Page 89 - KobiEfor_Subat_2015
P. 89
mas› oldu. Sektörü disiplin alt›na
almak için yap›lan düzenleme ile
ruhsats›z konut sat›fl› yasakland›,
inflaatlara tamamlama sigortas›
getirildi. 2015’te ise en çok konu-
flulacak konunun kentsel dönü-
flüm ve altyap› projeleri olmas›
bekleniyor. Gayrimenkul firmala-
r› arsa arz›n›n s›n›rl› olmas› nede-
niyle 2015’te a¤›rl›kl› kentsel dö-
karlar›n› nispeten art›rmas› bek- nüflüm projelerine soyunacak.
leniyor. Özellikle ticari kredilerde Yap›lan düzenlemelerin süreci
yüzde 15-20 büyüme hedeflenir- h›zland›rmas› bekleniyor. ‹mara
ken, takibe düflen kredi oran›nda “rant vergisi”nin konulmas› da
art›fl beklentisi sektör aç›s›ndan 2015’te sektörün geliflme seyrin-
önemli bir risk alan› olarak öne de faktörlerden biri olacak. edilecek. Sosyal medya a¤›rl›kl›
ç›k›yor. 2015 ayr›ca baflta Ziraat e-ticaret: 2015 y›l›nda e-tica- SEO çal›flmalar› h›z kazanacak.
olmak üzere kamu bankalar›n›n ret sektörünü derinden etkileye- Müflteriler, markan›n kanallar›y-
kat›l›m bankas› kurma çabalar›na cek birçok yenilik geliyor. Omni- la de¤il do¤rudan markayla ileti-
sahne olacak. channel terimi daha çok duyula- flime geçecek. Perakendeciler
Emlak: ‹nflaat sektörü 2014’ü cak. 2015 y›l›nda iBeacon destek- müflteriyi bireysel olarak tüm ka-
zorluklara ra¤men iyi bir tablo ile li mobil e-ticaret uygulamalar› ile nallar üzerinden stratejik ve
kapatt›. Sektör, 2014’te 1 milyon kullan›c›lara lokasyon baz›nda koordineli bir flekilde ele alacak.
145 bin konut sat›fl› gerçeklefltir- tekliflerin verildi¤i ve kampanya- Fiziksel ma¤azadan al›flverifl ya-
di. ‹nflaat sektörü için y›l içinde lar›n sunuldu¤u projeleri görece- pan bir müflteri markan›n e-tica-
at›lan en önemli ad›mlar Tüketici ¤iz. Click’n Collect yaklafl›m› ve ret sitesine girdi¤inde daha önce
Kanunu ve ‘rant vergisi’ uygula- ROPO analizleri yak›ndan takip sat›n ald›¤› ürünlere göre ürün
önerme ya da e-ticaret sitesinden
al›flverifl yapan müflterileri fizik-
sel ma¤azada tan›y›p onlara özel
indirim ve promosyon sunma ola-
naklar› 2015’in önemli geliflme-
lerinden birisi olacak. 2015 y›l›n-
da art›k kullan›c›lar›n e-ticaret
sitesinden bir ürün al›rken ger-
çekten mobil olup olmad›¤› daha
önemli olacak. Dijital pazarlama
yat›r›mlar›nda hangi kanal›n daha
karl› oldu¤unu saptamak için RO-
PO analizleri 2015 y›l›nda s›kl›kla
duyaca¤›m›z çal›flmalar aras›nda
olacak.
VII. AVM Yat›r›mlar› Konferans›
(5 Mart 2015)
50 milyar dolarl›k yat›r›m de¤erine sahip AVM sektörü-
nün temsilcisi AYD'nin (Al›flverifl Merkezleri ve Yat›r›mc›-
lar› Derne¤i) gelenekselleflen AVM Yat›r›mlar› Konferan-
s› 5 Mart 2015’te Wyndham Grand Otel’de gerçeklefltirile-
cek. AVM sektörüne yön veren AYD ve sektörün SOYSAL
iflbirli¤i ile hayata geçirilecek konferans; AVM yat›r›mc›-
lar›n›, merkez yöneticilerini, perakendecileri ve sektöre
destek veren firmalar› biraraya getirecek. VII. AVM Yat›-
r›mlar› Konferans›’nda sektörel konulardan yeni ufuklar
açacak oturumlara, farkl› bilgi ve deneyimlerin aktar›la-
ca¤› yol gösterici bir içerik sunulacak.
fiubat 2015 KobiEfor 89