Page 67 - KobiEfor_Nisan_2018
P. 67
Gaziantep’ten Karadeniz Ere¤li’ye r›nda halkoyunlar› oynayan Gö¤üfl, lisede birlikte
Annesi ve babas› Gaziantep’in köklü ailelerinden halkoyunlar› oynad›¤› arkadafllar›yla liseden sonra
Alpay Gö¤üfl, Gaziantep’te 1969’da dünyaya “mer- bir folklor derne¤i kurup, festivallere de kat›lm›fl.
haba” diyor. ‹TÜ mezunu yüksek mühendis ve mi- “Ama niye, neden?“ sorular›n›n yan›tlar›n›n pe-
mar baban›n ifli nedeniyle aile, bir y›l sonra Anka- flinde: Dersler ise her zaman, yeteri kadar çal›fl›l-
ra’ya tafl›n›yor. Dört y›l sonra ise Zonguldak, Kara- mas› ve geçilmesi gereken önemdeymifl. Zaman
deniz Ere¤li... Baba, Ere¤li Demir Çelik Fabrikala- zaman teflekkür de getirse Gö¤üfl’ün as›l meselesi;
r›’nda (Erdemir) çal›flmaya bafllar. Üniversite y›lla- annesinin de hep dedi¤i gibi sürekli sordu¤u “Ama
r›na kadar Alpay Gö¤üfl ve kendisinden 3 yafl büyük niye, neden?” sorular› olmufl.
abisi, yaflam›n› Ere¤li’de sürdürür. Yapt›¤› her iflin bir amac› ve hedefi olmal›: Her
“Gaziantepliyim ama birazc›k da Karadeniz zaman bir meflguliyeti bulunan Gö¤üfl, sürekli ha-
Ere¤lili gibiyim” diyen Gö¤üfl, temeli sa¤lam at›lm›fl reket halinde olmay›, dolu dolu yaflamay› seviyor.
dostluklara ve sürdürülmesine önem veriyor, K›r›lma noktas› ise yapt›¤› her iflin bir amac› ve he-
anaokul ve ilkokulda edindi¤i yaklafl›k 30 arkada- defi olmas› gereklili¤i: “Kendime göre bir de¤er-
fl›yla bugün de ailecek görüflüyor. Anlaflamad›¤› in- lendirme yap›yorum. ‘Benim için veya baflkalar› için
sanlarla ise yüzeysel de olsa iliflkisini sürdürmesi ne faydas› var?’ Yapt›¤›m iflin neye ne faydas› oldu-
çok zor. ¤unu anlayamazsam o kadar efor sarfedemiyorum.
Alpay Gö¤üfl, ilkokul e¤itimini Karadeniz Ere¤li Anlar, ikna olursam o zaman bütün eforumu vere-
TED Koleji’nde al›r, ortaokula bafllad›¤›nda biliyorum. O yüzden anlamam laz›m, içimde,
ise okulu Karadeniz Ere¤li Anadolu Li- kendimi ikna etmem gerekiyor.”
sesi’ne dönüflür. Erdemir’in kurulu- Ticarete ilk ad›m: Y›ld›z Teknik
Çocuklu¤undan
flunda yer alan ABD’lilerin sosyal Üniversitesi Elektronik Haberlefl-
beri sordu¤u; ‘neden?’
yaflam›na da imzas›n› att›¤› Ere¤- me Mühendisli¤i bölümünü ka-
ve ‘niye?’ sorular› ile çözüm
li, Gö¤üfl için güzel an›larla dolu- odakl› yaklafl›m›n›n kendisini zanan Gö¤üfl, üniversiteyi de
dur. Do¤ayla iç içe yaflam›n ge- baflar›ya tafl›d›¤›n› söyleyen keyif alarak okumufl. Tek ifl
tirdi¤i güzellik bambaflkad›r. Alpay Gö¤üfl, problemlerle bafla deneyimi ilkokulda 2 yaz bo-
Mutlu, özgür, renkli bir ço- ç›kabilme yetisinin flirketi için yunca komflular›n›n eczane-
cukluk ve gençlik geçiren Gö- f›rsatlar do¤urdu¤unu sinde çal›flmak olan Gö¤üfl,
¤üfl, sosyal hayat anlam›nda ge- anlat›yor: “Problemleri siz üniversitede orijinali çok zor
yaratm›yor olabilirsiniz ama bulunan ve oldukça pahal› ders
nifl olanaklara sahip olduklar›n›
çözümleri siz bulmak
paylafl›yor: “Bulundu¤umuz yer d›- kitaplar›n› arkadafllar›yla birlikte
zorundas›n›z.”
