Page 8 - Dijital KobiEfor Mart 2023
P. 8

'2.h0$1 9( $5áà9 <g1(7à0 6à67(0/(5à



                                         yapabilme, bu değişikliklerin kimler  Arşiv Yönetim Sistemleri’ kullanıcıla-
                                         tarafından, ne zaman yapıldığının ko- rın dosyalara her yerden ve genellik-
                                         layca takibi, görev takibi merkezi   le herhangi bir cihazdan erişmesine
                                            • Web erişimi, elektronik ortam  olanak tanımalı, evde, ofiste, havaa-
                                         üzerinden her yerden her zaman  lanında, otelde, kafede vb. her yerde
                                         erişim, uzak ofis erişimi        uzaktan çalışmayı sağlamalı.
                                            • Dahili PDF düzenleyici       •  Entegrasyonlar: E-posta, ağ
                                            • Otomatik iş akışı          klasörleri, CRM, ERP, eski ECM vb.
                                            • Versiyon kontrolü-Windows ve  diğer iş sistemleri ve havuzlarla
         Yapma, Tam Metin İçeriği ile Arama  MS Office Entegrasyonu       entegre olabilmeli.
         Yapma, Şirket İçi ve Şirket Dışı Do-  • Detaylı ve esnek belge profilleri  •  Güvenlik: Güvenli arşivleme,
         küman Paylaşımı Yapabilme, Akıllı   • Dahili ve toplu tarama arayüzü  izni olmayan kişilerin erişememe-
         Klasör Oluşturma, Ortak Çalışma    • Otomatik e-posta arşivleme  si seçeneği olmalı. Erişim izni ve
         Alanları Yaratma, Denetim Raporları,   • E-posta bildirimleri ve uyarıları  kontrol özellikleri, denetim izleri,
         IOS ve Android Mobil Uygulama Üze-  • Belge görev hatırlatmaları  birleşik kimlik doğrulama, aktarım
         rinden Doküman Yönetimi, İş Akışı   • Tanımlanmış indeksler ile evrak   sırasında ve beklemede kurumsal
         Yönetim Sistemi, Arşiv Sistemi, Mesaj   arama, evrak içinde metin arama  dosya şifreleme, izinsiz giriş algıla-
         Yönetim Sistemi, İndeksleme Sistemi,                            ma, veri kaybı önleme, yüksek kul-
         Fatura Onay Süreç, İşçi ve Mavi Yaka                            lanılabilirlik gibi sağlam güvenlik
         Alımı, Satın Alma Süreci, Ajanda,                               özellikleri sağlamalı.
         Faks Yönetim Sistemi, Yeni Nesil Mu-                              • OCR (Optik Karakter Tanıma),
         haberat, Belge Arşivleme, Doküman                               tam metin arama, otomatik ve akıllı
         Tarama, Dijital Muhaberat Çözümle-                              indeksleme, başkaları ile paylaşma
         ri, Bilgi Yönetimi ve İçerik Hizmetleri,                        gibi özellikleri olmalı.
         Envanter Yönetimi ve Raporlama, Veri                              • Dokümanları açmak ve arşive
         Merkezleri, Bayi Yönetim Sistemleri,                            ulaşmak için ekstra bir program
                                                                         gerektirmemeli.
         Personel Yönetim, İK Yönetimi, PDKS
                                                                           • Ölçeklenebilirlik: Sistemin öl-
         (Personel Devam Kontrol Sistemi),   • Arayüz özelleştirme
         Yeni Nesil İK Yönetimi, İK Analitiği,                           çeklenebilirliliğine dikkat edilmeli.
                                            • Kontrollü sanal değişiklik
         Kurumsal Arşiv Yönetim Sistemi, Bilgi                           İşletmenin büyümesine  veya de-
                                            • Sürüm kontrolü
         Güvenliği ve Arşiv Yönetim Sistemle-                            ğişmesine uyum sağlayan gelişmiş
                                            • OCR/ICR/OMR/ Barkod okuma
         ri, Elektronik Belge ve Form Yönetim                            özelliklere sahip çözümler tercih
                                            • OCR ile tam metin arama    edilmeli.
         Sistemi, Görüntü İşleme ve Düzenle-
                                            • Faks entegrasyonu            •  Kullanılabilirlik: İş için temel
         me Yazılımı, Dijital Arşiv, Arşiv Yöne-
                                            • Dijital imza, elektronik imza   teknolojilerden biri olduğundan kolay
         tim Sistemi, Elektronik Belge ve Arşiv
                                         entegrasyonu                    erişilebilirlik, çok az veya sıfır kesinti
         Yönetim Sistemi.
                                            • İşlem, kayıt ve belge bazların-  süresi ve kolay kullanım önemli; çalı-
                                         da yetkilendirme                şanlar dosyalara kolayca erişebilme-
            Doküman ve Arşiv Yönetim        •  Otomatik yedekleme ve geri  li, yönetebilmeli ve gezinebilmeli.
            Sistemi’nin şirketlere       yükleme                           • İçerik Zekası: Gelişmiş ‘Dokü-
            sunduğu faydalar                • Detaylı raporlama.         man ve Arşiv Yönetim Sistemleri’,
            • Belgelerin yıpranmasını ve kay-                            yapay zeka kullanıyor. Yapay zeka,
         bolmasını önleme, dokümanların sis-  Çözümleri seçerken dikkat   meta veri alanlarını doldurarak be-
         teme hızlı girişi, hızlı belge önizleme  edilmesi gerekenler    lirli veriler için dosyaları tarayarak,
            •  Farklı kriterlerde aramalarda   Doküman ve Arşiv Yönetim Sis- iş açısından kritik verileri dağınık-
         dokümanlara kolay ulaşım        temleri çözümleri seçerken dikkat  lıktan ayırarak belgelerin sınıflan-
            • Yer kaybını azaltma        edilmesi gerekenler şöyle:      dırılmasına yardımcı olabilir.
            • Fiziksel arşivlerin, dijital arşiv-  • Mevzuata uygunluk: KVKK ve   •  İş Akışı Otomasyonu: İş akışı
         de uygun koşullarda saklanması   GDPR standardlarına; ulusal ve  otomasyonu, bir iş sürecindeki her
            • Zaman kazandırma           uluslararası veri koruma ve sakla- adımın takip edilmesini doğrulayarak
            • Maliyetleri düşürme        ma ilkelerine uygun olmalı, denet- tutarlılığın sağlanmasına yardımcı
            • Aynı anda çoklu erişim imkanı   lenebilmeli.               olur. Otomatikleştirilmiş iş akışları,
            •  Yetkiye dayalı belgeye ulaşım   • Aranılan doküman, bilgi, belge  sözleşme onayları, kontrollü içerik ve
         sistemi                         ve veriye hemen ulaşılabilmeli, her  faturalama gibi iş süreçlerini kolay-
            • Harici klasör izleme, doküman- yerden her cihazdan erişilebilmeli.  laştırmalı ve ele alınması gereken bir
         lar üzerinde istenilen değişiklikleri   • Uzaktan Çalışma: ‘Doküman ve  görev olduğunda bildirim göndermeli.

         8 KobiEfor Dijital Mart 2023
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13