Page 76 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 76

3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh



                               Şirketler için ayakta kalma şartları değişti

                                   9L]\RQ  K×]OD GHæLåLP



               İş hayatının gündeminde ki dijitalleşme          sonrasında şirketler hayatta kalmak için
               Pandemi ile birlikte merkeze oturdu. İş          teknolojiyi, trendleri ve tüm dünyadaki
               yapış modellerini değiştiren Pandemi ve          gelişmeleri yakından takip etmek zorunda.

                                                                Türkiye ekonomi iklimine sektörel bazda ne şekilde
                                                                yansıdığını araştırdı.  Edvido’ya kayıtlı 150’den fazla
                                                                ajansa soruldu, araştırmaya göre; e-ticaret ve oyun
                                                                gibi sektörler süreçten olumlu etkilenirken; yeme-
                                                                içme, eğlence, AVM-mağaza ve turizm pandemiden
                                                                en fazla hasar alan sektörler olarak raporlandı.
                                                                  Karantina dönemi ve kısıtlamaları fırsata dö-
                                                                nüştüren sektörler kazandı: Başı; e-ticaret, oyun,
                                                                market, beyaz eşya ve ev ürünleri çekti.
                                                                  Temas gerektiren sektörler olumsuz etkilendi:
                                                                Yeme-içme, eğlence, kamu, fuarcılık, AVM-mağaza,
                                                                emlak-gayrimenkul, mimarlık-planlama, ulaşım,
                  İş hayatının merkezine dijitalleşmeyi oturtan Pan-  enerji-akaryakıt ve turizm oldu.
               demi sürecinde şirketler var olma savaşını ancak bu   Reklamverenlerin yüzde 76’sı Instagram harca-
               değişime hızla adapte olarak kazanabilecekler. Ayak-  malarını, yüzde 45’i Youtube, yüzde 58’i ise Google
               ta kalmak için hızla değişim şart. Pandeminin eko-  Ads harcamalarını artırdı: Reklamverenlerin yüzde
               nomi günlüğünü sizin için tutmaya devam ediyoruz.  50’si TV reklam planlarında bir değişiklik yapmadı,
                                                                yüzde 39’u TV harcamalarını kısıtladı.
                  Pandemi sektörleri ve reklam                    Temel metrikler pandemiden nasıl etkilendi?: Ça-
                  harcamalarını nasıl etkiledi?                 lışma ile pandemide YouTube, Instagram, Facebook,
                  Şirketlerin pazarlama ve yazılım projeleri için   Adwords ve Display’deki CPC yani tıklama başına ma-
               doğru firmalarla eşleşip teklif alabildiği en kapsam-  liyet ile ROI metriklerinin nasıl değiştiği de araştırıldı.
               lı pazar yerlerinden Edvido, Covid-19 pandemisinin   Katılımcıların yüzde 40’tan fazlası display hariç tüm

                   KOBİ’lerin yüzde 70’i faaliyetlerini sigortasız sürdürüyor

                   150 yılı aşkın köklü geçmişiyle Generali     Bİ’lerin sigortalanma yüzdeleri özelinde öne çıkan
                 Sigorta’nın verilerine göre, Türkiye’de işletmelerin   iller olduğunu, diğer illerde sigortalanma oranının
                 yüzde 99’unu oluşturan ve ekonominin lokomotif   daha düşük seyrettiğini söyledi. .
                 gücü olan KOBİ’lerin yalnızca yüzde 30’u faaliyet-  KOBİ sigortaları iş sürekliliğini garanti ediyor:
                 lerini sigorta ile güvence altına alıyor. KOBİ’lerin   KOBİ’lerin sigortalanmayı bir masraf kalemi değil
                 faaliyetlerini sigortasız sürdürmelerinin başında   bir ihtiyaç olarak görmeleri gerektiğini belirten
                 mevcut finansal yapılarının zayıflığı, sigortalan-  Seydi Demir, sağladıkları yüzde 75’e yakın oranda-
                 mayı bir masraf kalemi olarak görmeleri ve sigor-  ki istihdamla ve ülke ekonomisindeki ağırlıklarıy-
                 ta ihtiyaçlarına yönelik farkındalıklarının düşük   la KOBİ’lerin; yangın, sel, dahili su, yer kayması,
                                    olması geliyor.             enkaz kaldırma, iş durması, 3. şahıs sorumluluk,
                                      İstanbul, Ankara, İzmir,   işveren sorumluluk, mali sorumluluk gibi birçok
                                    Kocaeli ve Antalya ilk sı-  teminattan yararlanabileceklerini, işletmelerini
                                    rada:  Generali Sigorta Sa-  güvence altına alabileceklerini hatırlattı. Demir,
                                    tıştan Sorumlu Genel Mü-    KOBİ sigortasının iş sürekliliğini garanti ettiğine
                                    dür Yardımcısı Seydi Demir,   ve bu durumun şirketler adına gerçek bir reka-
                                    Türkiye’de 2 milyona yakın   bet avantajı sağladığına değindi: “İşyerlerini olası
                                    KOBİ’nin faaliyet gösterdi-  risklere karşı korumak isteyen KOBİ’ler, yapılarına
                                    ğini; İstanbul, Ankara, İzmir,   uygun poliçeleri araştırarak maddi varlıklarını ve
                             Seydi
                            Demir   Kocaeli ve Antalya’nın KO-  itibarlarını kolayca koruma altına alabilirler.”


               76 KobiEfor ìXEDW
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81