Page 121 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 121

ÇMD Yönetim Kurulu Baflkan› Rengin A¤›lönü:

           “Sektör Avrupa’ya hizmet veren üs olabilir”


          ‘Ça¤r› Merkezi Sektörü’nün büyüklü¤ü            ile 7 milyar TL’ye ulaflmas›
          2018 verilerine göre 6.2 milyar TL’ye           bekleniyor. ‹stihdam›n bu y›l hedefi
          ulaflt›. Bu y›l yüzde 15’lik büyüme              ise 112 bin kifli.
         Ç     a¤r› merkezi sektörü, oluflturdu¤u katmade-

               ¤er ve istihdam imkânlar›yla Türkiye ekonomi-
               si için en kritik ifl alanlar›ndan biri olmaya de-
          vam ediyor. Geliflen teknoloji ile artan hizmet kanal-
          lar› sektör ve çal›flanlar için yepyeni f›rsatlar sunuyor.
            Ça¤r› Merkezleri Derne¤i (ÇMD) Yönetim Kurulu
          Baflkan› Rengin A¤›lönü, “Dijitalleflme ile birlikte
          markalar için müflteri deneyiminin ve memnuniye-
          tinin önemi daha da artt›. Mobil uygulamalar›n gi-
          derek yayg›nlaflt›¤› yeni dünyada ça¤r› merkezi
          sektörü için de yeni hizmet kanallar› ortaya ç›k›yor.
          Ça¤r› merkezi firmalar› taraf›ndan bu çok kanall›
          hizmet yap›s›n› birbiriyle bütünleflik bir flekilde yö-
          netebilmek için dijitalleflmeye, daha nitelikli insan
          kayna¤›na ve hizmet kalitesini artt›rmaya yönelik
          yat›r›mlar yap›ld›” diyor. Türkiye genelinde tüm il-  Rengin A¤›lönü
          lerimizde art›k en az 1 ça¤r› merkezi yat›r›m› mev-
          cut ve bu ça¤r› merkezleri genellikle o illerin en  hip bulunuyor. A¤›lönü, “‹stihdam teflvikleri ve hiz-
          büyük iflvereni konumunda. Ülkemizde bugün 108
                                                          met ihracat› bak›m›ndan ihtiyaç duyulan katk›lar›n
          bin kifliye istihdam sa¤layan sektörün, 2019 y›l›nda
                                                          sa¤lanmas› halinde, sektör olarak yak›n co¤rafya-
          toplamda 112 bin kifliye istihdam yaratacak bir bü-
                                                          daki ve Avrupa’daki ülkelere hizmet veren önemli
          yüklü¤e ulaflaca¤› ve pazar büyüklü¤ünün ise  yüz-
                                                          bir ça¤r› merkezi üssü haline gelebilecek konumda
          de 15’lik bir büyüme ile 7 milyar TL olarak gerçek-
                                                          oldu¤umuza inan›yorum. Hizmet ihracat› konusu,
          leflece¤i tahmin ediliyor.
                                                          önümüzdeki dönemde hem ülkemiz hem de sektö-
            Ça¤r› merkezi sektörü dijital dünyaya h›zla uyum
                                                          rümüz aç›s›ndan de¤erlendirilmesi gereken önemli
          sa¤lamaya devam ederken bu süreç hem sektör
                                                          bir potansiyel ve f›rsatt›r” aç›klamas›n› yap›yor.
          hem de çal›flanlar aç›s›ndan f›rsatlar sunmaya de-
                                                            Rengin A¤›lönü, önümüzdeki dönemde sektörün
          vam edecek. Müflteriye sunulan hizmetlerde art›k  olumlu bir geliflim ve büyüme süreci içerisinde ola-
          daha fazla h›z, konfor ve kolayl›k ön plana ç›karken  ca¤›n› ancak afla¤›daki konulara odaklan›lmas› ge-
          ça¤r› merkezleri de tüm süreçlerini bu de¤iflime ve  rekti¤ine iflaret ediyor:
          geliflime bütünleflik bir flekilde yürütüyor.        • ‹stihdam teflviklerinin artt›r›larak süreklili¤i-
            Rengin A¤›lönü, “Geleneksel hizmet kanallar›m›z  nin sa¤lanmas›,
          olan telefon, SMS, IVR ve e-postan›n yan› s›ra ses  • Ça¤r› merkezi hizmet ihracat›n›n desteklenmesi,
          teknolojileriyle tufllama yapmadan ve mobil uygula-  • Ça¤r› merkezi iflinin bir meslek olarak görül-
          malarla her an, her yerde ifllem yap›labilirken chat  mesi,
          ve sosyal medyadan sunulan müflteri hizmetleri de  • Telefon doland›r›c›l›¤› olaylar›na karfl› al›nan
          giderek artmaya devam edecek. Di¤er yandan hepi-  tedbirlerin art›r›lmas›.
          miz, gerek müflteri olarak gerek vatandafl olarak
          her gün daha fazla fleffafl›k ve güven talep ediyoruz.  Sektörel yararlanma oranlar› flöyle:
          Bu aç›dan, flirketlerin ve kurumlar›n iletiflim yüzünü  Telekomünikasyon  . . .yüzde 26
          kuvvetlendirmek için müflteri hizmetlerinin yöneti-  Finans  . . . . . . . . . . . . .yüzde 13
          mi ve müflteri deneyiminin her geçen gün daha faz-  Kamu  . . . . . . . . . . . . . .yüzde 11
          la önem kazand›¤›n› söyleyebilirim” diye konufluyor.  G›da  . . . . . . . . . . . . . . .yüzde 10
          Di¤er yandan ça¤r› merkezi sektörü, küresel ölçek-  Tekstil  . . . . . . . . . . . . .yüzde 10
          te de Türkiye’den yurtd›fl›na verilen ça¤r› merkezi  Beyaz Eflya . . . . . . . . . .yüzde 10
          hizmetleriyle de¤er üretebilecek bir potansiyele sa-  Biliflim  . . . . . . . . . . . . .yüzde 8
                                                                                    Kas›m 2019 KobiEfor 121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126