Page 124 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 124
E-T‹CARET
ÖGET KANTARCI
GittiGidiyor Genel Müdürü, eBay MENA Bölge Direktörü ve
TOBB E-Ticaret Meclis Baflkan›
Kullan›c›lara global platform sunuyoruz
Türkiye’nin öncü e-ticaret si- Öte yandan, internet kullan›m›
tesi GittiGidiyor olarak bu y›l›n ülkemizde giderek yayg›nlafl›yor.
ilk yar›s›nda yüzde 25 büyüme Bu nedenle internet üzerinden
oran›n› yakalad›k. ‹kinci yar›da ürün veya hizmet sat›n alan veya
okullar›n aç›lmas› ve y›l sonun- ürün araflt›rmas› yapanlar›n say›-
daki dönemsel kampanyalar›n s› da art›yor. Yak›n bir gelecekte
da etkisiyle y›l sonunda toplam geliflmifl ekonomilerde her befl
büyümemizin yüzde 30’a ulafla- kifliden üçünün online al›flverifl
ca¤›n› öngörüyoruz. 2020 büyü- için, her 10 kifliden 7’sinin de öde-
me hedefimizi ise yüzde 40 ola- me yapmak için mobil telefonla- ruz. Son y›llarda enerjimizi yapay
rak belirledik. r›n› kullanaca¤› öngörülüyor. Mo- zekân›n do¤ru kullan›m›na yön-
E-ticarette önümüzdeki dö- bilin güçlü etkisini platformumuz lendirdik. Çeflitli algoritmalarla
nemde en önemli gündem kufl- özelinde de çok net gözlemliyo- kifliye özel al›flverifl deneyimi
kusuz e-ihracat. KPMG kaynak- ruz. GittiGidiyor’un mobil uygula- sunmaya bafllad›k. Önümüzdeki
lar›na göre 2020’de küresel s›n›r ma indirilme say›s› 2019’un ilk 6 dönemde de yapay zekâya yat›r›m
ötesi ticaret hacminin 1 trilyon ay› itibariyle 10 milyona ulaflt›. yapmaya devam edece¤iz.
dolar olmas› bekleniyor. Dolay›- Mobilin toplam sat›fltaki pay› yüz- Uzun vadede de hedefimiz el-
s›yla e-ihracat›n, ekonomimize de 55, mobilden sat›fltaki art›fl bette yine e-ticaretteki öncü po-
sa¤layaca¤› katk›n›n alt›n› çiz- oran› ise yüzde 45 oldu. Dolay›s›y- zisyonumuzu korumak. Ayr›ca
mek gerek. Türkiye, ürünlerini e- la biz de kullan›c›lar›m›za mobil- e-ihracatla ilgili çal›flmalar›m›z›
ihracatla h›zl›, kolay ve güvenli de çok daha konforlu bir al›flverifl ayn› h›zla sürdürmeyi hedefliyo-
bir biçimde tüm dünyaya sunabi- deneyimi sunmaya odaklan›yor ruz. Türkiye’de online al›flverifl
lir. Bu motivasyonla 2018’de e- ve mobil al›flverifli daha da keyifli yapan kullan›c› say›s›n› art›rmak
ihracat›n ülkemizdeki öncülü¤ü- hale getirecek stratejilerle yat›- da sektörü büyütme misyonu-
nü üstlendik ve yerli ürünleri r›m planlar› yap›yoruz. muzun bir parças›. Ülkemizde
eBay üzerinden 190 ülkede 182 Ayr›ca GittiGidiyor olarak, tek- tüketicilerin e-ticarete ilgisinin
milyon kullan›c›yla buluflturduk. nolojinin her geçen gün büyük bir her geçen y›l artt›¤›n› gözlemli-
Platformumuzda dünyaya sat›fl h›zla geliflti¤i günümüzde, e-tica- yoruz. Bu potansiyelin fark›nda
yapan 50’nin üzerinde sat›c›m›z ret gibi teknolojiyle bütünleflmifl olarak Türkiye’de e-ticaretin
mevcut ve bu sat›c›lar›m›z›n 10 bir sektörde kullan›c›n›n al›flverifl büyümesine katk› sunmaya de-
bin ürünü listeleniyor. 2020‘de deneyimini çok daha keyifli ve ko- vam edece¤iz. Ayn› zamanda
ise en az 1000 yerel sat›c›m›z›n lay hale getirecek çözümler sun- önümüzdeki y›llarda da Türki-
ürünlerini dünyayla buluflturabil- mak da önceliklerimiz aras›nda. ye’nin en iyi iflvereni unvan›m›z›
meyi hedefliyoruz. Bir eBay flir- Do¤ru ürünü, do¤ru fiyata, do¤ru koruyup, sahip oldu¤umuz sos-
keti olarak kullan›c›lar›m›za glo- kullan›c›yla buluflturmak için yal sorumluluk bilincini gelifltir-
bal bir platform sunma hedefimi- platformumuzun altyap›s›n› sü- mek ve fark›ndal›k yaratmaya
zi ad›m ad›m gerçeklefltiriyoruz. rekli olarak daha iyi hale getiriyo- devam etmek için çal›flaca¤›z.
KobiEfor, KOB‹’leri her ay fikirsel anlamda besleyen en öncelikli baflucu dergisi
KOB‹’ler, ekonomik kalk›nman›n yan› s›ra sos- ço¤unlu¤unu oluflturan KOB‹’lerimize yönelik her
yal istikrar› ve dengeyi sa¤lama gibi noktalarda konuyu nitelikli haber ve röportajlarla aktaran bir
önemli rollere sahip kurumlar›n bafl›nda geliyor. sanayi ve ekonomi dergisine imza att›¤›n›z için siz-
‹flsizlik sorununun azalt›lmas›, yeni çal›flma ve ifl leri tebrik ediyorum. 20 y›ld›r istikrarl› bir biçimde
f›rsatlar›n›n yarat›lmas› gibi konularda flüphesiz yay›nc›l›k hayat›n›za devam ediyor, KOB‹’lerin her
çok büyük etkileri olan KOB‹’ler, daha esnek üre- ay fikirsel anlamda beslendi¤i en öncelikli baflucu
tim yap›lar› ve de¤iflken piyasa koflullar›na uyum dergisi olarak faaliyet gösteriyorsunuz. ‹lkeli ya-
sa¤lama noktas›ndaki h›zlar›yla da ülkelerin kal- y›nc›l›k anlay›fl›n›za ba¤l› kalmay› sürdürerek nice
k›nma süreçlerinde ciddi görevler al›yor. 1999 y›- 20 y›llara daha imza atman›z› ve baflar›lar›n›z›n de-
l›ndan bu yana, ülkemizin kurumlar›n›n büyük bir vam etmesini diliyorum!
124 KobiEfor Kas›m 2019