Page 10 - Dijital KobiEfor Ekim 2022
P. 10

0há7(5à '(1(<à0à <g1(7à0à



         alınan aksiyonlarla işletmenin geli- tüm işleri kolaylaştırıyor. Müşteri
         şimine katkı sunan CXM, müşterinin  deneyimlerini geliştirmek içinse
         bakış açısıyla müşteri yolculuğunun  uzmanlar, ‘gömülü yapay zeka ve
         tüm adımlarını izlemeye ve ölçüm- makine öğrenimine sahip pazar-
         lemeye odaklanıyor ve müşteri iliş- lama otamasyonu yazılımı’ndan en
         kilerini optimize ediyor.       iyi şekilde yararlanmanın önemine
            Müşteriler, hangi iletişim ka- değiniyor. Dijital asistanlar, sohbe-
         nallarını kullanırsa kullansın aynı  te dayalı arama ve sesli asistan-
         deneyimi yaşamak, yani içerik akı- lar, müşterilerin size ulaşmaları   • Tüm müşteri bilgilerinize ihti-
         şı için hangi cihazı kullanırsa kul- ve sizinle etkileşim için yeni yollar  yaç duyan kişiler ve sistemler kolay-
         lansın, tam olarak kaldığı yerden  sunuyor ve pek çok şirket bu yeni  ca erişebiliyor mu? Müşteriler kim
         devam etmek istiyor. Mağazada,  nesil araçlardan yararlanıyor. Hat- oldukları ve nelere ihtiyaç duydukla-
         mobil uygulamada, web sitesinde  ta şirketlerin büyük bir kısmı akıllı  rı konusunda herkese bilgi vermek
         veya  bir müşteri temsilcisiyle te- sesli asistanları / otomatik sohbet  veya yaptıkları her konuşmayı açık-
         lefonda nerede, nasıl veya kiminle  robotlarını (chatbotlar) kullanıyor  lamak zorundalar mı?
         etkileşim kuruyor olsa da müşteri  veya  bunlar için pilot çalışma yü-  İyi müşteri deneyimi: Müşteri
         aynı deneyimi bekliyor. Çoğu insan  rütüyor ve sesli asistanlar / sohbet  deneyimi olumlu olduğunda müş-
         tek bir kanal kullanmıyor ama her  robotları sayesinde müşterinin çö- teriler, her etkileşimden mutlu
         yerde aynı deneyimi bekliyor. Etki- züme ulaşma süresini kısaltmayı  ve memnun ayrılır, bu da müşteri
         li müşteri deneyimi stratejilerine  başardı.                    sadakatini ve maksimum müşte-
         sahip şirketler, tüm kanallarda bir                             ri memnuniyetini sağlar. Olum-
         düzeyde birbirine benzeyen stra-                                lu müşteri deneyimleri arasında;
         tejiler geliştirirken bireylerin ihti-                          iyi hedeflenmiş pazarlama kam-
         yaçlarını da karşılamaya çalışıyor.                             panyaları, kolay alışveriş yapılan
            Müşteri deneyimini optimize                                  e-ticaret siteleri, kolaylaştırılmış
         etmek, size müşterinizin tam bir                                satın alma süreçleri, kolay kul-
         resmini gösterecek kadar veriye                                 lanılan mobil uygulamalar, inter-
         sahip olmayı gerektiriyor. Müş-                                 net siteleri, kolay ulaşılabilen çağrı
         teri, şirketinizle her etkileşimde                              merkezleri ve müşteri hizmetleri,
         bulunduğunda bu verileri sağla-    Etkili müşteri deneyimi yöne- self servis müşteri hizmetleri seçe-
         dığından, yalnızca bu verileri etkili  timi, hem şirket hem müşteriler  nekleri, şirket temsilcileriyle her
         bir şekilde kullanacak doğru müş- için kazançlı senaryolar oluştur- zaman, her yerde, her cihazdan
         teri deneyimi yazılımına ihtiyacınız  mayı ve rekabette farklılaşmayı  bağlantı olanağı bulunuyor.
         var. Özetle, bu verileri eksiksiz  sağladığı gibi uzun vadeli marka   Kötü müşteri deneyimi: Olum-
         profiller ve eyleme dönüştürebi- bağlılığı, müşteriyi daha iyi tanı- suz bir müşteri deneyimi, müşte-
         lir istihbarat olarak birleştirmeye  ma, rekabet avantajını korumayı,  riyi mutsuz, üzgün halde bırakır,
         yardımcı olmak için pazarlama  hizmet maliyetlerini düşürmeyi,  hatta hayal kırıklığına uğratır. Bu
         otomasyonu, e-ticaret, müşteri  müşteri içinse zengin kişiselleş- da müşterilerin, çoğunlukla onları
         hizmetleri, dijital deneyim, CRM  tirilmiş deneyimler, daha yüksek   tanımadığınız, anlamadığınız  veya
         (Müşteri İlişkileri Yönetimi), CPQ  memnuniyet getiriyor.       umursamadığınız ya da sizinle iş
         (Fiyat Teklifi Yapılandırma Yazılı-  Müşteri deneyimini olumlu yönde   yapmanın zor olduğu yönündeki
         mı), Satış Gücü Otamasyonu (SFA)  etkileyebilecek faktörler: Müşterile-  algılarından kaynaklanır. Bu algı-
         çözümlerinin yanı sıra Müşteri  rin şirketle ilgili görüşlerinde büyük   lar şöyle gelişebilir: Gezinmesi zor
         Veri Platformu (CDP) dahil olmak  bir fark oluşturabilecek ve dolayısıyla   web siteleri. Beklentileri karşıla-
         üzere eksiksiz bir entegre bulut  müşteri deneyimini olumlu yönde et-  mayan ürünler. Müşteri hizmetleri
         uygulama yazılımları ürün setine  kileyebilecek bazı faktörler şöyle:   taleplerinin çözüme kavuşturulma-
         ihtiyaç sözkonusu.                 • Pazarlama kampanyalarınız on-  sında yaşanan yavaşlık. Alakasız
            Müşteri deneyimlerini kişisel- ların istek ve ihtiyaçlarına hitap edi-  pazarlama tanıtımları.
         leştirmeyi, müşteri deneyimi sü- yor mu?
         reçlerini otomatik hale getirmeyi,   • E-ticaret sitenizde gezinmek
         müşteri verileri stratejisi oluştur- kolay mı, ziyaretçilere gezindikleri
         mayı, ilgi çekici ve etkileşim sağ- süre boyunca yol gösterip yardımcı
         layan içerik yaratmayı sağlayan  oluyor mu?
         ‘Müşteri Deneyimi Yönetimi’, in-   • Satış ve hizmet süreçlerinde
         san hatası risklerini azaltıyor, ru- B2B ve B2C müşterilerine hizmet
         tin iş akışlarını düzene sokuyor ve  verme stratejiniz ne kadar güçlü?

         10 KobiEfor Dijital Ekim 2022
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15