Page 93 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 93

T       ürkiye oluklu mukavva sanayi, 2017 y›l›nda  kavva kullanan sektörlere ba-
                                                              Spesifik olarak oluklu mu-
                   88 üretici firmaya ait 110 fabrikada, 3 mil-
                   yon tonluk oluklu mukavva üretim kapasi-
                                                           k›ld›¤›nda; fiubat 2018 tarihinde
                   tesine sahip. Sektörde istihdam edilen kifli
                   say›s› 10 bin 500’ü bulurken ambalaj üreti-  OMÜD’ün aç›klad›¤› ‘Oluklu Mukavva Sektör Anali-
                                                           zi ve Oluklu Mukavva Müflterisi Sektörlerin Oluk-
           mine girdi ve hizmet sa¤layan di¤er sektörlerdeki  lu Mukavva Tüketim E¤ilimleri Araflt›rmas›’na gö-
           çal›flanlar ve aileleri de hesaba kat›ld›¤›nda bu say›  re, 2013-2023 y›llar› aras›nda ifllem hacmi ve oluk-
           90 bini geçiyor.                                lu mukavva tüketimi en fazla artacak sektörler ara-
              Oluklu Mukavva Sanayicileri Derne¤i OMÜD Yö-  s›nda yüzde 19 ile e- ticaret yer al›yor. Göreno¤lu,
           netim Kurulu Baflkan› Mehmet Nuri Göreno¤lu,     haz›r giyimde 2016-23 döneminde sektörün önemli
           2017 y›l›nda Türkiye’deki oluklu mukavva üretimi-  oyuncular›n›n perakende yan›nda elektronik ticaret
           nin yüzde 11’lik art›flla 2 milyon 240 bin tona ulafl-  kanallar›ndaki geliflime paralel oluklu mukavva
           t›¤›n› belirterek, Türkiye’nin son y›llardaki oluklu  ambalaj tüketiminin y›lda ortalama yüzde 7.8 art›fl
           mukavva sektöründeki h›zl› üretim art›fl› ile birlikte  ile 104 bin seviyesine yaklaflaca¤›n›n tahmin edildi-
           Avrupa’n›n 5. büyük ülkesi durumuna geldi¤ini söy-  ¤ini ifade ediyor: “Ayn› dönemde sektörümüzün y›l-
           ledi. Göreno¤lu, flu bilgileri paylaflt›: “‹lk s›ralarda  l›k bileflik büyüme oran›n›n ise yüzde 17.4 olaca¤›
           Almanya, ‹talya, Fransa ve ‹spanya yer al›yor. Tür-  öngörülüyor. Söz konusu araflt›rmaya göre, e-tica-
           kiye’nin mevcut performans›n› sürdür-               rette oluklu mukavvan›n tercih edilmesindeki
           mesi durumunda 2023 y›l›na kadar                                  ilk 3 kriter; dayan›kl›l›k, daha
           ‹spanya’y› yakalayarak günü-                                      hijyenik olmas› ve çevre duyar-
           müzde 27.7 kg olan kifli bafl› y›l-                                l›l›¤›d›r. E-ticaret kanal›yla sat›n
           l›k oluklu mukavva tüketimi-                                    ald›¤›m›z ürünün ambalaj›nda
           nin 45 kg’lara ç›kaca¤› öngö-                                   genelde oluklu mukavva kullan›l›-
           rülüyor. 2018 y›l›nda da sek-                                    yor. Bu ba¤lamda önümüzdeki
           törümüzün Türkiye GSMH ar-                                        dönemden çok umutluyuz.
           t›fl oran›ndan daha yüksek bir                                  Çünkü hem al›flverifl al›flkanl›klar›
           büyüme h›z›na ulaflaca¤›n› tah-                              art›k çok de¤iflti, hem de çevreci ve
           min ediyoruz. 2018 için en son                            hijyen özellikleri nedeniyle oluklu mu-
           OECD Türkiye’nin büyüme oran›n› yüzde                  kavva ambalaj malzemesi daha çok tercih
           5.3 olarak revize etti. Bizim de beklentimiz, buna  ediliyor. Önümüzdeki y›llarda çevre duyarl›l›¤›-
           paralel olarak sektörümüzün 2018 y›l›nda yüzde 7-
           8 büyüyece¤i yönünde.  2018 y›l›nda ise mevcut ko-  OMÜD (Oluklu Mukavva Sanayicileri Derne-
           flullar›n devam etmesi halinde sektörün cirosunun  ¤i): Oluklu Mukavva Üreticileri Derne¤i k›sa ad›
           7 milyar TL’ye ulaflaca¤›n› tahmin ediyoruz.”      ile OMÜD, 30 Eylül 1987’de ambalaj sektöründe
              Oluklu mukavva ambalaj sanayinin önümüzdeki    ilk meslek kuruluflu olarak Türkiye oluklu mu-
           7 y›lda 1.5 kat büyümesinin öngörüldü¤ünü akta-   kavva sanayicilerini temsil etmek üzere kuruldu.
           ran Mehmet Nuri Göreno¤lu, “Ülkemizin genç ve     OMÜD’ün kurulufl amac›; tüm ambalaj sektörü-
           dinamik nüfusu, tüketim harcamalar› ve internet   nün üçte birini oluflturan oluklu mukavva amba-
                     eriflimindeki art›fl sektörümüzün büyü-   laj›n›n tan›t›m›n› sa¤layarak, kullan›m›n› artt›r-
                     mesini olumlu yönde etkiliyor. 2018 y›l›n-  mak, oluklu mukavvan›n hijyenik, sürdürülebilir
                     da en az yüzde 10 kapasite art›fl› ile 3.3  ve en çevre dostu ambalaj malzemesi oldu¤unu
                     milyon tonluk y›ll›k üretim kapasitesine  tan›tmak, üretim ve kullan›m›nda standartlar
                     ulafl›laca¤› tahmin ediliyor. Önümüzdeki  oluflturup gelifltirmek, ülkeler aras› teknik bilgi
                               süreçte; yeni Hal Yasas›,     ve deneyimlerin paylafl›lmas›n› sa¤lamak.
                               kentleflme, konut inflaatlar›   1989’da FEFCO’ya (Avrupa Oluklu Mukavva Sa-
                               ve e-ticaret hacmindeki art›fl  nayicileri Konfederasyonu) üye olarak kabul edi-
                               sektörün geliflimini h›zland›-  len OMÜD, 1996’da isim de¤iflikli¤ine giderek
                               racak en önemli geliflmeler    “Oluklu Mukavva Sanayicileri Derne¤i” ismini al-
                               olacak. Bütün bu geliflmeler   d›. OMÜD’e 74 as›l ve 47 sempati üyesi kay›tl›.
                               ›fl›¤›nda; oluklu mukavvada    As›l üyeler, toplam sat›fllar›n yüzde 75’ini ger-
                               Türkiye’nin  2021’de kifli ba-  çeklefltiren 31 flirketi temsil ediyor. Dernek, Am-
                               fl›na 62 metrekarelik  üre-    balaj Dernekleri Federasyonu Kurucu Üyesi.
                               timle Avrupa ortalamalar›na   OMÜD üyeleri ayn› zamanda; TOBB, ‹TO, ‹SO,
                               yaklaflaca¤›n› tahmin ediyo-   Ambalaj Meclisi ve Ka¤›t Meclislerinin de üyesi.
                               ruz” dedi.
                                                                                     Haziran 2018 KobiEfor 93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98