Page 64 - KobiEfor_Ekim_2018
P. 64

AJANS



           farkl›l›¤›n› öne ç›kard›k. Reklam›n› yapt›¤›n ürüne  etmek demek tabii…” diyen Barouh, markalaflma
           önce inanacaks›n, ürünün özelliklerini çok iyi bile-  yolundakilere flunlar› öneriyor: “SWOT analizinizi ya-
           ceksin, rakiplerinin kullanmad›¤› bir özelli¤i öne ç›-  p›n; güçlü ve zay›f yönlerinizi düflünün, f›rsat ve teh-
           kar›p farkl›l›k kazanacaks›n. Rekabetin bol oldu¤u  ditleri belirleyin. Hedef kitle profilini ç›kar›n. Hedef
           pazarda mutlaka farkl›l›k yaratmak zorundas›n.  kitleniz; patronunuz, yöneticileriniz, ifl arkadafllar›-
           Araflt›rma bu noktada kritik önemde. Ürünü müflte-  n›z ve/veya müflterilerinizdir. Onlar›n ihtiyaç ve bek-
           ri kadar iyi tan›yacaks›n. Hedef kitleni de iyi tan›ya-  lentilerini gözden geçirin. Stratejinizi belirleyin. He-
           caks›n. Ayr›ca reklamda do¤ruyu söylemek çok    definiz büyük veya küçük olsun, bu aflama çok
           önemlidir, inand›r›c›l›¤›n biterse  sen de               önemli. Varmak istedi¤iniz noktay› net bir
           bitersin. Dijitalleflme önemli ancak hala                 flekilde belirlemezseniz, istikrars›z bir yol-
           kral, televizyondur. Bence Türkiye’de en                 da bocalars›n›z. Görsel ve sözel kimli¤inizi
           de¤eri bilinmeyen; radyo. Do¤ru kullan›l-                oluflturun. D›fl görünüflünüz ve konuflma-
           d›¤› zaman, radyo, çok do¤ru bir mecra.”                 n›zda bir tarz›n›z olmal›. Bu, sizi tutarl› ve
              Müflteriyle ayn› dili konuflman›n önemi-                güvenilir gösterecektir. ‹letiflimi sürekli k›-
           ne de inanan Barouh, verdikleri sözü gü-                 l›n. ‹nsano¤lu kolay unutur. Hedef kitleyle
           nünde tuttuklar›n›n alt›n› çiziyor: “‹fli gü-             olan ba¤›n›z› koparmamak için elinizden
           nünde teslim ederiz. Bu reklam sektörün-                 geldi¤ince (gerçek ve sanal tüm alanlarda)
           de çok önemlidir. Reklam iflinde yarat›c›l›k              sosyalleflmeye çal›fl›n. Ve en önemlisi ken-
           ön planda olacak, farkl›l›k yaratacaks›n,                dinize ve kalitenize güvenin, inan›n. E¤er
           verdi¤in sözü mutlaka tutacaks›n,                        bunu yapmazsan›z ‘pazarda’ asla rekabet
           medyay› yak›ndan takip edip araflt›r-                     edemezsiniz.”
           malar›n› toparlayacaks›n.”
