Page 76 - KobiEfor_Kasım_2016
P. 76
AJANS
hakim bir iletiflim ajans› ile çal›fl›lmal›. Birçok
ajansla çal›flabilirsiniz ancak hikayeyi oluflturabile-
cek, çat› ajans olabilecek iyi bir iletiflim ajans› veya
iyi bir kurumsal iletiflimciyle çal›flman›z gerekiyor.
1,618 oraya do¤ru kofluyor.”
Sefa Karahan KOB‹’lere ise flunlar› öneriyor: “Bir
ajansla çal›fls›nlar, reklama bütçe ay›rs›nlar. Art›k
bir pazarlama iletiflimi ajans› bulmak zorundalar. ‹yi
bir ajans seçimi için dan›flmanl›k als›nlar. Duygusal
refleksten ziyade ak›lc› olmalar›n› öneriyorum. Ken-
di dokular›na uyuflan bir ajansla çal›flmal› ama ifli
ajansa b›rakmal›lar. Pazarlama ve sat›fl uzmanlar›-
n›z yoksa yap›lan reklam havaya gider.”
Look New Media:
“Dijital medyadaki gözünüz”
Look New Media Proje Yöneticisi Hale Kaplan, flu
bilgileri veriyor: “Look New Media projesi çal›flt›¤›- ¤›ttan da çok vazgeçilemeyece¤ini düflünüyorum.
m›z markalar›n dijitale olan ihtiyac›ndan do¤du. Lo- ‹nsan sevdi¤i fleylere dokunmak ister, dijital biraz
ok New Media olarak sektördeki di¤er ajanslardan bunu ortadan kald›rd›¤› için aç›kças› o taraf›n da
çok daha farkl› ilerliyoruz, 1,618 Creative Ad çok ölece¤ini sanm›yorum. Sanal gerçeklik tamam
Works’ün dijital platformlardaki sat›fl ve pazarlama ama gerçekli¤in yerini alamaz. Look New Media
ajans›y›z, markalar›m›z›n sat›fla ve pazarlamas›na olarak örne¤in; bir oyunun içerisinde bir reklam da
yönelik çözümler üretiyoruz, markaya görsellerin- kurgulayabiliriz. Yeni medya dendi¤inde insanlar
den içeriklerine kadar 360 derece iletiflim sa¤l›yo- nereye bak›yorsa biz oraday›z. Slogan›m›z, dijital
ruz. Ayn› zamanda Google Türkiye’nin partner ajan- medyadaki gözünüz.”
s›y›z. 1,618’den kreatif deste¤imizi de alarak marka- Hale Kaplan, Kampüs LNM proje-
m›z›n sosyal medya hesaplar›n› siyle Look New Media’n›n bilgisini
yönetiyoruz, markam›z›n diji- de paylaflaca¤›n› da aç›kl›yor: “Yeni
tal pr çal›flmalar›n›, ihtiyac› yerimizde bir e¤itim yeri de açma-
varsa medya planlamas›n› ya- y› planl›yoruz. Müflterilerimize da-
p›yoruz, SEO çal›flmalar›n› yü- n›flmanl›k ve e¤itim hizmeti veri-
rütüyoruz, Google’da ilk s›rada yoruz. Sosyal medyan›n flirketle-
yeralmas›n› sa¤l›yoruz. Facebo- rin içerisinde olmas› gerekti¤ine
ok, Twitter, Linkedin gibi bütün inan›yoruz.”
reklam mecralar›nda böyle kon- Kaplan, ‹talyanlar ile bir ya-
taklar›m›z var. Biz önce markam›- z›l›m sözleflmesi imzalad›klar›-
z›; dinliyoruz, düflünüyoruz, ger- n› da kaydediyor: “Bu yaz›l›mla bir
çeklefltiriyoruz, görüntülüyoruz ve markan›n bütün sosyal medya hesaplar›n› tek pa-
ölçüp, raporluyoruz.” nel üzerinden yönetebilece¤iz. Benzer yaz›l›mlar-
Hale Kaplan, her sektörden müflteriyle çal›flma- dan fark› flu; rakipleriniz ne yap›yor, anl›k görebi-
y› çok sevdiklerini vurgulayarak, mobilya, sa¤l›k, liyorsunuz, kriz yönetimine direkt dahil olabiliyor-
gayrimenkul, elektrik, g›da, makina, tekstil sektörü sunuz. Asl›nda önemli olan krizi önlemedir. Kriz
a¤›rl›kl› hizmet sunduklar›n› söylüyor: “MCT’nin ç›kmadan bu yaz›l›mla önlem almaya çal›flaca¤›z,
Pazarlama Zirvesi’ni ve ödül törenini de düzenliyo- atefli küçükken söndürece¤iz. Günlük paylafl›m-
ruz, Zirve’nin sosyal medya hesaplar›n› yönetiyo- larda bile anl›k kriz yönetimi yap›yoruz. Bir flirket-
ruz, canl› yay›n da yap›yoruz. Günümüzde yaz› dö- te telefon ve sosyal medya hesaplar› onun müflte-
neminden görüntünün daha önde oldu¤u video dö- rilerini karfl›lama masas›d›r. Orada cevap alama-
nemine geçildi. Yüzde 98 oran›nda insanlar dijital- d›¤›n›zda kriz bafllar, gittikçe de büyür, kriz as›l o
de. Art›k bir insan›n hiçbir flirket kurmadan, sadece esnada yönetilmelidir, ilk bariyerde önlemifl ol-
kendi paylafl›mlar›n› yaparak, ciddi say›da insan› man›z gerekir. Büyük krizlerde; durumu kabulle-
toplay›p, belli bir yöne yönlendirebilme gücü var. nip, e¤er hatal›ysak içtenlikle özür diliyor, tekrar-
Yeni medya akl›n›za gelebilecek her yerde. Ka¤›d›n dan sahay› ve kontrolü ele almaya çal›fl›yoruz. Bu-
etkisini ölçemiyoruz ama dijitalin etkisini ölçebili- nun için de kendi oluflturdu¤umuz bir iletiflim a¤
yoruz. ‹nsanlar dijital taraf› kullanacaklar ama ka- haritam›z var.”
76 KobiEfor Kas›m 2016