Page 42 - KobiEfor Mayıs 2023 Sayı 284
P. 42
à17(502'$/ 9( 08/7à02'$/ 7$á,0$&,/,.
Hız, güvenlik ve maliyet optimizasyonu,
esneklik ve çeviklik sağlıyor:
6UGUOHELOLU WDå×PDF×O×N YH ORMLVWLN LoLQ
¶äQWHUPRGDO YH 0XOWLPRGDO 7Då×PDF×O×N·
Dünyanın ve Türkiye’nin gündeminin tedarik zinciri yönetim merkezi olma
başköşesinde yer alan iklim krizi ve iddiası, Türkiye taşımacılık ve lojistik
iklim değişikliği; taşımacılık ve lojistik şirketlerinin ‘İntermodal ve Multimodal
sektörünü de yeniden biçimlendiriyor. Taşımacılık’ alanındaki başarılı
Türkiye’nin; Dünya’nın taşımacılık ve uygulamalarıyla güçleniyor.
lojistik üssü, transit ticaret merkezi ve +D]ÖUOD\DQ 'HQL] <DQÖNWDû
andemi sonrası kırılan tedarik zincirleri,
ikiz dönüşüm diye adlandırılan yeşil ve
Pdijital dönüşümü zorunluluk haline ge-
tiren iklim krizi ve iklim değişikliğiyle birlikte
Dünya taşımacılık ve lojistik sektörü yeniden
biçimleniyor. Üretiminin büyük çoğunluğunu
Avrupa Birliği (AB) ülkelerine ihraç eden ve
Avrupa pazarına yakınlığı, üretim, sanayi ve ih-
racattaki başarılarıyla dikkat çeken Türkiye için
Dünya’nın taşımacılık ve lojistik üssü, transit
ticaret merkezi ve tedarik zinciri yönetim mer-
kezi olma fırsatı devam ediyor.
Uzmanlar, bu fırsatın Türkiye’nin sürdü-
rülebilir kalkınmasına ciddi katkı sağlayaca-
ğını belirterek, geleneksel taşımacılık ve lo-
jistik yöntemlerinin yerini daha hızlı, güvenli,
maliyet optimizasyonu, verimlilik, esneklik
ve çeviklik sağlayan, birçok taşıma modunu
bir arada kullanan çevreci yeni nesil taşıma-
cılık ve lojistik çözümlerine; ‘İntermodal ve Multi- İntermodal Taşımacılık nedir?
modal Taşımacılık’a bıraktığını ifade ediyor. İntermodal taşımacılık; “En genel tanımıyla taşıma
Uzmanlar, ‘İntermodal ve Multimodal Taşımacı- aracı değişmeden en az iki farklı taşımacılık modu
lık’ alanında faaliyet gösteren taşımacılık ve lojistik kullanılarak yapılan taşıma operasyonları. İntermo-
firmalarının, ulusal ve uluslararası ölçekte yenilik- dal taşımacılık yapılırken yüklerin yer aldığı taşıma
çi hizmetler sunmaya devam ettiğini de kaydediyor. araçları veya konteyner çeşitleri değişikliğe uğramaz.
Türkiye’nin, Dünya’nın taşımacılık ve Yükün birden fazla noktaya ulaşmasını
lojistik üssü, transit ticaret merkezi ve da sağlamaktadır” diye tanımlanıyor.
tedarik zinciri yönetim merkezi olma Bir başka tanıma göre; “İntermodal
iddiası, Türkiye taşımacılık ve lojistik (modlararası) yük taşımacılığı; mod değiş-
şirketlerinin ‘İntermodal ve Multimo- tirirken yükün kendisinin herhangi bir şe-
dal Taşımacılık’ alanındaki başarılı kilde elleçlenmeden, birden fazla taşıma
uygulamalarıyla güçleniyor. Uzman- modu (örneğin; demiryolu, gemi, uçak ve
lar, transit taşımacılığın arttırılması kamyon) kullanılarak intermodal bir kon-
ve Türkiye’nin transit ticaret merkezi teyner veya araç içinde taşınmasını içerir.
haline getirilmesinde; taşımacılık ve Yöntem, kargo elleçlemeyi azaltır ve böy-
lojistik sektörüne yönelik yatırımlara lece güvenliği artırır, hasar ve kayıpları
destek verilmesi ve çevre dostu tekno- azaltır, yükün daha hızlı taşınmasını, ma-
lojilere yatırım yapılmasının da önemi- liyetlerin azaltılmasını sağlar.” Bir diğer
nin altını çiziyor. tanımsa şöyle: “İntermodal taşımacılık,
42 KobiEfor 0D\ÜV