Page 75 - KobiEfor_Kasım_2016
P. 75

yaz›l›m projemiz daha var, onu da hayata geçirmek
          istiyoruz: 0101011.  Ayn› zamanda bizim kurulufl y›l-
          dönümümüz. Bu projede tamamen software (yaz›-
          l›m) ve hardware (donan›m) çözümler üretece¤iz.
          Böylece d›fl bünyemizdeki yaz›l›m taraf›m›z› 2017 y›-
          l›nda iç bünyemize alm›fl olaca¤›z. Look New Media
          gibi bir marka haline gelecek. Adcase.net ile franc-
          hise a¤›na sahip markalara çözüm üretiyoruz.”
            Karahan, 1,618 olarak her y›l yüzde 35 büyüdük-
          lerini dile getiriyor: “2018-2019 y›l›nda Silikon Vadi-
          si’ne gitme hikayemiz var. O zaman bir yabanc› or-
          takl›k düflünüyoruz. Yat›r›mc›lardan teklifler almaya
          bafllad›k. Biz ‘no name’ olarak ilerleyip daha sonra-
          s›nda günefl gibi parlamak istiyoruz. Motion Office
          (hareket eden ofis) mant›¤›nda ilerliyoruz. Bizimle
          çal›flanlar›n yüzde 99’u kazand›. Çok flubeli bir ajans
          haline dönüflmek istiyoruz. Biz bilgi transfer eden
          bir performans ajans›y›z. fiehirlerle birlikte büyüye-
          ce¤iz, bunun belki Avrupa aya¤› olacak. Afyonkara-  etmeniz gerekiyor. Nifl bir
          hisar, Kayseri, Bursa ve ‹zmir’den teklifler var.  ürününüz yoksa Coca-Cola
          Franchise mant›¤›nda bir ajans olmak istiyoruz.  gibi (kald› ki Coca-Cola rekla-
          Önümüzdeki dönemde üniversitelerle çal›flarak    ma yüzde 35 bütçe ay›r›yor)
          oradan insan kayna¤› transfer etmek istiyoruz.”  kesinlikle reklam yapmal› ve
             TOBB Genç Giriflimciler Kurulu ‹letiflimden So-  dijital alemde olmak zorun-
          rumlu ‹cra Kurulu Üyesi, G‹YAD ve MÜS‹AD’da Üye  das›n›z. Konvansiyenel rek-
          ‹liflkileri Komisyonu Baflkan Yard›mc›s› oldu¤unu  lam halen daha çok güçlü
          da ifade eden Sefa Karahan, dolay›s›yla KOB‹’lerle  ama dijitalin gücü de h›zl› ar-
          iç içe oldu¤unu vurguluyor: “Toplamda 40 müflteri-  t›yor. Birisi kimli¤i belirler-
          miz var. Bugün gelinen noktada müflteriler, ajans-  ken di¤eri de yay›lmay› anlat›-
          lar›n› aktif olarak yanlar›nda görmek istiyor. Rek-  yor.”
          lam ajans› art›k 24 saat müflterisinin yan›nda ya-  Sefa Karahan’›n marka ta-
          fl›yor. Asl›nda reklamc›l›k da pazarlama iletiflimine  n›m›; “vaadlerini yerine geti-
          dönüfltü. Yeni nesil reklamc›l›k üzerine ‹stanbul Ay-  ren bir enerji.” KOB‹’lerden de markalar ç›kabile-
          d›n Üniversitesi’nde ders vermeye de bafllayaca-  ce¤ini ifade eden Karahan, Türkiye’nin marka itha-
          ¤›m. Pazarlama Zirvesi’nde Aral›k ay›nda, Zorlu’da,  lat› yerine marka ihracat› yapmas› gerekti¤ini dü-
          ‘Sünger misin, Teflon musun?’ bafll›kl› yoklu¤un  flünüyor: “Dünyada kabul görmüfl markalar›n bir
          üzerine nas›l iflletmecilik ve giriflimcilik kurulaca-  hikayesi vard›r. Markan›n iyi bir hikayesi olmazsa
          ¤›n› anlatan bir sunum yapaca¤›m. Reklam ajans›  herkes susar. Örne¤in; Apple, ‹kea, Channel No:5
          art›k do¤rudan pazarlama ve sat›fl›n içerisinde ol-  parfümü. Markalar devaml›l›k esas›na dayan›r. Hi-
          mal›. Bizim ajans›m›z da oraya do¤ru hareket edi-  kaye bitti¤inde onu yeniden yazmak da gerekiyor.
          yor, kulland›¤› araçlar; dijital, pazarlama, fikir ve  Günümüzde hemen marka haline gelebilirsiniz, di-
          ölçme. Dijital çok kolay insanlara ulafl›labilecek bir  jital medya bu süreci h›zland›rd›. Art›k ürününüze,
          araç oldu¤u için insanlar en uçtaki kulland›klar›  yönetiminize, pazarlama ve reklam›n›za daha fazla
          sosyal medya arac›ndan bile ticarete bulaflabiliyor-  dikkat etmeniz gereken bir dönemdeyiz. Dijital
          lar. Dijital pazarlaman›n olmad›¤› bir dönem bitti.  medya çok hassas, manüplasyona çok aç›k bir alan.
          ‘Pazarlama olarak ben dijitale girmeyece¤im’ diyen  Steve Jobs da diyor; ‘Dijital medyada gördü¤ünüz
          bir KOB‹, büyüyemez, geliflemez. ‹ster son tüketici-  her fleye inanmay›n.’ Manüplasyona aç›k oldu¤u
          ye hitap etsin isterse hammadde sats›n, bu pazar-  için de insanlar›n dijital medyay› tüketirken de o ile-
          da art›k olmak zorunda. Bunun örneklerini yaflad›k,  tiflimi üretirken de çok dikkatli olmas› gerekiyor.
          dijital mecrada olup, sadece web sayfas›n› yapt›k,  Amazon ormanlar›nda kaybolmamak için ifli iyi bi-
          adwordsle insanlara ulaflt›rd›k, oradan sat›fllar›n›  len bir rehberle; ajansla yürürseniz yollar› çok ra-
          etkiledik. 1) yönetim ve organizasyon, 2) kaliteli  hat bulursunuz, yoksa kaybolursunuz. Dijital, krea-
          ürün, 3) pazarlama ve reklam. Bu 3 maddeyi her  tif, çizgi alt›, çizgi üstü, etkinlik konusunda baflka
          marka uygulamak zorunda. Pazarda olman›n tek    baflka ajanslarla çal›flmak yerine bu hizmetlerin
          yolu ç›k›p pazar tahtas›na ba¤›rmak. Kendinizi ifade  birkaç›n› bünyesinde buluflturmufl veya hepsine
                                                                                     Kas›m 2016 KobiEfor 75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80