Page 95 - KobiEfor Şubat 2022
P. 95

daha doğru olduğuna inanıyorum. Müşterilerimize fark   kurumları kontrol ediyor. Güç dengesi alt üst oldu.
         yaratabilmemizin en temel unsuru, çalışma arkadaşla-  Bir kurum, herhangi bir noktada söylemlerine ters
         rımızın üretkenlikleri ve çalışkanlıkları. Yaratıcılığımız   davranışlarda bulunuyorsa bunu gizleme şansı kal-
         bireyseldir; ama içinde bulunduğumuz kurumun buna   madı. Dijitalleşme, hem kurumları hem de bireyleri
         değer verip vermemesinden, zihinsel gelişimi besle-  sahici olmaya zorluyor. Sadece süslü cümlelere sı-
         yip beslememesinden etkilenir. İletişim önerilerimizi   ğınarak, hiçbir toplumsal meselede tavır beyan et-
         oluştururken ortak aklı çalıştıracak mekanizmaların   meyerek itibarın oluşturulma şansı kalmadı. İkinci
         bulunması bizim için hayati önemdedir. Yönetici olarak   temel değişim toplumsal değer yargıları konusunda
         bizim görevimiz, arkadaşlarımızın fikir üretebilecekleri   oldu. Kurumların toplum ölçeğindeki değerlendiril-
         uygun ortamı hazırlamak ve onları tetiklemek. İnsana   me ölçütü değişti. Eskiden bilmem hangi şirketin bu
         dair bu kadar hassas dengelerin egemen olduğu bir   kadar kar elde etmesi şirketlerin son derece önem
         sektörde adalet, dayanışma ve dostluk duygularına   verdiği mesajlar arasındaydı. Şimdi ise daha çok
         dayanmadan danışmanlığın hakkını veremezsiniz. İşte   topluma ne katıldığı, insanlara, evrene, ekosiste-
         Mese’nin kurumsal kültürü bu nedenle önemli.”    me ne kadar katkıda bulunulduğu üzerinden itibar
                                                          oluşturulabiliyor. Bu iki trendi birleştirdiğimizde; iti-
            Mese, uzun soluklu işbirlikleri kuruyor       bar kadar satışa istikrarlı katkıda bulunan başka bir
            Kurumların bütün iletişim ihtiyaçlarına yanıt ge-  unsur yoktur. Dolayısıyla biz iş ortaklarımızla uzun
         tirdiklerini aktaran Barış Karcıoğlu, kendileri için iş   bir yolculuğa çıkıyoruz. Temel konumuz itibarın olu-
         ortaklarının ihtiyaçlarının en ehil kişiler tarafından   şumuna katkıda bulunmak. Satışı hedeflerseniz ile-
         karşılanmasının öncelik taşıdığına dikkat çekiyor:   tişim kazalarına açık bir duygu içine girersiniz. Bu-
         “Bu nedenle gerektiğinde güvendiğimiz partner ku-  nun son dönemde birçok örneğini gördük.”
