Page 75 - KobiEfor_Kasım_2016
P. 75
yaz›l›m projemiz daha var, onu da hayata geçirmek
istiyoruz: 0101011. Ayn› zamanda bizim kurulufl y›l-
dönümümüz. Bu projede tamamen software (yaz›-
l›m) ve hardware (donan›m) çözümler üretece¤iz.
Böylece d›fl bünyemizdeki yaz›l›m taraf›m›z› 2017 y›-
l›nda iç bünyemize alm›fl olaca¤›z. Look New Media
gibi bir marka haline gelecek. Adcase.net ile franc-
hise a¤›na sahip markalara çözüm üretiyoruz.”
Karahan, 1,618 olarak her y›l yüzde 35 büyüdük-
lerini dile getiriyor: “2018-2019 y›l›nda Silikon Vadi-
si’ne gitme hikayemiz var. O zaman bir yabanc› or-
takl›k düflünüyoruz. Yat›r›mc›lardan teklifler almaya
bafllad›k. Biz ‘no name’ olarak ilerleyip daha sonra-
s›nda günefl gibi parlamak istiyoruz. Motion Office
(hareket eden ofis) mant›¤›nda ilerliyoruz. Bizimle
çal›flanlar›n yüzde 99’u kazand›. Çok flubeli bir ajans
haline dönüflmek istiyoruz. Biz bilgi transfer eden
bir performans ajans›y›z. fiehirlerle birlikte büyüye-
ce¤iz, bunun belki Avrupa aya¤› olacak. Afyonkara- etmeniz gerekiyor. Nifl bir
hisar, Kayseri, Bursa ve ‹zmir’den teklifler var. ürününüz yoksa Coca-Cola
Franchise mant›¤›nda bir ajans olmak istiyoruz. gibi (kald› ki Coca-Cola rekla-
Önümüzdeki dönemde üniversitelerle çal›flarak ma yüzde 35 bütçe ay›r›yor)
oradan insan kayna¤› transfer etmek istiyoruz.” kesinlikle reklam yapmal› ve
TOBB Genç Giriflimciler Kurulu ‹letiflimden So- dijital alemde olmak zorun-
rumlu ‹cra Kurulu Üyesi, G‹YAD ve MÜS‹AD’da Üye das›n›z. Konvansiyenel rek-
‹liflkileri Komisyonu Baflkan Yard›mc›s› oldu¤unu lam halen daha çok güçlü
da ifade eden Sefa Karahan, dolay›s›yla KOB‹’lerle ama dijitalin gücü de h›zl› ar-
iç içe oldu¤unu vurguluyor: “Toplamda 40 müflteri- t›yor. Birisi kimli¤i belirler-
miz var. Bugün gelinen noktada müflteriler, ajans- ken di¤eri de yay›lmay› anlat›-
lar›n› aktif olarak yanlar›nda görmek istiyor. Rek- yor.”
lam ajans› art›k 24 saat müflterisinin yan›nda ya- Sefa Karahan’›n marka ta-
fl›yor. Asl›nda reklamc›l›k da pazarlama iletiflimine n›m›; “vaadlerini yerine geti-
dönüfltü. Yeni nesil reklamc›l›k üzerine ‹stanbul Ay- ren bir enerji.” KOB‹’lerden de markalar ç›kabile-
d›n Üniversitesi’nde ders vermeye de bafllayaca- ce¤ini ifade eden Karahan, Türkiye’nin marka itha-
¤›m. Pazarlama Zirvesi’nde Aral›k ay›nda, Zorlu’da, lat› yerine marka ihracat› yapmas› gerekti¤ini dü-
‘Sünger misin, Teflon musun?’ bafll›kl› yoklu¤un flünüyor: “Dünyada kabul görmüfl markalar›n bir
üzerine nas›l iflletmecilik ve giriflimcilik kurulaca- hikayesi vard›r. Markan›n iyi bir hikayesi olmazsa
¤›n› anlatan bir sunum yapaca¤›m. Reklam ajans› herkes susar. Örne¤in; Apple, ‹kea, Channel No:5
art›k do¤rudan pazarlama ve sat›fl›n içerisinde ol- parfümü. Markalar devaml›l›k esas›na dayan›r. Hi-
mal›. Bizim ajans›m›z da oraya do¤ru hareket edi- kaye bitti¤inde onu yeniden yazmak da gerekiyor.
yor, kulland›¤› araçlar; dijital, pazarlama, fikir ve Günümüzde hemen marka haline gelebilirsiniz, di-
ölçme. Dijital çok kolay insanlara ulafl›labilecek bir jital medya bu süreci h›zland›rd›. Art›k ürününüze,
araç oldu¤u için insanlar en uçtaki kulland›klar› yönetiminize, pazarlama ve reklam›n›za daha fazla
sosyal medya arac›ndan bile ticarete bulaflabiliyor- dikkat etmeniz gereken bir dönemdeyiz. Dijital
lar. Dijital pazarlaman›n olmad›¤› bir dönem bitti. medya çok hassas, manüplasyona çok aç›k bir alan.
‘Pazarlama olarak ben dijitale girmeyece¤im’ diyen Steve Jobs da diyor; ‘Dijital medyada gördü¤ünüz
bir KOB‹, büyüyemez, geliflemez. ‹ster son tüketici- her fleye inanmay›n.’ Manüplasyona aç›k oldu¤u
ye hitap etsin isterse hammadde sats›n, bu pazar- için de insanlar›n dijital medyay› tüketirken de o ile-
da art›k olmak zorunda. Bunun örneklerini yaflad›k, tiflimi üretirken de çok dikkatli olmas› gerekiyor.
dijital mecrada olup, sadece web sayfas›n› yapt›k, Amazon ormanlar›nda kaybolmamak için ifli iyi bi-
adwordsle insanlara ulaflt›rd›k, oradan sat›fllar›n› len bir rehberle; ajansla yürürseniz yollar› çok ra-
etkiledik. 1) yönetim ve organizasyon, 2) kaliteli hat bulursunuz, yoksa kaybolursunuz. Dijital, krea-
ürün, 3) pazarlama ve reklam. Bu 3 maddeyi her tif, çizgi alt›, çizgi üstü, etkinlik konusunda baflka
marka uygulamak zorunda. Pazarda olman›n tek baflka ajanslarla çal›flmak yerine bu hizmetlerin
yolu ç›k›p pazar tahtas›na ba¤›rmak. Kendinizi ifade birkaç›n› bünyesinde buluflturmufl veya hepsine
Kas›m 2016 KobiEfor 75