ve tehlikeli kimyasallar olmak üze-
global kargo pazarının güvenilir ortağı olan PSA Inter- re, kimya sanayisi, hızlı tüketim
national Pte Ltd. (PSA), Türkiye’nin ilk 500 şirketi ara- ürünleri, gıda, tarım ve daha bir-
sında yer alan uluslararası lojistik hizmet servis sağlayı- çok sektördeki müşterilerine uluslararası nakliye, depo
cısı ALIŞAN Lojistik A.Ş. (ALIŞAN) ile ortaklık anlaşması / antrepo, dökme kuru yük, dökme likit ve enerji taşı-
imzalayarak ALIŞAN’ın %75 hissesini satın aldı. Sürecin macılığı gibi hizmetler sunuyor. Sektörde “kontrat lo-
sonunda ALIŞAN, PSA’nın kargo çözümleri grubu olan jistiği” diye de ifade edilen entegre lojistik hizmetleriyle
PSA BDP’nin bünyesinde yer alacak. müşterilerinin taleplerini A’dan Z’ye kurgulayıp ihtiyaca
“Türkiye’nin uzun vade büyüme potansiyeline inancı- özel katma değeri yüksek çözümler geliştiren ALIŞAN’ın
mız tam”: ALIŞAN’a çok benzeyen yapısı, müşteri odaklı- Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Damla Alışan, satışın
lığı, modern teknolojiyi benimsemesi ve küresel bazdaki tamamlanması için Rekabet Kurulu’ndan onay beklen-
işgücü çeşitliliğine yönelik iddialı taahhütleriyle dikkat çe- diğini ve satışın 2023 ortasına kadar tamamlanmasının
ken PSA’nın Grup CEO’su Tan Chong Meng, ortaklarıyla planlandığını açıkladı: “38 yıllık aile şirketimiz, tarihinin
yakın çalışarak liman sonrası lojistik ve tedarik zinciri en önemli ve büyük adımını atıyor. Bu uyumlu birleşme,
çözümleri sunduklarını söyledi: “Türkiye’nin uzun vade bir yandan gelecek büyüme stratejimizin başarıya ulaş-
büyüme potansiyeline inancımız tam ve bu yatırım, masının temelini oluştururken; diğer yandan hizmet ve
PSA ağını genişletme ve müşterilerimize sunduğumuz faaliyetlerimizi dünya çapında çok daha geniş bir ölçeğe
kapasiteyi arttırma bakımından stratejik duruşumuzu ve güce taşıyarak müşterilerimize sağladığımız servis-
teyit ediyor. PSA BDP ile ALIŞAN birleşmesinin birbirini lerimizi ilerletme, geliştirme olanağı sağlayacak. Dünya
tamamlayan güçlerini kaldıraç olarak kullanarak, Türki- çapında, Türkiye’nin önde gelen bir markası olarak bili-
ye ve diğer coğrafyalarda ortaklarımıza, müşterilerimize nirken artık PSA’nın varlığı, bilgi birikimi ve tecrübesiyle
son derece kapsamlı, uçtan uca, sözleşmeli lojistik ve global bir oyuncu olma yolunda adım atıyoruz.”
vereceğiz. Bu amaçla 2053 yılında 28 bin 590 kilometre ediyor. Avrupa Birliği IPA Fonu ile 24 ay boyunca sürecek
hat uzunluğuna ulaşmayı hedefliyoruz.” projemizin, bedelin yüzde 85’i IPA fonlarından, yüzde
Projeyle demiryolu bağlantılı lojistik merkezler ağı 15’i ise Bakanlık bütçesinden karşılanacak. Projemiz
sayesinde, Türkiye’nin lojistik kapasitesini, verimliliği- sonucunda daha da güçlendireceğimiz ‘demiryolu bağ-
ni güçlendirmeyi ve yük taşımacılığında demir yolunun lantılı lojistik merkezler ağı’ sayesinde, ülkemizin lo-
payını artırmayı hedeflediklerini aktaran Karaismailoğ- jistik kapasitesini ve verimliliğini güçlendirecek ve yük
lu, bunun yanı sıra demiryolu altyapısının diğer ulaştır- taşımacılığında demiryolunun payını artıracağız. Bunun
ma modlarıyla entegre şekilde geliştirilmesini, inter- yanı sıra demiryolu altyapısının diğer ulaştırma modla-
modal taşımacılığın güçlendirilmesini sağlayacaklarını rıyla entegre şekilde geliştirilmesine, intermodal taşı-
ve bu sayede ulaştırma sektöründe küresel rekabet macılığın güçlendirilmesine katkı sunacağız.”
gücünü artıracaklarını sözlerine ekledi. Proje kapsamında Türkiye’de intermodal taşımacılığın
talep, hizmet ve altyapı düzeyleri, kullanılan teknoloji ve iş
“Türkiye’nin lojistik kapasitesi ve modellerinin yanı sıra politika, yasal ve kurumsal çerçeve
verimliliği güçlenecek” bağlamında durum analizi yapılacağını kaydeden Ayözen,
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Strateji Geliştirme akabinde demiryolu temelli intermodal taşımacılığın reka-
Başkanı Yunus Emre Ayözen, projeye ilişkin şu bilgileri bet edebilirliğini artıracak yönlerin analizleriyle intermodal
aktardı: “Türk Demiryolu Sektöründe İntermodal Ta- taşımacılığın geleceğine yönelik gerçekçi talep tahminleri-
şımacılık Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi, hem nin ortaya konulacağını söyledi: “Demiryolu yük taşımacılı-
ülkemiz sınırları içinde hem de sınırlarımız dışındaki ğının ulaşım modları arasındaki payının artırılabilmesi için
yük taşımacılığındaki entegrasyon için büyük önem arz yasal altyapıda gerekli düzenlemeleri yapacağız.”
46 KobiEfor 0D\ÜV