Page 76 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 76
3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh
Şirketler için ayakta kalma şartları değişti
9L]\RQ K×]OD GHæLåLP
İş hayatının gündeminde ki dijitalleşme sonrasında şirketler hayatta kalmak için
Pandemi ile birlikte merkeze oturdu. İş teknolojiyi, trendleri ve tüm dünyadaki
yapış modellerini değiştiren Pandemi ve gelişmeleri yakından takip etmek zorunda.
Türkiye ekonomi iklimine sektörel bazda ne şekilde
yansıdığını araştırdı. Edvido’ya kayıtlı 150’den fazla
ajansa soruldu, araştırmaya göre; e-ticaret ve oyun
gibi sektörler süreçten olumlu etkilenirken; yeme-
içme, eğlence, AVM-mağaza ve turizm pandemiden
en fazla hasar alan sektörler olarak raporlandı.
Karantina dönemi ve kısıtlamaları fırsata dö-
nüştüren sektörler kazandı: Başı; e-ticaret, oyun,
market, beyaz eşya ve ev ürünleri çekti.
Temas gerektiren sektörler olumsuz etkilendi:
Yeme-içme, eğlence, kamu, fuarcılık, AVM-mağaza,
emlak-gayrimenkul, mimarlık-planlama, ulaşım,
İş hayatının merkezine dijitalleşmeyi oturtan Pan- enerji-akaryakıt ve turizm oldu.
demi sürecinde şirketler var olma savaşını ancak bu Reklamverenlerin yüzde 76’sı Instagram harca-
değişime hızla adapte olarak kazanabilecekler. Ayak- malarını, yüzde 45’i Youtube, yüzde 58’i ise Google
ta kalmak için hızla değişim şart. Pandeminin eko- Ads harcamalarını artırdı: Reklamverenlerin yüzde
nomi günlüğünü sizin için tutmaya devam ediyoruz. 50’si TV reklam planlarında bir değişiklik yapmadı,
yüzde 39’u TV harcamalarını kısıtladı.
Pandemi sektörleri ve reklam Temel metrikler pandemiden nasıl etkilendi?: Ça-
harcamalarını nasıl etkiledi? lışma ile pandemide YouTube, Instagram, Facebook,
Şirketlerin pazarlama ve yazılım projeleri için Adwords ve Display’deki CPC yani tıklama başına ma-
doğru firmalarla eşleşip teklif alabildiği en kapsam- liyet ile ROI metriklerinin nasıl değiştiği de araştırıldı.
lı pazar yerlerinden Edvido, Covid-19 pandemisinin Katılımcıların yüzde 40’tan fazlası display hariç tüm
KOBİ’lerin yüzde 70’i faaliyetlerini sigortasız sürdürüyor
150 yılı aşkın köklü geçmişiyle Generali Bİ’lerin sigortalanma yüzdeleri özelinde öne çıkan
Sigorta’nın verilerine göre, Türkiye’de işletmelerin iller olduğunu, diğer illerde sigortalanma oranının
yüzde 99’unu oluşturan ve ekonominin lokomotif daha düşük seyrettiğini söyledi. .
gücü olan KOBİ’lerin yalnızca yüzde 30’u faaliyet- KOBİ sigortaları iş sürekliliğini garanti ediyor:
lerini sigorta ile güvence altına alıyor. KOBİ’lerin KOBİ’lerin sigortalanmayı bir masraf kalemi değil
faaliyetlerini sigortasız sürdürmelerinin başında bir ihtiyaç olarak görmeleri gerektiğini belirten
mevcut finansal yapılarının zayıflığı, sigortalan- Seydi Demir, sağladıkları yüzde 75’e yakın oranda-
mayı bir masraf kalemi olarak görmeleri ve sigor- ki istihdamla ve ülke ekonomisindeki ağırlıklarıy-
ta ihtiyaçlarına yönelik farkındalıklarının düşük la KOBİ’lerin; yangın, sel, dahili su, yer kayması,
olması geliyor. enkaz kaldırma, iş durması, 3. şahıs sorumluluk,
İstanbul, Ankara, İzmir, işveren sorumluluk, mali sorumluluk gibi birçok
Kocaeli ve Antalya ilk sı- teminattan yararlanabileceklerini, işletmelerini
rada: Generali Sigorta Sa- güvence altına alabileceklerini hatırlattı. Demir,
tıştan Sorumlu Genel Mü- KOBİ sigortasının iş sürekliliğini garanti ettiğine
dür Yardımcısı Seydi Demir, ve bu durumun şirketler adına gerçek bir reka-
Türkiye’de 2 milyona yakın bet avantajı sağladığına değindi: “İşyerlerini olası
KOBİ’nin faaliyet gösterdi- risklere karşı korumak isteyen KOBİ’ler, yapılarına
ğini; İstanbul, Ankara, İzmir, uygun poliçeleri araştırarak maddi varlıklarını ve
Seydi
Demir Kocaeli ve Antalya’nın KO- itibarlarını kolayca koruma altına alabilirler.”
76 KobiEfor ìXEDW