Page 95 - KobiEfor Şubat 2022
P. 95
daha doğru olduğuna inanıyorum. Müşterilerimize fark kurumları kontrol ediyor. Güç dengesi alt üst oldu.
yaratabilmemizin en temel unsuru, çalışma arkadaşla- Bir kurum, herhangi bir noktada söylemlerine ters
rımızın üretkenlikleri ve çalışkanlıkları. Yaratıcılığımız davranışlarda bulunuyorsa bunu gizleme şansı kal-
bireyseldir; ama içinde bulunduğumuz kurumun buna madı. Dijitalleşme, hem kurumları hem de bireyleri
değer verip vermemesinden, zihinsel gelişimi besle- sahici olmaya zorluyor. Sadece süslü cümlelere sı-
yip beslememesinden etkilenir. İletişim önerilerimizi ğınarak, hiçbir toplumsal meselede tavır beyan et-
oluştururken ortak aklı çalıştıracak mekanizmaların meyerek itibarın oluşturulma şansı kalmadı. İkinci
bulunması bizim için hayati önemdedir. Yönetici olarak temel değişim toplumsal değer yargıları konusunda
bizim görevimiz, arkadaşlarımızın fikir üretebilecekleri oldu. Kurumların toplum ölçeğindeki değerlendiril-
uygun ortamı hazırlamak ve onları tetiklemek. İnsana me ölçütü değişti. Eskiden bilmem hangi şirketin bu
dair bu kadar hassas dengelerin egemen olduğu bir kadar kar elde etmesi şirketlerin son derece önem
sektörde adalet, dayanışma ve dostluk duygularına verdiği mesajlar arasındaydı. Şimdi ise daha çok
dayanmadan danışmanlığın hakkını veremezsiniz. İşte topluma ne katıldığı, insanlara, evrene, ekosiste-
Mese’nin kurumsal kültürü bu nedenle önemli.” me ne kadar katkıda bulunulduğu üzerinden itibar
oluşturulabiliyor. Bu iki trendi birleştirdiğimizde; iti-
Mese, uzun soluklu işbirlikleri kuruyor bar kadar satışa istikrarlı katkıda bulunan başka bir
Kurumların bütün iletişim ihtiyaçlarına yanıt ge- unsur yoktur. Dolayısıyla biz iş ortaklarımızla uzun
tirdiklerini aktaran Barış Karcıoğlu, kendileri için iş bir yolculuğa çıkıyoruz. Temel konumuz itibarın olu-
ortaklarının ihtiyaçlarının en ehil kişiler tarafından şumuna katkıda bulunmak. Satışı hedeflerseniz ile-
karşılanmasının öncelik taşıdığına dikkat çekiyor: tişim kazalarına açık bir duygu içine girersiniz. Bu-
“Bu nedenle gerektiğinde güvendiğimiz partner ku- nun son dönemde birçok örneğini gördük.”
ruluşlarımızdan da destek alarak en iyi çözümleri
sunuyoruz. Son dönemde iletişim ajansları arasın- Değerler ve iddialarda tutarlılık ve
da ayrım hemen hemen kalktı. Geleneksel mecra- sahiciliğin önemi
ların yanı sıra dijital mecraları da kapsayan iletişim Barış Karcıoğlu, markalara ve markalaşma yolculu-
hizmetinde aynı kalitede hizmet sunuyoruz. Bunun ğundakilere şunları öneriyor: “Markalar, raflardan, diji-
dışında iç iletişim alanında son derece uzman ekip tal pazarlardaki görünümden aldıkları payı artırmak için
arkadaşlarımız bulunuyor. Partner kuruluşlarımız- verdikleri çaba kadar tüketicinin gönlünde yer edinmek
la birlikte kendi alanında lider yaklaşık 30 markayla için de çalışmalılar. Tüketicinin gönlünde yer tutabil-
iş ortaklığımız bulunuyor. Mese 30 yılı aşkın süredir mekse sadece kurumsal cümleleri bol bol kullanmakla
uzun soluklu işbirlikleri kurdu. İş ortaklarımızı fazla olmuyor. Gerçekten benimsendiği söylenen değerlere
benimsememizden olsa gerek eşsiz bir sektörel de- uygun davranışlarda bulunmak gerekiyor. Şu örnekle
neyim biriktirdiğimizi görüyorum. Telekomünikas- açıklayayım: Sürdürülebilirlik konusunda son derece
yon, bankacılık, sigorta, gayrimenkul, danışmanlık, iddialı bir kurumu ele alalım. Bu alanda yapılanların ya
akaryakıt, iklimlendirme, hızlı tüketim, otomotiv, da yapılacakların anlatılacağı basın toplantısına şirket
tarım, teknoloji, petro-kimya, enerji, otoyol işletme- yöneticileri 4x4 araçlarla geliyorsa toplantının yapıldığı
ciliği, müteahhitlik hizmetleri, alkolsüz içecek, otel- mekanda enerji tasarrufu, atık yönetimine hiç dikkat
cilik-turizm, sigorta brokerliği, işveren sendikaları, edilmiyorsa orada sarfedilen cümlelerin değeri olmuyor.
holding, tarım-gıda ve kurumsal vakıf alanlarında Eskiden olabilirdi. Ancak artık herkes tutarlılık, sahicilik
hazine değerinde birikimimiz bulunuyor.” arıyor. Kimse artık sadece söyledikleriyle değerlendi-
Karcıoğlu, bugüne kadar sürdürdükleri istikrar- rilmiyor. Bizim iş ortağımız olsun olmasın bütün mar-
lı büyüme trendini devam ettirmenin kendileri için kaların satış yerine itibarı hedeflemeleri gerekiyor. Öte
öneminin altını çiziyor: “İş ortaklarımıza değer ya- yandan şunu unutmamalı: Bir şirketin en büyük krizleri
ratmak, çalışma arkadaşlarımızın refahını yükselt- çalışan nefretinden kaynaklanıyor. Bunun için kurumsal
mek bizim için başlıca iş hedefleri. Sektördeki sıra- kültüre yatırım yapmalı. Çalışanlar artık patron değil li-
lamamız bizim için tatmin edici bir noktada.” der arıyorlar. Liderler davranışlarıyla da örnek olmalı.”
“Kurum kültürüyle ajans kültürü arasında
Dijitalleşmenin iletişimde değiştirdikleri uyum bulunmalı”: Karcıoğlu, markalar, girişimciler
Dijitalleşmenin, iletişimde birçok şeyi değiştirdi- ve KOBİ’lerin ajans seçiminde de dikkat etmeleri
ğini, en temelde kısıtlı sayıda bireylerin inisiyatifin- gereken noktalara da değiniyor: “Markalar konkur
de olan iletişim olanaklarının demokratikleştiğini sürecinde o ajansın yıldızlarıyla muhatap oluyorlar.
aktaran Karcıoğlu, şunları dile getiriyor: “Herkesin Ardından günün gerçekleriyle yüzyüze kalıyorlar.
gündem oluşturma gücü var artık. Eskiden mar- Dolayısıyla yıldızlaşmış bireyler üzerinden ilerlemi-
kalar iletişim araçları aracılığıyla kitleleri kontrol yor iletişim süreçleri. Kurumların kültürüyle ajan-
ediyordu. Şimdi ise kitleler, iletişim araçları yoluyla sın kültürü arasında uyum bulunmalı.”
ìXEDW KobiEfor 95