Page 166 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 166
AJANS
Yeni nesil çözümler sunan, medya, içerik ve teknoloji ajans›;
Wavemaker
Dünya reklam ve iletiflim devi WPP’nin Türkiye CEO’su Neslihan Olcay,
global medya yat›r›m yönetim devi varl›klar›n› sürdürmek isteyen
GroupM’in medya, içerik ve teknoloji markalar›n do¤ru yat›r›mlarla dijitale
ajans› Wavemaker, yeni nesil göç etmeleri gerekti¤ini söylüyor.
çözümleriyle iddial›. Wavemaker n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
D ünyan›n en büyük reklam ve iletiflim holdingle- nesil çözümler sunan medya, içerik ve teknoloji ajan-
s› olarak konumland›rmas›” diyor. Markalar›n dünya-
rinden biri olan WPP’nin global medya yat›r›m
yönetim kuruluflu GroupM, y›ll›k reklamlarda
cek. Sundu¤u yeni nesil çözümlerle Wavemaker, yal-
48 milyar dolar›n üzerinde bir pazar› yönlendiriyor. s›nda; gelece¤i; medya, içerik ve teknoloji yönlendire-
GroupM, aralar›nda Mindshare, MediaCom, Wavema- n›zca bir medya ajans› olman›n da ötesine geçerek,
ker, Essence ve m / SIX ve Xaxis, Motion Content Gro- bütün projelerini ve insan kayna¤› yat›r›m›n› “medya,
up ve Performance Media Group’un bulundu¤u WPP içerik ve teknoloji” alan› odakl› gerçeklefltiriyor. Bu-
medya ajanslar›n›n ana kuruluflu. Tüm dünyada Ka- günün en baflar›l› markalar›n›n; tüketici yolculu¤unu
s›m 2017’de GroupM’in medya ajanslar›; MEC ve Ma- do¤ru okuyan, anlayan ona göre do¤ru içgörüler ge-
xus’un birlefltirilmesiyle oluflan ajans›n ad› ise; Wa- lifltererek kampanyalar›n›, içeriklerini üreten ve tek-
vemaker. Medya, içerik ve teknolojiyi buluflturan Gro- nolojisini buna göre revize eden markalar oldu¤una
upM flirketlerinden Wavemaker, 1 milyar dolarl›k ge- de¤inen Olcay, bu nedenle Wavemaker’›, tüketici yol-
lir elde eden yeni nesil bir ajans. ‹nsanlar›n nas›l sa- culu¤una odakl› bir ajans olarak konumland›rd›klar›-
t›n alma kararlar› ald›¤›na dair dünyadaki en kap- n›, son 2 y›lda kazand›klar› ödüller ve yapt›klar› iflle-
saml› çal›flma olan WM Momentum’u yaratan ajans, rin de bunun ispat› oldu¤unu söylüyor: “Türkiye’de
90 ülkede 9 bin çal›flana sahip. KobiEfor’un 20. y›l›n› bugün, 150’nin üzerinde markaya hizmet veren Wa-
kutlad›¤› bu özel say›da biz de bu dünya devi ajans›n vemaker, performans pazarlamas› anlam›nda Gro-
Türkiye CEO’su Neslihan Olcay ile konufltuk. upM’in en yüksek ciroya sahip ajans›. Markalar›m›z,
Wavemaker Türkiye CEO’su Neslihan Olcay, “Dün- deneyimimizi zenginlefltiriyor, reklamverenlerimize
yada ve Türkiye’de GroupM’in köklü medya ajanslar›; daha iyi hizmet vermemizi sa¤l›yor. Porftöyümüzde
MEC ve Maxus’un birleflmesinden gelen deneyime h›zl› tüketim ürünleri ve e-ticaret markalar› ön plan-
sahip Wavemaker’›n en temel özelli¤i, kendisini yeni da. Bizim tek iflimiz medya sat›n alma arac›l›¤› yap-
166 KobiEfor Kas›m 2019