Page 89 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 89
sa¤l›kl› bir flekilde iletiflim kurabiliyoruz. Bize tek bir terilerimize yans›t›yoruz. Müflterilerimizin pazarlama
hizmet için gelip tam olarak hizmet almaya bafllayan departman› felsefesiyle çal›fl›yoruz. S›cak, samimi bir
çok müflterimiz olmufltur. Örne¤in; medya sat›n al- diyalog, h›zl› geri dönüfller, ifl planlar›n›n eksiksiz
mayla bafllay›p kreatifi de bize yapt›rmak istiyor veya gerçekleflmesi ve ayr›ca bu kadar yak›n temas ve gü-
kreatifle bafllay›p ‘PR hizmetimiz var m›’ diye soru- ven üzerine kurulu çal›flma disiplinimizle hizmetin
yor. Yapt›¤›n›z ifllere güven duydukça di¤er alanlar ortaya ç›kmas› konusunda müflterilerimizle rahat ve
için de zaten size daha çok yaklafl›p fikrinizi ö¤ren- güvenilir bir süreç yafl›yoruz” aç›klamas›n› yap›yor.
mek istiyor sonra da birlikte çal›flmay› talep ediyor. Dijital reklam yat›r›mlar› artacak: Zeynep Çeltik,
Tüm bu süreç son derece do¤al ve kendili¤inden ge- globalleflen dünyada reklam iletifliminin (reklam›n
lifliyor” diye konufluyor. her türlü dal› için) markalar için önemine dikkat çe-
Emek Ajans, 360 derece hizmet verdi¤i müflterile- kiyor ve sektöre iliflkin flu de¤erlendirmeyi yap›yor:
rinin yan› s›ra departman baz›nda da hizmet veriyor. “Dönemsel olarak yaflanan s›k›nt›lar olabilir ancak
Çeltik, bu noktada da ajanslar›n birbirleri ile koordi- markalar bu dönemlerde de reklam iletiflimlerini
neli ve uyum içinde çal›flabiliyor olmas›n›n önem ka- kesmeden en az›ndan efektif kullan›mlarla devam
zand›¤›na dikkat çekiyor: “Çünkü tüm ajanslar›n tek ettirmelidir. Önümüzdeki dönemde özellikle dijital
hedefi hizmet verilen markan›n memnuniyeti. Bu reklam yat›r›mlar›n›n artaca¤›n› öngörüyorum. Bire-
noktada da kendimize düflen görevi lay›k›yla yerine bir ölçülebilen bir mecra olmas› ayr›ca hedef kitle
getirdi¤imizi düflünüyorum.” bazl› k›r›l›mlar›n daha reel al›nabilmesi nedeniyle di-
“Sektörün en eski ve köklü ajanslar›ndan biri- jitalde di¤er mecralara oranla daha çok büyüme ger-
yiz”: Zeynep Çeltik, Emek Ajans’›n kurulufl öyküsünü çekleflecektir diye düflünüyorum. Reklam yat›r›mla-
de paylafl›yor: “Emek Ajans 1967 y›l›nda babam›z r›nda önceki seneye oranla bir azalma olaca¤›n› san-
Mustafa Çeltik taraf›ndan kuruldu. TRT’nin radyoya m›yorum.”
