Page 74 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 74

AJANS



                         PRWEST Global Consulting Kurucusu Ferdi Yılmaz:

                   ´dHYLN RODQ ELU DG×P |QGH RODFDNµ



               PRWEST Global Consulting Kurucusu                Hedef kitle ile doğru tonu yakalayabilen
               Ferdi Yılmaz, “Pandemi döneminde                 markalar, ilham veren başarı hikayesi
               iletişimi aksatmayan markalar ‘yeni              yazabilir” diyor.
               normalde’ öne çıkacak.                             5|SRUWDM  'HQL] <$1,.7$ú


                    ünyayı etkisi altına                                               “Kriz dönemlerinde
                    alan pandemi, gün-                                                 iletişim asla ihmal
              Ddelik yaşantımızı ve                                                    edilmemeli”
               tercihlerimizi değiştirme-
                                                                                       Ferdi Yılmaz, Pandemi
               ye zorlarken, bu dönemde                                              gibi kriz dönemlerinde ileti-
               kuşkusuz markalar da ciddi                                            şim faaliyetlerini durdurma-
               bir sınav veriyor. Güçlü mar-                                         nın markalar açısından geri
               kaların, pandemi gibi öngö-                                           dönüşü zor sonuçlar doğu-
               rülemeyen dönemlerde de                                               rabileceğine dikkat çekiyor:
               bir şekilde ayakta durmak                                             “Bu süreçte hem müşterileri
               zorunda olduğunu belirten                                             hem de çalışanları için şeffaf
               PRWEST Global Consul-                                                 ve dürüst davranan, hedef
               ting Kurucusu Ferdi Yılmaz,                                           kitlesini önemseyen ve tüm
               markalar için hedef kitle                                             iletişim mecralarında ona
               ile doğru tonu yakalama-                                              uygun bir süreç yönetimi ya-
               nın önemine vurgu yapıyor.                                            pan güçlü firmalar, verdikleri
               Yılmaz, markalar açısından                                            doğru mesajlarla  kurumsal
               doğru iç görülerle yürütü-                                            itibarını ve marka sadakatini
               len sürdürülebilir iletişim                                           güçlendirmeyi başardı. An-
               çalışmalarının, ilham veren                                           cak bunun aksini yaparak, bu
               bir başarı hikayesine dönü-                                           süreçte değer mekanizma-
               şebileceğini söylüyor.                                                sındaki paydaşlarıyla iletişim
                  Pandemi döneminde mar-                                             bağını koparan firmalar ise
               kaların hedef kitlesi / müşte-                                        çok ciddi bir emek ve zaman
                                          Ferdi Yılmaz
               rileri ile olan bağını daha da                                        sonucu inşa edilen marka
               kuvvetlendirmek için ‘fayda                                           itibarına gölge düşürdü. Do-
               odaklı’ iletişim projelerine yönelmesinin doğru bir   layısıyla pandemi gibi beklenmedik kriz dönemleri
               adım olacağını kaydeden Ferdi Yılmaz, bu dönemde   karşısında her an hazırlıklı olan ve stratejik marka yö-
               hızlı ve çevik olan markaların ön plana çıkacağını ifade   netimini doğru yürüten firmaların, süreçten daha da
               ediyor.                                         güçlenerek çıkacağını söylememiz mümkün.”
                  Markaların pandemi sürecinde özellikle dijitale
               yönelik yatırımlarını artırdığını belirten Yılmaz, “Pan-  “Türkiye’de kahramanlar var”
               demi döneminde tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde   Türkiye’de geçmişleri ve tecrübeleri ile çok sayıda
               de sosyal yaşamda ve çalışma tarzlarında birtakım   kahraman iş insanı olduğunu ifade eden Ferdi Yıl-
               değişimler yaşandı. Bu süreçte, özellikle dijitalleş-  maz; “Çok zor şartlarda, kısıtlı eğitim ve finansman
               me çalışmalarının hız kazandığını görüyoruz. Öyle ki   imkanlarına rağmen küresel ölçekte markalar çı-
               dijitalle ilgili her türlü ihtiyaç, pandemide markalar   kartmaya yönelik çalışmalar yürüten çok sayıda şir-
               tarafından önceliklendirilmiş durumda. Dolayısıyla   ket var. Her birisi aslında bir başarı öyküsü. Bir kısmı
               iletişimin ve pazarlama faaliyetlerinin ağırlıklı olarak   kendini gizlese de bir kısmı tecrübelerini paylaşmak-
               dijitale kaydığı bu süreçte, markaların atacağı doğru   tan keyif alıyor. Bu tecrübeler ile yetişen yeni nesil de
               ve etkili adımların kar topu misali büyüyebileceğini   daha da ileri gitmek için kendi donanımını artırıyor.
               vurgulamakta fayda var. Bunun için de hedef kitlenin   Ülke olarak hedef bu kahramanları ortaya çıkartmak
               iyi analiz edilip, doğru bir stratejik planlamanın yürü-  ve onların öykülerini gençlere aktarmak olmalıdır. Bu
               tülmesi gerekiyor” diye konuşuyor.              şekilde sürdürülebilirlik sağlanabilir” diyor.

               74 KobiEfor ìXEDW
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79