              Yakup Barouh, reklam ajanslar›,                       ‹lanc›l›k’›n dijital koflusu;
           medya planlama ve sat›n alma ajans-                      “digitalpanzehir”
           lar›, halkla iliflkiler ajanslar› ve dijital                    H›z›yla ve inovatif yaklafl›m›yla ça¤›
           ajanslar›n önümüzdeki 10 y›la kalma-                              yakalayan ve hep önünde kofl-
           dan bir araya gelece¤ini ve 360 derece                            maya gayret eden ajans olarak
           hizmet veren tek ajanslar haline gelece-                          ‹lanc›l›k, bugün ikinci flirketi “di-
           ¤ini öngörüyor. Verdikleri hizmetin bir ta-                      gitalpanzehir” ile dijital dünyaya
           k›m oyunu oldu¤una dikkat çeken Barouh,                          da göz k›rp›yor. ‹lanc›l›k ile sen-
           “Biz yürüttü¤ümüz kampanyan›n medya planla-                      kronize çal›flan ve ayr›ca müflteri-
           mas›n› da mutlaka kontrol ederek çal›flmalar›-                   leri de bulunan dijital ajans›n ba-
           m›z› yürütüyoruz, baz› müflterilerimize biz bu                   fl›nda ise üçüncü nesilden; ‹lker
           hizmeti sunuyoruz” diye konufluyor.                             Barouh bulunuyor. Üniversitede
              Yakup Barouh, ajans seçiminde dikkat edile-                 uluslaras› ticaret okuyan, bilgisayar
           cekleri flöyle s›ral›yor: “Bir ajansla senelik veya iki         yaz›l›mc›l›¤› üzerine yüksek lisans
           senelik anlaflma yapmadan önce birbirinizi karfl›-  e¤itimini tamamlayan ‹lker Barouh’un da babas› gibi
           l›kl› 2-3 ay denemelisiniz. Reklam ajans› müflteri  tek düflüncesi reklamc›l›k olur. “Hep çekici geldi,
           ba¤lant›s›nda ise reklamc›n›n sürekli görüfltü¤ü ki-  reklam› sevmezsen bu ifl yürümez” diyen ‹lker Baro-
           fli en az›ndan mutlaka ikinci karar veren pozisyo-  uh, Kristal Elma’da kazan›lan ödülün de yarat›c›s›.
           nunda olmal›.”                                     digitalpanzehir Ajans Baflkan› ‹lker Barouh anlat›-
              Küçük flirketlerin en büyük avantajlar›n›n esnek  yor: “‹lanc›l›k Reklam Ajans›’nda digitalpanzehir bir
           yap›lar› ve h›zl› hareket kabiliyetleri oldu¤una iflaret  departman olarak kuruldu. Befl y›l önce ‹lanc›l›k d›-
           eden Barouh, “Mavi Okyanus Stratejisi (Blue Ocean  fl›ndan müflteriler de baflvurmaya bafllay›nca 2013’te
           Strategy) yürütmelisiniz. Kendinize öyle bir okyanus  digitalpanzehir kuruldu. ‹nternet sitesi, banner çal›fl-
           yaratacaks›n›z ki rakiplerinizin az oldu¤u yerde yüze-  malar›, sosyal medya ve farkl› yaz›l›mlarla ifle baflla-
           ceksiniz. Öbür tarafta köpekbal›klar› var ve yüzmek  d›k, dijital reklam, sosyal medyada itibar yönetimi gi-
           kolay de¤ildir. Baz› flirketler içinse kriz döneminde  bi ifllerle hizmet portföyümüzü genifllettik. Gelenek-
           reklam yapmak en do¤ru çal›flmad›r. Fiyatlar›n he-  sel mecralar›n da çok önemi var ancak günümüzde
           nüz artmad›¤›, birçok reklamverenin iletiflim çal›fl-  dijital olmazsa olmaz. Geleneksel ve dijital mecra
           malar›n› durdurdu¤u ortam, asl›nda reklam yapmak  omuz omuza devam etmeli. 20’nin üzerinde müflteri-
           için en iyi zaman gibi duruyor” diye konufluyor.   ye hizmet sunuyoruz. Karl›l›¤›m›z çok büyümedi an-
              “Marka olmak demek; hedef kitleyle duygusal bir  cak y›ll›k ciromuz yüzde 150 oran›nda artt›. Hem ciro
           ba¤ kurmak, onlar›n gözünde güvenilir ve vazgeçil-  hem flirket büyüklü¤ü anlam›nda var olan› sürdüre-
           mez olmak demek. Ve bir de daha pahal› olmay› hak  bilmeyi hedefliyoruz.”
           64 KobiEfor Ekim 2017
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69