Page 6 - Dijital KobiEfor Aralık 2023
P. 6

0há7(5à '(1(<à0à <g1(7à0à



         odaklı yaklaşımla hareket edilmesi-                                5G Teknolojileri, CRM (Custo-
         ni, sürdürülebilir müşteri ilişkileriyle                        mer Relationship Management-
         müşteri yönetiminde kolaylık, müşteri                           Müşteri İlişkileri Yönetimi), CRM
         yaşam döngüsünün tamamında ilişki                               Yazılımları, Bulut Tabanlı CRM, Mo-
         verilerini birleştiren ve müşteri dene-                         bil CRM, B2B CRM, Analitik CRM,
         yimlerini önceliklendiren niteliksel iç-                        Sosyal CRM (SCRM), CPQ (Fiyat
         görüler sağlar.                                                 Teklifi Yapılandırma Yazılımı), Sipa-
            • Karlılığı artırmak için müşte-                             riş Yönetimi, Satış Otomasyonu,
         ri etkileşimine odaklanır. Daha fazla                           Satış Gücü Otomasyonu (SFA), Pa-
         müşteri ve daha fazla karlılık, mevcut                          zarlama Otomasyonu, Gömülü Yapay
         müşterilerle daha iyi iletişim kurma-                           Zeka ve Makine Öğrenimine Sahip
                                         Derin Öğrenme (Deep Learning), İş
         ya, potansiyel müşterileri yakalamaya                           Pazarlama Otomasyonu Yazılımı,
                                         Zekası Çözümleri, İş Analitiği.
         yardım eder.                                                    İlişki Yönetimi, Tedarik Zinciri Yö-
                                            Otonom Robotik Sistemler, RPA
            • Müşteri ihtiyaçlarını daha hızlı                           netimi (SCM), SCM Teknolojileri,
                                         (Robotik Süreç Otomasyonu), Ro-
         tahmin eder ve yanıt verir. Yapay Zeka                          Tedarik Zinciri Mühendisliği, SRM
                                         botik Otomasyon, Sohbet Robotla-
         ve CRM verilerini kullanarak müşteri                            (Supplier Relationship Manage-
                                         rı (Chatbotlar), Akıllı Sesli Asistanlar,
         deneyimi üzerinden gerçek zamanlı                               ment-Tedarikçi İlişkileri Yönetimi),
                                         Akıllı Sanal Asistanlar, Ses Biyomet-
         etki oluşturur. Satışı kolaylaştırır, satış                     Karar Destek Sistemleri, E-posta,
                                         riği, Dronelar, Büyük Veri (Big Data),
         sürecini optimize eder, pazarlama be-                           Otomatik Çağrı Dağıtma, Dokuman
                                         Veritabanı Yönetimi, Veri Ambarı, Veri
         cerisini ve karlılığı arttırır.                                 ve Arşiv Yönetim Sistemleri, Elekt-
                                         Madenciliği, Veri Kümeleme, Geliş-
            •  Kurumsal hafıza oluşmasını,                               ronik Dokuman Yönetim Sistem-
                                         miş Veri Analitiği, Gerçek Zamanlı
         zaman ve maliyet tasarrufu, verimli-                            leri, E-Fatura, E-Arşiv, E-Defter,
                                         Veri Analitiği, Yapay Zeka Özellikli
         lik, satış, karlılık ve gelirin artmasını,                      E-İrsaliye, Uzaktan Çalışma ve Web
                                         Müşteri Veri Platformu (CDP), Bilgi-
         müşteriyi elde tutmayı, müşteri sa-                             Konferans Sistemleri, Siber Güven-
                                         sayar-Telefon Entegrasyonu (CTI),
         dakatini, müşteri hizmetleri maliyetinin                        lik, Bilgi Güvenliği Teknolojileri.
