Page 167 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 167
mak de¤il. Bizim stratejik dan›flmanl›k hizmetlerimiz trendinin nereye do¤ru gitti¤ini bilecek; kendinizi,
y›ldan y›la daha da önem kazan›yor.” içeri¤inizi ona göre adapte edeceksiniz.”
Olcay’›n verdi¤i bilgilere göre; Wavemaker’›n 2018 Ayn› zamanda Galatasaray Üniversitesi’nde ders
y›l› cirosu 76 milyon dolar, GroupM’in ise 373 milyon veren Neslihan Olcay, mecralar›n art›k tüketiciyi da-
dolar. Türkiye’nin en büyük medya yat›r›m firmas› ha fazla duymas› ve dinlemesi gerekti¤ine de¤iniyor:
olan GroupM’in, medya sat›n alma kaslar› çok güçlü. “Bas›n platform de¤ifltirdi ve art›k format de¤ifltir-
Olcay, “Biz masaya oturdu¤umuz zaman GroupM ola- mesi gerekiyor. Yeni nesil tüketici, kolay yutulur, ko-
rak oturuyoruz, Türkiye’nin en büyük reklamverenle- lay tüketilir içerik istiyor. Çünkü zaman yok, sab›r
ri, birçok yerli KOB‹ ile çal›fl›yoruz, sat›n alma gücün- yok. Zaten Türk toplumu olarak okumay› sevmiyo-
de birinci s›raday›z” aç›klamas›n› yap›yor. ruz. Günün sonunda mecralarda birer marka. Pa-
Fark yaratman›n koflulu; ifli uzman›na b›rakmak: zarlaman›n en büyük arac›s›s›n›z ama kendinizi pa-
Neslihan Olcay, “Bizi dinleme ve onlara gösterdi¤imiz zarlamay› baflaram›yorsan›z e¤er burada bir prob-
yoldan bizimle beraber yürüme cesaretini gösterebi- lem var demektir. Pazar araflt›rmas›, yenilikleri dü-
lecek müflterilerle çal›fl›yoruz. Fark yaratman›n ko- zenli takip etmek ve do¤ru altyap› yat›r›m› yapmak
flulu bu. Uzmanl›¤a sayg› duymak önemli. Reklamve- çok önemli. Siz hedef kitlenizle beraber göç etmez-
renlerimizin kendi faaliyet alanlar›ndaki uzmanl›kla- seniz o zaman k›raç topraklarda yaflars›n›z. Hedef
r›na sonsuz sayg› duyuyoruz ancak günün sonunda kitleniz dijitale göç etti, dolay›s›yla sizlerde do¤ru ya-
kendi alan›m›zda uzman›z ve bunu onlar ad›na kul- t›r›mlarla dijitale göç edeceksiniz.”
lanmak ve konuflturmak istiyoruz.” Neslihan Olcay, e-ticaret yapmak isteyenlere bu
Baflar›n›n s›rr›; global ajans›n gücüne ve yerelin alana özel bir yat›r›m yapmalar›n›n önemini vurgulu-
bilgisine sahip olmakta yat›yor: Neslihan Olcay, Wa- yor: “Reklamverenin hedef kitlesine sundu¤u kulla-
vemaker Türkiye’nin baflar›s›n›n, çal›flt›¤› markalara n›c› deneyimi uçtan uca harika olmal›. Web sitesi ve
global ajans olman›n avantajlar›n› sunarken Türki- mobil uygulaman›n dinamikleri, h›z, içerik, kullan›c›
ye’nin gerçeklerine ve tüketici de¤erlerine de vak›f deneyimi gibi ihtiyaçlar› farkl›. Sosyal medya, çok da-
olmas›nda yatt›¤›n› söylüyor: “90 ülkede WPP ve ha fazla ve sat›fla yönlendirecek flekilde kullan›lma-
GroupM a¤lar›n›n bir parças› oldu¤umuz için di¤er l›, ona göre içerik oluflturulmal›. Ve bu bafll› bafl›na
ajanslardan farkl› olarak bizim kendimize ait servis bir uzmanl›k alan›. KOB‹’ler aç›s›ndan en mant›kl›s›
paketimiz çok daha büyük. Medya sat›n alma, medya ise yerleflik kullan›c› olan AliExpress gibi markalar-
stratejisi oluflturma, CRM dan›flmanl›¤›, sosyal med- la dünyaya aç›lmak.”
