Page 5 - Dijital KobiEfor Aralık 2023
P. 5

Daha iyi Müşteri Deneyimi Yönetimi için
                                             yapılması gerekenler
                                             • Açıkça tanımlanmış müşteri  bir müşterinin dijital yolculuğunu
                                           deneyimi hedefleri • Executive ve  takip etme kabiliyeti • Tüm çalı-
                                           C-suite satın alma • Tüm ön ve  şanların müşteriyle bire bir ileti-
                                           arka ofis sistemlerinde entegras- şim kuran çalışanlar olduğu anla-
                                           yon • Müşteri / çalışan geri bildi- yışı • Analitikler ve metrikler • Veri
                                           rimi ve verileri • Dijital araçlar ve  odaklı bir anlayış.

         bağlantılı hale getirmek gerekiyor.  gösterecek kadar veriye sahip olmayı   ‘Müşteri Deneyimi
         Ancak o zaman tüm pazarlama, satış  gerektiriyor. Müşteri, şirketinizle her   Yönetimi’nin şirketlere
         ve müşteri hizmetleri temas nokta- etkileşimde bulunduğunda bu verileri   faydaları
         larında sorunsuz, bağlantılı ve kişi- sağladığından, yalnızca bu verileri et-
                                                                           • Etkili ‘Müşteri Deneyimi Yönetimi’,
         selleştirilmiş bir müşteri deneyimi  kili bir şekilde kullanacak doğru müş-  hem şirket hem müşteriler için kazanç-
         sunulabiliyor. Bunun da yolu ‘Müşteri  teri deneyimi yazılımına ihtiyacınız var.   lı senaryolar oluşturmayı, rekabette
         Deneyimi Yönetimi (CXM veya CEM)’  Özetle; bu verileri eksiksiz profiller   farklılaşmayı sağladığı gibi uzun vadeli
         çözümlerinden geçiyor. Müşteri sa- ve eyleme dönüştürebilir istihbarat   marka bağlılığına, müşteriyi daha iyi
         dakatini artırmaya ve müşteri kaybını  olarak birleştirmeye yardımcı olmak   tanıma ve anlamaya, bağlılığı ve elde
         önlemeye yardımcı olan, toplanan geri  için pazarlama otomasyonu, e-ticaret,   tutmayı artırmaya, rekabet avantajını
         bildirimlerle alınan aksiyonlarla işlet- müşteri hizmetleri, dijital deneyim,   korumaya, operasyonel performansı
         menin gelişimine katkı sunan CXM,  CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), CPQ   artırmaya, hizmet maliyetlerini düşür-
         müşterinin bakış açısıyla müşteri yol- (Fiyat Teklifi Yapılandırma Yazılımı),  meye, girişimlerin başarısını ölçmeye,
         culuğunun tüm adımlarını izlemeye ve  Satış Gücü Otamasyonu (SFA) çözüm- daha bilgiye dayalı ve müşteri odaklı iş
         ölçümlemeye odaklanıyor ve müşteri  lerinin yanı sıra Müşteri Veri Platfor- kararları almaya yardımcı olur.
         ilişkilerini optimize ediyor.   mu (CDP) dahil olmak üzere eksiksiz   • Müşteri hizmetlerinin verimliliği-
            Müşteriler, hangi iletişim kanalla- bir entegre bulut uygulama yazılımları  ni artırır. İnsan hatası risklerini azaltır,
         rını kullanırsa kullansın aynı deneyimi  ürün setine ihtiyaç sözkonusu.  rutin iş akışlarını düzene sokar ve tüm
         yaşamak, yani içerik akışı için hangi   Müşteri deneyimlerini geliştirmek  işleri kolaylaştırır. Müşterilerin talep
         cihazı kullanırsa kullansın, tam olarak  içinse uzmanlar, ‘gömülü yapay zeka  ettiği ve dönüşümleri artıran kişisel-
         kaldığı yerden devam etmek istiyor.  ve makine öğrenimine sahip pazar- leştirilmiş deneyimler sunmak için
         Mağazada, mobil uygulamada, web  lama otamasyonu yazılımı’ndan en  daha ayrıntılı segmentlere izin verir.
         sitesinde veya bir müşteri temsilcisiy- iyi şekilde yararlanmanın önemini  Müşteri deneyimlerini kişiselleştir-
         le telefonda nerede, nasıl veya kimin- vurguluyor. Dijital asistanlar, sohbete  meyi, müşteri deneyimi süreçleri-
         le etkileşim kuruyor olsa da müşteri  dayalı arama ve sesli asistanlar, müş- ni otomatik hale getirmeyi, müşteri
         aynı deneyimi bekliyor. Çoğu insan tek  terilerin size ulaşmaları ve sizinle et- verileri stratejisi oluşturmayı, ilgi çe-
         bir kanal kullanmıyor ama her yerde  kileşim için yeni yollar sunuyor ve pek  kici ve etkileşim sağlayan içerik yarat-
         aynı deneyimi bekliyor. Etkili müşteri  çok şirket bu yeni nesil araçlardan ya- mayı sağlar. Müşteriye zengin kişisel-
         deneyimi stratejilerine sahip şirketler,  rarlanıyor. Şirketlerin büyük bir kısmı  leştirilmiş deneyimler sunar, gelişmiş
         tüm kanallarda bir düzeyde birbirine  akıllı sesli asistanları / otomatik soh- pazarlama otomasyonu yazılımıyla
         benzeyen stratejiler geliştirirken bi- bet robotlarını (chatbotlar) kullanıyor  sorunsuz müşteri yolculukları oluştu-
         reylerin ihtiyaçlarını da karşılamaya  veya bunlar için pilot çalışma yürütü- rur, müşteri memnuniyetini yükseltir.
         çalışıyor.                      yor ve sesli asistanlar / sohbet ro-  • Akıllı hizmet, ürün önerileri ve
            Müşteri deneyimini optimize et- botları sayesinde müşterinin çözüme  bağlılık teşvikleriyle müşterilerle daha
         mek, size müşterinizin tam bir resmini  ulaşma süresini kısaltmayı başardı.  derin ve kalıcı ilişkiler kurar. Müşteri
             3 adımda doğru                  6 soruyla Müşteri Deneyimi Yönetimi yazılımlarını
           Müşteri Deneyimi Yönetimi       değerlendirmek

             1) Eksiksiz, gerçek, zaman-     1) Gerçek zamanlı verilerle müş-  4) Kanallar arası müşteri yolculuk-
           lı müşteri profilleri oluşturun.   teri profillerini zenginleştiriyor mu?  larını düzenlemenize izin veriyor mu?
           2) Tüm müşteri etkileşimlerini    2) Mevcut ekosisteminize tümleş-  5) Büyümenize yardımcı olacak
           kişiselleştirin. 3) Doğru bilgile-  tirilebiliyor mu?         akıllı özelliklere sahip mi?
           ri, doğru yerde, doğru zamanda    3) Uyum sağlıyor mu ve kişisel-  6) Güven oluşturmanıza ve müşteri
           kullanın.                       leştirmeyi genişletiyor mu?   gizliliğini korumanıza yardımcı oluyor mu?

                                                                                  $UDOÜN      KobiEfor Dijital 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10