fla karfl› korunakl› oldu¤u için ailele- Beyaz›t’taki fotokopicilerde ço¤al-
rimiz, biz çocuklar› çok serbest b›rak- t›p, ciltlettirip satarak ticarete ilk ad›-
m›flt›. Özgürdük, sporun her çeflidiyle ilgile- m›n› atar, yaz tatili harçl›¤›n› ç›kar›r.
niyorduk. Tenis kortunun anahtar› bizdeydi, kortu Fransa ve Finlandiya: Üniversitenin ilk y›l›, yaz
gece aç›p tenis oynard›k. Futbol sahas› deseniz, is- aylar›nda Gö¤üfl ve liseden arkadafllar›n›n yolu
tedi¤imiz zaman girebildi¤imiz bir stad vard›. Spo- Fransa’ya düfler. Kurduklar› halkoyunlar› derne¤iy-
rumuzu yapt›ktan sonra s›cak suyla duflumuzu al›p le Anadolu Folk Toplulu¤u’nun düzenledi¤i Binbir
eve giderdik. Okula ise koflarak, yürüyerek gidip Gece Masallar› adl› büyük organizasyonun parças›
gelirdik.” olurlar, 2 ay süren turne boyunca Fransa’daki fes-
Alpay Gö¤üfl’ün yaflam›n›n bir di¤er rengi de mü- tivallere kat›l›rlar. Üniversitenin ikinci y›l›nda yaz
zik olmufl: “Her gün okul sonras›nda bir spor veya staj›n› Kartal’daki Siemens fabrikas›nda yapan Gö-
müzik etkinli¤ine kal›rd›m. ‹lkokulda fülüt, mando- ¤üfl, üçüncü y›l›n yaz staj› için s›nava girer, kazan›r.
lin, melodika. Ortaokula gelince org çalmaya bafl- Finlandiya’da Hyvinkaa flehrindeki KONE fabrika-
lad›m. O dönem piyano ve klasik müzik e¤itimini is- s›nda üç ay boyunca çal›fl›r. Endüstriyel bir fabrika-
tememifltim, org yeni bir teknolojiydi. Piyano hoca- n›n elektronikle nas›l yönetildi¤ine tan›k olur, en-
lar›ndan ders ald›m, uzun y›llar okul orkestras›n- düstriyel bilgisayarlarla tan›fl›r, bir fabrika yönetsel
dayd›m. Kurdu¤umuz müzik grubu ile Milliyet Mü- ve teknik anlamda nas›l ifller, fikir sahibi olur, ufku
zik Yar›flmalar›’na kat›ld›k, birçok birincilikler al- aç›l›r. Bu deneyimin bir yarar› da zorluklarla tek
d›k. Müzik hep hayat›m›n içinde oldu, üniversitede bafl›na bafla ç›kmay› ö¤renmesidir.
de devam etti. Orkestran›n ihtiyac›na göre bas gi- Üniversitenin son y›llar›nda abisinin yar›m gün-
tar, davul da çald›m. Müzik k›z›m›n da hayat›n›n bir lük iflini devralan Gö¤üfl, haftasonlar› endüstri flir-
parças›, 5.5 yafl›nda. Piyanoya bafllad›, onunla tek- ketlerine Lotus 1-2-3 makro programlama e¤itim-
rar org çalmaya bafllayaca¤›m.” leri vermeye bafllar.
‹lkokuldan ortaokula kadar basketbol, lise y›lla- Okul henüz bitmeden bir bilgisayar flirketinde
Nisan 2018 KobiEfor 67