ya yönetimi ve sosyal medya dan›flmanl›¤›, veri ana- Neslihan Olcay, markalaflma yolculu¤undaki KO-
liti¤i hizmetleri, teknoloji alan›nda verdi¤imiz DMP B‹’lere ise flunlar› öneriyor: “Çal›flt›klar› ajans›n bü-
(data base management) hizmeti, teknolojik alt yap›- yüklü¤ünden korkmas›nlar, kimse benimle ilgilen-
lar› konusunda dan›flmanl›k hizmeti vs… Birçok mez diye düflünmesinler. Birçok büyük ajans›n KO-
farkl› sektörde, küçük, orta ve büyük ölçekte birçok B‹’lere hizmet veren alt departmanlar› var, böyle
reklamverenle çal›fl›yoruz.” ajanslarla çal›flmay› tercih etmeliler. Reklamverenle
ajans›n birbirini anlamas›, ayn› dili konuflabilmesi çok
Medya sat›n alman›n incelikleri önemli. Biz müflterilerimize e¤itimler de düzenliyo-
Medyada reklam yeri sat›n al›n›rken o y›l hangi ruz. En çok talep, dijital medya ve iletiflim alan›ndan
sektörler yat›r›m yapacak, hangileri gaza, hangileri geliyor. ‹letiflim trendlerini yak›ndan takip etmeli, he-
frene basacak önemli. Olcay, bu y›l ilk kez bütün sek- def kitlelerini çok iyi tan›mal› ve anlamal›lar. Bunun
törel dernekler ve kurulufllar›n bir araya gelerek, ilk için de veri toplamaya yat›r›m yapmal›lar. Markalar›-
6 ay reklam yat›r›mlar›n› aç›klad›klar›n› anlat›yor:
n›n geliflimi için medya yat›r›m› yapmal›lar.”
“Toplam yat›r›mlarda yüzde 3.8’lik bir düflüfl var. Bu
düflüflün olmas›na ra¤men televizyon fiyatlar›nda ar- MARKA
t›fl var, ciddi bir medya enflasyonu oldu. Televizyon-
daki düflüfl ise yüzde 3.8’in üzerinde bir düflüfl. Bu, lo- Markay›; “ait oldu¤u firman›n çocuklar›” diye
komotif olan bir tak›m sektörler frene basm›fllar de- niteleyen Neslihan Olcay, çocu¤unuzu beslemez,
mek. Medya enflasyonuna ra¤men daralma varsa as- geliflimine yat›r›m yapmazsan›z büyümeyece¤ine
l›nda reel daralma daha fazla. Biz ajanslar bunu çok dikkat çekiyor. Olcay, markalarla ajans›n iliflkisini
daha net görebildi¤imizden reklamverenlerimize çok de evlili¤e benzetiyor ve her ölçekte firmayla ça-
daha net de¤erlendirmesini sa¤layabiliyoruz. Biz l›flman›n ajans›n uzmanl›¤›n› pekifltirdi¤ini vurgu-
mecray› verilerle tan›yoruz.” luyor: “Sektörünün lider markalar›yla çal›flmak da
Neslihan Olcay, her mecray› kendi özelli¤i çerçe- muhteflem bir ö¤reti. Bir markay› s›f›rdan al›p onu
vesinde kullanman›n önemine de dikkat çekiyor: “O büyütmenin de¤eri de paha biçilemez. Büyük ol-
mecran›n nas›l tüketildi¤ini de bilerek orada reklam maya oynayan, ülkeye veya pazara ilk kez girifl ya-
içeri¤i vermek zorundas›n›z. Mecran›n fiziksel, fonk- pan markalarla birlikte büyümeyi çok seviyoruz.”
siyonel özelliklerini, nas›l tüketildi¤ini, tüketilme
Kas›m 2019 KobiEfor 167