Page 93 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 93
T ürkiye oluklu mukavva sanayi, 2017 y›l›nda kavva kullanan sektörlere ba-
Spesifik olarak oluklu mu-
88 üretici firmaya ait 110 fabrikada, 3 mil-
yon tonluk oluklu mukavva üretim kapasi-
k›ld›¤›nda; fiubat 2018 tarihinde
tesine sahip. Sektörde istihdam edilen kifli
say›s› 10 bin 500’ü bulurken ambalaj üreti- OMÜD’ün aç›klad›¤› ‘Oluklu Mukavva Sektör Anali-
zi ve Oluklu Mukavva Müflterisi Sektörlerin Oluk-
mine girdi ve hizmet sa¤layan di¤er sektörlerdeki lu Mukavva Tüketim E¤ilimleri Araflt›rmas›’na gö-
çal›flanlar ve aileleri de hesaba kat›ld›¤›nda bu say› re, 2013-2023 y›llar› aras›nda ifllem hacmi ve oluk-
90 bini geçiyor. lu mukavva tüketimi en fazla artacak sektörler ara-
Oluklu Mukavva Sanayicileri Derne¤i OMÜD Yö- s›nda yüzde 19 ile e- ticaret yer al›yor. Göreno¤lu,
netim Kurulu Baflkan› Mehmet Nuri Göreno¤lu, haz›r giyimde 2016-23 döneminde sektörün önemli
2017 y›l›nda Türkiye’deki oluklu mukavva üretimi- oyuncular›n›n perakende yan›nda elektronik ticaret
nin yüzde 11’lik art›flla 2 milyon 240 bin tona ulafl- kanallar›ndaki geliflime paralel oluklu mukavva
t›¤›n› belirterek, Türkiye’nin son y›llardaki oluklu ambalaj tüketiminin y›lda ortalama yüzde 7.8 art›fl
mukavva sektöründeki h›zl› üretim art›fl› ile birlikte ile 104 bin seviyesine yaklaflaca¤›n›n tahmin edildi-
Avrupa’n›n 5. büyük ülkesi durumuna geldi¤ini söy- ¤ini ifade ediyor: “Ayn› dönemde sektörümüzün y›l-
ledi. Göreno¤lu, flu bilgileri paylaflt›: “‹lk s›ralarda l›k bileflik büyüme oran›n›n ise yüzde 17.4 olaca¤›
Almanya, ‹talya, Fransa ve ‹spanya yer al›yor. Tür- öngörülüyor. Söz konusu araflt›rmaya göre, e-tica-
kiye’nin mevcut performans›n› sürdür- rette oluklu mukavvan›n tercih edilmesindeki
mesi durumunda 2023 y›l›na kadar ilk 3 kriter; dayan›kl›l›k, daha
‹spanya’y› yakalayarak günü- hijyenik olmas› ve çevre duyar-
müzde 27.7 kg olan kifli bafl› y›l- l›l›¤›d›r. E-ticaret kanal›yla sat›n
l›k oluklu mukavva tüketimi- ald›¤›m›z ürünün ambalaj›nda
nin 45 kg’lara ç›kaca¤› öngö- genelde oluklu mukavva kullan›l›-
rülüyor. 2018 y›l›nda da sek- yor. Bu ba¤lamda önümüzdeki
törümüzün Türkiye GSMH ar- dönemden çok umutluyuz.
t›fl oran›ndan daha yüksek bir Çünkü hem al›flverifl al›flkanl›klar›
büyüme h›z›na ulaflaca¤›n› tah- art›k çok de¤iflti, hem de çevreci ve
min ediyoruz. 2018 için en son hijyen özellikleri nedeniyle oluklu mu-
OECD Türkiye’nin büyüme oran›n› yüzde kavva ambalaj malzemesi daha çok tercih
5.3 olarak revize etti. Bizim de beklentimiz, buna ediliyor. Önümüzdeki y›llarda çevre duyarl›l›¤›-
paralel olarak sektörümüzün 2018 y›l›nda yüzde 7-
8 büyüyece¤i yönünde. 2018 y›l›nda ise mevcut ko- OMÜD (Oluklu Mukavva Sanayicileri Derne-
flullar›n devam etmesi halinde sektörün cirosunun ¤i): Oluklu Mukavva Üreticileri Derne¤i k›sa ad›
7 milyar TL’ye ulaflaca¤›n› tahmin ediyoruz.” ile OMÜD, 30 Eylül 1987’de ambalaj sektöründe
Oluklu mukavva ambalaj sanayinin önümüzdeki ilk meslek kuruluflu olarak Türkiye oluklu mu-
7 y›lda 1.5 kat büyümesinin öngörüldü¤ünü akta- kavva sanayicilerini temsil etmek üzere kuruldu.
ran Mehmet Nuri Göreno¤lu, “Ülkemizin genç ve OMÜD’ün kurulufl amac›; tüm ambalaj sektörü-
dinamik nüfusu, tüketim harcamalar› ve internet nün üçte birini oluflturan oluklu mukavva amba-
eriflimindeki art›fl sektörümüzün büyü- laj›n›n tan›t›m›n› sa¤layarak, kullan›m›n› artt›r-
mesini olumlu yönde etkiliyor. 2018 y›l›n- mak, oluklu mukavvan›n hijyenik, sürdürülebilir
da en az yüzde 10 kapasite art›fl› ile 3.3 ve en çevre dostu ambalaj malzemesi oldu¤unu
milyon tonluk y›ll›k üretim kapasitesine tan›tmak, üretim ve kullan›m›nda standartlar
ulafl›laca¤› tahmin ediliyor. Önümüzdeki oluflturup gelifltirmek, ülkeler aras› teknik bilgi
süreçte; yeni Hal Yasas›, ve deneyimlerin paylafl›lmas›n› sa¤lamak.
kentleflme, konut inflaatlar› 1989’da FEFCO’ya (Avrupa Oluklu Mukavva Sa-
ve e-ticaret hacmindeki art›fl nayicileri Konfederasyonu) üye olarak kabul edi-
sektörün geliflimini h›zland›- len OMÜD, 1996’da isim de¤iflikli¤ine giderek
racak en önemli geliflmeler “Oluklu Mukavva Sanayicileri Derne¤i” ismini al-
olacak. Bütün bu geliflmeler d›. OMÜD’e 74 as›l ve 47 sempati üyesi kay›tl›.
›fl›¤›nda; oluklu mukavvada As›l üyeler, toplam sat›fllar›n yüzde 75’ini ger-
Türkiye’nin 2021’de kifli ba- çeklefltiren 31 flirketi temsil ediyor. Dernek, Am-
fl›na 62 metrekarelik üre- balaj Dernekleri Federasyonu Kurucu Üyesi.
timle Avrupa ortalamalar›na OMÜD üyeleri ayn› zamanda; TOBB, ‹TO, ‹SO,
yaklaflaca¤›n› tahmin ediyo- Ambalaj Meclisi ve Ka¤›t Meclislerinin de üyesi.
ruz” dedi.
Haziran 2018 KobiEfor 93