Page 4 - Dijital KobiEfor Aralık 2023
P. 4

0há7(5à '(1(<à0à <g1(7à0à



                                   Rekabette stratejik fark için;

                              ¶0åWHUL 'HQH\LPL <|QHWLPL·



          Büyük ölçekli şirketlerden KOBİ’lere            Deneyimi Yönetimi (CXM veya CEM),
          her ölçekteki şirket, işletme, kurum,           bir şirket için müşteri adayı oluşturma,
          kuruluş ve organizasyon için müşteri            dönüşüm elde etme veya uzun vadeli
          deneyimi, rekabette fark yaratmak için          marka bağlılığı; müşteri için de zengin,
          stratejik öneme sahip. Yapay Zeka başta         kişiselleştirilmiş deneyimler, daha yüksek
          olmak üzere yeni nesil teknolojilerle           memnuniyet ve markayla değerli bir ilişki
          zenginleştirilmiş, etkili bir ‘Müşteri          elde ederek kazançlı olmak demek.


                                                                         tiyaçlarını  daha hızlı tahmin eden ve
                                                                         yanıt veren Müşteri Deneyimi Yöneti-
                                                                         mi, Yapay Zeka (Al) ve uygulanan CRM
                                                                         (Müşteri İlişkileri Yönetimi) verilerini
                                                                         kullanarak müşteri deneyimi üzerin-
                                                                         de gerçek zamanlı etki oluşturuyor.
                                                                           Uzmanlar, marka bağlılığını sağla-
                                                                         mada önemli bir role sahip ‘Müşteri
                                                                         Deneyimi Yönetimi’nin, rekabette baş-
                                                                         lıca farklılığı sağlayan unsur haline
                                                                         geldiğine dikkat çekiyor.  Her müşteri
                                                                         temas noktasında kişiselleştirilmiş
                                                                         ve memnun edici etkileşimlerin oluş-
                                                                         turduğu sonuçlar, müşteri deneyimini
                                                                         başarı için kritik hale getiriyor.
                                                                           Markayla, satış öncesi, sırası veya
                                                                         sonrası süreçlerde; fiziksel mağaza,
                                                                         ürün, servis, web sitesi, çağrı mer-
              apay Zeka (Al) gibi yeni nesil   Microsoft, genellikle CXM veya  kezi, mobil uygulama, online satış ka-
              teknolojilerle zenginleştirilmiş,  CEM olarak adlandırılan ‘Müşteri De- nalı vb. birçok noktada temas edebilen
         Yetkili bir ‘Müşteri Deneyimi Yö- neyimi Yönetimi’ni; “Müşteri etki- müşteriler, etkileşim için birden fazla
         netimi (CXM veya CEM-Customer Ex- leşimi, memnuniyeti ve deneyimine  kanal sunulmasını bekliyor. Marka-
         perience Management)’, müşterile- odaklanan bir pazarlama stratejileri  ların ihtiyaçlarını tahmin etmelerini,
         rinin deneyimlerini önceliklendirerek  ve teknolojileri sistemi” olarak ta- sadakatlerinin yararlı ve uygun sada-
         ve teknolojiyi daha insancıl hale geti- nımlanıyor. Müşteri Deneyimi Yöne- kat programları ile ödüllendirilmesini
         rerek hem şirket hem de müşteriler  tim (CXM veya CEM), müşteri yaşam  istiyor. Bağlantılı veriler, bir şirketin
         için kazançlı senaryolar oluşturmayı  döngüsünün tamamında ilişki verile- olağanüstü müşteri deneyimleri-
         sağlıyor. Uzmanlar, rekabetin yüksek  rini birleştiren müşteri deneyimlerini  ni  sağlama becerisinde çok önemli
         olduğu küresel pazarda müşteri de- önceliklendiren niteliksel içgörüler  bir rol oynuyor. Bunun için verileri ve
         neyiminin büyük ölçekli şirketlerden  sağlıyor, karlılığı artırmak için müşteri  toplanan her türlü istihbaratı ön ofis-
         KOBİ’lere her ölçekteki şirket, işlet- etkileşimine odaklanıyor. Müşteri ih- ten arka ofise kadar tüm sistemlerde
         me, kurum, kuruluş ve organizasyon
         için fark yaratacak kritik bir özellik ha-  Müşteri Deneyimi Yönetimi (CXM veya CEM) nedir?
         line geldiğini ifade ediyor. ‘Müşteri De-
         neyimi Yönetimi’, bir şirket için müş-  Gartner, müşteri deneyimi yöne- tanımlıyor. Microsoft’un tanımıysa
         teri adayı oluşturma, dönüşüm elde   timini (CEM) “Müşterilerin beklen- şöyle: “Genellikle CXM veya CEM
         etme veya uzun vadeli marka bağlılığı;   tilerini karşılamak veya aşmak için  olarak adlandırılan müşteri dene-
         müşteri için de zengin, kişiselleştiril-  müşteri etkileşimlerini tasarlayıp  yimi yönetimi; müşteri etkileşimi,
         miş deneyimler, daha yüksek mem-  bunlara yanıt vererek daha fazla  memnuniyeti ve deneyimine odak-
         nuniyet ve marka ile değerli bir ilişki   müşteri memnuniyeti, sadakati ve  lanan bir pazarlama stratejileri ve
         elde ederek kazançlı olmak demek.    desteği sağlama uygulaması” diye  teknolojileri sistemidir.”

         4 KobiEfor Dijital $UDOÜN
   1   2   3   4   5   6   7   8   9