Page 167 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 167

mak de¤il. Bizim stratejik dan›flmanl›k hizmetlerimiz  trendinin nereye do¤ru gitti¤ini bilecek; kendinizi,
          y›ldan y›la daha da önem kazan›yor.”            içeri¤inizi ona göre adapte edeceksiniz.”
            Olcay’›n verdi¤i bilgilere göre; Wavemaker’›n 2018  Ayn› zamanda Galatasaray Üniversitesi’nde ders
          y›l› cirosu 76 milyon dolar, GroupM’in ise 373 milyon  veren Neslihan Olcay, mecralar›n art›k tüketiciyi da-
          dolar. Türkiye’nin en büyük medya yat›r›m firmas›  ha fazla duymas› ve dinlemesi gerekti¤ine de¤iniyor:
          olan GroupM’in, medya sat›n alma kaslar› çok güçlü.  “Bas›n platform de¤ifltirdi ve art›k format de¤ifltir-
          Olcay, “Biz masaya oturdu¤umuz zaman GroupM ola-  mesi gerekiyor. Yeni nesil tüketici, kolay yutulur, ko-
          rak oturuyoruz, Türkiye’nin en büyük reklamverenle-  lay tüketilir içerik istiyor. Çünkü zaman yok, sab›r
          ri, birçok yerli KOB‹ ile çal›fl›yoruz, sat›n alma gücün-  yok. Zaten Türk toplumu olarak okumay› sevmiyo-
          de birinci s›raday›z” aç›klamas›n› yap›yor.     ruz. Günün sonunda mecralarda birer marka. Pa-
            Fark yaratman›n koflulu; ifli uzman›na b›rakmak:  zarlaman›n en büyük arac›s›s›n›z ama kendinizi pa-
          Neslihan Olcay, “Bizi dinleme ve onlara gösterdi¤imiz  zarlamay› baflaram›yorsan›z e¤er burada bir prob-
          yoldan bizimle beraber yürüme cesaretini gösterebi-  lem var demektir. Pazar araflt›rmas›, yenilikleri dü-
          lecek müflterilerle çal›fl›yoruz. Fark yaratman›n ko-  zenli takip etmek ve do¤ru altyap› yat›r›m› yapmak
          flulu bu. Uzmanl›¤a sayg› duymak önemli. Reklamve-  çok önemli. Siz hedef kitlenizle beraber göç etmez-
          renlerimizin kendi faaliyet alanlar›ndaki uzmanl›kla-  seniz o zaman k›raç topraklarda yaflars›n›z. Hedef
          r›na sonsuz sayg› duyuyoruz ancak günün sonunda  kitleniz dijitale göç etti, dolay›s›yla sizlerde do¤ru ya-
          kendi alan›m›zda uzman›z ve bunu onlar ad›na kul-  t›r›mlarla dijitale göç edeceksiniz.”
          lanmak ve konuflturmak istiyoruz.”                 Neslihan Olcay, e-ticaret yapmak isteyenlere bu
            Baflar›n›n s›rr›; global ajans›n gücüne ve yerelin  alana özel bir yat›r›m yapmalar›n›n önemini vurgulu-
          bilgisine sahip olmakta yat›yor: Neslihan Olcay, Wa-  yor: “Reklamverenin hedef kitlesine sundu¤u kulla-
          vemaker Türkiye’nin baflar›s›n›n, çal›flt›¤› markalara  n›c› deneyimi uçtan uca harika olmal›. Web sitesi ve
          global ajans olman›n avantajlar›n› sunarken Türki-  mobil uygulaman›n dinamikleri, h›z, içerik, kullan›c›
          ye’nin gerçeklerine ve tüketici de¤erlerine de vak›f  deneyimi gibi ihtiyaçlar› farkl›. Sosyal medya, çok da-
          olmas›nda yatt›¤›n› söylüyor: “90 ülkede WPP ve  ha fazla ve sat›fla yönlendirecek flekilde kullan›lma-
          GroupM a¤lar›n›n bir parças› oldu¤umuz için di¤er  l›, ona göre içerik oluflturulmal›. Ve bu bafll› bafl›na
          ajanslardan farkl› olarak bizim kendimize ait servis  bir uzmanl›k alan›. KOB‹’ler aç›s›ndan en mant›kl›s›
          paketimiz çok daha büyük. Medya sat›n alma, medya  ise yerleflik kullan›c› olan AliExpress gibi markalar-
          stratejisi oluflturma, CRM dan›flmanl›¤›, sosyal med-  la dünyaya aç›lmak.”
