Page 43 - KobiEfor Mayıs 2023 Sayı 284
P. 43

taşıma şekilleri değiştirilirken yük üzerinde herhangi bir   “Dünyayı Türkiye’ye bağladık”
         işlem yapmadan birden fazla noktaya yükün birden fazla   ‘Türk Demiryolu Sektöründe İntermodal Taşımacılık
         taşıma modeliyle taşınması yöntemidir. İntermodal taşı-  Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi’nin Ankara’daki
         macılık kapsamında, ürünlerin treylerden çıkarılmasına   açılış toplantısına; Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Ka-
         gerek olmadan doğrudan bir taşıma modelinden diğeri-  raismailoğlu, Dışişleri Bakan Yar-
         ne geçmesini sağlayan özel treylerler kullanılmaktadır.”  dımcısı ve AB Başkanı Mehmet
            İntermodal taşımacılık; şöyle de tanımlanıyor: “İn-  Kemal Bozay, Ulaştırma ve Altyapı
         termodal taşımacılıkta herhangi bir ürün veya ham-  Bakanlığı Strateji Geliştirme Baş-
         madde aynı taşıma kabı içinde, hiç açılmadan ve yüke   kanı Yunus Emre Ayözen, Ulaş-
         hiç dokunulmadan farklı lojistik servis türleri arasın-  tırma ve Altyapı Bakanlığı Avrupa
         da transfer olmaktadır. Ağırlıklı olarak karayolu-de-  Birliği ve Dış İlişkiler Genel Mü-
         nizyolu ve demiryolu servisleri arasında geçiş sağlan-  dürü Burak Aykan ile AB Türkiye
                                                                                                   Adil
         makta, kombinasyonlar geliştirilmektedir.”       Delegasyonu Ekonomik ve Sosyal
                                                                                           Karaismailoğlu
                                                          Kalkınma Bölümü Başkanı An-
            Multimodal Taşımacılık nedir?                 gel Gutierrez Hidalgo de Quintana, Türkiye Cumhuriyeti
            Multimodal taşımacılık (kombine taşımacılık); şöyle   Devlet Demir Yolları  (TCDD) Genel Müdürü Hasan Pezük,
         tanımlanıyor: “Tek bir sözleşme kapsamında, ancak en   TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Ufuk Yalçın  katıldı.
         az iki farklı taşıma modu ile gerçekleştirilen malların   Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, top-
         taşınmasıdır. Taşıyıcı, birkaç farklı taşıma türüyle (ör-  lantının açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye’nin her
         neğin; demiryolu, deniz ve karayolu) gerçekleştirilme-  köşesini birbirine bağladıklarını, bununla yetinmedik-
         sine rağmen taşımanın tamamından (hukuki anlam-  lerini ve dünyayı Türkiye’ye bağladıklarını söyledi. 2003-
         da) sorumludur. Taşıyıcı, tüm taşıma araçlarına sahip   2023 döneminde 194 milyar dolarlık yatırımı Türkiye’ye
         olmak zorunda değildir ve pratikte genellikle sahip   kazandırdıklarını belirten Karaismailoğlu, şunları kay-
                                değildir; taşıma genellik-  detti: “İnşa ettiğimiz alternatif güzergahlarla, ulaştır-
                                le alt taşıyıcılar tarafından   ma koridorlarıyla, ticaret yollarıyla etki alanımızı daha
                                gerçekleştirilir. Taşımanın   da geliştirmeye kararlıyız. Orta Koridor’un çok önemli
                                tamamından sorumlu taşı-  bir ayağını teşkil ederek ülkemizin lojistik hareketlilik-
                                yıcı, çok modlu bir taşıma   ten alacağı payı artırdık. Tüm ulaşım hizmetlerini kat be
                                operatörü veya MTO olarak   kat artıran politikalar ve faaliyetlerle dünyada en hızlı
                                adlandırılır.” Bir başka tanı-  gelişen ülkelerden biri haline geldik. Dünya ticaretin-
                                ma göre; “Multimodal taşı-  de söz sahibi olmamız için büyük bir hamle olan Orta
                                                          Koridor’un ürettiği ve üreteceği potansiyel ortadadır.”
         ma, tüm lojistik servis türlerinin kombinasyonunu içe-
         riyor.  İhtiyaç duyulursa yükün türüne göre ve yapılacak
         optimum planlama çerçevesinde farklı taşıma türlerine   “Yurt dışı yük taşımacılığında demiryolunun
         rahatlıkla dönüştürülebiliyor. Operasyonun başından   payı 10 kat artacak”
         sonuna kadar tek bir taşıyıcının sorumluluğunda yürü-  Millete, milli ekonomiye her zaman alternatif ka-
         tülen süreçte yükleme adresinden varış noktasına ka-  nallar sağlamak için çalıştıklarını, bu kapsamdaki
         dar kullanılan her taşıma modülü için toplamda tek bir   yeni hamlenin ise ‘Kalkınma Koridoru’ olduğunu ak-
         taşıma sözleşmesi düzenlenmesi gerekiyor. Multimo-  taran Karaismailoğlu, “Basra Körfezi’ndeki Irak’ın
         dal taşımacılıkta aslolan yükün varış noktaları arasın-  Fav Limanı’ndan Türkiye sınırına kadar yapılacak
         daki yolculuğunda en az iki farklı lojistik servis türünün   demir ve kara yollarından oluşacak koridor sayesin-
         kullanılması. Genellikle dökme yüklerin taşınmasında   de, Hint Okyanusu’ndan Avrupa, Akdeniz, Karadeniz
         kullanılan bir lojistik modu.”                   ve Kafkasya’ya bağlantılar kuracağız” dedi.


             İntermodal ve multimodal taşımacılığın sunduğu faydalar
             • Zamanında, verimli, düşük maliyetli ve çevre   zamanda istenen yere sevk ediliyor.
           dostu taşımacılık hizmeti sunulmasını sağlıyor.  • Sevkiyatlarda yönetim ve kontrol son derece
             • Süre açısından hassas yükler için ciddi avan-  kolay, bu da daha planlı ve sistematik bir sevkiyat
           tajlar; zaman ve maliyet tasarrufu, hız ve esneklik   yapma olanağı sağlıyor.
           sunuyor.                                         • En önemli avantajı ekolojik bir yöntem olması;
             • Güvenilir taşımacılık hizmeti, sabit taşıma sü-  dolayısıyla en çevre dostu taşıma yöntemlerinden
           releriyle; trafik yoğunluğu, zorlu hava koşulları,   biri. Karayolu taşımacılığıyla birlikte ortaya çıkan
           sınırlarda bekleme gibi sorunlar ne olursa olsun,   karbon salınımları multimodal taşımacılıkla yüzde
           herhangi bir etkilenme olmadan yükler belirtilen   75 azaltılabiliyor.


                                                                                     0D\ÜV      KobiEfor
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48