Page 62 - KobiEfor_Ekim_2018
P. 62

AJANS



                              Türkiye reklam sektörünün köklü ç›nar›;



                                                                          ‹LANCILIK




                                                                          Reklam




                                                                          Ajans›,





                                                                          109




                                                                          yafl›nda


             ‹lker Barouh                               Yakup Barouh


            “‹lanc›l›k, Türkiye’nin ilk reklam             dijital ça¤› da yakalayan ajans›n ikinci
            okulu” diyen ‹lanc›l›k Reklam Ajans›           flirketi digitalpanzehir’in Ajans
            Baflkan› Yakup Barouh ile ajans›n               Baflkan› ‹lker Barouh ise “Dijital
            sektörde 100 y›l› aflk›n süredir                olmazsa olmaz” vurgusu yap›yor.
            yaflam›n› sürdürebilme baflar›s›n›
            konufltuk. Yenilikçi ve h›zl› yap›s›yla          n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
           T        ürkiye reklam sektörünün dev ç›-            lar›ndan olan 94-95’i alarak gazete ilanc›l›¤›



                                                                 yaparak ifle bafllan›r. ‹zidor Barouh ise 1932
                    nar›; ‹lanc›l›k Reklam Ajans›,
                    109. y›l›n› kutluyor. Sektörde
                                                                 y›l›nda müflteri temsilcisi ve muhasebe mü-
                    halen faaliyet gösteren ajans-
                                                                    Kurucu dört ortak, reklam iflinin yarat›c›-
                    lar›n en eskisinin 1947’lere ta-             dürü olur.
           rihlendi¤i düflünüldü¤ünde Türkiye’nin ilk              l›k gerektirdi¤i bilinci ve “Bu ifle otomatik
           reklam ajanslar›ndan biri olan ve 1909 y›-              olarak çocuklar›m›z› al›rsak ve bu çocuklar
           l›nda kurulan ‹lanc›l›k Reklam Ajans›, 100              yarat›c› de¤iller ise bu ifl batar” düflünce-
           y›l› aflk›n süredir yaflam›n› sürdürebilme                 siyle yaz›l› bir anlaflma yaparlar. Anlaflma-
           baflar›s›yla da öne ç›k›yor.                              ya göre; bir orta¤›n ayr›lmas› veya ölmesi
              ‹lanc›l›k Reklam Ajans›’n›n kuruldu¤u                    durumunda hissesinin yüzde 10’u, 10
           y›llar, Le Republique, L’Akcham, L’‹kdam,                    y›l boyunca ailesine kalacak, di¤er
           Le Stamboul, Le Journal d’Orient, Turkiche                  yüzde 15 ise flirket ortaklar›na, flirketin
           Post, Apojevmatini, Jamanak, Aztarar gibi                  içinde veya d›fl›nda geliflmesine yararl›
           gazetelerin yay›mland›¤› y›llar… ‹lk ad›                   olacak bir kimseye sat›lacak. 17 yafl›nda
           Hoffer, Samanon ve Huli ‹lanat Acentesi                   flirkete giren ‹zidor Barouh böylece or-
           ve logosu da HoSah olan ajans›n kuru-                    taklar aras›na kat›l›r.
           cular›; David Samanon, Jak Hulli ve                        ‹zidor Barouh’un o¤lu Yakup Barouh’un
           Ernest Hoffer. Ajansa 1933 y›l›nda                      da flirkete dahil olmas›, yine bu anlaflman›n
           Cumhuriyet Gazetesi Yaz› ‹flleri Müdürü Kemal           kurallar› çerçevesinde. Saint Joseph’in ar-
           Salih Sel de ortak olur. Ülkenin ilk telefon numara-  d›ndan Robert Kolej’de (bugünkü ad›yla Bo¤a-

           62 KobiEfor Ekim 2018
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67