Page 93 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 93
CAN A⁄YEL
KIA Türkiye Genel Müdürü
“Hedef, Türkiye pazar›ndaki konumumuzu güçlendirmek”
Türkiye ekonomisinin loko- “‹fl dünyas›n›n
motif sektörlerinden olan oto-
motivin, 2018 y›l›n›n üçüncü çey- nabz›n› tutan
re¤inde bafllayan daralma e¤ili- KobiEfor, bu zor
mi 2019 y›l›n›n Eylül ay› itibar›yla konjonktürde bile
bir nebze de olsa durdu. çizgisinden ödün
Y›l›n son çeyre¤inde toparlan- vermiyor”
ma sinyalleri veren sektörün,
sahip oldu¤u potansiyelle hem Her ay gerçeklefltirdi¤i
üretim hem de yurt içi ve yurt d›- farkl› konu ve içerikleriyle
fl› sat›fllar›nda 2020 ve devam›n- ifl dünyas›n›n nabz›n› tutan,
da yeniden eski günlerine döne- bu zor konjonktürde bile
ce¤ini düflünüyorum. çizgisinden ödün verme-
KIA Türkiye olarak ise araçla- den yay›nc›l›kta 20. y›l›n›
r›m›zda sundu¤umuz perfor- güçlendirmeyi ve daha fazla ki- kutlayan KobiEfor’u yürek-
mans, kalite ve teknolojiyle Tür- fliye KIA deneyimi yaflatmay› he- ten kutluyorum.
kiye pazar›ndaki konumumuzu defliyoruz.
ÇA⁄RI ÖZTAfi
OPEL Genel Müdürü
“Türkiye’deki ilk 10 marka aras›nda
olaca¤›z”
Opel markam›z ile sürdürüle- büyümeyi hedefliyoruz. Bu he-
bilir olarak büyümeyi hedefliyo- defimize güçlü Alman kimli¤i-
ruz. Kaliteli hizmet anlay›fl›m›z- mizi koruyarak ulaflaca¤›z.
la, sürdürülebilir ve karl› flekil- Yeni modeller: 2019 y›l›nda 6
de pazar pay›m›z› art›rarak Tür- y›ll›k bir aran›n ard›ndan pazara
kiye’deki ilk 10 marka aras›nda sundu¤umuz Combo modelimiz
olaca¤›m›z› söyleyebiliriz. Pazar bize önemli bir güç kat›yor. Re- mümkün de¤il. Ba¤›ms›z arafl-
için farkl› beklentiler var. Ancak kabetin çok yüksek oldu¤u bilin- t›rmalar gösteriyor ki h›zl› flekil-
Grup olarak optimistik ihtiyatl› ciyle hareket etti¤imiz için çok de ortaya koyulan vergi indirim-
bir yaklafl›m›m›z var. Y›l sonun- iddial› bir Combo ile segmente leri deste¤i sayesinde sektörü-
da pazar›n 450 bin adetle kapan- geri döndük. müz 2019’un ilk yar›s›nda yüzde
mas›n› bekliyoruz. 2019 3. çey- Combo modelimiz ile hafif ti- 60’l›k daralman›n efli¤inden
rekte pazar pay›m›z› yüzde 3.9’a cari segment pay›n› yüzde 5’ten dönmeyi baflard›.
ç›kartt›k, 4. çeyrekte yüzde 4’ün yüzde 10’a ç›kartmay› hedefliyo- Opel, KOB‹’lere önem veren,
üzerine tafl›yaca¤›z. Önümüzde- ruz. 2020 y›l›nda 2. çeyrekte bü- odaklanan bir marka. Bunu da
ki y›l ise pazar pay›m›z› daha da yük bir heyecanla beklenen yeni KOB‹’lere sundu¤umuz özel fi-
art›rmay› hedefliyoruz. Corsa’y› müflterilerimizle bu- nansman seçenekleri ile göste-
Groupe PSA, bugün Avru- luflturaca¤›z. Yeni Astra HB’i ise riyoruz. Mevcut kampanyalar›-
pa’n›n ikinci büyük otomobil ilk çeyrekte tan›taca¤›z. m›za ek olarak KOB‹’lerimize
üreticisi ve hafif ticari araç lide- Ülkemizde ekonomide den- destek sa¤layacak kampanyala-
ri konumunda, bizler de Opel gelenme y›l› olarak gördü¤ümüz r› ayr›ca hayata geçiriyoruz.
olarak bu dev yap›n›n bir parça- 2019’un sektörümüz için de zor- KOB‹’lerimizin yo¤un ilgi gös-
s›y›z. Sat›fl ve karl›l›k anlam›nda lu geçti¤i aflikâr. Elbette hükû- terdi¤i Combo modelimizde sa-
Opel Grubun 4’te 1’ini oluflturu- metimizin sektörümüze sa¤la- dece KOB‹’lerin yararlanabildi¤i
yor. Groupe PSA’n›n sinerjisiyle d›¤› destekleri göz ard› etmek özel tekliflerimiz mevcut.
Kas›m 2019 KobiEfor 93