Page 84 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 84

MAKALE



                                    “Dijital Dönüşüm, Herkese Gelecek”


                    Artık şunu biliyoruz ki; Dijital Dönüşüm, Herkese Gelecek. Dijital gelecek,
                     dünyayı anlamlandırmaya çalışan, kendini gelişime adayan, kaynakları
                               üretmek için kullanan her insana, şirkete iyi gelecek.

                   Dijital dönüşümün ne olduğu hak-                            tığı araştırmaya göre, Pandemi’den
                 kında akıllarda pek çok soru oluşuyor.                        önce Türkiye’de şirketlerin yalnızca
                 Esasen dijital dönüşüm, yeni süreçler                         %57’sinde uzaktan çalışma politi-
                 yaratmak veya mevcut süreçlerde                               kası bulunuyordu. Covid-19 ile şir-
                 değişiklik yapmak için dijital tekno-                         ketlerin %72’si tüm çalışanları ile,
                 lojileri kullanmanın daha ötesinde                            %28’si ise kısmi olarak uzaktan ça-
                 iş yapma şeklimizde “Kültürel” bir                            lışma modeline geçiş yaptı.
                 değişimdir. Bu kültürel dönüşümün                               Dijitalleşme yolundaki Türkiye’nin
                 gerçekleşmesi için teknoloji bir araç-                        2025 hedefleri ise; Eğitim (e-devlet
                 tır. Dijital dönüşümü gerçekleştirmek                         kullanım oranının yüzde 80’e ulaş-
                 için öncelikle müşterilerimizin ihti-                         ması), bağlanabilirlik, bulut bilişim
                 yaçlarını tanımlamak bu ihtiyaçları                           (kullanımın yüzde 60 seviyesine gel-
                 daha efektif ve verimli cevaplandı-                           mesi), dijital servis kullanımının art-
                 rabilmek için süreçlerimizi uyarla-                           ması, fırsat eşitliği, girişimci yakla-
                 mak gerekir. Sonuçları olarak içinde                          şımların benimsenmesi olacak.
                 bulunduğumuz dijitalleşme çağında                               Beklentiler
                 tüm şirketler için dijital dönüşümü                             Türkiye’nin dijitalleşme yolunda-
                 gerçekleştirmek artık kaçınılmaz bir                          ki başarısı için hedef göstergelerin
                 noktaya geldi.                    Tunç M. Berkman             belirlenmesi ve yıllık olarak ilerleme
                   Covid-19’un dünyada yarattığı       TBS Investment &        raporunun paylaşılması, toplumsal
                 etki ile dijital gelecek çok daha hızlı   Management Ortak, Pazarlama   farkındalığı sağlamak ve hedeflere
                 hayatımıza girdi. Pandemiden önce                             giden yoldaki aksiyon planlarını be-
                 dijital ortamı kullanmaya hiç ihtiyaç   ve Marka Danışmanı
                                                                               lirlemek kritik önem taşımaktadır.
                 duymayan şirketler vardı. Ancak
                                                                               Dijital Avrupa Platformu’nun hedef
                 Pandemi ile alanında rekabetçi ol-  ikincil fayda, bütün verilerin bir veri   göstergelerinden yola çıkarak 2025
                 mayı ve sektöründe büyümeyi he-  tabanında saklanması, hızlı ulaşıla-  yılına kadar dijitalleşme yolunda bazı
                 defleyen her firma için dijital dönü-  bilir olması bu sayede güncel durum
                 şüm bir gereklilik oldu. McKinsey’in   ile geçmişi kıyaslayacak analizlerin   hedef göstergeler belirlenmiştir.
                 yaptığı araştırmaya göre, 2030’da   çok daha verimli yapılması oldu.  • 2025’e kadar Türkiye’de e-devletin
                 insan gücü gerektiren işlerin %11   Türkiye Dijital Dönüşüm Ekosistemi  kullanım oranı %80 olmalıdır. Şu an
                 azalacağı, teknolojik becerilerin   Dijitalleşme ve Pandemi ile deği-  mevcut durumda vatandaşların %51’i
                 ise %60 artacağı bekleniyor. Bu   şen iş hayatı tüm Dünya’da yenilikleri   e-devlet hizmetlerini kullanmaktadır.
                 dönüşüme ayak uydurabilmek için,   tetiklerken, Türkiye’de de ekonomik   • 2025 yılına kadar dijital ve tek-
                 iş yapma kültürünü geliştirerek   gelişim için önemli alanlarından biri   noloji girişimlerine verilen destekler
                 teknolojiyi kullanabilmek daha da   haline gelmiştir. Yapılan araştırmala-  arttırılmalıdır.
                 önem kazanıyor.                ra göre; Türkiye’de Pandemi sonrası   •  Global yatırımların alınması-
                   ‘Dijital Dönüşüm’ün artıları; Di-  şirketlerin öncelik vereceği konula-  nı sağlayacak reklam ve teşvikler
                 jital ortamın sağladığı önemli avan-  rın başında %75 ile dijital dönüşümü   için teknoloji merkezlerinin sayısı
                 tajlardan biri operasyonel verimlilik   yaygınlaştırmak çıkıyor. Onu %60 ile   arttırılmalıdır. 2020’nin ilk dokuz
                 oldu. Şirket içinde çalışan herkesin   uzaktan çalışma deneyimini iyileş-  ayında start-uplara toplam yatırım
                 anlık verilere, anlık cevaplara ihtiya-  tirmek, %57 ile dijital iş sürekliliğini   tutarı 2.2 milyar dolar seviyesinde
                 cı olabiliyor fakat en büyük problem   sağlamak takip ediyor.  gerçekleşmiştir.
                 bu anlık ihtiyaçlar için doğru veri-  Çünkü Covid-19’dan sonra di-  • 2025’e kadar üniversitelerin her
                 lere zamanında ulaşmakta çıkıyor.   jital dönüşüm bir seçim değil ar-  lisans bölümünde veri okuryazarlığı
                 Şirketlerin de bir kurumsal hafızaya   tık zorunluluk haline geldi. İK li-  ve temel analitik eğitimleri müfreda-
                 ihtiyacı var. Gerek tecrübelerin ha-  derleri otomasyon, yapay zekâ ile   ta eklenmelidir.
                 tırlanması gerek geçmiş hataların   desteklenerek yeniden şekillendi-  Artık şunu biliyoruz ki; Dijital Dö-
                 görülmesi gerekse elde edilmiş bir   rilmiş, işgücünü yaratmak için ça-  nüşüm, Herkese Gelecek. Dijital
                 başarının tekrar elde edilebilmesi   lışmalara hız verdi. İnsanları işlerle   gelecek, dünyayı anlamlandırmaya
                 için şirketler, dijitalleşerek geçmiş   eşleştirdiğimiz bir dünyadan, yete-  çalışan, kendini gelişime adayan,
                 verilerine çok daha hızlı ulaşabi-  nekleri görevlerle eşleştirdiğimiz   kaynakları üretmek için kullanan her
                 lirler. Dijital dönüşümün sağladığı   bir dünyaya taşınıyoruz. EY’ın yap-  insana, şirkete iyi gelecek.


               84 KobiEfor Dijital $UDOÜN
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89