Page 4 - Dijital KobiEfor Mart 2023
P. 4

HABER
















                          TOSYÖV ve TOGED ortaklığında yürütülen;
          *HQo 'LMLWDO 2\XQ *LULåLPFLVL <HWLåWLUPH 3URMHVL WDPDPODQG×


         T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif            ortaklığında yürütülen ‘Genç Dijital
         Hakları Genel Müdürlüğü tarafından,              Oyun Girişimcisi Yetiştirme Projesi’
         ‘Gelecek Gençlerin: Kültür Endüstrileri          isimli projenin kapanış toplantısı,
         Destek Programı’ kapsamında                      Ankara’da, ASO Meclis Salonu’nda
         desteklenen ve TOSYÖV ile TOGED                  gerçekleştirildi.

              .C. Kültür ve Turizm Bakanlığı  hazırlıkları aktardı ve projeye finansal  kültür ve yaratıcı sektörlerde bilgi biri-
              Telif Hakları Genel Müdürlüğü  katkı sağlayan T.C. Kültür ve Turizm  kimlerini artırırken girişimci ruhlarını
         Ttarafından, ‘Gelecek Gençlerin:  Bakanlığı’na teşekkür etti.   da geliştirmelerinin önemine değinen
          Kültür Endüstrileri Destek Programı’                           Altunç, hibe programının bu noktadan
          kapsamında desteklenen ve Türki-                               hareketle tasarlandığını belirtti.
         ye Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler,
         Serbest Meslek Mensupları ve Yöne-
         ticiler Vakfı (TOSYÖV) ile Türkiye Oyun
         Geliştiricileri Derneği (TOGED) ortak-   Özgür Karayalçın
         lığında yürütülen ‘Genç Dijital Oyun
         Girişimcisi Yetiştirme Projesi’ isimli   TOGED Başkan Yardımcısı Öz-  Emek Barış Kepenek
         projenin kapanış toplantısı, Ankara   gür Karayalçın, açılış konuşmasın-
         Sanayi Odası (ASO) Meclis Salonu’nda   da, TOGED’in sektöre yaptığı kat-  Çağrılı Konuşmacı Başkent Üni-
         gerçekleştirildi.               kılara değindi. Devlet tarafından   versitesi Öğretim Üyesi Doç.Dr. Emek
                                         tavsiye edilerek dernek isimlerinin   Barış Kepenek, özellikle oyun geliş-
                                         başına aldıkları ‘Türkiye’ kelimesinin   tirme alanında ‘eğitimcilerin eğitimi’
                                                                         programlarının artması gerektiğine
                                         kendileri ve sektör için önemini vur-
                                         gulayan Karayalçın, Genç Dijital Oyun   dikkat çekerek, bu yolda hem Bakan-
                                         Girişimcisi Yetiştirme Projesi gibi pro-  lık, hem de bu alandaki STK’lara bü-
                Ş. Nezih Kuleyin                                         yük iş düştüğünü ifade etti.
                                         jelerin devamlılığının önem arz ettiği-
                                         ni belirtti ve hibe programı kapsamın-
            “KOBİ’lerin büyümesini istiyo-  da destek olan T.C. Kültür ve Turizm
         ruz”:  TOSYÖV Başkan Yardımcısı ve   Bakanlığı’na teşekkür etti.
         Genç Dijital Oyun Girişimcisi Yetiştir-
         me Projesi Koordinatörü Şerafettin
         Nezih Kuleyin, açılış konuşmasında,                                   İlyas Can Hergül
         TOSYÖV’ün kurulduğu günden bu yana
         KOBİ’lerin problemlerini çözmek ve                                Genç Dijital Oyun Girişimcisi Yetiş-
         büyümelerinde itici güç olmayı amaç-                            tirme Projesi Eğitimler Koordinatörü
         ladığını söyledi. KOBİ’lerin ulusal pa-  Fatoş Altunç           İlyas Can Hergül, projenin kısa bir
         zara açılabilmelerine ön ayak olabil-                           tanıtımını yaptı ve projenin hazırlık,
         menin önemini vurgulayan Kuleyin,   T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif   başlangıç, gelişme ve sonlandırılış
         TOSYÖV’ün bu amaçla bugüne kadar;   Hakları Genel Müdür Yardımcısı Fatoş   süreçlerinde yaşanan gelişmeleri ka-
         kümeleşme faaliyetlerinden eğitim   Altunç, 2021’de ilan edilen ‘Gelecek   tılımcılara aktardı.
         programlarına; KOBİ Zirveleri’nden   Gençlerin: Kültür Endüstrisi Destek   Katılımın yoğun olduğu etkinlik,
         finans olanaklarının sağlanmasına   Programı’nın önem verdiği alanlar   projedeki eğitimlerde yer alan eğitim-
         kadar tüm faaliyetlerini anlattı. Kule-  ve program kapsamında Bakanlık’ın   cilerin ve gençlerin konuşmaları ve
         yin, ‘Genç Dijital Oyun Girişimcisi Ye-  olumlu anlamda etki etmek istediği   takiben videolarının gösteriminin ar-
         tiştirme Projesi’ kapsamında yapılan   alanlardan söz etti. Özellikle gençlerin   dından kapanış kokteyli ile son buldu.

         4 KobiEfor Dijital Mart 2023
   1   2   3   4   5   6   7   8   9