Page 51 - KobiEfor_Subat_2018
P. 51

“Zer A.fi. bugün Koç Toplulu¤u flirketlerinin yurtiçi  likte ne yapacaklar›na bak›yorlar. fiu anda Zer
          ve yurtd›fl›; karayolu, havayolu ve denizyolu tüm lo-  A.fi.’nin dijital yetene¤ine bakt›¤›n›zda akla gelecek
          jisti¤ini merkezi sat›n almayla yapar hale geldi.  tüm faaliyetleri yapabilecek durumday›z. fiirketle-
          Hizmetler taraf›nda; personel tafl›madan, güvenlik  rimizin günlük plan ve taleplerine yetifliyoruz ancak
          hizmetlerine kadar birçok hizmeti ihale yöntemiyle  sektördeki de¤iflime ayak uydurmak için sürekli
          toplu sat›n al›yoruz. ‹nternet sitemiz üzerinden iha-  kofluyoruz” diyor.
          lelerimizin hepsini tüm sektörlere duyuruyoruz. ‹l-  Dijital alan di¤er alanlara benzemiyor, bir yat›-
          gilenen tüm flirketler, yeterlilikleri do¤rultusunda  r›m karar› verildi¤inde yolun yar›s›nda de¤iflim ge-
          akreditasyon al›p ihaleye girmeye hak kazan›yor.  rekebiliyor. Akça, bunun için çok fazla çeviklik ve
          ‹halelerimiz herkese aç›k. Sektöre, fleffaf, adil ve  h›z gerekti¤ine dikkat çekiyor: “Biz teknolojideki
          rekabetçi bir yar›fl sunuyoruz.”                 e¤ilimleri do¤ru takip edip, h›zla stratejimizi ona
                                                          adapte etmek için çal›fl›yoruz. Bunun için de çok
            Zer, tüm flirketlere uygun sat›n alma          genç, ö¤renmeye aç›k, tüm dijital sertifikasyonlara
            çözümleri sunuyor                             ve yeniliklere aç›k bir ekiple çal›fl›yoruz. Yurtiçinde
            Zer Pazarlama Hizmetleri Genel Müdür Yard›mc›-  ve yurtd›fl›nda e¤itime ciddi yat›r›m yap›yoruz.”
          s› Gökhan Akça, iki y›l önce Koç Toplulu¤u flirketleri  Ekozer: Gökhan Akça, KOB‹’ler için çok güzel bir
          d›fl›nda flirketlere de hizmet vermeye bafllad›klar›n›  çözümleri bulundu¤undan sözediyor: “Zer’in mar-
          ve yo¤un bir talep gördüklerini söylüyor: “KOB‹’ler,  kas› ve online sat›fl platformu Ekozer.com, flirket-
          orta büyüklükte ve üzerinde birçok flirket, ihtiyaç  lerin Koç Toplulu¤u’nun sat›n alma hacminin getir-
          duyduklar› hizmetleri tek bir ad›mda sat›n alabildi¤i  di¤i avantajlardan faydalanabilece¤i kapal› devre
          bir yer oldu¤unu gördü. Zer’in büyüklü¤ü kimseyi  bir tedarik portal›. Ofis ve k›rtasiye, g›da ve temiz-
          korkutmuyor çünkü bizim her ölçekte flirkete çok uy-  lik, elektrik ve elektronik, ofis mobilya ve h›rdavat
          gun çözümlerimiz var. Kendi ölçek ekonomimizden  kategorileriyle Ekozer.com maliyetleri düflürürken
          Zer ile çal›flan her flirketi yararland›r›yoruz. Üst dü-  zamandan tasarruf etmeyi sa¤l›yor. Türkiye’nin her
          zeyde hizmet alma flans› sunuyoruz. Koç Toplulu¤u  noktas›na tek bir platform üzerinden siparifl ver-
          flirketlerine verdi¤imiz tüm hizmetleri bizimle çal›-  meyi sa¤layan Ekozer.com, yüksek ürün kalitesi ve
          flan tüm flirketlere de veriyoruz. Her müflterimizle  çeflitlili¤i ile de ciddi avantaj sa¤l›yor.”
