Page 69 - KobiEfor_Nisan_2018
P. 69
HABER
Destek Patent’in büyüme stratejisi belli:
“S›nai haklar alan›nda
global bir marka olmak”
Ulusal ve uluslararas› alanda Japonya ve ‹sviçre’de flube
200.000’den fazla “Marka”, 40.000 açt›klar›n› söyleyen Destek Patent
üzerinde “Patent/Faydal› Model”, Yönetim Kurulu Baflkan› Kemal
300.000’e yak›n “Tasar›m”a Yamankaradeniz, “S›nai haklar
dan›flmanl›k ve vekillik yapan Destek alan›nda global bir marka olmak
Patent büyüme stratejisini belirledi. istiyoruz” diyor.
D estek Patent, 1983 y›l›nda s›- nu çerçevesinde uluslararas› faaliyet-
lerimizi geniflletiyoruz. ‹sviçre ve Ja-
nai haklar alan›nda hizmet
vermek amac›yla Bursa’da ku-
ponya’da flubelerimizi açt›k. Ülke için-
ruldu. 1990’l› y›llarda genel
ederek, co¤rafi yay›l›m›m›z› gelifltirme-
merkezini ‹stanbul’a transfer de flubeleflme faaliyetlerimize devam
eden Destek Patent, kuruldu¤u günden yi ve daha fazla müflteriye ulaflmay› he-
bugüne; marka, patent, tasar›m ve telif defliyoruz. Reorganizasyon çal›flmala-
haklar› baflta olmak üzere entelektüel r›m›zla yönetim katmanlar›m›z› yetki-
varl›k bilincinin yerleflip yayg›nlaflmas›, lendiriyor, nitelikli ifle al›m süreçleriyle
bu de¤erlerin nitelikli bir hizmet anla- hizmet a¤›m›z› geniflletiyoruz. Ürün
y›fl›yla korunmas› ve ticari de¤ere dö- portföyümüze yeni kategoriler ekle-
Kemal Yamankaradeniz
nüfltürülmesi için çal›flmalar›n› sürdü- mek üzere çal›flmalar›m›z lansman dü-
rüyor. Bugüne kadar ulusal ve ulusla- zeyine kadar gelmifl durumda, çok ya-
raras› alanda 200.000’den fazla “Marka”, 40.000 k›nda iki yeni ürün grubunda da hizmet vermeye bafl-
üzerinde “Patent/Faydal› Model”, 300.000’e yak›n layaca¤›z. Kaynak kullan›m›nda, sektördeki di¤er
“Tasar›m”a dan›flmanl›k ve vekillik yapan Destek paydafllar›m›zla entegrasyonu hedefleyen bir de¤er
Patent, Bursa’da bafllad›¤› serüvenini flu an üç ül- ortakl›k sistemi üzerinde iliflkilerimizi gelifltiriyoruz.”
kede yer alan 15 flubesi ve alan›nda uzman 250’yi Yamankaradeniz, reorganizasyon, renovasyon ve ya-
aflan personeliyle hizmet veriyor. z›l›m projelerinden gelecek ek f›rsatlar, uluslararas›
Destek Patent Yönetim Kurulu Baflkan› Kemal Ya- pazarlardaki faaliyetlerle bütçeledikleri sat›fl hedef-
mankaradeniz, “Marka tescili baflta olmak üzere, pa- lerini yakalayacaklar›n› öngörüyor.
tent baflvuru ifllemleri, patent araflt›rma ve analizle- Günümüz rekabet flartlar›nda kendi markalar›n›
rinden patentlerin ticari de¤ere dönüfltürülmesine oluflturabilen, katmade¤er unsurlar›yla fark edilebi-
her aflamada hem yurtiçinde hem de yurtd›fl›nda bizi len ve tercih edilen markalar rakipleri karfl›s›nda
tercih edenlerin yan›nda bulunuyoruz. Bulufllar›n ta- önemli avantajlar elde ediyor ve karl›l›¤›n› sürekli k›-
kip ve korunmas›nda, fark yaratacak, estetik, özgün, l›yor. Kemal Yamankaradeniz, marka için yap›lan ya-
maddi getirisi yüksek tasar›mlar›n korunmas›nda, t›r›mlar›n sonucunu test etmek için bir de¤erleme
hem bölge insan›n›n eme¤ine hem de flehrine imaj yapmak gerekti¤ini belirterek, “Destek Patent ola-
katan co¤rafi iflaret tescili konular›nda hizmet ver- rak uluslararas› alanda kabul görmüfl bir de¤erleme
mekteyiz” diyor. Destek Patent, sadece iç pazarda metodolojisi kullanarak hem ‘Marka’ hem ‘Patent
de¤il, bugün 200 ülkede ve 200 ülkeye tescil hizmet- De¤erleme’ hizmeti vermekteyiz” bilgisini veriyor.
leri veriyor. Hizmet ihracatç›lar› içerisinde ilk 500 Tüm bunlar›n yan› s›ra Destek Patent’e özel MarkArt
içerisinde yer alan Destek Patent ihracat›n› a¤›rl›kl› ve MarkAsistan gibi hizmetler de bulunuyor. Bu hiz-
Avrupa Birli¤i ülkelerine yap›yor. Yamankaradeniz, metler ile firmalara bulunduklar› sektör, müflteri ve
büyüme konusundaki stratejilerini flöyle anlat›yor: rakiplerini de dikkate alarak tescile uygun, do¤ru
‘S›nai haklar alan›nda global bir marka olmak’ vizyo- marka ve logolar bulunabiliyor.
Nisan 2018 KobiEfor 69