Page 76 - KobiEfor_Kasım_2016
P. 76

AJANS



          hakim bir iletiflim ajans› ile çal›fl›lmal›. Birçok
          ajansla çal›flabilirsiniz ancak hikayeyi oluflturabile-
          cek, çat› ajans olabilecek iyi bir iletiflim ajans› veya
          iyi bir kurumsal iletiflimciyle çal›flman›z gerekiyor.
          1,618 oraya do¤ru kofluyor.”
            Sefa Karahan KOB‹’lere ise flunlar› öneriyor: “Bir
          ajansla çal›fls›nlar, reklama bütçe ay›rs›nlar. Art›k
          bir pazarlama iletiflimi ajans› bulmak zorundalar. ‹yi
          bir ajans seçimi için dan›flmanl›k als›nlar. Duygusal
          refleksten ziyade ak›lc› olmalar›n› öneriyorum. Ken-
          di dokular›na uyuflan bir ajansla çal›flmal› ama ifli
          ajansa b›rakmal›lar. Pazarlama ve sat›fl uzmanlar›-
          n›z yoksa yap›lan reklam havaya gider.”
            Look New Media:
            “Dijital medyadaki gözünüz”
            Look New Media Proje Yöneticisi Hale Kaplan, flu
          bilgileri veriyor: “Look New Media projesi çal›flt›¤›-  ¤›ttan da çok vazgeçilemeyece¤ini düflünüyorum.
          m›z markalar›n dijitale olan ihtiyac›ndan do¤du. Lo-  ‹nsan sevdi¤i fleylere dokunmak ister, dijital biraz
          ok New Media olarak sektördeki di¤er ajanslardan  bunu ortadan kald›rd›¤› için aç›kças› o taraf›n da
          çok daha farkl› ilerliyoruz, 1,618 Creative Ad  çok ölece¤ini sanm›yorum. Sanal gerçeklik tamam
          Works’ün dijital platformlardaki sat›fl ve pazarlama  ama gerçekli¤in yerini alamaz. Look New Media
          ajans›y›z, markalar›m›z›n sat›fla ve pazarlamas›na  olarak örne¤in; bir oyunun içerisinde bir reklam da
          yönelik çözümler üretiyoruz, markaya görsellerin-  kurgulayabiliriz. Yeni medya dendi¤inde insanlar
          den içeriklerine kadar 360 derece iletiflim sa¤l›yo-  nereye bak›yorsa biz oraday›z. Slogan›m›z, dijital
          ruz. Ayn› zamanda Google Türkiye’nin partner ajan-  medyadaki gözünüz.”
          s›y›z. 1,618’den kreatif deste¤imizi de alarak marka-          Hale Kaplan, Kampüs LNM proje-
          m›z›n sosyal medya hesaplar›n›                               siyle Look New Media’n›n bilgisini
          yönetiyoruz, markam›z›n diji-                                 de paylaflaca¤›n› da aç›kl›yor: “Yeni
          tal pr çal›flmalar›n›, ihtiyac›                                yerimizde bir e¤itim yeri de açma-
          varsa medya planlamas›n› ya-                                  y› planl›yoruz. Müflterilerimize da-
          p›yoruz, SEO çal›flmalar›n› yü-                                 n›flmanl›k ve e¤itim hizmeti veri-
          rütüyoruz, Google’da ilk s›rada                                yoruz. Sosyal medyan›n flirketle-
          yeralmas›n› sa¤l›yoruz. Facebo-                                 rin içerisinde olmas› gerekti¤ine
          ok, Twitter, Linkedin gibi bütün                                inan›yoruz.”
          reklam mecralar›nda böyle kon-                                     Kaplan, ‹talyanlar ile bir ya-
          taklar›m›z var. Biz önce markam›-                                z›l›m sözleflmesi imzalad›klar›-
          z›; dinliyoruz, düflünüyoruz, ger-                         n› da kaydediyor: “Bu yaz›l›mla bir
          çeklefltiriyoruz, görüntülüyoruz ve              markan›n bütün sosyal medya hesaplar›n› tek pa-
          ölçüp, raporluyoruz.”                           nel üzerinden yönetebilece¤iz. Benzer yaz›l›mlar-
            Hale Kaplan, her sektörden müflteriyle çal›flma-  dan fark› flu; rakipleriniz ne yap›yor, anl›k görebi-
          y› çok sevdiklerini vurgulayarak, mobilya, sa¤l›k,  liyorsunuz, kriz yönetimine direkt dahil olabiliyor-
          gayrimenkul, elektrik, g›da, makina, tekstil sektörü  sunuz. Asl›nda önemli olan krizi önlemedir. Kriz
          a¤›rl›kl› hizmet sunduklar›n› söylüyor: “MCT’nin  ç›kmadan bu yaz›l›mla önlem almaya çal›flaca¤›z,
          Pazarlama Zirvesi’ni ve ödül törenini de düzenliyo-  atefli küçükken söndürece¤iz. Günlük paylafl›m-
          ruz, Zirve’nin sosyal medya hesaplar›n› yönetiyo-  larda bile anl›k kriz yönetimi yap›yoruz. Bir flirket-
          ruz, canl› yay›n da yap›yoruz. Günümüzde yaz› dö-  te telefon ve sosyal medya hesaplar› onun müflte-
          neminden görüntünün daha önde oldu¤u video dö-  rilerini karfl›lama masas›d›r. Orada cevap alama-
          nemine geçildi. Yüzde 98 oran›nda insanlar dijital-  d›¤›n›zda kriz bafllar, gittikçe de büyür, kriz as›l o
          de. Art›k bir insan›n hiçbir flirket kurmadan, sadece  esnada yönetilmelidir, ilk bariyerde önlemifl ol-
          kendi paylafl›mlar›n› yaparak, ciddi say›da insan›  man›z gerekir. Büyük krizlerde; durumu kabulle-
          toplay›p, belli bir yöne yönlendirebilme gücü var.  nip, e¤er hatal›ysak içtenlikle özür diliyor, tekrar-
          Yeni medya akl›n›za gelebilecek her yerde. Ka¤›d›n  dan sahay› ve kontrolü ele almaya çal›fl›yoruz. Bu-
          etkisini ölçemiyoruz ama dijitalin etkisini ölçebili-  nun için de kendi oluflturdu¤umuz bir iletiflim a¤
          yoruz. ‹nsanlar dijital taraf› kullanacaklar ama ka-  haritam›z var.”
          76 KobiEfor Kas›m 2016
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81