Page 82 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 82

7('$5à. =à1&à5à <g1(7à0à  6&0  7(.12/2-à/(5à



                                        Ticaretin başarısında kilit nokta;
                  Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM) Teknolojileri




               Pandemi sürecinde işletmelerin                   Uzmanlar, Pandemi’de Türkiye’nin
               sürdürülebilir, verimli, kaliteli, hızlı,        Tedarik Zinciri Yönetim Merkezi olma
               çevik ve başarılı olabilmesinde                  hedefine ulaşmasının yolunun güçlü
               ‘Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM)                  SCM Teknolojileri ile mümkün olduğuna
               Teknolojileri’, kilit rol üstleniyor.            işaret ediyor.

                     lusal ve uluslararası düzeyde
                     ticaretin, şirketlerin, marka-
               Uların ve ülke ekonomilerinin
               başarısı, tedarik zinciri yönetiminin
               sürdürülebilir, verimli, hızlı, çevik,
               kaliteli olmasına bağlı. Bunun için
               de çözüm; Tedarik Zinciri Yöneti-
               mi (SCM-Supply Chain Manage-
               ment) Teknolojileri. Hammadde-
               lerin mamullere  veya  hizmetlere
               dönüştürülerek son kullanıcılara
               ulaştırıldığı karmaşık lojistik sis-
               temlerine ‘tedarik zincirleri’, bu   verimlilik, kalite, hız, çeviklik, sür-  hızlı yanıt verebilen, kendini bu konu-
               zincirler boyunca malzemelerin,   dürülebilir lojistik ve tedarik zinciri   da geliştirebilen birçok sektör, şirket
               ürünlerin, hizmetlerin ve bilgilerin   yönetimiyle emisyonları azaltmak,   ve marka; Tedarik Zinciri Yönetimi
               tedarikçiler ve müşterileri arasında   akıllı kurumsal varlık yönetimiyle   Teknolojileri ile krizi fırsata çevirdi.
               karşılıklı akışına yönelik tüm yö-  enerji verimli ve güvenli çalışmak,   Bu dönemde yükselişini sürdüren
               netsel görevler, kaynaklar, teknolo-  minimum atık ve çevre etkisi sağ-  trendler; e-ticaret, e-ihracat, bölge-
               jiler, insanlar, örgütler, sistemler ve   lamak, esneklik, güvenlik, büyüme,   sel ticaret ve bu trendler için lojistik
               faaliyetleri kapsayan entegre yapı   dirençlilik, karlılık demek.  hayati önemde. Tüketici artık istediği
               ise ‘Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM)’   Pandeminin, dünya ekonomisi-  herhangi bir ürünü veya hizmeti, ne
               olarak tanımlanıyor.             ne vurduğu darbenin yansımaları;   zaman nerede isterse orada teslim
                  İklim değişikliği ve Avrupa Ye-  küresel tedarik zincirinde yaşanan   almayı bekliyor. Uzaktan çalışma
               şil Mutabakatı’nın tüm Dünya’nın   ciddi kırılganlıklar olarak karşımı-  sistemi ile birlikte online sipariş kar-
               gündemine oturduğu bu dönemde;   za çıktı. Küresel tedarik zincirinin   şılama merkezleri ve ev teslimatları
               daha yeşil bir tedarik zinciri oluştur-  yeniden şekillendiği ve dengelerin   daha da çok yaygınlaştı. Bu dönem-
               mak ve bunu sürdürmek, işletme-  değiştiği bu dönemde uzmanlar,   de işletmeler için tedarik zinciri yö-
               ler, markalar ve ülkeler için hayati   özellikle Türkiye’nin fırsatları iyi de-  netiminin sürdürülebilirliği çok daha
               önemde. Verilerini, depolarını, lojis-  ğerlendirerek Tedarik Zinciri Yöne-  önemli. E-ticarette üretim, stok ve
               tik süreçlerini doğru yönetemeyen,   tim Merkezi olabilme potansiyelinin   depo ihtiyacı daha da arttı. Dijitalleş-
               stoklarını doğru hesaplayamayan,   iyi değerlendirilmesi gerektiğinin   me, yeni nesil teknolojiler ve tekno-
               üretim ve tedarik zincirini, üretim-  altını çiziyor. Dünya’da ve Türkiye’de   lojik yatırımların hızlandığı süreçte,
               den, lojistiğe tüm operasyonlarını   bu süreçte müşteri beklentilerine   SCM Teknolojileri önem kazanıyor.
               ve iş süreçlerini doğru kurgulaya-
               mayan, zamanında tamamlayama-       Tedarik Zinciri Yönetimi nedir?
               yan işletmeler, iş sözleşmelerinde
               verdikleri taahhütleri yerine ge-   Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM-  başka tanıma göre; “Müşteriye,
               tiremiyor, yükümlülükleriyle ilgili   Supply  Chain  Management),  doğru ürünün, doğru zamanda,
               sorunlar yaşamaya başlıyor. İşlet-  “Hammadde tedarikinden ürünün   doğru yerde, doğru fiyata tüm te-
               menin ve markanın sürdürülebilir-  nihai varış noktasına teslimine   darik zinciri için mümkün olan en
               liği için çözüm; ‘Tedarik Zinciri Yö-  kadar bir ürün  veya  servisle ilgili   düşük maliyetle ulaşmasını sağla-
               netimi (SCM) Teknolojileri’, riskin ve   mal, veri ve finans akışının yöne-  yan malzeme, bilgi ve para akışının
               maliyetlerin düşürülmesi, tasarruf,   tilmesidir” diye tanımlanıyor. Bir   entegre yönetimidir.”


               82 KobiEfor Dijital $UDOÜN
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87