Page 12 - Dijital KobiEfor Ekim 2022
P. 12
0há7(5à '(1(<à0à <g1(7à0à
Müşteri Deneyimi
Yönetimi’nin şirketlere Müşteri deneyimini daha iyi hale getirme
faydaları
Müşteri deneyimini daha iyi • Tüm çalışanların müşteriy-
• Müşteri odaklı yaklaşımla hare-
hale getirmek için şunlar gerekli: le bire bir iletişim kuran çalı-
ket edilmesini ve sürdürülebilir müş-
• Açıkça tanımlanmış müşte- şanlar olduğu anlayışı
teri ilişkileri ile müşteri yönetiminde
ri deneyimi hedefleri • Analitikler ve metrikler
kolaylık, müşteri yaşam döngüsünün
• Executive ve C-suite satın alma • Veri odaklı bir anlayış.
tamamında ilişki verilerini birleştiren
• Tüm ön ve arka ofis sistem- Müşteri Deneyimi Yönetimi’ni
ve müşteri deneyimlerini önceliklen-
lerinde entegrasyon doğru yapmanın üç adımı: 1)
diren niteliksel içgörüler sağlıyor.
• Müşteri / çalışan geri bildi- Eksiksiz, gerçek, zamanlı müş-
• Müşteri hizmetlerinin verimlili-
rimi ve verileri teri profilleri oluşturun. 2) Tüm
ğini artırıyor. Müşteri deneyimlerini
• Dijital araçlar ve bir müş- müşteri etkileşimlerini kişisel-
kişiselleştirmeyi, müşteri deneyimi
terinin dijital yolculuğunu takip leştirin. 3) Doğru bilgileri, doğru
süreçlerini otomatik hale getirmeyi,
etme kabiliyeti yerde, doğru zamanda kullanın.
müşteri verileri stratejisi oluşturmayı,
ilgi çekici ve etkileşim sağlayan içerik
müşteri sadakatini artıyor, müşteri / Akıllı Sesli Asistanlar
yaratmayı sağlayan ‘Müşteri Deneyi-
kaybetme olasılığını azaltıyor. • 5G Teknolojileri
mi Yönetimi’, insan hatası risklerini
• CRM (Customer Relationship Ma-
azaltıyor, rutin iş akışlarını düzene so-
Müşteri Deneyimi Yönetimi nagement- Müşteri İlişkileri Yönetimi)
kuyor ve tüm işleri kolaylaştırıyor. teknolojileri / CRM Yazılımları / Bulut Tabanlı CRM
• Karlılığı artırmak için müşteri
• Yapay Zeka (Al) / Yapay Zeka / Mobil CRM / B2B CRM / Analitik CRM
etkileşimine odaklanır. Daha fazla
Teknolojileri / Bilgisiyar-Telefon En- / Sosyal CRM (SCRM)
müşteri ve daha fazla karlılık, mev- tegrasyonu (CTI) Yapay Zeka / Yapay • CPQ (Fiyat Teklifi Yapılandırma
cut müşterilerle daha iyi iletişim Zeka Mühendisliği Yazılımı) / Sipariş Yönetimi / Satış
kurmayı sağlıyor, potansiyel müşte- • Makine Öğrenmesi (Machine Le- Otomasyonu / Satış Gücü Otomas-
rileri yakalamaya yardım ediyor. arning) / Derin Öğrenme (Deep Lear- yonu (SFA)
• Müşteri ihtiyaçlarını daha hız- ning) • Pazarlama Otomasyonu / Gö-
lı tahmin ediyor ve yanıt veriyor. • Büyük Veri (Big Data) / Verita- mülü Yapay Zeka ve Makine Öğreni-
Yapay Zeka ve CRM verilerini kul- banı Yönetimi / Veri Ambarı / Veri mine Sahip Pazarlama Otomasyonu
lanarak müşteri deneyimi üzerin- Madenciliği / Veri Kümeleme / Yapay Yazılımı
den gerçek zamanlı etki yaratıyor. Zeka Özellikli Müşteri Veri Platformu • İlişki Yönetimi
Satışı kolaylaştırıyor, satış süreci- (CDP) / EDI- Elektronik Veri Değişimi • Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM)
ni optimize ediyor, pazarlama be- • Nesnelerin İnterneti (IoT), En- / SCM Teknolojileri / Tedarik Zinciri
cerisini ve karlılığı arttırıyor. düstriyel Nesnelerin İnterneti (IIoT) Mühendisliği /
• Zaman ve maliyet tasarrufu, ve- • OT / VT (Otomatik Tanıma ve Veri • SRM (Supplier Relationship
rimlilik, kurumsal hafıza oluşması- Toplama Sistemleri) Teknolojileri Management-Tedarikçi İlişkileri Yö-
nı, satış, karlılık ve gelirin artmasını, • Bulut (Cloud) Bilişim Teknolo- netimi)
müşteriyi elde tutmayı, müşteri sa- jileri / Güçlendirilmiş Edge • Karar Destek Sistemleri
dakatini, müşteri hizmetleri maliye- • İş Zekası Çözümleri / İş Analitiği • E-posta
tinin azaltılmasını, doğru pazarlama • Sanal Gerçeklik Teknolojileri / • Otomatik Çağrı Dağıtma
stratejileri belirlenmesini, işin ve Sanal Gerçeklik (VR), Artırılmış Ger- • Dokuman ve Arşiv Yönetim Sis-
şirketin büyümesini sağlıyor. çeklik (AR), Karma Gerçeklik (MR), temleri / Elektronik Dokuman Yöne-
• Müşteri veri tabanını kullanan, Genişletilmiş Gerçeklik (XR) Tekno- tim Sistemleri / E-Fatura / E-Arşiv /
müşterilerle iletişim kurmak için lojileri / VR Yazılımlar / VR Gözlükler E-Defter / E-İrsaliye
araçlar sağlayan ve müşteri yaşam / VR Kulaklıklar / 3D Gözlükler / 3D • Uzaktan Çalışma ve Web Kon-
döngüsünü analiz eden CXM, pa- Sanal Gerçeklik Gözlükleri. ferans Sistemleri
zarlama faaliyetlerini destekliyor, • 3D Teknolojileri /3D Yazıcılar / • Siber Güvenlik.
3D Tarayıcılar / 3D Baskı
• Simülasyon Teknolojileri
• Metaverse (Sanal Evren) / Ho-
logram Teknolojisi / HoloLens / 3B
Avatarlar / Animasyonlu Avatarlar
• Otonom Robotik Sistemler / Dro-
nelar / RPA (Robotik Süreç Otomas-
yonu) / Sohbet Robotları (Chatbotlar)
12 KobiEfor Dijital Ekim 2022