Page 66 - KobiEfor_Nisan_2018
P. 66

CEO





                                                                                                 Alpay
                                                                                                 Gö¤üfl


























           CDT Bilgi Teknolojileri
           Genel Müdürü Alpay Gö¤üfl;

           “Ya iflini sev, ya da sevdi¤in ifli yap”





          “Çal›flmak laz›m” sözünü yaflam                   Bu her yapt›¤›n›z için geçerli.
          mottosu haline getiren CDT Bilgi                Ya ifli seveceksiniz ya da sevdi¤iniz
          Teknolojileri Genel Müdürü                      ifli yapacaks›n›z, sevemiyorsan›z
          Alpay Gö¤üfl, hedef ve çözüm odakl›.             yapmayacaks›n›z” diyor.
          Gö¤üfl, “‹nsan sevdi¤i ifli yapmal›,              n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
          sevemiyorsa o ifli yapmamal›.
         C        DT Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Alpay  maktan çekinmiyor: “Yaflam mottom ise; ‘Çal›flmak


                                                          laz›m.’ Çünkü neye zaman harcarsan›z o oluyor.”
                  Gö¤üfl, hedefler ve sonuçlarda disipline
                  önem veren bir lider oldu¤unu vurguluyor.
                                                            Alpay Gö¤üfl, ne istedi¤ini söyleyen ve onu bekle-
                  Gö¤üfl, pozitif bir üsluba sahip: “Hedefe
          odaklan›r›m, insan iliflkilerim iyidir, çok yönlü düflü-  yen net bir lider oldu¤unu düflünüyor: “Liderler yö-
                                                          neticileri de yönetir. Bence iyi bir yöneticinin iyi bir
          nebildi¤imi, tek bir noktadan de¤il, farkl› noktalar-  liderle buluflmas› mükemmel flirketi tarifliyor.”
          dan bakabildi¤imi düflünüyorum. Zorluklardan y›l-  Gö¤üfl’e göre iyi bir lider veya CEO temel insani
          mamaya çal›fl›yorum. Uzlaflmac› bir yaklafl›ma sahi-  de¤erleri ve hakkaniyeti gözeten birisi olmal›: “Ça-
          bim, problemi büyütmekten çok, çözüme odaklan›-  l›flt›¤› sektörü, yer ald›¤› flirketin dinamiklerini iyi
          r›m. Çocuklu¤umdan beri sordu¤um; ‘ne?’, ‘neden?’  anlayan, yorumlayan, gelecek vizyonu çizebilen bi-
          ve ‘niye?’ sorular› ile çözüm odakl› yaklafl›m›m beni  ri. Ben de böyle bir lider olmaya çal›fl›yorum.”
          baflar›ya tafl›d›. Problemler her zaman ç›k›yor ama  Gö¤üfl’ün vazgeçilmezi ailesi. Aile, ifl, özel ilgi
          problemlerle bafla ç›kabilmek bugüne kadar flirketi-  alanlar› aras›nda dengenin önemine inanan Gö¤üfl,
          mizde hep f›rsatlar› do¤urdu. Problemleri siz yarat-  uyar›yor: “‹nsan sevdi¤i ifli yapmal›, sevemiyorsa o
          m›yor olabilirsiniz ama çözümleri siz bulmak zorun-  ifli yapmamal›. Bu yapt›¤›n›z her fley için geçerli. Ya
          das›n›z. Benim belki temeldeki farkl›l›¤›m bu.”   ifli seveceksiniz ya da sevdi¤iniz ifli yapacaks›n›z,
          Alpay Gö¤üfl’ün bir karar› almas› uzun zaman al›yor  sevemiyorsan›z yapmayacaks›n›z. Aksi takdirde si-
          ama o karar› ald›ktan sonra de¤ifltirmesi oldukça  zin ve etkileflimde oldu¤unuz insanlar için de ciddi
          zor. Garantici biri olsa da öngörebildi¤i riskleri al-  probleme dönüflüyor.”
          66 KobiEfor Nisan 2018
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71