Page 61 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 61
Güngör Çepni
araçlar› getiriyor. B u n u n l a
yetinmiyor; gelen araçlarda
gelifltirmeler yaparak yavafl
yavafl üretime geçiyor. Çep-
ni, en son kendi gelifltirdikle-
ri ve son teknoloji ürünü gü-
venlik araçlar›n› Fas’a ihraç
ederek yurtd›fl›na da yönel-
mifl bulunuyor.
Güngör Çepni, ekonomide-
ki son geliflmelerin ard›ndan
daha çok ihracata yönelecek-
lerini de v u r g u lu y o r.
“Araç-Gereç” sektörünün inovativ içeri¤i
“Araç-Gereç” diye bir sektör parantezi aç›lacak
olursa, içine neredeyse bütün bir üretim dünyas› gi-
recektir. Böyle bir sektörün varl›¤›n› ve üretim ile ti-
careti kaynaflt›rd›¤›n› önce giriflimci farkeder. tik. En bilindik projelerimiz olarak Kad›köy-Kartal
“Yurtd›fl›nda toplu tafl›ma, ilk yard›m benzeri, in- aras›ndaki bir çok metro istasyonunun kabas›n› üst-
sanlara yard›mc› olan araçlar› hep incelerdim” diyen lendik, bir kaç›n›n da hem kaba hem ince ifllerini Çe-
Güngör Çepni kurduklar› Standart Bio isimli firmayla pafl ‹nflaat olarak üstlenip zaman›nda bitirdik.
bu sektörde ilerlemeye karar verecektir. En son da Etiler’de MM plaza isminde kendimize
Standart Bio araçlar› al›yor, ait bir plaza inflaat› yapt›k. 24.000 metrekare toplam
bunlar› kendi tesislerinde inflaat alan› olan, toprak alt› 7, toprak üstü 4 kattan
z›rhland›r›yor. Bütün parçala- oluflan ve mimar› aç›dan bulundu¤u bölgeyi görsel
r›n montaj›n› kendisi yap›yor. olarak kirletmeyecek bir plaza yapt›k. Toplam nere-
Araç için kullan›lan yaz›l›mlar› deyse 30 milyon dolar gibi bir maliyeti oldu. Di¤er
ve di¤er bütün süreçleri elin- plazalar›n aksine, içinde çal›flanlar ve d›flar›dan gö-
de tutuyor. Örne¤in TOMA’da- renler için de güzel ve kaliteli bir bina yapt›k.
ki uygulama böyle. Bu uygu- Bunlar›n d›fl›nda inflaat sektöründeki ilerlemeye
lama di¤er giydirilmifl bütün fazla girmek istemedik. Özellikle de kat karfl›l›¤› pro-
hizmet araçlar› için de geçerli. jelere. Çünkü kat karfl›l›¤› sektöründe de ben bir do-
Çepni Standart Bio’nun viz- yuma ulafl›ld›¤›n› düflünüyorum. Uzun laf›n k›sas› in-
yonunu flöyle özetliyor: “fiu- flaat sektöründe de faaliyetimiz devam etmekte ve
an için bütün herfleyi biz üre- fiyattansa kaliteyi daha ön planda tuttu¤umuz için
temiyoruz ama bir yerden seçti¤imiz projeler de bu yönde olmakta.”
bafllad›k ve h›zl› ad›mlarla de-
vam ediyoruz. Orta vadede tamamen kendi üretimi- Ticarette üretim önemli
miz olan araçlarla sektörde olmay› amaçl›yoruz. Di- Çepni, ticarette üretimin önemine iflaret etti.
¤er ifllerimizdeki düflüncemiz araç sektöründe de de- “Üretirseniz fiyat› siz belirlersiniz. Al-sat yapt›¤›n›zda
vam ediyor. Fiyat de¤il kalite öncelikli bir firmay›z, fiyat› belirleme flans›n›z olmuyor” diyen Çepni, infla-
bu yüzden de araçlar›m›zda en son teknolojileri kul- at firmalar›n› da uyar›yor: “Yüzde 20’lere bile kat
lan›yoruz.” karfl›l›¤› ifllere teklif verenler var. Bizim için önemli
Geçmiflte bir dönem Çe- olan, inflaatta fiyattan çok kalite. Bu yüzden proje-
pafl ‹nflaat ile madencilik lerde seçiciyiz.”
sektöründe faaliyet gösteren Güngör Çepni gelecek yat›r›m›n› ise flöyle anlat›-
Çepni, inflaatta kaliteli pro- yor: “Geri dönüflüm sektörü bence ülkemiz için, hat-
jeler peflinde. Bunun güzel ta dünya için çok önemli bir sektör. Bu sektörde her-
bir örne¤i Etiler’de yapt›¤› kes gelece¤i görüyor ama tam olarak hiç kimse bu
görsel aç›dan kalitesini belli sektöre giremiyor. Yat›r›m gücü gerektiren bir sektör
eden MM plaza. oldu¤u için de fluan için büyük dilimleri olan bir pas-
ta gibi duruyor.
‹nflaat sektöründeki “özel” konum Enerjisinin büyük bir k›sm›n› yurtd›fl›ndan alan bir
Güngör Çepni “‹nflaat sektöründe uzun y›llard›r ülke olarak da bu sektöre daha çok yat›r›m yapma-
faaliyetini sürdürmekte olan aile firmam›z var” diyor: m›z gerekiyor. Bu pasta her geçen gün daha da faz-
Çepafl ‹nflaat. la büyüyen bir pasta ve hem karl›l›¤› hem de çevre-
Sektördeki özel konumlar›n› Çepni flöyle özetli- ye faydas› yat›r›m planlar›m›z konusunda bizi kendi-
yor: “Kendi arsalar›m›zda inflaat yapmaya devam et- ne daha da çok çekiyor.”
Temmuz 2014 KobiEfor 61