Page 12 - Dijital KobiEfor Ekim 2022
P. 12

0há7(5à '(1(<à0à <g1(7à0à



            Müşteri Deneyimi
            Yönetimi’nin şirketlere          Müşteri deneyimini daha iyi hale getirme
            faydaları
                                             Müşteri deneyimini daha iyi    • Tüm çalışanların müşteriy-
            • Müşteri odaklı yaklaşımla hare-
                                           hale getirmek için şunlar gerekli:   le bire bir iletişim kuran çalı-
         ket edilmesini ve sürdürülebilir müş-
                                             • Açıkça tanımlanmış müşte-  şanlar olduğu anlayışı
         teri ilişkileri ile müşteri yönetiminde
                                           ri deneyimi hedefleri             • Analitikler ve metrikler
         kolaylık, müşteri yaşam döngüsünün
                                             • Executive ve C-suite satın alma  • Veri odaklı bir anlayış.
         tamamında ilişki verilerini birleştiren
                                             • Tüm ön ve arka ofis sistem-   Müşteri Deneyimi Yönetimi’ni
         ve müşteri deneyimlerini önceliklen-
                                           lerinde entegrasyon           doğru yapmanın üç adımı: 1)
         diren niteliksel içgörüler sağlıyor.
                                             • Müşteri / çalışan geri bildi-  Eksiksiz, gerçek, zamanlı müş-
            • Müşteri hizmetlerinin verimlili-
                                           rimi ve verileri              teri profilleri oluşturun. 2) Tüm
         ğini artırıyor. Müşteri deneyimlerini
                                             • Dijital araçlar ve bir müş-  müşteri etkileşimlerini kişisel-
         kişiselleştirmeyi, müşteri deneyimi
                                           terinin dijital yolculuğunu takip   leştirin. 3) Doğru bilgileri, doğru
         süreçlerini otomatik hale getirmeyi,
                                           etme kabiliyeti               yerde, doğru zamanda kullanın.
         müşteri verileri stratejisi oluşturmayı,
         ilgi çekici ve etkileşim sağlayan içerik
                                         müşteri sadakatini artıyor, müşteri  / Akıllı Sesli Asistanlar
         yaratmayı sağlayan ‘Müşteri Deneyi-
                                         kaybetme olasılığını azaltıyor.   • 5G Teknolojileri
         mi Yönetimi’, insan hatası risklerini
                                                                           • CRM (Customer Relationship Ma-
         azaltıyor, rutin iş akışlarını düzene so-
                                            Müşteri Deneyimi Yönetimi  nagement- Müşteri İlişkileri Yönetimi)
         kuyor ve tüm işleri kolaylaştırıyor.   teknolojileri            / CRM Yazılımları / Bulut Tabanlı CRM
            • Karlılığı artırmak için müşteri
                                            • Yapay Zeka (Al) / Yapay Zeka  / Mobil CRM / B2B CRM / Analitik CRM
         etkileşimine odaklanır. Daha fazla
                                         Teknolojileri / Bilgisiyar-Telefon En- / Sosyal CRM (SCRM)
         müşteri ve daha fazla karlılık, mev-  tegrasyonu (CTI) Yapay Zeka / Yapay   • CPQ (Fiyat Teklifi Yapılandırma
         cut müşterilerle daha iyi iletişim   Zeka Mühendisliği          Yazılımı) / Sipariş Yönetimi / Satış
         kurmayı sağlıyor, potansiyel müşte-  • Makine Öğrenmesi (Machine Le- Otomasyonu / Satış Gücü Otomas-
         rileri yakalamaya yardım ediyor.   arning) / Derin Öğrenme (Deep Lear- yonu (SFA)
            • Müşteri ihtiyaçlarını daha hız-  ning)                       • Pazarlama Otomasyonu / Gö-
         lı tahmin ediyor ve yanıt veriyor.   • Büyük Veri (Big Data) / Verita- mülü Yapay Zeka ve Makine Öğreni-
         Yapay Zeka ve CRM verilerini kul-  banı Yönetimi / Veri Ambarı / Veri  mine Sahip Pazarlama Otomasyonu
         lanarak müşteri deneyimi üzerin-  Madenciliği / Veri Kümeleme / Yapay  Yazılımı
         den gerçek zamanlı etki yaratıyor.   Zeka Özellikli Müşteri Veri Platformu   • İlişki Yönetimi
         Satışı kolaylaştırıyor, satış süreci-  (CDP) / EDI- Elektronik Veri Değişimi  • Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM)
         ni optimize ediyor, pazarlama be-  • Nesnelerin İnterneti (IoT), En- / SCM Teknolojileri / Tedarik Zinciri
         cerisini ve karlılığı arttırıyor.   düstriyel Nesnelerin İnterneti (IIoT)  Mühendisliği /
            • Zaman ve maliyet tasarrufu, ve-  • OT / VT (Otomatik Tanıma ve Veri   • SRM (Supplier Relationship
         rimlilik, kurumsal hafıza oluşması- Toplama Sistemleri) Teknolojileri  Management-Tedarikçi İlişkileri Yö-
         nı, satış, karlılık ve gelirin artmasını,   • Bulut (Cloud) Bilişim Teknolo- netimi)
         müşteriyi elde tutmayı, müşteri sa- jileri / Güçlendirilmiş Edge   • Karar Destek Sistemleri
         dakatini, müşteri hizmetleri maliye-  • İş Zekası Çözümleri / İş Analitiği   • E-posta
         tinin azaltılmasını, doğru pazarlama   • Sanal Gerçeklik Teknolojileri /  • Otomatik Çağrı Dağıtma
         stratejileri belirlenmesini, işin ve  Sanal Gerçeklik (VR), Artırılmış Ger-  • Dokuman ve Arşiv Yönetim Sis-
         şirketin büyümesini sağlıyor.   çeklik (AR), Karma Gerçeklik (MR),  temleri / Elektronik Dokuman Yöne-
            • Müşteri veri tabanını kullanan,  Genişletilmiş Gerçeklik (XR) Tekno- tim Sistemleri / E-Fatura / E-Arşiv /
         müşterilerle iletişim kurmak için  lojileri / VR Yazılımlar / VR Gözlükler  E-Defter / E-İrsaliye
         araçlar sağlayan ve müşteri yaşam  / VR Kulaklıklar / 3D Gözlükler / 3D   • Uzaktan Çalışma ve Web Kon-
         döngüsünü analiz eden CXM, pa- Sanal Gerçeklik Gözlükleri.      ferans Sistemleri
         zarlama faaliyetlerini destekliyor,  • 3D Teknolojileri /3D Yazıcılar /   • Siber Güvenlik.
                                         3D Tarayıcılar / 3D Baskı
                                            • Simülasyon Teknolojileri
                                            • Metaverse (Sanal Evren) / Ho-
                                         logram Teknolojisi / HoloLens / 3B
                                         Avatarlar / Animasyonlu Avatarlar
                                            • Otonom Robotik Sistemler / Dro-
                                         nelar / RPA (Robotik Süreç Otomas-
                                         yonu) / Sohbet Robotları (Chatbotlar)

         12 KobiEfor Dijital Ekim 2022
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17