Page 50 - KobiEfor Mayıs 2023 Sayı 284
P. 50

g1(0/à 127/$5




           Visa’dan ‘Dönüşüm Ekonomisi’ modeli

             Visa’nın Avrupa genelinde 8.000 tüketici ve 2.000   şen, “Hepimizin evi olan Dünya
           KOBİ katılımı ile yaptırdığı son pazar araştırması, Av-  hakkında daha fazla farkındalık
           rupa pazarlarında süregelen hayat pahalılığı ve iklim   yaratmak, insanları daha sürdü-
           değişikliğinin etkileri nedeniyle insanların mevcut   rülebilir davranışlara davet et-
           alışveriş alışkanlıklarını yeniden değerlendirdiklerini,   mek üzere Nisan ayı ‘Dünya Ayı’
           ürün ve hizmet alıp satmak için daha sürdürülebilir   olarak benimsenmiş durumda.
           yöntemler aradıklarını ortaya koyuyor.         Visa olarak biz de etik, sorumlu
             Visa sürdürülebilirlik yönünde yapıcı adımlar at-  ve sürdürülebilir davranışlarla
           mak isteyen kişi ve işyerleri için Dönüşüm Ekonomi-  hareket etmek, tüm adımlarımı-
                                                                                                 Birim
           sini ve bu kavram kapsamında tanımlanan 6 ekono-  za sürdürülebilirliği dahil etmek   Gönülşen
           mik faaliyeti öneriyor: Kirala, yeniden doldur, tamir et,   için gayret gösteriyoruz. Tüketi-
           yeniden dağıtıma sok, ikinci el sat ve kullanım ömrü   me dayalı bir ekonomiden döngüsel ve kendini yeni-
           tamamlandığında iade et.                       leyen bir ekonomiye geçiş başlı başına bir dönüşüm
             Visa Güney Avrupa Pazarlama Başkanı Birim Gönül-  anlamına geliyor” açıklamasını yaptı.


             E-Ticarette Almanya’nın değişen tüketici alışkanlıkları dikkat çekiyor

             IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis             melerin e-ihracat ile Almanya’da tüketici
           Üyesi Seyhun Özkara, dünyadaki e-ticaret de-           alışkanlıklarında yaşanan değişiklikler ve
           ğişim ve büyüklüklerinde Almanya’nın dikkat            online gıda perakendeciliğinde yaşanan
           çekici bir seyir sergilediğine ve tüketici alış-       artıştan pay alması ve lehine çevirmesi
           kanlıklarının değişmesine dikkat çekerek,              mümkün” açıklamasını yaptı.
           e-ticaret ve e-ihracata başlayacak işletmeler            Özkara, “Yerel ve global piyasaları dikkate
           için önemli bir adım olabileceğini açıkladı.           alırsak, e-ticaret’e yeni girmek isteyen henüz
             Özkara, Almanya’nın dikkat çekici et-                dijitalleşmemiş işletmeler için tohumların atıl-
                                                  Seyhun
           kisi hakkında, “Çünkü Almanya’da online   Özkara       ması için önemli dönemler. E-ticaret Pandemi
           alışveriş yapanlar son dönemde harca-                  öncesi bir gereklilikti ancak artık işletmeler
           malarında ‘sadece temel ihtiyaçlara yönelik’ bir   için bir zorunluluk haline geldi.  Ayrıca e-ihracat, işlet-
           yaklaşımla alışveriş yapmaya başlamışlar ve bu da   melerin ürünlerini internetten yurt dışına satarak kü-
           e-ticaret hacimlerine doğrudan etki etmiş gibi gö-  resel ticaretten pay almalarını sağlayan bir ticaret türü.
           züküyor. Alman e-ticaret derneği BEVH tarafından  E-ihracat ile işletmeler ürünlerini online satış kanalları
           yayınlanan bir rapor, 2023’ün ilk çeyreğinde online  üzerinden dünyanın dört bir yanına satabiliyor. Şu an ki
           ürün ve mal satışlarının 2022’nin aynı çeyreğine  dönem de bunun için ideal bir dönem. IdeaExport ürünü-
           kıyasla %15 düştüğünü gösterdi. Öte yandan işlet-  müzle bu işlemleri yapmak da çok kolay” bilgisini verdi.


           Yerli yatırımcıların finansal varlıkları 15.7 trilyon lirayı aştı

             Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği (TSPB), 2023   yerleşikler) finansal varlıklarının ise bu yılın ilk
           Mart ‘Finansal Piyasa Özet Verileri’ni açıkladı.   çeyreğinde 39 milyar lira (yüzde 2.9) düşüşle 2023
             TSPB’nin Türkiye Cumhuriyet Merkez Banka-    Mart sonu itibarıyla 1 trilyon 289 milyar liraya ge-
           sı (TCMB) ve Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK) kay-  rilediğini ortaya koydu. TSPB verilerine göre, yerli
           naklarından derleyerek hazırladığı finansal piyasa   ve yabancı yatırımcılara ait toplam finansal var-
           özet verilerine göre, bu yılın ilk çeyreğinde yerli   lıklar, üç ayda yüzde 8 büyüyerek 2023 Mart sonu
           yatırımcıların finansal varlıkları, 1 trilyon 297 mil-  itibarıyla 17 trilyon lirayı aştı.
           yar lira (yüzde 9) arttı. 2022 sonunda 14 trilyon 428   Yerli yatırımcıların pay senedi piyasası başta ol-
           milyar lira olan yerli yatırımcıların finansal varlık-  mak üzere sermaye piyasalarına olan ilgisindeki
           ları, 2023 Mart sonu itibarıyla 15 trilyon 725 milyar   artışa paralel olarak şirketlerin halka arzlara ilgisi
           liraya çıktı. Yerli yatırımcıların finansal varlıkları   bu yılın ilk çeyreğinde de devam etti. TSPB verile-
           Mart 2022–Mart 2023 döneminde yüzde 71 büyü-   rine göre, bu yılın ilk üç ayında 8 şirketin halka arzı
           me kaydetti.                                   gerçekleşti. Bu halka arzlar dolayısıyla şirketlere
             TSPB verileri, yabancı yatırımcıların (yurtdışı   9.4 milyar lira kaynak sağlandı.


          50 KobiEfor 0D\ÜV
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55