Page 164 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 164
KADIN VE G‹R‹fi‹MC‹L‹K
dijitalleflme, bilim ve teknolojide güçlenmesi için oran› yüzde 4’tü. fiimdi ise bu oran yüzde 8.8. Bu
çal›flmak, bu konularda genç kad›nlardan bafllaya- geliflmede pay›m›z oldu¤unu bilmekten onur duyu-
rak fark›ndal›k yaratarak onlar›n STEM konular›na yoruz. Yine de daha gidecek çok yolumuz var… Tür-
ilgi duymalar›n› sa¤lamak da yer al›yor. Bunlar›n kiye Kad›n Giriflimcilik Endeksi de gösteriyor ki ka-
yan› s›ra; tar›m, toplum ve ticaret konular› KAG‹- d›nlar düflleri ve düfllerini gerçe¤e dönüfltürecek
DER'in 2019-2021 stratejisi dahilindedir.” potansiyele sahip. Ekonomik ve toplumsal kalk›n-
ma ad›na bu potansiyelden faydalanmak için hükü-
Türkiye’nin ilk kad›n giriflimcilik met, özel sektör, sivil toplum kurulufllar› ve ka-
araflt›rmas› sonuçland›: muoyu hep birlikte çal›flmal›y›z. Türkiye Kad›n Giri-
Kad›n giriflimciler gelece¤e flimcilik Endeksi verilerinin bu çal›flmalar için bir
umutla bak›yor yol gösterici olaca¤›n› düflünüyoruz. Bu iflbirli¤i için
Türk Tuborg A.fi.’ye teflekkür ederiz.”
Türk Tuborg A.fi. CEO’su Damla Birol ise; “Ka-
KAG‹DER ve Türk Tuborg A.fi.’nin d›nlar›n baflar›ya giden yollar› pek çok engelle do-
destekleri ile gerçekleflen “Türkiye Ka- lu ve istihdama kat›l›mda oran›m›z hala yüzde 34
d›n Giriflimcilik Endeksi” çal›flmas›, ba- civar›nda. Ev, aile ve iflteki sorumluluklardan bafl-
lay›p çevreden gelen bask› ve önyarg›lar da eklen-
s›n toplant›s› ile kamuoyuna aç›kland›. di¤inde gitgide zorlaflan bir durum söz konusu ol-
Kad›n giriflimcilerin profilini anlamak, sa da biz Türk Tuborg olarak kad›nlar›n birbirine
ifl kurma sürecindeki deneyimlerini, inanmalar›, destek olmalar› ve cesaretle devam
motivasyonlar›n› ve yaflad›klar› zorluk- etmeleri durumunda bu zorluklar›n bertaraf edile-
lar› de¤erlendirmek amac›yla gerçek- bilece¤ine ve afl›laca¤›na kuvvetle inan›yoruz. Ka-
lefltirilen araflt›rma sonuçlar›na göre, d›nlar› cesaretlendirmek ve hedeflerine ulaflmak
için harekete geçen kad›n say›s›n›n artmas›na des-
kad›n giriflimciler finansal s›k›nt›lara tek vermek en büyük hedefimiz. Toplumumuzun
ra¤men gelece¤e umutla bak›yor. kad›n giriflimci aynas› olacak nitelikte bir araflt›r-
maya birlikte imza att›¤›m›z için KAG‹DER’e teflek-
kür ederiz. Ülkemizde kad›n giriflimci say›s›n› art-
t›rmak için biz de pay›m›za düfleni yapmaya her za-
man haz›r›z” diye konufltu.
438 kad›n giriflimci ile görüflüldü: Kad›n giri-
flimcilerin profilini anlama, ifl kurma sürecindeki
deneyimlerini, motivasyonlar›n› ve yaflad›klar› zor-
luklar› de¤erlendirmek üzere yap›lan araflt›rma
için Türkiye’de a¤›rl›kl› olarak KAG‹DER üyesi olan
438 kad›n giriflimci ile görüflüldü. Araflt›rmaya ka-
t›lan kad›n giriflimcilerin yüzde 67’si evli, yüzde
67’si çocuk sahibi, yaklafl›k yar›s› (yüzde 51) 40 yafl
alt› giriflimcilerden olufltu. Kat›l›mc›lar›n e¤itim
durumu Türkiye genelinin oldukça üzerinde olan
araflt›rmada kad›n giriflimcilerin a¤›rl›kl› olarak
KAG‹DER (Türkiye Kad›n Giriflimciler Derne¤i) ve metropolden, di¤er bir deyiflle ‹stanbul, Ankara ve
Türk Tuborg A.fi.’nin katk›lar› ile gerçeklefltirilen ‹zmir’den gelmesi bu sonuçta etkili oldu.
ve bas›n toplant›s›yla kamuoyuyla paylafl›lan “Tür- Kad›n giriflimcilerin üçte biri yurtd›fl›nda da
kiye Kad›n Giriflimcilik Endeksi Çal›flmas›” araflt›r- faaliyet gösteriyor: Kad›n giriflimcilerin kurduklar›
ma sonuçlar›na göre, Türkiye’de kad›n giriflimcile- flirketlerin faaliyet alanlar› incelendi¤inde önde ge-
rin say›s› erkek giriflimcilerin yar›s›ndan az olsa da len sektörlerin toptan ve perakende ticaret ile ima-
kad›nlar daha iddial›. lat oldu¤u tespit edildi. Kad›n giriflimcilerin kurdu-
KAG‹DER Yönetim Kurulu Baflkan› Emine Er- ¤u flirketlerin yüzde 57’si 1-5 çal›flanl› flirket statü-
dem, kad›n giriflimcili¤i konusunda Türkiye’de ilk sünde. Kad›n giriflimcilerin kurduklar› flirkete yüz-
defa bu kadar genifl kapsamda bir araflt›rma yap›l- de 75 oran›nda sahip oldu¤u görülüyor ve kurulan
d›¤›n› belirterek, flunlar› söyledi: “KAG‹DER’de 17 her 3 flirketten 1’i hem Türkiye’de hem de yurtd›-
y›ld›r kad›n giriflimcili¤i ve kad›n istihdam›n›n gelifl- fl›nda faaliyet gösteriyor.
mesi için var gücümüzle çal›fl›yoruz. ‹lk kuruldu¤u- Global Giriflimcilik ‹zleme Raporu’na göre Tür-
muz 2002 y›l›nda Türkiye’de kad›n giriflimcilerin kiye, 48 ülke içinde 15. s›rada: Türkiye, 2018/2019
164 KobiEfor Kas›m 2019