yapt›¤› yat›r›mlarla birlikte radyo reklamc›l›¤›n›n rek- “Baflar›l› kampanyan›n ölçüsü; sonuçtur”: “Marka;
lam verenler taraf›ndan fark edilmeye bafllad›¤› y›l- bir ürün ya da hizmet hakk›nda ço¤unlu¤un mutab›k
lar... Henüz reklam iletifliminin yeni yeni önem ka- kald›¤› de¤erdir” diyen Zeynep Çeltik’e göre baflar›l›
zand›¤› bu y›llarda, iletiflim mecras› olarak sadece bir kampanyan›n ölçüsü ise; sonuç. Çeltik, “E¤er
radyo ve gazete bulunuyor. Reklam ihtiyac› ve radyo- kampanya sonunda firma sundu¤u ürün ve hizmet
nun popülaritesinin artmas› ile radyo en önemli mec- için pazarda bir talep oluflturabilmiflse veya marka-
ra olarak ön plana ç›kmaya bafll›yor. n›n itibar›na bir katk› sunabilmiflse o kampanya ba-
Böyle bir dönemde Emek Ajans da radyo reklam- flar›l›d›r. Sektörel ve rekabet ortamlar›n›n iyi analiz
lar›, prodüksiyon ve sat›n alma ajans› olarak hayata edilmesi, hedef kitlenin do¤ru tespiti, kullan›lan dil ve
bafll›yor. TRT ile beraber radyo mecras›n›n de¤er ka- en önemlisi reklam bütçelerinin efektif ve do¤ru
zanmas›, etkinli¤inin günbegün artmas› ile ajans›m›z mecralarda harcan›yor olmas› ‘baflar›l› kampanya’
da etkin ve baflar›l› ifllere imza att›. Belki hat›rlayan- hedefinde en önemli ad›mlard›r” diyor.
lar olabilir, o y›llara ait ‘Emek Ajans sunar’, ‘Emek “Öncelikle kendilerini dinleyen bir ajans seçme-
Ajans sundu’ gibi program içerikleri taraf›m›zdan lerini öneriyorum”: Zeynep Çeltik, markalaflma sü-
TRT’ye haz›rlanm›flt›. 90’lar›n bafl›nda özel TV ve rad- recindeki KOB‹’lere ve iflletmelere flunlar› öneriyor:
yolar›n da yay›n hayat›na bafllamas› ile bizler de müfl- “Öncelikle kendilerini dinleyen bir ajans seçmelerini
terilerimizin ihtiyaçlar› do¤rultusunda bu yeni ve di- öneririm. Bizi di¤er ajanslardan ay›ran en önemli
namik döneme uyum sa¤layarak 360 derece bir ajans özelliklerimizin bafl›nda bu geliyor.
konumuna geldik. Öte yandan her talebini sorgusuz sualsiz yerine
Ajans› flu anda kardeflim Selen Çeltik ile birlikte getiren ajanslar yerine, kendi profesyonel tecrübele-
yönetiyoruz. ‹lk kuruldu¤u günden bu yana farkl› ola- rine güvenerek farkl› yaklafl›m sunabilen ajanslarla
rak de¤iflen taleplerle birlikte biz de hizmet alanlar›- çal›fls›nlar.
m›z› genifllettik. ‹lk kuruldu¤unda radyo reklam ajan- ‹htiyaçlar›n›, sektörlerini, rekabet ortamlar›n› ob-
s› iken flu anda; kreatif, PR, dijital iletiflim, event-or- jektif de¤erlendirmelerini, bu de¤erlendirme sonu-
ganizasyon, medya sat›n alma gibi tüm hizmetleri ve- cunda kendilerine ihtiyaç duyduklar› hizmeti en efek-
ren 360 derece pazarlama iletiflimi ekseninde hizmet tif flekilde verebilecek, içerik ve maliyet konusunda
veren bir ajans›z diyebiliriz.” kendilerine yaklaflabilen, kendilerini anlayan ve bu
Emek Ajans’›n sektördeki en eski ve köklü ajans- noktada kendileri ile beraber yol almaya haz›r bir
lardan biri oldu¤unu vurgulayan Zeynep Çeltik, “Biz ajans ile yola ç›kmalar›n› öneririm.
bu kökümüzden kopmadan ça¤›n getirdi¤i yeni ileti- Tecrübenin ve bilginin paylafl›ld›¤›, karfl›l›kl› diya-
flim biçimlerini takip ediyor ve müflterilerimiz için uy- lo¤un samimi ve güven endeksi üzerinde geliflti¤i
gulamaya koyuyoruz. Biz butik bir ajans›z. Butik reklam veren-ajans iliflkileri her zaman verimli ve
ajans olarak hizmet vermenin tüm avantajlar›n› müfl- keyifli çal›flma ortamlar›n› yaratmaktad›r.”
Haziran 2018 KobiEfor 89