Page 84 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 84
MAKALE
“Dijital Dönüşüm, Herkese Gelecek”
Artık şunu biliyoruz ki; Dijital Dönüşüm, Herkese Gelecek. Dijital gelecek,
dünyayı anlamlandırmaya çalışan, kendini gelişime adayan, kaynakları
üretmek için kullanan her insana, şirkete iyi gelecek.
Dijital dönüşümün ne olduğu hak- tığı araştırmaya göre, Pandemi’den
kında akıllarda pek çok soru oluşuyor. önce Türkiye’de şirketlerin yalnızca
Esasen dijital dönüşüm, yeni süreçler %57’sinde uzaktan çalışma politi-
yaratmak veya mevcut süreçlerde kası bulunuyordu. Covid-19 ile şir-
değişiklik yapmak için dijital tekno- ketlerin %72’si tüm çalışanları ile,
lojileri kullanmanın daha ötesinde %28’si ise kısmi olarak uzaktan ça-
iş yapma şeklimizde “Kültürel” bir lışma modeline geçiş yaptı.
değişimdir. Bu kültürel dönüşümün Dijitalleşme yolundaki Türkiye’nin
gerçekleşmesi için teknoloji bir araç- 2025 hedefleri ise; Eğitim (e-devlet
tır. Dijital dönüşümü gerçekleştirmek kullanım oranının yüzde 80’e ulaş-
için öncelikle müşterilerimizin ihti- ması), bağlanabilirlik, bulut bilişim
yaçlarını tanımlamak bu ihtiyaçları (kullanımın yüzde 60 seviyesine gel-
daha efektif ve verimli cevaplandı- mesi), dijital servis kullanımının art-
rabilmek için süreçlerimizi uyarla- ması, fırsat eşitliği, girişimci yakla-
mak gerekir. Sonuçları olarak içinde şımların benimsenmesi olacak.
bulunduğumuz dijitalleşme çağında Beklentiler
tüm şirketler için dijital dönüşümü Türkiye’nin dijitalleşme yolunda-
gerçekleştirmek artık kaçınılmaz bir ki başarısı için hedef göstergelerin
noktaya geldi. Tunç M. Berkman belirlenmesi ve yıllık olarak ilerleme
Covid-19’un dünyada yarattığı TBS Investment & raporunun paylaşılması, toplumsal
etki ile dijital gelecek çok daha hızlı Management Ortak, Pazarlama farkındalığı sağlamak ve hedeflere
hayatımıza girdi. Pandemiden önce giden yoldaki aksiyon planlarını be-
dijital ortamı kullanmaya hiç ihtiyaç ve Marka Danışmanı
lirlemek kritik önem taşımaktadır.
duymayan şirketler vardı. Ancak
Dijital Avrupa Platformu’nun hedef
Pandemi ile alanında rekabetçi ol- ikincil fayda, bütün verilerin bir veri göstergelerinden yola çıkarak 2025
mayı ve sektöründe büyümeyi he- tabanında saklanması, hızlı ulaşıla- yılına kadar dijitalleşme yolunda bazı
defleyen her firma için dijital dönü- bilir olması bu sayede güncel durum
şüm bir gereklilik oldu. McKinsey’in ile geçmişi kıyaslayacak analizlerin hedef göstergeler belirlenmiştir.
yaptığı araştırmaya göre, 2030’da çok daha verimli yapılması oldu. • 2025’e kadar Türkiye’de e-devletin
insan gücü gerektiren işlerin %11 Türkiye Dijital Dönüşüm Ekosistemi kullanım oranı %80 olmalıdır. Şu an
azalacağı, teknolojik becerilerin Dijitalleşme ve Pandemi ile deği- mevcut durumda vatandaşların %51’i
ise %60 artacağı bekleniyor. Bu şen iş hayatı tüm Dünya’da yenilikleri e-devlet hizmetlerini kullanmaktadır.
dönüşüme ayak uydurabilmek için, tetiklerken, Türkiye’de de ekonomik • 2025 yılına kadar dijital ve tek-
iş yapma kültürünü geliştirerek gelişim için önemli alanlarından biri noloji girişimlerine verilen destekler
teknolojiyi kullanabilmek daha da haline gelmiştir. Yapılan araştırmala- arttırılmalıdır.
önem kazanıyor. ra göre; Türkiye’de Pandemi sonrası • Global yatırımların alınması-
‘Dijital Dönüşüm’ün artıları; Di- şirketlerin öncelik vereceği konula- nı sağlayacak reklam ve teşvikler
jital ortamın sağladığı önemli avan- rın başında %75 ile dijital dönüşümü için teknoloji merkezlerinin sayısı
tajlardan biri operasyonel verimlilik yaygınlaştırmak çıkıyor. Onu %60 ile arttırılmalıdır. 2020’nin ilk dokuz
oldu. Şirket içinde çalışan herkesin uzaktan çalışma deneyimini iyileş- ayında start-uplara toplam yatırım
anlık verilere, anlık cevaplara ihtiya- tirmek, %57 ile dijital iş sürekliliğini tutarı 2.2 milyar dolar seviyesinde
cı olabiliyor fakat en büyük problem sağlamak takip ediyor. gerçekleşmiştir.
bu anlık ihtiyaçlar için doğru veri- Çünkü Covid-19’dan sonra di- • 2025’e kadar üniversitelerin her
lere zamanında ulaşmakta çıkıyor. jital dönüşüm bir seçim değil ar- lisans bölümünde veri okuryazarlığı
Şirketlerin de bir kurumsal hafızaya tık zorunluluk haline geldi. İK li- ve temel analitik eğitimleri müfreda-
ihtiyacı var. Gerek tecrübelerin ha- derleri otomasyon, yapay zekâ ile ta eklenmelidir.
tırlanması gerek geçmiş hataların desteklenerek yeniden şekillendi- Artık şunu biliyoruz ki; Dijital Dö-
görülmesi gerekse elde edilmiş bir rilmiş, işgücünü yaratmak için ça- nüşüm, Herkese Gelecek. Dijital
başarının tekrar elde edilebilmesi lışmalara hız verdi. İnsanları işlerle gelecek, dünyayı anlamlandırmaya
için şirketler, dijitalleşerek geçmiş eşleştirdiğimiz bir dünyadan, yete- çalışan, kendini gelişime adayan,
verilerine çok daha hızlı ulaşabi- nekleri görevlerle eşleştirdiğimiz kaynakları üretmek için kullanan her
lirler. Dijital dönüşümün sağladığı bir dünyaya taşınıyoruz. EY’ın yap- insana, şirkete iyi gelecek.
84 KobiEfor Dijital $UDOÜN