         ruluşlarımızdan da destek alarak en iyi çözümleri
         sunuyoruz. Son dönemde iletişim ajansları arasın-  Değerler ve iddialarda tutarlılık ve
         da ayrım hemen hemen kalktı. Geleneksel mecra-     sahiciliğin önemi
         ların yanı sıra dijital mecraları da kapsayan iletişim   Barış Karcıoğlu, markalara ve markalaşma yolculu-
         hizmetinde aynı kalitede hizmet sunuyoruz. Bunun   ğundakilere şunları öneriyor: “Markalar, raflardan, diji-
         dışında iç iletişim alanında son derece uzman ekip   tal pazarlardaki görünümden aldıkları payı artırmak için
         arkadaşlarımız bulunuyor. Partner kuruluşlarımız-  verdikleri çaba kadar tüketicinin gönlünde yer edinmek
         la birlikte kendi alanında lider yaklaşık 30 markayla   için de çalışmalılar. Tüketicinin gönlünde yer tutabil-
         iş ortaklığımız bulunuyor. Mese 30 yılı aşkın süredir   mekse sadece kurumsal cümleleri bol bol kullanmakla
         uzun soluklu işbirlikleri kurdu. İş ortaklarımızı fazla   olmuyor. Gerçekten benimsendiği söylenen değerlere
         benimsememizden olsa gerek eşsiz bir sektörel de-  uygun davranışlarda bulunmak gerekiyor. Şu örnekle
         neyim biriktirdiğimizi görüyorum. Telekomünikas-  açıklayayım: Sürdürülebilirlik konusunda son derece
         yon, bankacılık, sigorta, gayrimenkul, danışmanlık,   iddialı bir kurumu ele alalım. Bu alanda yapılanların ya
         akaryakıt, iklimlendirme, hızlı tüketim, otomotiv,   da yapılacakların anlatılacağı basın toplantısına şirket
         tarım, teknoloji, petro-kimya, enerji, otoyol işletme-  yöneticileri 4x4 araçlarla geliyorsa toplantının yapıldığı
         ciliği, müteahhitlik hizmetleri, alkolsüz içecek, otel-  mekanda enerji tasarrufu, atık yönetimine hiç dikkat
         cilik-turizm, sigorta brokerliği, işveren sendikaları,   edilmiyorsa orada sarfedilen cümlelerin değeri olmuyor.
         holding, tarım-gıda ve kurumsal vakıf alanlarında   Eskiden olabilirdi. Ancak artık herkes tutarlılık, sahicilik
         hazine değerinde birikimimiz bulunuyor.”         arıyor. Kimse artık sadece söyledikleriyle değerlendi-
            Karcıoğlu, bugüne kadar sürdürdükleri istikrar-  rilmiyor. Bizim iş ortağımız olsun olmasın bütün mar-
         lı büyüme trendini devam ettirmenin kendileri için   kaların satış yerine itibarı hedeflemeleri gerekiyor. Öte
         öneminin altını çiziyor: “İş ortaklarımıza değer ya-  yandan şunu unutmamalı: Bir şirketin en büyük krizleri
         ratmak, çalışma arkadaşlarımızın refahını yükselt-  çalışan nefretinden kaynaklanıyor. Bunun için kurumsal
         mek bizim için başlıca iş hedefleri. Sektördeki sıra-  kültüre yatırım yapmalı. Çalışanlar artık patron değil li-
         lamamız bizim için tatmin edici bir noktada.”    der arıyorlar. Liderler davranışlarıyla da örnek olmalı.”
                                                            “Kurum kültürüyle ajans kültürü arasında
            Dijitalleşmenin iletişimde değiştirdikleri    uyum bulunmalı”: Karcıoğlu, markalar, girişimciler
            Dijitalleşmenin, iletişimde birçok şeyi değiştirdi-  ve KOBİ’lerin ajans seçiminde de dikkat etmeleri
         ğini, en temelde kısıtlı sayıda bireylerin inisiyatifin-  gereken noktalara da değiniyor: “Markalar konkur
         de olan iletişim olanaklarının demokratikleştiğini   sürecinde o ajansın yıldızlarıyla muhatap oluyorlar.
         aktaran Karcıoğlu, şunları dile getiriyor: “Herkesin   Ardından günün gerçekleriyle yüzyüze kalıyorlar.
         gündem oluşturma gücü var artık. Eskiden mar-    Dolayısıyla yıldızlaşmış bireyler üzerinden ilerlemi-
         kalar iletişim araçları aracılığıyla kitleleri kontrol   yor iletişim süreçleri. Kurumların kültürüyle ajan-
         ediyordu. Şimdi ise kitleler, iletişim araçları yoluyla   sın kültürü arasında uyum bulunmalı.”
                                                                                     ìXEDW      KobiEfor 95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100