Page 77 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 77

mecralarda dijital kampanyalarda CPC’nin arttığını
               belirtti. CPC’nin azaldığını söyleyenler, tüm mecra-  E-ticaret hızla büyüyor
               larda yüzde 15’in altında. Özellikle Instagram reklam
                                                                   E-ticaret teknolojileri altyapı sağlayıcısı Ticimax,
               kampanyalarında yüzde 70 tık başına maliyetlerin ar-
                                                                 2020 yılı e-ticaret büyüme oranlarını açıkladı.
               tışı dikkat çekiciyken; bu metrikte artışlar görülmesi-
                                                                   Ticimax E-ticaret Sistemleri’nin altyapı hizmeti-
               nin temel sebebi e-ticaret firmalarının dijital reklam
                                                                 ni sağladığı 10 binden fazla e-ticaret sitesinin 2020
               bütçelerini agresif oranlarda yukarı taşıması ihtimali
                                                                 satış ve ciro rakamlarına göre hazırlanan raporda,
               ile açık hava, radyo ve sinema gibi bütçelerin dijitale
                                                                 2020’nin şampiyonu beyaz eşya ve küçük ev alet-
               kayması olarak yorumlandı.
                                                                 leri segmenti oldu.
                                                                 En az büyüyen kate-
                  Pandemide 10 milyondan fazla yeni              goriler ise kırtasiye
                  sosyal medya hesabı açıldı                     ve çiçek kategorisi
                  Pandemide Türk kullanıcı sayısını Instagram    oldu. Beyaz eşya
               6 milyon, Snapchat 2 milyon, Twitter 1.6 milyon,   ve küçük ev aletle-
               Linkedin de 1.1 milyon artırdı. Pandemide sosyal   ri segmenti, satılan
                                         medya kullanımı ar-     ürün adedinde yüzde 530, satışlardan elde edilen
                                         tarken Türkiye 10 mil-  tutarda yüzde 1700 büyüdü. Büyüme oranlarıyla
                                         yonu aşkın yeni sosyal   dikkat çeken diğer kategoriler ise ev tekstili, gıda,
                                         medya kullanıcısıyla    hediyelik eşya, iç giyim, tesettür giyim, kozmetik,
                                         Avrupa ülkeleri ara-    oyuncak, petshop, mobilya, bahçe mobilyası, mü-
                                         sında ilk sıralarda yer   cevherat, aydınlatma ürünleri, hobi ve spor malze-
                                         almaya başladı.         meler ve internetten satılan sağlık ürünleri oldu.
                  Londra merkezli sosyal medya kuruluşu We Are
               Social’ın pandemiyle geçen Ocak-Eylül 2020 dönemi   Türkiye e-ticarette dünya ortalamasına yaklaştı:
               araştırmasına göre, Türkiye’de en fazla kullanıcısı   16-64 yaş grubunu kapsayan araştırmada, Türkiye’de
               olan sosyal medya mecrası Instagram. Bu dönemde   son bir ayda online alışveriş yapanların oranı yüzde
               Instagram hesabı sayısı 6 milyon artarak 44 milyona   71. Avantajix.com’un Kurucu
               çıktı. Türkiye, ABD’nin lider olduğu Instagram dünya   Ortağı Güçlü Kayral, Pande-
               sıralamasında 6., Avrupa’da da Rusya’nın ardından   minin alışveriş alışkanlıkla-
               2.  sırada. Instagram’ın ardından Türkler en fazla il-  rını da büyük ölçüde değiş-
               giyi Facebook’a gösteriyor. Türkiye, değişmeyen 37   tirdiğini, E-ticaret yapanların
               milyon Facebook kullanıcısı ile dünya sıralamasında   dünya ortalamasının yüzde
               13., Avrupa’da  İngiltere’nin ardından 2. sırada, lider   74 olduğunu, Türkiye’nin de
               ise Hindistan. Twitter kullanıcısı Türklerin sayısı da   dünya ortalamasına yaklaştı-    Güçlü
               1 milyon 650 bin artarak 13 milyon 450 bine çıktı,   ğını anlattı: “E-ticaretin yay-    Kayral
               ABD lider, Türkiye 6. sırada, Avrupa’da İngiltere’nin   gınlaşmasında sosyal med-
               ardından 2. sırada.                              yanın da büyük rolü var. Türkiye’de 54 milyon sosyal
                  Snapchat, Linkedin’i geçti:  Snapchat, pande-  medya kullanıcısı var ve bu kişiler her gün ortalama
               mi döneminde 2 milyon yeni kullanıcı kazanarak   2-3 saat sosyal medyadalar. E-ticaret siteleri bu po-
               Türkiye’de Linkedin’i geçti. Türkiye, 9.7 milyona   tansiyeli kullanmak için sosyal medya reklamlarını
               ulaşan üyesiyle dünya Snapchat sıralamasında     yoğunlaştırdılar. Artık birçok şirket, sosyal medyayı
               10. sırada. Dünya listesinde lider ABD. Avrupa’da   doğrudan satış aracı olarak da kullanıyor.”
               Türkiye’nin önünde Fransa, İngiltere ve Almanya
               var. Türkiye’de Linkedin kullanıcısı sayısı pandemi-  Şirketlerin yüzde 43’ü
               de 1.1 milyon artarak 9.5 milyona ulaştı. ABD lider,   kurum kültürlerini koruyamadı
               dünyada Türkiye 14., Avrupa’da İngiltere, Fransa,   Deloitte tarafından gerçekleştirilen araştırmaya
               İtalya, İspanya ve Almanya’nın ardından 6. sırada.   göre, Türkiye’de evden çalışma konusunda şirket-
                  İlk kez dünya nüfusunun yarısını geçti: Araştır-  leri en çok kurum kültürü ve çalışma alışkanlıkları
               maya göre, 2020’nin ilk 9 ayında dünyadaki toplam   zorluyor. Kurum kültürü ve çalışma alışkanlıkları
               sosyal medya kullanıcısı sayısı 453 milyon artarak   bağlamında en çok zorlanan sektörler; yüzde 66.7
               4.14 milyara ulaştı. Bu dönemde sosyal medya kul-  ile enerji, yüzde 58.3 ile hızlı tüketim ve perakende.
               lanıcı sayısı ilk kez dünya nüfusunun yarısını geçe-  En çok İK departmanları zorlandı.
               rek yüzde 53’e çıktı. Youtube ve Whatsapp’ın kul-  Çalışanına yatırım yapan şirketler büyüyecek:
               lanıcı sayısı 2’şer milyar, Messenger’ın 1.3 milyar,   Great Pleace to Work Türkiye Genel Müdürü Eyüp
               Tiktok kullanıcısı da 689 milyon oldu.           Toprak, “Çalışana yatırım yapan şirketlerin kazandı-

                                                                                           ìXEDW      KobiEfor 77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82