Page 51 - KobiEfor_Subat_2018
P. 51
“Zer A.fi. bugün Koç Toplulu¤u flirketlerinin yurtiçi likte ne yapacaklar›na bak›yorlar. fiu anda Zer
ve yurtd›fl›; karayolu, havayolu ve denizyolu tüm lo- A.fi.’nin dijital yetene¤ine bakt›¤›n›zda akla gelecek
jisti¤ini merkezi sat›n almayla yapar hale geldi. tüm faaliyetleri yapabilecek durumday›z. fiirketle-
Hizmetler taraf›nda; personel tafl›madan, güvenlik rimizin günlük plan ve taleplerine yetifliyoruz ancak
hizmetlerine kadar birçok hizmeti ihale yöntemiyle sektördeki de¤iflime ayak uydurmak için sürekli
toplu sat›n al›yoruz. ‹nternet sitemiz üzerinden iha- kofluyoruz” diyor.
lelerimizin hepsini tüm sektörlere duyuruyoruz. ‹l- Dijital alan di¤er alanlara benzemiyor, bir yat›-
gilenen tüm flirketler, yeterlilikleri do¤rultusunda r›m karar› verildi¤inde yolun yar›s›nda de¤iflim ge-
akreditasyon al›p ihaleye girmeye hak kazan›yor. rekebiliyor. Akça, bunun için çok fazla çeviklik ve
‹halelerimiz herkese aç›k. Sektöre, fleffaf, adil ve h›z gerekti¤ine dikkat çekiyor: “Biz teknolojideki
rekabetçi bir yar›fl sunuyoruz.” e¤ilimleri do¤ru takip edip, h›zla stratejimizi ona
adapte etmek için çal›fl›yoruz. Bunun için de çok
Zer, tüm flirketlere uygun sat›n alma genç, ö¤renmeye aç›k, tüm dijital sertifikasyonlara
çözümleri sunuyor ve yeniliklere aç›k bir ekiple çal›fl›yoruz. Yurtiçinde
Zer Pazarlama Hizmetleri Genel Müdür Yard›mc›- ve yurtd›fl›nda e¤itime ciddi yat›r›m yap›yoruz.”
s› Gökhan Akça, iki y›l önce Koç Toplulu¤u flirketleri Ekozer: Gökhan Akça, KOB‹’ler için çok güzel bir
d›fl›nda flirketlere de hizmet vermeye bafllad›klar›n› çözümleri bulundu¤undan sözediyor: “Zer’in mar-
ve yo¤un bir talep gördüklerini söylüyor: “KOB‹’ler, kas› ve online sat›fl platformu Ekozer.com, flirket-
orta büyüklükte ve üzerinde birçok flirket, ihtiyaç lerin Koç Toplulu¤u’nun sat›n alma hacminin getir-
duyduklar› hizmetleri tek bir ad›mda sat›n alabildi¤i di¤i avantajlardan faydalanabilece¤i kapal› devre
bir yer oldu¤unu gördü. Zer’in büyüklü¤ü kimseyi bir tedarik portal›. Ofis ve k›rtasiye, g›da ve temiz-
korkutmuyor çünkü bizim her ölçekte flirkete çok uy- lik, elektrik ve elektronik, ofis mobilya ve h›rdavat
gun çözümlerimiz var. Kendi ölçek ekonomimizden kategorileriyle Ekozer.com maliyetleri düflürürken
Zer ile çal›flan her flirketi yararland›r›yoruz. Üst dü- zamandan tasarruf etmeyi sa¤l›yor. Türkiye’nin her
zeyde hizmet alma flans› sunuyoruz. Koç Toplulu¤u noktas›na tek bir platform üzerinden siparifl ver-
flirketlerine verdi¤imiz tüm hizmetleri bizimle çal›- meyi sa¤layan Ekozer.com, yüksek ürün kalitesi ve
flan tüm flirketlere de veriyoruz. Her müflterimizle çeflitlili¤i ile de ciddi avantaj sa¤l›yor.”
