Page 127 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 127
Türkiye’de telekomünikasyon
Telekomünikasyon, her türlü metin, sinyal, video rihleniyor. ‹stanbul’da, ilk telefon hizmeti 1881’de
veya sesin iletimini sa¤lar. Bu nedenle bilgi al›flveri- tek telli bir telefonla denendi. Telefon sistemiyle
flini sa¤layan önemli bir teknolojidir. ‹letiflimin kat›- alakal› sözleflme, 1911’de American Western Elec-
l›mc›lar› telekomünikasyonun sa¤lad›¤› elektriksel tric flirketiyle imzaland›. Hala aktif bir kurum olan
kablolar veya elektromanyetik radyasyon yöntemiy- PTT, 1936’da kuruldu. Telekomünikasyonla alakal›
le bu bilgi ak›fl›n› sa¤lar. Telekomünikasyon oldukça hizmetler k›sa sürede ülke geneline yay›ld›. 1980
genifl bir kavram ve pek çok teknolojiyi ayn› anda ifa- sonras›nda hükümet, ulaflt›rma/haberleflme alan›-
de ediyor; telefon, internet, fiber teknolojileri... na a¤r›l›k verdi. 1990’larda Türkiye, ana hat say›s›
1840’ta Postahane-i Amirane, 1855’te Telgraf bak›m›ndan Avrupa’da fazla geliflim gösteren ülke-
Nezareti kuruldu, iki kurumun birleflmesi 1871’e ta- lerden biri oldu.
MESUT ÖRS
Teknotel Telekomünikasyon A.fi. Datacenter Manager
Pazar›n ihtiyac›n› Ar-Ge karfl›lar
mektedir. Veri üretiminin art-
KobiEfor sinerjisiyle mas› ile bulut tabanl› veri mer-
kalk›nma ve büyümeye kezi kullan›m› daha da yayg›nla-
katk› sa¤l›yor flacakt›r. Ortaya ç›kan bu verile-
KobiEfor’un gelifltirdi¤i ifl- rin sadece depolanmas› de¤il
birli¤i ile ortaya ç›kan sinerji analiz edilerek anlaml› bilgiler
tüm sektörün kalk›nma ve bü- haline getirilmesi fark yaratma
yümesine katk› sa¤l›yor. noktas›nda iflletmelere f›rsat
sunacakt›r. Telekomünikasyon
Gelecek y›llarda, kurumsal flirketlerinin buradaki rolü ise malar›yla pazardaki bu ihtiyaca
müflterilerin teknoloji entegras- geleneksel ifl yap›fl yöntemleri- cevap vermek ve iflletmeleri bu
yon taleplerinin artmas› beklen- nin d›fl›na ç›karak Ar-Ge çal›fl- yönde yönlendirmek olmal›.
TÜLAY DO⁄RULAR
Teleperformance Türkiye CEO’su
Seçkin yay›nc›l›k anlay›fl›yla etkili bir dergi
KobiEfor, rehber Türkiye’de ciddi bir büyüme
vazifesi görüyor potansiyeli olan bu sektörün ön-
cü firmas› olarak, son 3 y›lda yüz-
KobiEfor Dergisi, Türkiye’nin de 30’un üzerinde büyüme kay-
esas gücü olan üreten kesime dettik. 2019’da ise bu baflar›y›
verdi¤i destek ve seçkin yay›nc›- önemli oranda ileriye tafl›yarak,
l›k anlay›fl›yla etkili bir sektör hedeflerimizin de üzerinde yak-
dergisi olarak yay›nlar›n› sürdü- lafl›k yüzde 60 büyümeyle y›l› ka-
rüyor. Özellikle küçük ve orta pataca¤›m›z› öngörüyoruz. Geçen en büyük 500 flirketini belirleyen
ölçekli iflletmelerin bugünü ve y›l Bal›kesir ve Antalya’da açt›¤›- Biliflim 500 listesinde bu y›l 6 ba-
yar›n› iyi anlay›p yorumlayabil- m›z iki yeni lokasyonun ard›ndan, samak yükselerek 74. s›raya yer-
meleri için bir rehber vazifesi bu y›l mevcut lokasyonlar›m›za, leflmenin, Hizmet ‹hracat› bafll›-
görüyor. Yay›n hayat› boyunca altyap›m›za ve insan kayna¤›m›za ¤›nda ise 4. s›rada yer alman›n
ekonomi habercili¤inin ilerle- yat›r›m yapmaya odakland›k. gururunu yaflad›k. Türkiye’ye,
mesinde önemli katk›lar sunan Farkl› sektörlerden 25’in üzerin- Türkiye ekonomisine güveniyo-
derginizin 20. y›l›n› kutlar, bafla- de yeni markaya hizmet vermeye ruz. K›sa vadede farkl› lokasyon-
r›lar›n›z›n uzun y›llar devam et- bafllad›k, kadromuzu 3.500 kifliye lar›m›zda 20 milyon TL’den fazla
mesini dilerim. ç›kard›k. Son olarak, Türkiye’nin yat›r›m yapmay› planl›yoruz.
Kas›m 2019 KobiEfor 127