Page 74 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 74
AJANS
PRWEST Global Consulting Kurucusu Ferdi Yılmaz:
´dHYLN RODQ ELU DG×P |QGH RODFDNµ
PRWEST Global Consulting Kurucusu Hedef kitle ile doğru tonu yakalayabilen
Ferdi Yılmaz, “Pandemi döneminde markalar, ilham veren başarı hikayesi
iletişimi aksatmayan markalar ‘yeni yazabilir” diyor.
normalde’ öne çıkacak. 5|SRUWDM 'HQL] <$1,.7$ú
ünyayı etkisi altına “Kriz dönemlerinde
alan pandemi, gün- iletişim asla ihmal
Ddelik yaşantımızı ve edilmemeli”
tercihlerimizi değiştirme-
Ferdi Yılmaz, Pandemi
ye zorlarken, bu dönemde gibi kriz dönemlerinde ileti-
kuşkusuz markalar da ciddi şim faaliyetlerini durdurma-
bir sınav veriyor. Güçlü mar- nın markalar açısından geri
kaların, pandemi gibi öngö- dönüşü zor sonuçlar doğu-
rülemeyen dönemlerde de rabileceğine dikkat çekiyor:
bir şekilde ayakta durmak “Bu süreçte hem müşterileri
zorunda olduğunu belirten hem de çalışanları için şeffaf
PRWEST Global Consul- ve dürüst davranan, hedef
ting Kurucusu Ferdi Yılmaz, kitlesini önemseyen ve tüm
markalar için hedef kitle iletişim mecralarında ona
ile doğru tonu yakalama- uygun bir süreç yönetimi ya-
nın önemine vurgu yapıyor. pan güçlü firmalar, verdikleri
Yılmaz, markalar açısından doğru mesajlarla kurumsal
doğru iç görülerle yürütü- itibarını ve marka sadakatini
len sürdürülebilir iletişim güçlendirmeyi başardı. An-
çalışmalarının, ilham veren cak bunun aksini yaparak, bu
bir başarı hikayesine dönü- süreçte değer mekanizma-
şebileceğini söylüyor. sındaki paydaşlarıyla iletişim
Pandemi döneminde mar- bağını koparan firmalar ise
kaların hedef kitlesi / müşte- çok ciddi bir emek ve zaman
Ferdi Yılmaz
rileri ile olan bağını daha da sonucu inşa edilen marka
kuvvetlendirmek için ‘fayda itibarına gölge düşürdü. Do-
odaklı’ iletişim projelerine yönelmesinin doğru bir layısıyla pandemi gibi beklenmedik kriz dönemleri
adım olacağını kaydeden Ferdi Yılmaz, bu dönemde karşısında her an hazırlıklı olan ve stratejik marka yö-
hızlı ve çevik olan markaların ön plana çıkacağını ifade netimini doğru yürüten firmaların, süreçten daha da
ediyor. güçlenerek çıkacağını söylememiz mümkün.”
Markaların pandemi sürecinde özellikle dijitale
yönelik yatırımlarını artırdığını belirten Yılmaz, “Pan- “Türkiye’de kahramanlar var”
demi döneminde tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde Türkiye’de geçmişleri ve tecrübeleri ile çok sayıda
de sosyal yaşamda ve çalışma tarzlarında birtakım kahraman iş insanı olduğunu ifade eden Ferdi Yıl-
değişimler yaşandı. Bu süreçte, özellikle dijitalleş- maz; “Çok zor şartlarda, kısıtlı eğitim ve finansman
me çalışmalarının hız kazandığını görüyoruz. Öyle ki imkanlarına rağmen küresel ölçekte markalar çı-
dijitalle ilgili her türlü ihtiyaç, pandemide markalar kartmaya yönelik çalışmalar yürüten çok sayıda şir-
tarafından önceliklendirilmiş durumda. Dolayısıyla ket var. Her birisi aslında bir başarı öyküsü. Bir kısmı
iletişimin ve pazarlama faaliyetlerinin ağırlıklı olarak kendini gizlese de bir kısmı tecrübelerini paylaşmak-
dijitale kaydığı bu süreçte, markaların atacağı doğru tan keyif alıyor. Bu tecrübeler ile yetişen yeni nesil de
ve etkili adımların kar topu misali büyüyebileceğini daha da ileri gitmek için kendi donanımını artırıyor.
vurgulamakta fayda var. Bunun için de hedef kitlenin Ülke olarak hedef bu kahramanları ortaya çıkartmak
iyi analiz edilip, doğru bir stratejik planlamanın yürü- ve onların öykülerini gençlere aktarmak olmalıdır. Bu
tülmesi gerekiyor” diye konuşuyor. şekilde sürdürülebilirlik sağlanabilir” diyor.
74 KobiEfor ìXEDW