          ya yönetimi ve sosyal medya dan›flmanl›¤›, veri ana-  Neslihan Olcay, markalaflma yolculu¤undaki KO-
          liti¤i hizmetleri, teknoloji alan›nda verdi¤imiz DMP  B‹’lere ise flunlar› öneriyor: “Çal›flt›klar› ajans›n bü-
          (data base management) hizmeti, teknolojik alt yap›-  yüklü¤ünden korkmas›nlar, kimse benimle ilgilen-
          lar› konusunda dan›flmanl›k hizmeti vs… Birçok   mez diye düflünmesinler. Birçok büyük ajans›n KO-
          farkl› sektörde, küçük, orta ve büyük ölçekte birçok  B‹’lere hizmet veren alt departmanlar› var, böyle
          reklamverenle çal›fl›yoruz.”                     ajanslarla çal›flmay› tercih etmeliler. Reklamverenle
                                                          ajans›n birbirini anlamas›, ayn› dili konuflabilmesi çok
            Medya sat›n alman›n incelikleri               önemli. Biz müflterilerimize e¤itimler de düzenliyo-
            Medyada reklam yeri sat›n al›n›rken o y›l hangi  ruz. En çok talep, dijital medya ve iletiflim alan›ndan
          sektörler yat›r›m yapacak, hangileri gaza, hangileri  geliyor. ‹letiflim trendlerini yak›ndan takip etmeli, he-
          frene basacak önemli. Olcay, bu y›l ilk kez bütün sek-  def kitlelerini çok iyi tan›mal› ve anlamal›lar. Bunun
          törel dernekler ve kurulufllar›n bir araya gelerek, ilk  için de veri toplamaya yat›r›m yapmal›lar. Markalar›-
          6 ay reklam yat›r›mlar›n› aç›klad›klar›n› anlat›yor:
                                                          n›n geliflimi için medya yat›r›m› yapmal›lar.”
          “Toplam yat›r›mlarda yüzde 3.8’lik bir düflüfl var. Bu
          düflüflün olmas›na ra¤men televizyon fiyatlar›nda ar-              MARKA
          t›fl var, ciddi bir medya enflasyonu oldu. Televizyon-
          daki düflüfl ise yüzde 3.8’in üzerinde bir düflüfl. Bu, lo-  Markay›; “ait oldu¤u firman›n çocuklar›” diye
          komotif olan bir tak›m sektörler frene basm›fllar de-  niteleyen Neslihan Olcay, çocu¤unuzu beslemez,
          mek. Medya enflasyonuna ra¤men daralma varsa as-  geliflimine yat›r›m yapmazsan›z büyümeyece¤ine
          l›nda reel daralma daha fazla. Biz ajanslar bunu çok  dikkat çekiyor. Olcay, markalarla ajans›n iliflkisini
          daha net görebildi¤imizden reklamverenlerimize çok  de evlili¤e benzetiyor ve her ölçekte firmayla ça-
          daha net de¤erlendirmesini sa¤layabiliyoruz. Biz  l›flman›n ajans›n uzmanl›¤›n› pekifltirdi¤ini vurgu-
          mecray› verilerle tan›yoruz.”                    luyor: “Sektörünün lider markalar›yla çal›flmak da
            Neslihan Olcay, her mecray› kendi özelli¤i çerçe-  muhteflem bir ö¤reti. Bir markay› s›f›rdan al›p onu
          vesinde kullanman›n önemine de dikkat çekiyor: “O  büyütmenin de¤eri de paha biçilemez. Büyük ol-
          mecran›n nas›l tüketildi¤ini de bilerek orada reklam  maya oynayan, ülkeye veya pazara ilk kez girifl ya-
          içeri¤i vermek zorundas›n›z. Mecran›n fiziksel, fonk-  pan markalarla birlikte büyümeyi çok seviyoruz.”
          siyonel özelliklerini, nas›l tüketildi¤ini, tüketilme
                                                                                    Kas›m 2019 KobiEfor 167
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172