Page 64 - KobiEfor_Ekim_2018
P. 64
AJANS
farkl›l›¤›n› öne ç›kard›k. Reklam›n› yapt›¤›n ürüne etmek demek tabii…” diyen Barouh, markalaflma
önce inanacaks›n, ürünün özelliklerini çok iyi bile- yolundakilere flunlar› öneriyor: “SWOT analizinizi ya-
ceksin, rakiplerinin kullanmad›¤› bir özelli¤i öne ç›- p›n; güçlü ve zay›f yönlerinizi düflünün, f›rsat ve teh-
kar›p farkl›l›k kazanacaks›n. Rekabetin bol oldu¤u ditleri belirleyin. Hedef kitle profilini ç›kar›n. Hedef
pazarda mutlaka farkl›l›k yaratmak zorundas›n. kitleniz; patronunuz, yöneticileriniz, ifl arkadafllar›-
Araflt›rma bu noktada kritik önemde. Ürünü müflte- n›z ve/veya müflterilerinizdir. Onlar›n ihtiyaç ve bek-
ri kadar iyi tan›yacaks›n. Hedef kitleni de iyi tan›ya- lentilerini gözden geçirin. Stratejinizi belirleyin. He-
caks›n. Ayr›ca reklamda do¤ruyu söylemek çok definiz büyük veya küçük olsun, bu aflama çok
önemlidir, inand›r›c›l›¤›n biterse sen de önemli. Varmak istedi¤iniz noktay› net bir
bitersin. Dijitalleflme önemli ancak hala flekilde belirlemezseniz, istikrars›z bir yol-
kral, televizyondur. Bence Türkiye’de en da bocalars›n›z. Görsel ve sözel kimli¤inizi
de¤eri bilinmeyen; radyo. Do¤ru kullan›l- oluflturun. D›fl görünüflünüz ve konuflma-
d›¤› zaman, radyo, çok do¤ru bir mecra.” n›zda bir tarz›n›z olmal›. Bu, sizi tutarl› ve
Müflteriyle ayn› dili konuflman›n önemi- güvenilir gösterecektir. ‹letiflimi sürekli k›-
ne de inanan Barouh, verdikleri sözü gü- l›n. ‹nsano¤lu kolay unutur. Hedef kitleyle
nünde tuttuklar›n›n alt›n› çiziyor: “‹fli gü- olan ba¤›n›z› koparmamak için elinizden
nünde teslim ederiz. Bu reklam sektörün- geldi¤ince (gerçek ve sanal tüm alanlarda)
de çok önemlidir. Reklam iflinde yarat›c›l›k sosyalleflmeye çal›fl›n. Ve en önemlisi ken-
ön planda olacak, farkl›l›k yaratacaks›n, dinize ve kalitenize güvenin, inan›n. E¤er
verdi¤in sözü mutlaka tutacaks›n, bunu yapmazsan›z ‘pazarda’ asla rekabet
medyay› yak›ndan takip edip araflt›r- edemezsiniz.”
malar›n› toparlayacaks›n.”
Yakup Barouh, reklam ajanslar›, ‹lanc›l›k’›n dijital koflusu;
medya planlama ve sat›n alma ajans- “digitalpanzehir”
lar›, halkla iliflkiler ajanslar› ve dijital H›z›yla ve inovatif yaklafl›m›yla ça¤›
ajanslar›n önümüzdeki 10 y›la kalma- yakalayan ve hep önünde kofl-
dan bir araya gelece¤ini ve 360 derece maya gayret eden ajans olarak
hizmet veren tek ajanslar haline gelece- ‹lanc›l›k, bugün ikinci flirketi “di-
¤ini öngörüyor. Verdikleri hizmetin bir ta- gitalpanzehir” ile dijital dünyaya
k›m oyunu oldu¤una dikkat çeken Barouh, da göz k›rp›yor. ‹lanc›l›k ile sen-
“Biz yürüttü¤ümüz kampanyan›n medya planla- kronize çal›flan ve ayr›ca müflteri-
mas›n› da mutlaka kontrol ederek çal›flmalar›- leri de bulunan dijital ajans›n ba-
m›z› yürütüyoruz, baz› müflterilerimize biz bu fl›nda ise üçüncü nesilden; ‹lker
hizmeti sunuyoruz” diye konufluyor. Barouh bulunuyor. Üniversitede
Yakup Barouh, ajans seçiminde dikkat edile- uluslaras› ticaret okuyan, bilgisayar
cekleri flöyle s›ral›yor: “Bir ajansla senelik veya iki yaz›l›mc›l›¤› üzerine yüksek lisans
senelik anlaflma yapmadan önce birbirinizi karfl›- e¤itimini tamamlayan ‹lker Barouh’un da babas› gibi
l›kl› 2-3 ay denemelisiniz. Reklam ajans› müflteri tek düflüncesi reklamc›l›k olur. “Hep çekici geldi,
ba¤lant›s›nda ise reklamc›n›n sürekli görüfltü¤ü ki- reklam› sevmezsen bu ifl yürümez” diyen ‹lker Baro-
fli en az›ndan mutlaka ikinci karar veren pozisyo- uh, Kristal Elma’da kazan›lan ödülün de yarat›c›s›.
nunda olmal›.” digitalpanzehir Ajans Baflkan› ‹lker Barouh anlat›-
Küçük flirketlerin en büyük avantajlar›n›n esnek yor: “‹lanc›l›k Reklam Ajans›’nda digitalpanzehir bir
yap›lar› ve h›zl› hareket kabiliyetleri oldu¤una iflaret departman olarak kuruldu. Befl y›l önce ‹lanc›l›k d›-
eden Barouh, “Mavi Okyanus Stratejisi (Blue Ocean fl›ndan müflteriler de baflvurmaya bafllay›nca 2013’te
Strategy) yürütmelisiniz. Kendinize öyle bir okyanus digitalpanzehir kuruldu. ‹nternet sitesi, banner çal›fl-
yaratacaks›n›z ki rakiplerinizin az oldu¤u yerde yüze- malar›, sosyal medya ve farkl› yaz›l›mlarla ifle baflla-
ceksiniz. Öbür tarafta köpekbal›klar› var ve yüzmek d›k, dijital reklam, sosyal medyada itibar yönetimi gi-
kolay de¤ildir. Baz› flirketler içinse kriz döneminde bi ifllerle hizmet portföyümüzü genifllettik. Gelenek-
reklam yapmak en do¤ru çal›flmad›r. Fiyatlar›n he- sel mecralar›n da çok önemi var ancak günümüzde
nüz artmad›¤›, birçok reklamverenin iletiflim çal›fl- dijital olmazsa olmaz. Geleneksel ve dijital mecra
malar›n› durdurdu¤u ortam, asl›nda reklam yapmak omuz omuza devam etmeli. 20’nin üzerinde müflteri-
için en iyi zaman gibi duruyor” diye konufluyor. ye hizmet sunuyoruz. Karl›l›¤›m›z çok büyümedi an-
“Marka olmak demek; hedef kitleyle duygusal bir cak y›ll›k ciromuz yüzde 150 oran›nda artt›. Hem ciro
ba¤ kurmak, onlar›n gözünde güvenilir ve vazgeçil- hem flirket büyüklü¤ü anlam›nda var olan› sürdüre-
mez olmak demek. Ve bir de daha pahal› olmay› hak bilmeyi hedefliyoruz.”
64 KobiEfor Ekim 2017