          farkl› ölçekte çal›fl›yoruz.”                      Medya planlama ve sat›n alma çözümlerinin ter-
            Koç Toplulu¤u flirketlerinin bütün medya sat›n  cih edilme sebeplerini Akça flöyle s›ral›yor: “Toplu
          alma ve dan›flmanl›k hizmetlerini Zer’in yürüttü¤ü-  sat›n alman›n getirdi¤i tasarruf sa¤lama yetene¤i-
          nü belirten Akça, “Ekibimiz talepleri topluyor ve  miz, uzun vadeli iflbirli¤i ve ifl ortakl›¤› çerçevesinde
          bütün anlaflmalar› yap›yor. Sat›n almay› direkt  markalara sa¤lad›¤›m›z güvence, sürdürülebilirlik
          mecralardan kendimiz yap›yoruz ancak planlama   ve güvenirlilik. Zer, ciddi bir uzmanl›k ve birikime sa-
          hizmetlerimiz için People Communications ve     hip. Çal›flt›¤›m›z flirketlerin hemen hepsi önemli pa-
          Mindshare ajanslar› ile çal›fl›yoruz” diye konufluyor.   zar pay›na sahip flirketler. Bu firmalara özel ifller ya-
            Gökhan Akça, Koç Toplulu¤u’nun dijital dönüflü-  p›yor, özel deneyimler kazan›yoruz. Önemli bir ku-
          me çok önem verdi¤ini ve ana stratejisi olarak be-  rumsal haf›zaya sahibiz, müflterilerimizin stratejile-
          lirledi¤ini aktar›yor. Koç Toplulu¤u flirketlerinin di-  rine hakimiz, düzenli raporlamalarla çal›flt›¤›m›z flir-
          jital pazarlama alan›ndaki tüm faaliyetlerini de  ketlerin anl›k ve günlük bilgi sahibi olmalar›n› sa¤l›-
          markalar ad›na Zer yürütüyor. Dijital alan›n h›zl›  yoruz. Do¤ru planlamayla do¤ru hedef kitlelerine
          büyüyece¤i, yaz›l› ve görsel bas›n ile aç›khavan›n  do¤ru maliyetle gitmelerini sa¤l›yoruz.”
          tamamlay›c› parças› olaca¤› öngörüsüyle dört y›l  Gökhan Akça, markalaflma sürecindeki iflletmele-
          önce yola ç›kt›klar›n› anlatan Akça, stratejinin ortak  re ve KOB‹’lere flunlar› öneriyor: “Pazarlama strate-
          ve tek elden yürütülmesi ihtiyac›yla dijital bir ekip  jilerinizin çok net kurgulanm›fl olmas› gerekir. Stra-
          kurduklar›n› ve bu alandaki yeteneklerini gelifltir-  teji esneklikleri olmal›. Mutlak surette iyi bir ifl orta-
          diklerini kaydediyor.                           ¤›na ihtiyaç sözkonusu. Markay› pazarlama strateji-
            Bugün gelinen noktada Zer, neredeyse büyük    lerine tafl›yabilecek ifl ortaklar›yla çal›flmal›lar. Sade-
          boy bir ajans bütçesi, kadrosu ve yetene¤iyle çal›-  ce söyleneni yapan de¤il, yap›lan ifli elefltiren, daha
          flan 45 kiflilik bir dijital ekibe sahip. Akça, “Biz bir  iyisini önerebilecek, yap›lan bir iflin do¤ru olmad›¤›n›
          ajans de¤iliz. Biz, Zer A.fi. çat›s› alt›nda bu hizmeti  gördü¤ünde rahatl›kla stratejiyi de¤ifltirebilecek ve
          sürdüren bir bölüm olarak çal›fl›yoruz. Bugün her  markay› ikna edebilecek bir ifl orta¤› olmal›. Mutlaka
          markam›zda, flirket büyüklü¤üne ba¤l› olarak diji-  ara raporlarla ‘hedefin neresindeyiz, nereye geldik’
          tal sertifikasyonunu tamamlam›fl 2 ile 4 aras› dijital  bilgilendirmelerini yapan, stratejiyi sürekli gözlemle-
          uzman çal›fl›yor, yap›lan tüm kampanya plan ve yol  yen, elefltiren, do¤ru yolda gidiliyorsa do¤ru oldu¤u-
          haritalar›n› dijitalce düflünüyor, sonra bizimle bir-  nu teyit eden bir ifl modeli ile çal›fl›lmal›.”
                                                                                     fiubat 2018 KobiEfor 51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56