farkl› ölçekte çal›fl›yoruz.” Medya planlama ve sat›n alma çözümlerinin ter-
Koç Toplulu¤u flirketlerinin bütün medya sat›n cih edilme sebeplerini Akça flöyle s›ral›yor: “Toplu
alma ve dan›flmanl›k hizmetlerini Zer’in yürüttü¤ü- sat›n alman›n getirdi¤i tasarruf sa¤lama yetene¤i-
nü belirten Akça, “Ekibimiz talepleri topluyor ve miz, uzun vadeli iflbirli¤i ve ifl ortakl›¤› çerçevesinde
bütün anlaflmalar› yap›yor. Sat›n almay› direkt markalara sa¤lad›¤›m›z güvence, sürdürülebilirlik
mecralardan kendimiz yap›yoruz ancak planlama ve güvenirlilik. Zer, ciddi bir uzmanl›k ve birikime sa-
hizmetlerimiz için People Communications ve hip. Çal›flt›¤›m›z flirketlerin hemen hepsi önemli pa-
Mindshare ajanslar› ile çal›fl›yoruz” diye konufluyor. zar pay›na sahip flirketler. Bu firmalara özel ifller ya-
Gökhan Akça, Koç Toplulu¤u’nun dijital dönüflü- p›yor, özel deneyimler kazan›yoruz. Önemli bir ku-
me çok önem verdi¤ini ve ana stratejisi olarak be- rumsal haf›zaya sahibiz, müflterilerimizin stratejile-
lirledi¤ini aktar›yor. Koç Toplulu¤u flirketlerinin di- rine hakimiz, düzenli raporlamalarla çal›flt›¤›m›z flir-
jital pazarlama alan›ndaki tüm faaliyetlerini de ketlerin anl›k ve günlük bilgi sahibi olmalar›n› sa¤l›-
markalar ad›na Zer yürütüyor. Dijital alan›n h›zl› yoruz. Do¤ru planlamayla do¤ru hedef kitlelerine
büyüyece¤i, yaz›l› ve görsel bas›n ile aç›khavan›n do¤ru maliyetle gitmelerini sa¤l›yoruz.”
tamamlay›c› parças› olaca¤› öngörüsüyle dört y›l Gökhan Akça, markalaflma sürecindeki iflletmele-
önce yola ç›kt›klar›n› anlatan Akça, stratejinin ortak re ve KOB‹’lere flunlar› öneriyor: “Pazarlama strate-
ve tek elden yürütülmesi ihtiyac›yla dijital bir ekip jilerinizin çok net kurgulanm›fl olmas› gerekir. Stra-
kurduklar›n› ve bu alandaki yeteneklerini gelifltir- teji esneklikleri olmal›. Mutlak surette iyi bir ifl orta-
diklerini kaydediyor. ¤›na ihtiyaç sözkonusu. Markay› pazarlama strateji-
Bugün gelinen noktada Zer, neredeyse büyük lerine tafl›yabilecek ifl ortaklar›yla çal›flmal›lar. Sade-
boy bir ajans bütçesi, kadrosu ve yetene¤iyle çal›- ce söyleneni yapan de¤il, yap›lan ifli elefltiren, daha
flan 45 kiflilik bir dijital ekibe sahip. Akça, “Biz bir iyisini önerebilecek, yap›lan bir iflin do¤ru olmad›¤›n›
ajans de¤iliz. Biz, Zer A.fi. çat›s› alt›nda bu hizmeti gördü¤ünde rahatl›kla stratejiyi de¤ifltirebilecek ve
sürdüren bir bölüm olarak çal›fl›yoruz. Bugün her markay› ikna edebilecek bir ifl orta¤› olmal›. Mutlaka
markam›zda, flirket büyüklü¤üne ba¤l› olarak diji- ara raporlarla ‘hedefin neresindeyiz, nereye geldik’
tal sertifikasyonunu tamamlam›fl 2 ile 4 aras› dijital bilgilendirmelerini yapan, stratejiyi sürekli gözlemle-
uzman çal›fl›yor, yap›lan tüm kampanya plan ve yol yen, elefltiren, do¤ru yolda gidiliyorsa do¤ru oldu¤u-
haritalar›n› dijitalce düflünüyor, sonra bizimle bir- nu teyit eden bir ifl modeli ile çal›fl›lmal›.”
fiubat 2018 KobiEfor 51