Page 86 - KobiEfor_Subat_2015
P. 86

SEKTÖR/PERAKENDE



           12.84 milyon metrekareye ulafla-   HÜSEY‹N DO⁄AN
           cak. Yeni projelerin toplam yat›-  Birleflmifl Markalar Derne¤i
           r›m de¤eri ortalama 3 milyar do-  (BMD) Yönetim Kurulu Baflkan›
           lar› bulacak. AVM sektöründe
           2015 y›l›nda ortalama 120 milyar          2023’te
           TL’lik bir ciroya ulafl›lacak ve 20-
           25 bin civar›nda kifliye istihdam       yurtd›fl›nda
           sa¤lanacak.                          20 bin ma¤aza
              Sektörde toplam yat›r›m mik-
           tar› 50 milyar dolar› aflm›fl bulu-   Avro’da yaflanan düflüflten
           nuyor. Bu yat›r›m›n 14 milyar do-  markalar›m›z›n önemli ço¤un-
           lar› yabanc› sermaye taraf›ndan   lu¤u, özellikle dolarla ifl yap›lan  la ma¤aza aç›lmas›n› bekliyor-
           yap›ld›.                          yerlerde etkilenecektir. Baz›  duk. Fakat çevre ülkelerdeki
              2015 ve sonras›nda al›flverifl   yerlerde k›sa vadede markalar  sorunlar nedeniyle bunu bafla-
           merkezlerinde yeniden yap›lan-    bir strateji de¤iflikli¤ine gitse  ramad›k. 2015’te çal›flmalar›-
           ma mimari güncellemeleri de       de uzun vadede bu yat›r›mlar›  m›z devam edecek. 2023’te 20
           olacak. 7-8 y›l› aflk›n projelerde  etkileyecek bir strateji de¤iflik-  bine ç›kart›lmas› gereken ma-
           güncel ihtiyaçlara dönük reviz-   li¤i olmayacak.               ¤aza say›s›na ulaflmak için
           yonlara baflland›.  Yeni aç›lan her  2014’te yurtd›fl›nda daha faz-  2014’teki aç›klar› kapataca¤›z.
           AVM art›k tüketici talepleriyle
           bütünleflen, çevreye duyarl› yap›-
           lar olarak infla ediliyor.       r› art›k daha rekabetçi konuma
              Yabanc› yat›r›mc›n›n ilgisi ha-  geldiler ve profesyonel bir yap›ya
           len faal olan al›flverifl merkezle-  sahip oldular.
           rinin sat›n al›nmas›na yöneldi.    Bir bütün olarak AVM sektörü-
              Baz› bölgelerde AVM yo¤un-   müz  ülke ekonomisinin rekabet-
           laflmas› yafland›. Türkiye’nin 51  çi yap›s›n›n tafl›y›c› kolonlar›ndan
           ilinde halen AVM aç›lamad›.     biri durumuna geldi.
              AVM’lerde metrekare bafl›na
           ciro miktar› 601 lira olarak he-   Yurtd›fl›nda perakende
           saplan›yor.                        sektörümüz
              AVM sektöründe Türk firmala-    Türkiye perakende sektörü-
                                                   nün  dikkat çeken bir
                                                     özelli¤i de küresellefl-
                                                      mekte sa¤lad›¤› ba-
                                                      flar›d›r.
                                                          Perakende sek-
                                                        törümüzün küre-
                                                        selleflmesi     iki
                                                        ayakta geliflmekte-  ve Ba¤›ms›z Devletler Toplulu¤u
                                                       dir. Bunlardan biri;  bölgeleri önem kazanmaktad›r.
                                                       yerli  markalar›n      Haz›r giyimden mobilyaya ka-
                                                       yurtd›fl›nda açt›¤›   dar pek çok farkl› alanda dünya-
                                                        ma¤aza zincirleri,  ya aç›lan Türk markalar›n›n yurt-
                                                        di¤eri de yurtd›-   d›fl›nda 3 bini aflan ma¤azas› fa-
                                                         fl›nda yap›lan AVM  aliyet göstermektedir. Peraken-
                                                         yat›r›mlar›d›r.    deciler, 2023’te 20 bin ma¤azayla
                                                           Sektörün yurt-   tüm dünyaya 20 milyar dolarl›k
                                                         d›fl›  perakende    markal› ihracat gerçeklefltirmeyi
                                                         yat›r›mlar› ciddi  hedefliyor.
                                                         bir genifllik ka-     Bu geliflmede kamu deste¤i-
                                                          zanm›flt›r. Geli-  nin önemini gözden kaç›rmama-
                                                          nen   aflamada     l›. Turquality Program› kapsa-
                                                          Türk perakende    m›nda farkl› sektörlerden 91 fir-
                                                           flirketleri için  man›n 103 markas›na destek ve-
                                                           özellikle Orta-  riliyor. Turquality’ye haz›rl›k ola-
                                                            do¤u ve Kuzey   rak planlanan Marka Program›
                                                             Afrika (ME-    kapsam›nda ise 47 firman›n 50
                                                             NA) ülkeleri   markas› destekleniyor.

            86 KobiEfor fiubat 2015
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91