Page 122 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 122

E-T‹CARET




                                   Dijital dünyan›n yükselen y›ld›z›;
               ‘e-Ticaret’ dikkat çekici bir potansiyele sahip



          Hayat›m›z›n vazgeçilmezlerinden biri            ulaflt›. GittiGidiyor Genel Müdürü,
          haline gelen dijital dünya,                     eBay MENA Bölge Direktörü ve
          ticareti de yeniden flekillendirdi.              TOBB E-Ticaret Meclisi Baflkan›
          Elektronik ticaret k›sa ad›yla                  Öget Kantarc›, Türkiye’nin e-ticarette
          e-Ticaret, Türkiye’de toplam                    dikkat çekici bir potansiyeli
          59.9 milyar TL pazar büyüklü¤üne                bar›nd›rd›¤›n› söylüyor.

         H     ayat›m›z›n önemli bir parças› hatta vazgeçil-

               mezlerinden biri haline gelen dijital dünya,
               herfleyi oldu¤u gibi ticareti de yeniden flekil-
          lendiriyor. Özellikle 1995 y›l›ndan sonra internet kul-
          lan›m›n›n artmas›yla ticaret elektronik ortama da ta-
          fl›nd›. “Elektronik ticaret” k›sa ad›yla “e-Ticaret”
          kavram› hayat›m›za girdi. e-Ticaret, k›saca “mal ve
          hizmetlerin üretim, tan›t›m, sat›fl, sigorta, da¤›t›m ve
          ödeme ifllemlerinin bilgisayar a¤lar› üzerinden ya-
          p›lmas›” demek. Ticaretin elektronik versiyonu e-Ti-
          caret, ticari ifllemlerden biri veya tamam›n›n elek-
          tronik ortamda gerçeklefltirilmesi yoluyla; reklam ve
          pazar araflt›rmas›, siparifl ve ödeme, teslim olmak
          üzere üç aflamadan olufluyor.
            ‹nternetin h›zla yayg›nlaflmas›, elektronik ticare-
                                                          maliyetlerini azalt›r. ‹nternet gibi global bir ortamda
          ti, ticari ifllemlerin yürütülmesinde yeni ve çok etkin
                                                          kolay kolay dalgalanma olmayaca¤› için enflasyon
          bir araç haline getirdi. E-Ticaret, tüm dünyada tica-
                                                          nedeniyle zarar oluflmaz. Müflteri için daha fazla
          retin serbestlefltirilmesi e¤ilimiyle birlikte, son on
                                                          ürün seçene¤i sunulur. Stok, maliyet bilgileri elek-
          y›lda yaflanan ve bilgi iletiflimini kolaylaflt›ran tek-
                                                          tronik ortamda oldu¤undan tedarikçi firma stok yap-
          nolojik geliflmelerin bir ürünü olarak ortaya ç›kt›.
                                                          mak durumunda kalmaz. Stokta ne kadar ürün bu-
            Dijital dünyayla oluflan yeni ekonomi; tüm dünya
                                                          lundu¤u ve bu ürünlerden kaç tane sat›ld›¤› bilgisine
          ekonomisindeki rekabete de boyut atlatt›. Günümüz-
                                                          kolayl›kla ulafl›l›r. Firma sto¤unda ürün bulundur-
          de art›k, geleneksel pazarlama yöntemlerine, inter-
                                                          mayarak talebe göre sat›fl yapabilir. Tedarikçi büyük
          net olanaklar›n› da ekleyen kurulufllar, sadece belir-
                                                          bir ofise ihtiyaç duymaz, internet üzerinden sanal
          li bir kitleye sat›fl yapabilmenin ötesine geçip, üret-
                                                          al›flverifl merkezini oluflturabilir. Firmalar ürünlerini
          kenli¤i ve yarat›c›l›¤› artt›ran küresel e-ticaret ba¤-
                                                          satabilece¤i maliyeti düflük ve her an ulafl›labilir bir
          lant›lar› kurabiliyor. Yak›n gelecekte e-Ticaret’te
                                                          ma¤azaya sahip olur. Ürünleri hakk›ndaki bilgilerin
          varl›k gösteremeyen iflletmelerin, rekabet edeme-
                                                          detayl› olarak sunulabilece¤i bir platformdur. Sadece
          yerek yok olufl sürecine girece¤i öngörülüyor.
                                                          faaliyette oldu¤u bölgede de¤il tüm Türkiye ve dün-
            “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklü¤ü-2018” rapo-
                                                          yada yeni müflteri bulabilir. Firmaya, ürün ve hizmet-
          ru, TÜB‹SAD taraf›ndan, Elektronik Ticaret ‹fllet-
                                                          lerine daha kolay ulafl›labilir.
          mecileri Derne¤i (ET‹D) proje ortakl›¤›, Deloitte
          Türkiye Proje yönetimi ve SimilarWeb ve ‹nveon    E-ticaretin müflterilere faydalar›
          proje veri ortakl›¤› taraf›ndan haz›rland›. Bu verile-
          re göre, Türkiye e-Ticaret pazar› y›ll›k yüzde 42 bü-  Kullan›c›lar›n, evden ç›kmadan h›zl› bir flekilde
          yümeyle toplamda 59.9 milyar TL büyüklü¤e ulaflt›.   al›flverifl yapmas›n› sa¤lar. Ürün fiyat› araflt›rma-
                                                          s›nda oluflacak ulafl›m masraf› ortadan kalkar.
            E-ticaretin firmalara faydalar›                 ‹htiyaclar›na uygun ürünü daha kolay bulur..
            Firman›n internet üzerinden müflterilerine bilgi  Daha fazla ürün çeflidi görerek daha fazla ürün
          sunabilece¤i 7/24 aç›k bir flubesi oluflur.       seçme imkan›na sahip olur. Urün hakk›nda, ürünü
            Elektronik ortamda saniyeler içinde veriler aktar›-  kullananlar taraf›ndan yap›lan yorumlar sayesinde
          l›r, zamandan tasarruf edilir. Sanal ma¤aza, iflletme  daha net bilgilere sahip olur.
          122 KobiEfor Kas›m 2019
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127