                                         EDI- Elektronik Veri Değişimi, Nes-
         azaltılmasını, doğru pazarlama strate-
                                         nelerin İnterneti (IoT), Endüstriyel
         jileri belirlenmesini, işin ve şirketin bü-                       “Teknolojik gelişmeler
                                         Nesnelerin İnterneti (IIoT).
         yümesini sağlar.                                                  Türkiye’nin lehine işliyor”
                                            OT / VT (Otomatik Tanıma ve Veri
            • Müşteri veri tabanını kullanan,                              Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Tek-
                                         Toplama Sistemleri) Teknolojileri,
         müşterilerle iletişim kurmak için                               nolojileri Derneği’nin (MDYD), PwC
                                         Sanal Gerçeklik Teknolojileri (Sanal
         araçlar sağlayan ve müşteri yaşam                               Türkiye ile yaptığı, 105 şirketin katıldığı
                                         Gerçeklik (VR), Artırılmış Gerçeklik
         döngüsünü analiz eden CXM, pazar-                               anket, çağrı merkezi ve müşteri dene-
                                         (AR), Karma Gerçeklik (MR), Geniş-
         lama faaliyetlerini destekler, müşteri                          yimi ekosistemindeki 18 sektör lideriy-
                                         letilmiş  Gerçeklik (XR) Teknolo-
         sadakatini artırır, müşteri kaybetme                            le yapılan görüşmeleri inceleyen ‘Yeni
                                         jileri), VR Yazılımlar, VR Gözlükler,
         olasılığını azaltır.                                            Nesil Müşteri Deneyimi Yönetimi Araş-
                                         VR Kulaklıklar, 3D Teknolojiler (3D
                                                                         tırması 2023’e göre; sektörde gelece-
                                         Gözlükler, 3D Sanal Gerçeklik Göz-
            Müşteri Deneyimi Yönetimi                                    ğin teknolojilerine yatırım yapanlar ve
                                         lükleri, 3D Yazıcılar, 3D Tarayıcılar,
            teknolojilerinde öne çıkanlar  3D Baskı vs.), Giyilebilir Teknoloji-  iş yapış şekillerine doğru stratejilerle
            Müşteri Deneyimi Yönetimi (CXM   ler, Simülasyon Teknolojileri, Bulut   entegre edenler müşteri deneyimi yö-
         veya CEM), Deneyim Yönetim (XM),   (Cloud) Bilişim Teknolojileri, Bulut   netiminde rekabet avantajı sağlarken;
         Yapay Zeka (Al), Gömülü Yapay   Tabanlı Platformlar, Güçlendiril-  teknolojik gelişmeler de Türkiye’nin
         Zeka, Üretken Yapay Zeka (Genera-  miş Edge, Kuantum Bilişim, Me-  lehine işliyor.
         tive AI), Yapay Zeka Mühendisliği,   taverse (Sanal Evren), Hologram   “Çağrı merkezleri, müşteri dene-
         Yapay Zeka Teknolojileri, Makine   Teknolojisi, HoloLens, 3B Avatar-  yimini yöneten merkezlere dönüş-
         Öğrenmesi (Machine Learning),   lar, Animasyonlu Avatarlar.     tü”: MDYD Yönetim Kurulu Başkanı
                                                                         Cemile Banu Hızlı, çağrı merkezleri-
                                                                         nin, son on yılda dijitalleşme, uzaktan
                                                                         hizmetler ve yeni iş modellerinin et-
                                                                         kisiyle müşteri  deneyimini yöneten
                                                                         merkezlere dönüştüğünü  belirterek,
                                                                         şu bilgileri verdi: “Türkiye, genç nü-
                                                                         fusuyla teknolojiye çok hızlı entegre
                                                                         olabiliyor. Teknoloji Türkiye’nin lehine
                                                                         işliyor. Bu fırsatı bir avantaja dönüş-
                                                                         türmek bizim elimizde, teknolojiyi ta-
                                                                         kip etmek yerine yöneten bir konumda
         6 KobiEfor Dijital $UDOÜN
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11