Page 123 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 123
TÜB‹SAD Türkiye’de E-Ticaret yümesi nedeniyle e-ticaretin pay› h›zl› bir flekilde
Pazar Tan›mlama ve 2018 art›p yüzde 5.3 seviyesine geldi.
Pazar Büyüklü¤ü Raporu Sonuçlar›
Toplam Pazar: 59.9 milyar TL (yüzde 42 y›ll›k bü- Tan›mlar
yüme) e-Ticaret: Bilgisayar, tablet veya cep telefonu
Alt K›r›l›mlar: gibi mobil cihazlar arac›l›¤›yla internet üzerinden
• Tatil-Seyahat: 22.9 milyar TL (yüzde 54 y›ll›k yap›lan ifllemler "Online" olarak adland›r›l›yor.
büyüme) Çok Kanall›: Hem internet üzerinden hem de fi-
• Sadece Online Perakende: 20.8 milyar TL ziksel ma¤azadan sat›fl yapanlar.
(yüzde 41 y›ll›k büyüme) Sadece Online: Fiziksel ma¤azas› olmay›p sade-
• Çok Kanall› Online Perakende: 10.7 milyar TL ce internet üzerinden sat›fl yapanlar.
(yüzde 30 y›ll›k büyüme) Pazaryeri: Al›c› ve sat›c›lar›n web sitesi üzerin-
• Online Bahis: 5.5 milyar TL (yüzde 26 y›ll›k bü- den iletiflimde bulunmalar›n› ve ifllem yapmalar›n›
yüme) sa¤layan siteler.
Sadece Online Perakende: Özel Al›flverifl: Üyelik sisteminin geçerli oldu¤u
• Online Pazaryeri: 10.4 milyar TL (yüzde 48 y›l- ve üyelerine özel olarak kampanyalar düzenleye-
l›k büyüme) rek, indirimli sat›fl yapan siteler.
• Online-Çok Kategorili: 4.8 milyar TL (yüzde 37 Çok Kategorili: Çeflitli ürün ve hizmet veren si-
y›ll›k büyüme) teler.
• Online-Özel Al›flverifl: 4.4 milyar TL (yüzde 35 Dikey: Belli ürün veya hizmeti veren siteler.
y›ll›k büyüme) TOBB E-Ticaret Meclisi Baflkan›
• Online-Dikey: 1.2 milyar TL (yüzde 26 y›ll›k bü-
yüme) Öget Kantarc›: “Türkiye’nin,
Çok Kanall› Online Perakende: e-ticarette potansiyeli dikkat çekici”
• Çok Kanall›-Elektronik: 3.4 milyar TL (yüzde 13
y›ll›k büyüme) Türkiye, e-ticaret için dikkat çekici bir potansi-
• Çok Kanall›-Giyim & Ayakkab›: 2.6 milyar TL
(yüzde 52 y›ll›k büyüme) yel bar›nd›r›yor. Küresel oyuncular›n Türkiye paza-
r›na girmesi de hem sektörümüzün ne kadar güç-
• Çok Kanall›-Ev & Dekorasyon: 1.3 milyar TL
(yüzde 46 y›ll›k büyüme) lü bir gelecek vadetti¤inin kan›t› olarak öne ç›k›yor
hem de sektörümüzü h›zla büyütüyor. Ancak el-
• Çok Kanall›-E¤lence & Kültür: 0.5 milyar TL bette e-ticaret sektörü aç›s›ndan önümüzdeki dö-
(yüzde 30 y›ll›k büyüme) nemin en önemli konu bafll›klar›ndan biri olan e-
• Çok Kanall›-Di¤er: 2.8 milyar TL (yüzde 30 y›l- ihracat›n geliflip büyümesi son derece önemli. Bu
l›k büyüme) nedenle e-ticaret lojisti¤i, gümrük ifllemleri, ürün
e-Ticaretin Toplam Perakende ‹çindeki Pay› güvenli¤i ve denetimindeki uygulamalar›n daha da
(Toplam Perakende Pazar›nda Online ‹fllemlerin iyilefltirilmesi gerekiyor. Gerçeklefltirilen düzenle-
Oran›): meler, Türkiye’de e-ihracat yapan firmalar›n ulus-
• Türkiye: Yüzde 5.3 lararas› anlamda rekabetçi olabilmesi için ciddi
• Geliflmifl Ülkeler Ortalamas›: yüzde 11.1 önem tafl›yor.
• Geliflmekte Olan Ülkeler Ortalamas›: yüzde 5.9 Örne¤in; son y›llarda kargo sektöründe yürür-
lü¤e giren kurallar gere¤i e-ticarette lojistik ope-
Trendler rasyonu özellikle beyaz eflya gruplar› için çok
• Tüketici ürünlerinde görülen fiyat art›fl› ve kur önemli hale geldi. Bahsi geçen yüksek desili kar-
etkisiyle bu y›l sepet büyüklükleri geçmifl y›llara golar›n kata teslimat› müflteri memnuniyeti aç›-
göre daha fazla artt›. s›ndan ele al›nmas› gereken önemli bir nokta. Lo-
• Türkiye’ye artan yabanc› turist trafi¤i, havayo- jistik süreçlerde karfl›lafl›lan en temel sorunlar
lu ve konaklama flirketlerinin online trafik rakam- ise adreste bulunmama, iklim flartlar› nedeniyle
lar›n› pozitif etkiledi. Trafi¤e ek olarak, yükselen geciken ürün teslimatlar›, yetersiz paketleme ve
kur etkisiyle tatil seyahat kategorisi h›zl› büyüdü. desi hesap hatalar› olarak öne ç›k›yor.
• Dayan›kl› tüketim ürünlerinde yaflanan talep Ayr›ca Türkiye’deki e-ihracatç› firma say›s›n›
düflmesine paralel olarak elektronik kategorisi art›rmak, mikro giriflimcilerin e-ihracatç› olma-
geçmifle göre daha düflük performans gösterdi. s›n› sa¤lamak ve e-ihracat›n gelifltirilmesine yö-
• Türkiye’de geçti¤imiz y›l toplam perakende nelik uluslararas› iflbirlikleri yapmak da e-tica-
sektörü düflük bir büyüme performans› sergiler- reti gelifltirmek için yap›lacaklar listesinin öne
ken; sektör içerisinde e-ticaret kanal›n›n h›zl› bü- ç›kan maddeleri aras›nda yer al›yor.
Kas›m 2019 KobiEfor 123