Page 6 - Dijital KobiEfor Aralık 2023
P. 6
0há7(5à '(1(<à0à <g1(7à0à
odaklı yaklaşımla hareket edilmesi- 5G Teknolojileri, CRM (Custo-
ni, sürdürülebilir müşteri ilişkileriyle mer Relationship Management-
müşteri yönetiminde kolaylık, müşteri Müşteri İlişkileri Yönetimi), CRM
yaşam döngüsünün tamamında ilişki Yazılımları, Bulut Tabanlı CRM, Mo-
verilerini birleştiren ve müşteri dene- bil CRM, B2B CRM, Analitik CRM,
yimlerini önceliklendiren niteliksel iç- Sosyal CRM (SCRM), CPQ (Fiyat
görüler sağlar. Teklifi Yapılandırma Yazılımı), Sipa-
• Karlılığı artırmak için müşte- riş Yönetimi, Satış Otomasyonu,
ri etkileşimine odaklanır. Daha fazla Satış Gücü Otomasyonu (SFA), Pa-
müşteri ve daha fazla karlılık, mevcut zarlama Otomasyonu, Gömülü Yapay
müşterilerle daha iyi iletişim kurma- Zeka ve Makine Öğrenimine Sahip
Derin Öğrenme (Deep Learning), İş
ya, potansiyel müşterileri yakalamaya Pazarlama Otomasyonu Yazılımı,
Zekası Çözümleri, İş Analitiği.
yardım eder. İlişki Yönetimi, Tedarik Zinciri Yö-
Otonom Robotik Sistemler, RPA
• Müşteri ihtiyaçlarını daha hızlı netimi (SCM), SCM Teknolojileri,
(Robotik Süreç Otomasyonu), Ro-
tahmin eder ve yanıt verir. Yapay Zeka Tedarik Zinciri Mühendisliği, SRM
botik Otomasyon, Sohbet Robotla-
ve CRM verilerini kullanarak müşteri (Supplier Relationship Manage-
rı (Chatbotlar), Akıllı Sesli Asistanlar,
deneyimi üzerinden gerçek zamanlı ment-Tedarikçi İlişkileri Yönetimi),
Akıllı Sanal Asistanlar, Ses Biyomet-
etki oluşturur. Satışı kolaylaştırır, satış Karar Destek Sistemleri, E-posta,
riği, Dronelar, Büyük Veri (Big Data),
sürecini optimize eder, pazarlama be- Otomatik Çağrı Dağıtma, Dokuman
Veritabanı Yönetimi, Veri Ambarı, Veri
cerisini ve karlılığı arttırır. ve Arşiv Yönetim Sistemleri, Elekt-
Madenciliği, Veri Kümeleme, Geliş-
• Kurumsal hafıza oluşmasını, ronik Dokuman Yönetim Sistem-
miş Veri Analitiği, Gerçek Zamanlı
zaman ve maliyet tasarrufu, verimli- leri, E-Fatura, E-Arşiv, E-Defter,
Veri Analitiği, Yapay Zeka Özellikli
lik, satış, karlılık ve gelirin artmasını, E-İrsaliye, Uzaktan Çalışma ve Web
Müşteri Veri Platformu (CDP), Bilgi-
müşteriyi elde tutmayı, müşteri sa- Konferans Sistemleri, Siber Güven-
sayar-Telefon Entegrasyonu (CTI),
dakatini, müşteri hizmetleri maliyetinin lik, Bilgi Güvenliği Teknolojileri.
EDI- Elektronik Veri Değişimi, Nes-
azaltılmasını, doğru pazarlama strate-
nelerin İnterneti (IoT), Endüstriyel
jileri belirlenmesini, işin ve şirketin bü- “Teknolojik gelişmeler
Nesnelerin İnterneti (IIoT).
yümesini sağlar. Türkiye’nin lehine işliyor”
OT / VT (Otomatik Tanıma ve Veri
• Müşteri veri tabanını kullanan, Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Tek-
Toplama Sistemleri) Teknolojileri,
müşterilerle iletişim kurmak için nolojileri Derneği’nin (MDYD), PwC
Sanal Gerçeklik Teknolojileri (Sanal
araçlar sağlayan ve müşteri yaşam Türkiye ile yaptığı, 105 şirketin katıldığı
Gerçeklik (VR), Artırılmış Gerçeklik
döngüsünü analiz eden CXM, pazar- anket, çağrı merkezi ve müşteri dene-
(AR), Karma Gerçeklik (MR), Geniş-
lama faaliyetlerini destekler, müşteri yimi ekosistemindeki 18 sektör lideriy-
letilmiş Gerçeklik (XR) Teknolo-
sadakatini artırır, müşteri kaybetme le yapılan görüşmeleri inceleyen ‘Yeni
jileri), VR Yazılımlar, VR Gözlükler,
olasılığını azaltır. Nesil Müşteri Deneyimi Yönetimi Araş-
VR Kulaklıklar, 3D Teknolojiler (3D
tırması 2023’e göre; sektörde gelece-
Gözlükler, 3D Sanal Gerçeklik Göz-
Müşteri Deneyimi Yönetimi ğin teknolojilerine yatırım yapanlar ve
lükleri, 3D Yazıcılar, 3D Tarayıcılar,
teknolojilerinde öne çıkanlar 3D Baskı vs.), Giyilebilir Teknoloji- iş yapış şekillerine doğru stratejilerle
Müşteri Deneyimi Yönetimi (CXM ler, Simülasyon Teknolojileri, Bulut entegre edenler müşteri deneyimi yö-
veya CEM), Deneyim Yönetim (XM), (Cloud) Bilişim Teknolojileri, Bulut netiminde rekabet avantajı sağlarken;
Yapay Zeka (Al), Gömülü Yapay Tabanlı Platformlar, Güçlendiril- teknolojik gelişmeler de Türkiye’nin
Zeka, Üretken Yapay Zeka (Genera- miş Edge, Kuantum Bilişim, Me- lehine işliyor.
tive AI), Yapay Zeka Mühendisliği, taverse (Sanal Evren), Hologram “Çağrı merkezleri, müşteri dene-
Yapay Zeka Teknolojileri, Makine Teknolojisi, HoloLens, 3B Avatar- yimini yöneten merkezlere dönüş-
Öğrenmesi (Machine Learning), lar, Animasyonlu Avatarlar. tü”: MDYD Yönetim Kurulu Başkanı
Cemile Banu Hızlı, çağrı merkezleri-
nin, son on yılda dijitalleşme, uzaktan
hizmetler ve yeni iş modellerinin et-
kisiyle müşteri deneyimini yöneten
merkezlere dönüştüğünü belirterek,
şu bilgileri verdi: “Türkiye, genç nü-
fusuyla teknolojiye çok hızlı entegre
olabiliyor. Teknoloji Türkiye’nin lehine
işliyor. Bu fırsatı bir avantaja dönüş-
türmek bizim elimizde, teknolojiyi ta-
kip etmek yerine yöneten bir konumda
6 KobiEfor Dijital $UDOÜN