Page 8 - Dijital KobiEfor Ekim 2022
P. 8

0há7(5à '(1(<à0à <g1(7à0à




                   Müşteri deneyiminde doğru adımları atmanın yolu;
                         ¶0åWHUL 'HQH\LPL <|QHWLPL·


                             EDåDU× LoLQ NULWLN |QHPGH


          Müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımla           sağlamada önemli bir role sahip
          yönetilen her ölçekteki işletme,                ‘Müşteri Deneyimi Yönetimi’, rekabette
          şirket, organizasyon, kurum, kuruluş            başlıca farklılığı sağlayan unsur haline
          ve KOBİ’ler için ‘Müşteri Deneyimi              geldi. Her müşteri temas noktasında
          Yönetimi (CEM veya CXM)’ çözümleri,             kişiselleştirilmiş ve memnun edici
          satışlarını, etkinliklerini, karlılıklarını     etkileşimlerin oluşturduğu sonuçlar,
          ve verimliliklerini artırdığı için stratejik    müşteri deneyimini başarı için kritik
          ve hayati önemde. Marka bağlılığını             hale getiriyor.


               artner’ın anket yaptığı şir-
               ketlerin yüzde 89’u müşteri
         Gdeneyimini rakiplerine karşı
          yeni mücadele alanı olarak görüyor.
          Müşteri deneyimi, firma ile müşteri
          etkileşiminin kalitesini ve verimlili-
          ğini tanımlayan önemli bir kriter. Uz-
          manlar, yapılan araştırmalara göre
          müşterilerin deneyimini iyileştirmek
          için çalışan şirketlerin yüzde 84’ünün
          gelirlerinde bir artış olduğunu bildir-
          diğini ifade ediyor. Kendilerini en sev-
          dikleri markalara bağlı hissetmek,
          ürünlerini satın aldıkları şirketlerin  mas noktasında kişiselleştirilmiş  kadar tüm sistemlerde bağlantı-
          onları tanımalarını ve onlara saygı  ve memnun edici etkileşimler su- lı hale getirmek gerekiyor. Ancak
          duymalarını isteyen müşterilerin,  nabilmeli. Bu etkileşimler, müş- o zaman tüm pazarlama, satış ve
          onları ne ölçüde anladığınıza dair  terilerin marka hakkındaki genel  müşteri hizmetleri temas noktala-
          hisleri ve memnuniyet düzeyleri;  algı ve izlenimi üzerinde giderek  rında sorunsuz, bağlantılı ve kişi-
          sizinle iş yapıp yapmama kararları  artan bir etkiye sahip. Bu durum,  selleştirilmiş bir müşteri deneyimi
          üzerinde güçlü bir etkiye sahip.   müşteri deneyimini başarı için kri- sunulabiliyor. Bunun da yolu ‘Müş-
            Müşteri deneyiminde doğru adım- tik hale getiriyor.          teri Deneyimi Yönetimi (CEM veya
          ları atanlar, rakiplerine karşı avan-  Markayla, satış öncesi, sırası  CXM)’ çözümlerinden geçiyor.
          tajlı bir konum ediniyor. Günümüzde  veya  sonrası süreçlerde; fiziksel   Müşteri sadakatini artırmaya ve
          müşteri memnuniyeti odaklı yakla- mağaza, ürün, servis, web sitesi,  müşteri kaybını önlemeye yardım-
          şımla yönetilen her ölçekteki işlet- çağrı merkezi, mobil uygulama,  cı olan, toplanan geri bildirimlerle
          me, şirket, organizasyon, kurum,  online satış kanalı vb. birçok nok-
          kuruluş ve KOBİ’ler için ‘Müşteri De- tada temas edebilen müşteriler,   Müşteri Deneyimi
          neyimi Yönetimi (Customer Experi- etkileşim için birden fazla kanal   Yönetimi nedir?
          ence Management-CEM veya CXM)’  sunulmasını bekliyor. Markaların
                                                                             Gartner, müşteri deneyimi
          çözümleri, satışlarını, etkinliklerini,  ihtiyaçlarını tahmin etmelerini,
          karlılıklarını, verimliliklerini artırdığı  sadakatlerinin yararlı ve uygun sa-  yönetimini (CEM) “Müşterile-
                                                                          rin beklentilerini karşılamak
          için stratejik ve hayati önemde.   dakat programları ile ödüllendiril-
                                                                          veya  aşmak için müşteri etki-
            Marka bağımlılığını sağlamada  mesini istiyor. Bağlantılı veriler, bir
                                                                          leşimlerini tasarlayıp bunlara
          önemli role sahip ‘Müşteri Dene- şirketin olağanüstü müşteri de-
                                                                          yanıt vererek daha fazla müş-
          yimi Yönetimi’, rekabette başlıca  neyimlerini sağlama becerisinde   teri memnuniyeti, sadakati ve
          farklılığı sağlayan unsur haline  çok önemli bir rol oynuyor. Bunun
                                                                          desteği sağlama uygulaması”
          geldi. İşletmeler, müşteri deneyi- için verileri ve toplanan her türlü
                                                                          olarak tanımlıyor.
          mi stratejilerinin her müşteri te- istihbaratı ön ofisten arka ofise
         8 KobiEfor Dijital Ekim 2022
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13