Page 69 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 69
İngiltere-Türkiye hale getiriyor olsa da bizler burada
STA’sının işletmelere bu faaliyetlerin birçoğunu firmalar ve
sunduğu avantajlar STK’lar adına yapabiliriz. Hatta online
Şahin Özcan, Brexit sonrası olarak görüşmeler ile istişarelerde
İngiltere’nin Türkiye ile imzaladığı bulunabilir ve bilgilendirmelerde de
Serbest Ticaret Anlaşması’nın (STA) bulunabiliriz. Bizler ülkemizin hizme-
Türk ve İngiliz şirketlerine sağla- tindeyiz.”
yacağı avantajları şöyle özetliyor:
“İngiltere’nin Brexit ile AB’den ay- KOBİ’lere ihracat
rılması sadece İngiltere ve AB’yi yol haritası
an
Şahin Özc
Şahin Özc
Şahin
Ö Ö Özcanan,
değil aslında tüm dünya dış Şahin Özc an, Türkiye’de daha fazla KOBİ’nin
ticaretini etkilemiştir. İngil- Türkiye’nin dünyanın her yerine ihracatçı olması için Şahin
ürkiy
T T
ürkiy
e’nin düny
e’nin düny
e
anın her y
e
rine
anın her y
rine
tere birçok konuda AB re- mal sat abil ec ek pot ansiy eli Özcan’ın sunduğu yol hari-
eli
mal satabilecek potansiyeli
mal sat
ek pot
ansiy
abil
ec
gülasyonlarından farklı bulunduğunu belirt er ek, tası ve önerileri ise şöyle:
er
ek,
bulunduğunu belirt
bulunduğunu belirterek,
olarak kendi yapılanma- “Her şe y hay al etmek, “Türkiye’de devlet, KOS-
“Her şey hayal etmek,
sını ortaya koymuştur. Bu GEB, İhracatçı Birlikleri,
esar
e başlar
istemek ve cesaret ile başlar.
et il
c
.
emek v
e
yeni yapılanmanın dış ti- is is t t emek v e c esar et il e başlar . Ticaret Odaları ve Ekono-
Doğru partnerl
er
Doğru partnerl
, doğru analiz
, doğru analiz
er
caret kısmı da gümrükle- Doğru partnerler, doğru analiz mi Bakanlığı gibi birçok
ej
en
ra
t
e
müt
emad
i v
iy
st
ve
me işlemlerinden nakliye ve strateji ve mütemadiyen kuruluş vasıtası ile ihracat-
mevzuatına kadar oldukça çalışma ile başarılamayacak çıları hem maddi teşviklerle
alışma il
alışma il
ç ç
e başarılamay
e başarılamay
ac
ak
ac
ak
geniş ve önemli değişiklikler bir şey yoktur” hem de diğer birçok konuda
oktur
y y
bir şe
”
içeriyor. Bu değişim sürecinde diyor. desteklemektedir. Mesela bizim
or
diy
.
Avrupa firmaları ciddi anlamda vermekte olduğumuz danışmanlık
pazar kaybetme riski ile karşı karşıya hizmetimizde devlet teşvikleri kapsa-
iken; Türk firmaları ise dünyanın en büyük al- mındadır. Hangi ülke olursa olsun öncelikle pa-
tıncı ekonomisinin tedarik zincirinde yer alma veya zarı iyi analiz etmek ve beklentileri doğru anlamak
pazar payını arttırma şansını yakalayabilirler. İmza-
önemlidir. Örneğin; İngilizler genelde aşırı kuralcı
lanan bu anlaşma olmasaydı; İngiltere’ye en çok ih- ve sektörel bilgisi yüksek iş insanlarıdır. Bir yakla-
racat yaptığımız sektörlerden tekstilde mesela Türk
şım tarzı olarak fazla afaki veya fazla göz ardı edici
firmalarımızdaki
olmak daha müza-
ürünlerimize MFN
kere aşamasına gel-
tarifesi uygulana-
meden işlerin ters
caktı. Bu da yüzde
gitmesine neden
12 gümrük vergisi
olabilir. Bunun yanı
demekti. Bu yapılan
sıra firmanızın ulus-
anlaşma ile Türk fir-
lararası pazarlar
maları rekabetçi fi-
için gerekli olan bel-
yatlarla ürünlerini İngiltere pazarında satabilirler.”
gelendirmeden tutun da, pazarlama ve satış ens-
Türkiye-İngiltere ticaret hacminin daha da ge-
trümanlarına kadar tamam olması gerekiyor. Yine
liştirilmesi için yapılması gerekenler: İmzalanan
basit ama sık yapılan bir hata olarak Türkçe katalog
serbest ticaret anlaşması ile var olan kazanımla-
göndermek, ürünün kalite sertifikalarının eksikliği
rın elde tutulduğunu aktaran Şahin Özcan, ancak
gibi detaylar ihracatınızı olumsuz etkileyebilir. İngil-
daha geniş kapsamlı bir anlaşmaya mutlak ihtiyaç
tere özelinde ise ürünlerinize ait tüm regülasyonla-
bulunduğuna dikkat çekiyor: “Bu anlaşma içinde
rı doğru uygulamanız son derece önemlidir. İhracat
iki tarafın da kurumları aralıksız çalışıyorlar. An-
cak anlaşmalar, bir ülke pazarına giden yoldur. O bir işletmenin kendisine getirisi dışında ülkesine de
yolu geçmek ve o pazara ulaşmak ise iş adamlarına yaptığı bir hizmettir aslında. Devletin destekleri de
kalmıştır. Başta gıda sektörü olmak üzere birçok ortada. Ben Azerbaycan, Irak, Almanya ihracatlarını
sektörde hala yaşanmakta olan zorluklar ve kısıtla- sadece kaydı olarak ihracat görüyorum. Türkiye’nin
malar için müzakere edilebilir. Sektörel kuruluşlar, dünyanın her yerine mal satabilecek potansiyeli var.
ürün grupları ile ilgili genel pazarlama faaliyetle- Her şey hayal etmek, istemek ve cesaret ile başlar.
rine hız verebilirler. Firmalar daha yoğun tanıtım Doğru partnerler, doğru analiz ve strateji ile müte-
ve pazar araştırması içinde olabilirler. Covid-19 şu madiyen çalışma ile başarılamayacak bir şey yoktur.
anda birçok şeyi çok zorlaştırıyor ve hatta imkânsız İnanın bu ülkenin potansiyeli çok büyük.”
ìXEDW KobiEfor 69